ליאונה לואיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליאונה לואיס
לידה 3 באפריל 1985 (בת 39)
איזלינגטון, לונדון, הממלכה המאוחדת
שם לידה ליאונה לואיס לואיז
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2005
מקום לימודים בית הספר למשחק של סילביה יאנג, בית הספר לתיאטרון קורונה, האקדמיה לאמנויות התיאטרון איטליה קונטי, מכללת בריט לאמנויות הבמה עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת, כותבת שירים, רקדנית
סוגה פופ, דאנס-פופ,
שפה מועדפת אנגלית בריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים RCA, Syco, איילנד רקורדס
פרסים והוקרה
  • תקליט השנה
  • קצינה במסדר האימפריה הבריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
leonalewismusic.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליאונה לואיסאנגלית: Leona Lewis;‏ נולדה ב-3 באפריל 1985) היא זמרת, פזמונאית ושחקנית בריטית, זוכת העונה השלישית של תחרות הכישרונות הבריטית "The X Factor".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדות ונעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס נולדה בלונדון, לאב ממוצא אפרו-קריביאני ולאם אנגליה. בהיותה בת חמש, הוריה שלחו אותה לבית ספר לאומנויות הבמה, אף על פי שמצבם הכלכלי היה בינוני. בהמשך למדה באקדמיה למוזיקה במקום מגוריה. לאורך ילדותה השתתפה בתחרויות שירה וכישרונות וזכתה בהן. באחת התחרויות זכתה עם שיר של הזמרת האהובה עליה, מריה קארי. לואיס היא צמחונית מאז גיל 12.

לאחר שסיימה את לימודיה, לואיס עבדה במספר עבודות מזדמנות כדי לממן את הקלטות שיריה. בהמשך הקליטה אלבום דמו בשם "Twilight", אך הוא מעולם לא יצא לאור. לאחר שכשלה עם ניסיונות נוספים להצליח בענף המוזיקלי, החליטה בעצת בן זוגה להירשם לתוכנית "The X Factor", תחרות שירה בריטית לכישרונות חדשים במטרה לבחור זוכה שיהיה הכוכב החדש בתחום השירה בבריטניה.

2006–2007: The X Factor[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2006 לואיס התקבלה לרשימת המתמודדים בעונה השלישית של התחרות. ב-16 בדצמבר אותה שנה, הגיעה לגמר וזכתה במקום הראשון ובחוזה הקלטות על סך מיליון אירו. לואיס הייתה האישה הראשונה לזכות בתחרות.

לאורך כל התחרות זכתה לשבחים רבים מהשופטים, בעיקר בזכות גוון הקול המיוחד שלה והופעותיה הבימתיות. השופט הראשי, סיימון קאוול טען לאורך התחרות כי ביצועיה לשיריהן של זמרות כמו מריה קארי, ויטני יוסטון, כריסטינה אגילרה וסלין דיון, משתווים למקור ואף מתעלים עליו.

בתוכנית הגמר, ביצעה את השיר "A Million Love Songs" יחד עם להקת טייק ד'את, ובתור שיר אישי בחרה לשיר את "All by Myself" של אריק כרמן. שיר נוסף שאותו ביצעה היה "A Moment like This". השיר, שהוא גרסת כיסוי לשירה של קלי קלארקסון, יצא לאחר התחרות כ-סינגל, ושבר את שיא ההורדות הדיגיטליות.

בגמר ניצחה ליאונה במקום הראשון, וזכתה להחתמה בחברת הקלטות.

2007–2008: Spirit[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס בהופעה, 2010

בחודש פברואר 2007, לואיס חתמה על חוזה הקלטות, בחברת איילנד רקורדס.

ב-17 בדצמבר 2007 יצא לאור הסינגל הראשון של ליאונה; "A Moment like This". בנוסף שיר זה זכה בפרס של "הסינגל הבריטי הכי נמכר". ב-15 במרץ, הופיעה באירוע ההנצחה לנסיכה דיאנה. ב-3 בנובמבר 2008 לואיס הופיעה יחד עם סלין דיון וג'ניפר לופז וזמרות ידועות נוספות במופע הנקרא "Saturday Night Divas", בעקבות אותה הופעה, חוזקו התגובות מצד הקהל אשר טענו כי היא "מריה קארי הבאה".

ב-9 בנובמבר, יצא אלבום הבכורה שלה; Spirit, האלבום זכה להצלחה מידית.

הסינגל "Bleeding Love" זכה לקראת סוף 2007 בתארים רבים, ביניהם שיר השנה בבריטניה, והקלטת השנה בטקס פרסי "וירג'ין". כמו כן התמקם במקום הראשון במצעדים רבים ברחבי אירופה וגם בתחנת הרדיו גלגלצ בארץ. נוסף על כך, האלבום עצמו נבחר לאלבום השנה בבריטניה, בטקס פרסי "BRIT Awards", באותו הטקס, "Bleeding Love" זכה בקטגוריית הסיגנל הבריטי ולואיס עצמה בתואר זמרת השנה.

בחודש פברואר צילמה לואיס גרסת קליפ נוספת לשיר "Bleeding Love", עבור הפצתו ושידורו בארצות הברית. באותו החודש יצאו שני סינגלים נוספים מהאלבום במקביל - "Better in Time"ו- "Footprints in the Sand". האלבום נכנס אל המקום הראשון במצעד המכירות בארצות הברית ומכר יותר מ-200,000 עותקים בשבוע הראשון. נוסף על כך, במהלך שהותה של לואיס בארצות הברית, היא התארחה בתוכנית רבות כמו תוכנית האירוח של טיירה בנקס, אופרה וינפרי, תחרות הכישרונות אמריקן איידול ועוד. במקביל "Bleeding Love" הגיע למעמד של מקום ראשון במצעד הבילבורד האמריקאי במשך מספר שבועות, ובכך הפכה לואיס לאומנית הבריטית שהצליחה להגיע לשיא זה בעשור האחרון. באותה תקופה, לואיס פצחה בסיבוב הופעות בינלאומי בארצות שונות ברחבי העולם, על מנת לקדם את האלבום ואת הסינגלים. היא הופיעה בתוכניות אירוח, אירועי שירה ובפסטיבלים שונים. אחד האירועים הבולטים בו נטלה חלק היה טקס סגירת אירועי אולימפיאדת בייג'ינג ובו שרה בליווי של גיטרטיסט להקת לד זפלין ג'ימי פייג'.

בעקבות הצלחתה בארצות הברית, לואיס הוזמנה בחודש אוגוסט להשתתף בשיר "Just Stand Up!" שהוקדש למלחמה בסרטן ובו לקחו חלק זמרות אמריקאיות מצליחות נוספות כמו ביונסה, מריה קארי, ריהאנה ואחרות. השיר הגיע למקום ה-11 במצעד האמריקאי. לקראת סוף 2008 לואיס השיקה את אלבום הבכורה שלה במהדורה חדשה, המכונה The Delux Edition. לאלבום צורפו שירים נוספים שהקליטה, אשר יצאו גם כסינגלים. הסינגל הרביעי מאותה מהדורה, "Forgive Me" יצא בתחילת חודש ספטמבר והגיע למקום ה-5 במצעד הבריטי ולמקום ה-12 במצעד "200 השירים האירופאים" של הבילבורד האמריקאי. בעקבות כמות פניות עצומה לתחנת השידור של רדיו BBC, לואיס שהופיעה עם השיר "Run" של להקת סנואו פטרול, הקליטה אותו בגרסת אולפן כחלק מהרצועות החדשות למהדורת האלבום והוציאה את השיר כסינגל. ביום שבו השיר יצא לאור, הוא זכה להצלחה עצומה בבריטניה, והורד בכמות שיא אי פעם במכירות הדיגיטליות. למעשה, לואיס שברה את שיאי המכירות של עצמה, כש-"Run" עבר את "A Moment like This". בעקבות המכירות הרבות, השיר נכנס הישר למקום ה-1 במצעד הבריטי.

בסוף השנה לואיס זכתה בפרסים רבים (בעיקר בקטגוריות - זמרת הפופ של השנה, זמרת ה-R&B של השנה, האמן החדש הטוב ביותר, קליפ השנה, אלבום השנה, פריצת השנה ועוד) בטקסי הפרסים של הבילבורד, ה"באמבי" הגרמני, פרסי MTV אירופה, VH1 ובנוסף, לואיס הוכרזה כמועמדמת לשלושה פרסי גראמי בקטגוריות: שיר השנה על "Bleeding Love", זמרת הפופ של השנה ואלבום השנה. בטקס ה-EMA שנערך בנובמבר 2008 הגיעה למקום השני עם אלבומה וגם בתור הזמרת הטובה לשנת 2008.

2009–Echo :2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנת 2009 התחילה ליאונה להקליט את אלבומה השני; Echo. האלבום יצא לאור ב-16 בנובמבר 2009.

ב-15 בספטמבר 2009 יצא לאור הסינגל הראשון; "Happy". הסינגל נכנס היישר למקום הראשון במצעד הבריטי ומשם למקום ה-32 במצעד הבילבורד.

ב-21 בפברואר 2010 יצא לאור הסינגל השני; "I Got U". הסינגל נכנס הישר למקום ה-14 במצעד הבריטי.

ב-28 במאי יצאה ליאונה לסיבוב הופעות בפעם הראשונה.

ב-29 בנובמבר יצא לאור אלבום ה-DVD הראשון של ליאונה ששמו; "The Labyrinth Tour Live from The O2" וזה להצלחה גבוה.

2011–הווה: Glassheart[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 הודיעה ליאונה שהחלה לעבוד על אלבומה השלישי שיכיל סגנונות של מוזיקת דאנס. ב-2 בספטמבר 2011 יצא לאור הסינגל הראשון, "Collide", שדורג במקום ה-4 במצעד הבריטי, וב-5 באוקטובר 2012 יצא לאור סינגל שני, בשם "Trouble". ב-15 באוקטובר 2012 יצא לאור האלבום, אלבומה השלישי במספר של לואיס, Glassheart.

ב-29 בנובמבר 2013 יצא לאור האלבום הרביעי של לואיס, Christmas, with Love.

בשנת 2019 החלה לשחק בדמותה של אמבר האל בעונה השנייה של סדרת הפשע "The Oath" בכיכובו של ראיין קוואנטן.

קריירה קולנועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014, לואיס ערכה את הופעת הבכורה הקולנועית שלה בתפקיד אלנה במחזמר הקומדיה הרומנטי, "הליכה על אור השמש"(אנ') המבוסס על להיטים משנות ה-80 של המאה ה-20.

טבעונות ופעילות למען בעלי חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס היא צמחונית מטעמי מצפון מגיל 12. בשנת 2012 אף עברה לטבעונות. היא פעילה לזכויות בעלי חיים ושיתפה פעולה עם מספר ארגונים להגנת בעלי חיים במסגרת פעילויות לקידום תזונה מהצומח, נגד תעשיית הפרוות ותעשיית העור, ולתמיכה בשמורות להגנה על בעלי חיים שהוצלו מתעשיות מהמזון מהחי.[1] ב-2008 דחתה הצעה לחוזה לשיתוף פעולה עם רשת חנויות הכלבו הרודס, בגלל התנגדותה לתמיכת הרשת בתעשיית הפרוות.[2]

ב-2016 הוציאה במשותף עם דיאן וורן את השיר "(We All Are) Looking for Home", שמטרתו לעורר מודעות ולעזור לכלבים הנפגעים במסגרת פסטיבל אכילת הכלבים של יולין.[3]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים אחרים - אוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי DVD[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבובי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2010: The Labyrinth Tour
  • 2013: The Glassheart Tour
  • 2016: I Am Tour

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]