לואיס מיגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לואיס מיגל
Luis Miguel
לואיס מיגל בהופעה
לואיס מיגל בהופעה
לידה 19 באפריל 1970 (בן 53)
פוארטו ריקו
שם לידה Luis Miguel Gallego Basteri עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה El Sol de México עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות מקסיקו עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1981
סוגה פופ לטיני, בולרו, קרונר
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת ספרדית, איטלקית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים EMI, וורנר מיוזיק לטינה, EGREM, DICAP עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג מריה קארי (19982001)
Lucía Méndez
ארסלי ארמבולה
דייזי פואנטז עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://www.luismigueloficial.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לואיס מיגל גז'גו בסטרי (בספרדית: Luis Miguel Gallego Basteri; נולד ב-19 באפריל 1970), הידוע כלואיס מיגל הוא אחד מהזמרים הלטינים המצליחים והפופולרים ביותר באמריקה הלטינית מאז שנות ה-80 המוקדמות. מיגל זכה ב-4 פרסי גראמי הלטיניים וב-5 פרסי גראמי, ובגיל 26, הוא קיבל כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד. הוא מחזיק בשיא של ההופעות הרווחיות ביותר של אומן לטיני. מיגל מכר למעלה מ-90 מיליון תקליטים ברחבי העולם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיגל נולד בסאן חואן שבפוארטו ריקו לזמר הספרדי המנוח לואיס גאג'גו סאנצ'ז (לואיס ריי) (Luisito Rey) ולשחקנית האיטלקייה, מרסלה בסטרי. במשך שהייתם הקצרה של הוריו באי, נולד בפוארטו ריקו ולאחר מכן כשהוא בן ימים אחדים, עברו הוריו לחיות במקסיקו. ב-1990 קיבל אזרחות מקסיקנית מנשיא מקסיקו. יש לו שני אחים צעירים ממנו, סרחיו ואלחנדרו. אמו של לואיס נעלמה בשלהי 1987 ועד היום לא ידוע מה עלה בגורלה.

לואיס מיגל החל את הקריירה שלו בגיל 11. הוא הופיע בתחרויות כישרונות ובילה לצד אביו בהופעותיו. בנוסף הוא הופיע בתוכנית הטלוויזיה של ארנולדו קוודה ושר את השיר "לה מלגונייה". הופעתו הדהימה את המנחה ואת קהל הנוכחים, ובין הופעה להופעה שנתן, אנשי חברת התקליטים של EMI נכחו באחת מההופעות, וחודש לאחר מכן החתימו את לואיס על חוזה הקלטות. ב-1982, הקליט מיגל את אלבומו הראשון "1+1=2 מאוהבים", ועד סוף שנת 1984 הקליט שלושה אלבומים נוספים: Directo Al Corazon (Directo al corazón), Decidete (Decídete) ו-Palabra de Honor (Palabra de honor (album)). בשנה זו התחיל את סיבוב ההופעות הראשון הבינלאומי הראשון שלו מבין רבים, ועשה את הסרט הראשון שלו "Ya Nunca Mas"(Ya nunca más (film)). למרות הביקורות הטובות וההצלחה בקופות, מאוחר יותר בחייו התכחש לואיס לקריירת הסרטים שלו. הוא זכה בתקליט הזהב הראשון שלו על שירי הסרט.

בשנת 1985, זכה מיגל לראשונה בפרס גראמי על השיר "אני אוהב אותך כמו שאת", דואט שביצע עם הזמרת הסקוטית שינה איסטון והפך לאומן הלטיני הראשון שזוכה בפרס זה. באותה השנה הוא זכה בפרס "Antorcha de plata" בפסטיבל השירים של צ'ילה, בווינה דל מאר.

ב-2004, הוציא מיגל את האלבום " Mexico En La Piel". האלבום הוא אוסף שירי מאריאצ'י מקסיקניים. הוא זכה להצלחה רבה, והפך לאחד מהאלבומים הטובים ביותר של מיגל. האלבום זיכה את מיגל בשני פרסי גראמי. 100,000 עותקים נמכרו בשבוע הראשון ליציאתו רק במקסיקו.

ב-2006 שר לטלנובלה "האמת הסמויה" ("La Verdad Oculta") את שיר הנושא שלה "Si Te Perdiera" ("לו איבדתי אותך") שנכתב והולחן על ידי המשורר הספרדי המפורסם מנואל אלחנדרו.

באותה שנה הוציא מיגל אלבום לחג המולד בשם "Navidades". ב-6 במאי 2008, יצא אלבומו "Complices". בספטמבר אותה שנה, יצא מיגל לסיבוב הופעות בכל יבשת אמריקה, בספרד, באיטליה ובפורטוגל. ב-22 בספטמבר 2009 יצא למיגל אלבום רמיקס בשם "No Culpes A La Noche".

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1989, נולד למיגל ולשחקנית סטפני סאלס (Stephanie Salas) בת בשם מישל. מיגל לא הכיר במישל כבתו. בין השנים 19982001, יצא מיגל עם הזמרת מריה קארי. ב-2005, החל מיגל לצאת עם הדוגמנית והשחקנית המקסיקנית ארסלי ארמבולה. לזוג שני בנים: מיגל (נולד ב-1 בינואר 2007) ודניאל (נולד ב-18 בדצמבר 2008).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לואיס מיגל בוויקישיתוף