יצחק איתן (קריין)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יצחק איתן
יצחק איתן באולפן החדשות של "קול ישראל", ספטמבר 2012
יצחק איתן באולפן החדשות של "קול ישראל", ספטמבר 2012
לידה 9 בספטמבר 1945 (בן 78)
ירושלים, פלשתינה (א"י)
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1961
עיסוק קריין חדשות ושדרן רדיו
מעסיק קול ישראל, רשות השידור
מספר צאצאים 3

יצחק איתן (נולד ב-9 בספטמבר 1945) הוא קריין חדשות, שדרן רדיו, מנחה, עיתונאי ומשורר ישראלי. שימש במשך עשרות שנים בתפקיד קריין חדשות ב"קול ישראל". בפרישתו לגמלאות היה יצחק איתן הוותיק בעובדי "רשות השידור".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד (בשם יצחק תם) בשכונת נחלת אחים וגדל בשכונת נחלת צדוק בירושלים, להורים דתיים יוצאי יהדות תימן שעלו ארצה בשנת 1933 מהעיר צנעא שבצפון תימן. החל לעבוד ב"קול ישראל" כנער בשנת 1961 במסגרת "הנוער העובד והלומד" כששימש עוזר הפקה בתוכניות פופולריות, עבד בתקליטיה ובסרטיה, והשתתף בתסכיתים לנוער. את שירותו הצבאי עשה ב"גלי צה"ל", שם שימש קריין ועורך ומגיש תוכניות: יומני חדשות, תוכניות דוקומנטריות, ותוכניות מוזיקה קלה. בתקופה זו הוריד את הכיפה מראשו. לאחר שירותו בגל"צ שב איתן ל"קול ישראל" כקריין חדשות, תפקיד אותו מילא עד לפרישתו לגמלאות ב-28 בספטמבר 2012, אז הגיש את מהדורת החדשות בפעם האחרונה ובסופה נפרד מהמאזינים. בנובמבר 2014 שב יצחק איתן להגיש את מהדורת החדשות מדי פעם בפעם.

איתן ליווה בקולו אירועים מרכזיים בחייה של המדינה במהלך חמישה עשורים. כך למשל שידר את המהדורה שבישרה על הפסקת האש בסוף מלחמת ההתשה באוגוסט 1970, ואת זו שבישרה על סופה של מלחמת יום הכיפורים. ביומני החדשות מאותה התקופה נראו חיילי צה"ל שבחזית מתאספים מסביב למקלטי הרדיו, כשהם מאזינים לו ומוחאים כפיים בהתלהבות למשמע הידיעה. כן שידר את המהדורה שבישרה שהכנסת אישרה את הסכם השלום עם מצרים וכי טקס החתימה צפוי להתקיים בוושינגטון כעבור ארבעה ימים, קרי, ב-26 במרס 1979. כמו כן שידר את המהדורה ובה הידיעה על היבחרו של ריצ'רד ניקסון לנשיא ארצות הברית בשנת 1968.

בין שאר תפקידיו בעבר היו הגשת יומני חדשות ויומני שבוע ברשת ב', הנחיית מופעים פומביים לרדיו, השתתפות בתוכניות בידור כשחקן וכחקיין, קריאה אמנותית והגשת תוכניות תיעודיות. במשך שנתיים, מדי שבת בשבתו, הגיש בצהרי היום ברשת ג', את התוכנית "ציוניוני הדרך". נוסף על כך, ארח בתוכנית "דו-שבועון ללשון העברית" שאותה גם ערך, אנשי אקדמיה, בלשנים ומורים ללשון שעסקו בהנחייתו, בסוגיות שונות שהועלו בתוכנית. במסגרת "מרכז ההדרכה" של רשות השידור, הדריך איתן בסדנאות לשיפור הדיקציה, הקריאה וההגשה לקריינים ולכתבים שמילאו אחר כך תפקידים בתקשורת. כמו כן כתב שירי שבת לתוכנית הטלוויזיה "לקראת שבת" ששודרה בימי שישי בערוץ הראשון, ובמסגרתה גם השתתף בקריאה אמנותית משירי משורר יהדות תימן ר' שלום שבזי.

ב-14 במאי 2017, אחרי 56 שנות שידור, עם סגירתה של "רשות השידור", הגיש איתן את מהדורת החדשות האחרונה בקולו.

במקביל לקריירה הרדיופונית, משמש איתן מנחה אירועים וטקסים פומביים וממלכתיים; מקריין לסרטים דוקומנטריים ותדמיתיים. בנוסף הוא עוסק בציור, כתיבת שירים ובכלל זה שירי ילדים, וכן בגרפולוגיה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

איתן מתגורר במבשרת ציון, נשוי לירדנה שלומי, אב לשלושה בנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יצחק איתן בוויקישיתוף