לו הובר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לו הובר
Lou Hoover
לידה 29 במרץ 1874
ווטרלו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 7 בינואר 1944 (בגיל 69)
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Lou Henry עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה איווה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג הרברט הובר (10 בפברואר 18997 בינואר 1944) עריכת הנתון בוויקינתונים
הגברת הראשונה של ארצות הברית
4 במרץ 1929 – 4 במרץ 1933
(4 שנים)
פרסים והוקרה
היכל התהילה של נשות אייווה (1987) עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לואיז "לו" הנרי הובראנגלית: Louise "Lou" Henry Hoover‏; 29 במרץ 18747 בינואר 1944) הייתה אשת נשיא ארצות הברית הרברט הובר והגברת הראשונה של ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיז הובר נולדה בוטרלו שבמדינת איווה, לצ'ארלס דלנו הנרי, בנקאי, ופלורנס אידה לבית וויד (Weed). כשהייתה בת 10, ב-1884, עברה המשפחה לויטייר שבקליפורניה, בשל בריאותה הרופפת של אמה. היא נהגה לצאת עם אביה למסעות בגבעות קליפורניה, והייתה רוכבת סוסים מיומנת. היא ידעה לצוד ולפחלץ בעלי חיים, וגילתה עניין רב במינרלים, בסלעים ובכרייה.

היא למדה בקליפורניה הוראה, וקיבלה תעודה הוראה, ובשנת 1894 התקבלה לאוניברסיטת סטנפורד. הובר פגשה את בעלה, הרברט במעבדת גאולוגיה של האוניברסיטה בעת שלמדו שניהם באוניברסיטה. היא הייתה אז בשנה הראשונה ללימודיה, והרברט בשנה האחרונה. בני הזוג נישאו ב-1899.

בעלה, שהיה מהנדס במקצועו, עבד ברחבי העולם (בסין, ציילון, בורמה, סיביר, אוסטרליה, מצרים, יפן וארצות שונות באירופה) והיא נסעה עמו.

לזוג נולדו שני בנים, הרברט צ'ארלס (4 באוגוסט 1903–9 ביולי 1969) ואלן הנרי (17 ביולי 1907–4 בנובמבר 1993).

במהלך מלחמת העולם הראשונה שהתה הובר עם בניה בקליפורניה, עת בעלה ניהל את מערך הסיוע של ארצות הברית לארצות אחרות. בשנת 1919 טיפלה הובר בבניית ביתם המשותף בפאלו אלטו שבקליפורניה, מבנה שתוכנן על ידי שני בני הזוג.

בשנת 1921 מונה הרברט הובר לשר המסחר של ארצות הברית, והמשפחה עברה לוושינגטון. בהיותה וושינגטון היו ללו הובר חיי חברה פעילים וכן פעלה בארגון הצופות של ארצות הברית ואף הייתה נשיאת הארגון.

עם בחירתו של בעלה לנשיא, עברו בני הזוג לבית הלבן בשנת 1929. לו הייתה המארחת של הבית הלבן במהלך כהונת בעלה, אולם בשל נהגם של בני הזוג לנסוע לחופשה לרגל ראש השנה האזרחית, פסק המנהג לפיו הנשיא ואשתו פגשו את הציבור בבית הלבן בבוקר השנה החדשה.

לו הובר שילמה מכספה עבור שיפוץ רהיטי הבית הלבן (רהיטים שנרכשו על ידי ג'יימס מונרו), וכן עבור שיפוץ חדרו של אברהם לינקולן עבור בעלה.

בשנת 1933 עם סיום כהונתו של בעלה עברו בני הזוג לפאלו אלטו.

הובר נפטרה ב-7 בינואר 1944, זמן קצר לפני יום הולדתה ה-70 מהתקף לב. היא נקברה בפאלו אלטו, אולם לאחר מות בעלה נקברו השניים יחד בווסט באנץ' שבאיווה.

ביתם של בני הזוג בפאלו אלטו משמש כיום ביתו הרשמי של נשיא אוניברסיטת סטנפורד, והוא נמצא בקרבת מגדל הובר, משכנו של מכון הובר. הבית הוא בניין היסטורי לאומי.

על שמה של לו הובר נקרא בית הספר היסודי של ויטייר (בית הספר נבנה ב-1938, ולא היה בית הספר בו למדה), וכן פסלה הועמד במקום בו היה בית ילדותה בווטרלו שבאיווה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אן בייזר אלן וג'ון ל. וקלין "אישה עצמאית: חייה של לו הנרי הובר" הוצאת גרינווד, 2000.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לו הובר בוויקישיתוף