לורימר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לורימר
Lorimar Television
נתונים כלליים
מייסדים אירווין מולאסקי, מרוו אדלסון, לי ריץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1 בפברואר 1969 – 14 ביולי 1993 (24 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם לורימר-טלפיקצ'רס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות טלפיקצ'רס עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה קלבר סיטי עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה בידור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לורימר הפקותאנגלית: Lorimar Productions) הייתה חברת הפקה שהפיקה סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע בין השנים 19691993. החברה הייתה אחראית לכמה מהלהיטים הגדולים ביותר בטלוויזיה המסחרית האמריקאית, כמו גם לכמה הצלחות קולנועיות ראויות לציון. במהלך פעילותה נרכשה החברה על ידי תאגיד האחים וורנר, ולאחר מספר שנות פעילות כחברת בת, הופסקה פעילותה בשנת 1993.

את החברה ייסדו מרוו אדלסון, אירווין מולאסקי ולי ריץ', שקרא לחברה על שם אשתו דאז של אדלסון לורי, וראשי התיבות של שמותיהם מולאסקי, אדלסון, ריץ'.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהיט הטלוויזיוני הראשון של לורימר היה סדרת הטלוויזיה "משפחת וולטון" ששודרה ב-1972 לאחר הצלחתו של סרט טלוויזיה בן שעה ב-1971. במהלך שנות ה-70 ידעה החברה מספר רב של הצלחות, כאשר הסדרה המוצלחת ביותר אותה הפיקה הייתה דאלאס, ששודרה לראשונה ב-1978 ומאז שודרה במהלך 14 עונות רצופות. הצלחתה הכלכלית של לורימר איפשרה לה לרכוש את תאגיד "אלייד ארטיסטס פיקצ'רס קורפוריישן" (Allied Artists Pictures Corporation), חברת הפקה בעלת עבר מפואר, שנקלעה לקשיים כלכליים. הרכישה כללה את ארכיון החברה, שהפיקה סרטים ידועים כ"קברט" ו"פרפר".

בשנות ה-80 התמחתה לורימר ביצירת קומדיות מצבים לכל המשפחה. בין היתר הפיקה את הסדרה "צער גידול בנות".

בשנת 1986 התאחדה לורימר עם תאגיד הסינדיקציה הטלוויזיוני "טלפיקצ'רס" (Telepictures), ונקראה מאז "לורימר-טלפיקצ'רס". באותה שנה רכש התאגיד החדש את חברת MGM מטד טרנר.

ב-1988 שינתה החברה את שמה ל"לורימר טלוויז'ן" (Lorimar Television). החברה החדשה נרכשה על ידי תאגיד "טיים" שמוזג עם חברת האחים וורנר ליצירת טיים וורנר. חברת ההפצה של לורימר אוחדה עם חברת ההפצה הטלוויזיונית של וורנר. בשם "טלפיקצ'רס" נעשה שימוש בתאגידי ההפקה וההפצה של וורנר. חברת MGM, אולפנה וארכיוני נמכרו לחברת סוני. לורימר המשיכה בפעילות הפקה עד 1993 ואז אוחדה לתוך חברת "האחים וורנר - טלוויזיה". הסדרה האחרונה שהופקה תחת השם "לורימר" הייתה "Time Trax", הפקה משותפת אמריקנית אוסטרלית על שוטר הנוסע במכונת זמן. הסדרה נמשכה שתי עונות.

הפקות טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרשימה הבאה היא רשימה חלקית של הפקות הטלוויזיה הבולטות של לורימר בשנות פעולתה:

הפקות קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורימר לא הסתפקה בהפקה טלוויזיונית, אלא גם הפיקה כעיסוק נוסף מספר סרטי קולנוע, החל מסוף שנות ה-70. רוב הסרטים הופצו על ידי אולפני קולנוע אחרים שרכשו מלורימר את זכויות ההפקה. בסוף שנות ה-80 הפעילה החברה חברת הפקה והפצה שנקראה "סרטי לורימר" (Lorimar Motion Pictures), ובשנת 1988 ארגנו אותה מחדש בשם "לורימר פילם אנטרטיינמנט" (Lorimar Film Entertainment). החברה הייתה קשורה בהסכם הפצה עם חברת האחים וורנר. גם לאחר רכישת לורימר על ידי האחים וורנר המשיכה החברה בהפקת סרטי קולנוע, עד לשנת 1990.

הרשימה הבאה היא רשימה חלקית של סרטים שהפיקה לורימר:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לורימר בוויקישיתוף