ישיבת בני צבי

ישיבת בני צבי
ישיבה תיכונית
על שם הרב צבי יהודה קוק
מוטו ישיבה קטנה תיכונית
תקופת הפעילות תשנ"ז (1997) – הווה
מייסדים הרב חנוך הכהן פיוטרקובסקי
והרב משה שמרלינג
שכבות לימוד ט' - י"ב
מספר כיתות 7
בעלי תפקידים
נשיא הרב זלמן ברוך מלמד
מנכ"ל הרב משה שמרלינג
ראש הישיבה התיכונית הרב שמואל הולשטיין
תלמידים
כ-212
שונות
ספרים מפירות ארץ הצבי
מיקום
מיקום בית אל
מדינה ישראל
קואורדינטות 31°56′47″N 35°13′22″E / 31.946416666667°N 35.222888888889°E / 31.946416666667; 35.222888888889
http://www.bzvi.org/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ישיבת בני צבי היא ישיבה תיכונית תורנית פנימייתית בבית אל, חלק ממוסדות הישיבה הגבוהה בבית אל בראשות הרב זלמן מלמד (המשמש גם כנשיא הישיבה). סדר היום ותוכנית הלימודים בישיבה כוללים לימודי קודש אינטנסיביים, לימוד גמרא בעיון ובקיאות, לימודי תנ"ך ומחשבת שראל, בצד לימודים כלליים לתעודת בגרות מלאה. הישיבה מכנה את עצמה "ישיבה קטנה תיכונית", כינוי המורה על כך שמטרתה לשלב בין מודל הישיבה התיכונית הרווח לבין מודל הישיבה הקטנה הלאומית, שבה לימודים לתעודת בגרות אינם חלק ממערכת הלימודים הרגילה.[1]

תולדות הישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הישיבה נוסדה בשנת ה'תשנ"ז (1997) על ידי הרב חנוך הכהן פיוטרקובסקי זצ"ל, על פי הדרכתו של הרב זלמן ברוך מלמד ובעידודו של הרב יהושע רוזן. החל משנת ה'תשנ"ט עמד בראשות הישיבה הרב אהרון טרופ, נינו של הרב נפתלי טרופ (הגרנ"ט). בשנת ה'תשע"ט התמנה הרב יורם סבג לראש הישיבה, והוא כיהן בתפקיד עד לסוף שנת הלימודים תשפ"ב.

הרב שמואל הולשטיין, ראש הישיבה

בשנת הלימודים ה'תשפ"ג הרב שמואל הולשטיין - רב בית הכנסת מגדיאל בהוד השרון החליף את הרב יורם סבג בתפקיד ראש הישיבה. מנהל התיכון הוא הרב בני במברגר.

הישיבה נקראת על שם הרב צבי יהודה הכהן קוק והולכת על פי דרכו. בישיבה לומדים כ-200 תלמידים בכיתות ט'-י"ב (את המחזור הראשון של הישיבה סיימו בשנת ה'תש"ס 14 בוגרים, כיום כל מחזור הוא בממוצע כ60 תלמידים). הישיבה שמה דגש מיוחד על לימודי גמרא בעיון מעמיק ובקיאות נרחבת שמתבטא בכך שלימודי הגמרא כל יום נגמרים בשעה 16:50[2], בקצב לימוד של דף גמרא אחד ביום בבקיאות ודף בשבוע בעיון, בליווי חזרות מרובות וקבועות על הדפים הנלמדים, למרות כמות לימוד הגמרא המרובה בישיבה יש דחיפה מטעם הישיבה לבגרות מלאה וכמות נכבדה מאוד גם עושה זאת. שנת הלימודים בישיבה מורחבת מעבר ללוח הסטנדרטי של משרד החינוך. היא מתחילה בג' באלול ומסתיימת בי"ז בתמוז. חלק מהתלמידים מוסיפים מרצונם שבוע או שבועיים של לימודים נוספים המכונה "ישיבת בין הזמנים" ובו הם מזמינים רבנים שונים להעביר שיעורים, ועורכים חזרות על החומר שנלמד במהלך השנה. הישיבה ממשיכה את הקו האידאולוגי של ישיבת בית אל וישיבת מרכז הרב וכמעט כל הרבנים בישיבה הם בוגרי ישיבת בית אל.

משמשים כר"מי עיון הרבנים יהושמה ביננפלד, משה קרפין, בניהו שרגא, יורם סבג, מוטי וייסרוזן, אורן בן דוד, רפאל עטיאס ושלום סולטן. כר"מי בקיאות משמשים הרבנים איתן יקיר, יונתן יעקבי, צבי טנבואם, חיים שרייבר, עזרא כהן, עודד מילר, חגי לרר וניר סיני.

במהלך השנים כיהנו כמורים ור"מים בישיבה דמויות בולטות בציונות הדתית, בהם הרב יאיר קרטמן (ראש מכון תורת לחימה), הרב איתמר ליברמן (ראש ישיבת נר תמיד) והרב בעז אשל (ר"מ בישיבת בית אל).

פרסומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנותיה הראשונות הוציאו תלמידי מחזור א' חוברות של מאמרים תורניים בשם "עטרת צבי" וכן סדרת קונטרסים בשם "פרות ארץ הצבי".

בקרוב גם יצאו ספרי ראש הישיבה על ידי עורכים ממחזור כ"ז [3]בשם "אל הנער".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ישיבת בני צבי - ישיבה קטנה תיכונית, באתר מוסדות קרית הישיבה בית אל
  2. ^ מפי תלמיד הישיבה
  3. ^ בראשם רועי אלקנה דרורי