כאמל הנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כאמל הנו
לידה 1917
ג׳וליס, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 22 בספטמבר 1973 (בגיל 56 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

השייח' כאמל הנו ערבית: كامل هنو; 19171973) היה מזכיר בית הדין השרעי הדרוזי הראשון וממכובדי העדה הדרוזית. עודד השכלה ועשה רבות למען קידומה בעדה הדרוזית. בנו השייח' נעים כאמל הנו מכהן כיום כקאדי בית הדין השרעי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנו נולד בכפר הדרוזי ג'וליס שבגליל בשנת 1917, למשפחה דתית ומרכזית בכפרו. אביו נפטר עוד בהיותו ילד, אמו גדלה אותו על ערכי דת ואמונה של העדה הדרוזית.

לפני קום המדינה היה שותף מרכזי יחד עם מנהיגי העדה אז בשמירה על המסורת והמקומות הקדושים של העדה הדרוזית. היה עוזרו של השייח אמין טריף, שהיה אז נשיא בית דין שרעי ומנהיג הרוחני של העדה הדרוזית.

בשנת 1963 הוקם בית דין שרעי הדרוזי, בהכרה של מדינת ישראל בעדה הדרוזית כדת נפרדת מהאסלאם, השייח' סלמאן טריף היה אז בתפקיד קאדי בית הדין השרעי. הוא כיהן בתפקיד מזכיר בית הדין השרעי.

הנו היה ממקורבי השופט הדרוזי פארס חמוד פלאח. היה ממכובדי העדה, ופעל להכניס השכלה לקרב בני העדה שלו.

הנו היה מועמד לתפקיד קאדי בית דין שרעי דרוזי, אך בגלל פטירתו בגיל צעיר התמנה בנו, שייח' נעים כאמל הנו, למזכיר בית דין שרעי ולאחר מכן לתפקיד קאדי בית דין השרעי הדרוזי.

שייח' כאמל יוסף הנו נפטר ב-22 בספטמבר 1973. יום אחרי מותו נערך טקס קבורה מיוחד בהשתתפות המונים מבני העדה הדרוזית ובני עדות אחרות, שהוקירו לו כבוד והערכה.