ישראל טרייסטמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ישראל טרייסטמן
לידה 10 ביולי 1950 (בן 73)
עפולה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת תיאטרון, תיאטרון יידישפיל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ישראל טרייטסמן (נולד ב-10 ביולי 1950) הוא שחקן ומדבב ישראלי. שחקן תיאטרון יידישפיל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בעפולה, כשהיה בן 14 עברה משפחתו לראשון לציון, שם גדל. שיחק בקבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון. בשנת 1977 סיים שלוש שנות לימוד משחק בסטודיו למשחק ניסן נתיב. השתלם במשחק ב-H.B Studio בניו יורק אצל אוטה הגן.

בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיחק בהצגות רבות, בין השאר בתיאטרונים: "הקאמרי, "תיאטרון החאן", "לילך", "יידישפיל", קת"א – קבוצת תיאטרון אקספרימנטלית, תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער, תיאטרון הספרייה וביממ"א.

השתתף במחזות זמר, ביניהם: "עלובי החיים", "המלך ואני" ו"אוויטה".

בתיאטרון הבימה השתתף בשתי הצגות: ב-1978 גילם שוטר לצד ניסים עזיקרי וסנדרה שדה בהצגה "וויצק" מאת גאורג ביכנר שביים דוד לוין. ב-2003 גילם במאי טלוויזיה לצד שלמה בר אבא ומוני מושונוב בהפקה המשותפת לתיאטרון יידישפיל והבימה "הקומיקאים" מאת ניל סיימון בבימויו של אילן רונן.

ב-1985 השתתף בהצגה מאת יהושע סובול "גטו" שביים יוסף מילוא והועלתה בפולקס תיאטר של וינה (Volks-theater Wien).

משנת 1989 משחק בתיאטרון יידישפיל במרבית הצגותיו. העלה הצגת יחיד ביידיש. בין שאר תפקידיו הרבים ביידישפיל גילם את ד"ר זיגמונט ב"ילדי הצל" וזכה לביקורות מעולות.

ב-1998 יזם ושיחק בהצגת הקברט "לחיי החיים" שכתב קובי לוריא וביים ישראל גוריון, על הקברט שהועלה בשמן השואה בגטו טרזיינשטט. ההצגה זכתה בפרסים בפסטיבל עכו.

ב-2012 גילם את הרשל דוברובנר בהצגה "אלוהים אדם ושטן" שכתב יעקב גורדין וביים מוטי אברבוך; ועל תפקידו בהצגה זו זכה לביקורות מעולות. ב-2013 גילם את יהושע בהצגה "סולומון גריפ" שכתב חנוך לוין וביים יורם פאלק. ב-2014 שיחק בהצגה "רביזור" מאת ניקולאי גוגול שביים צדי צרפתי.

בקולנוע ובטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1979 השתתף בסרטו של אבי נשר "דיזנגוף 99". ב-1983 השתתף בסרטו של ג'ורג' עובדיה "הדודה מארגנטינה". ב-1985 גילם פקיד בסרטו של נדב לויתן "בנות". ב-1991 גילם טייס בסרטו של שמוליק אימברמן "המסע המופלא בארץ". ב-1996 גילם את מירון בטלנובלה "רמת אביב גימל" שביים יואל זילברג. בין השנים 1996–1997 גילם את אבא של דנה פישמן בסדרת הטלוויזיה "ג'ינג'י" המבוססת על סדרת הספרים המצליחה בעלת אותו השם מאת גלילה רון פדר עמית. ב-2001 גילם את חזי קידרון בסדרת הטלוויזיה שביים חיים רינסקי "סיטי טאוור" ששודרה בערוץ 2. ב-2010 גילם טסטר בסדרת הטלוויזיה "טקסי דרייבר". ב-2011 גילם את עו"ד זיינברג בסדרת הטלוויזיה "החברים של נאור" וגילם רופא בסרטו של דן וולמן ע"פ ספרה של שולמית לפיד בעל אותו השם "גיא אוני".

כמו כן השתתף בדיבוב מספר סדרות טלוויזיה לעברית: ב-1984 דיבב את טוניו רוסי בסדרת האנימה "הלב", בין השנים 1983–1984 דיבב את הנסיך גילעם ונסיך הפיות בסדרת הטלוויזיה "הדרדסים", וב-1993 דיבב את וילדון סקוט בסדרת הטלוויזיה "אגדת פנג הלבן".

טרייסטמן השתתף בכמה סרטי קולנוע חרדי מצליחים כ-"הנקמה היהודית" ו"הנקמה היהודית 2: חטיפת אייכמן" של יהודה גרובייס, "בלתי צפוי" של האחים גרובייס, "הסוכן הפלסטיני" של אברהם גרובייס, "המלכודת" (של "חלום הפקות"), "מאבק הישרדות", "תרגיל הסחה" (של "גל דיסק") ו"מארב מתוכנן" (של "מדיה כהלכה").

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ישראל טרייסטמן בוויקישיתוף