למה אלפקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
למה אלפקה
מימין: אמיתי מלוא, אילן פופקו, יהב גל, יובל כהן
מימין: אמיתי מלוא, אילן פופקו, יהב גל, יובל כהן
מוקד פעילות תל אביב, ישראל
תקופת הפעילות מ-2001
סוגה אימפרוביזציה, בידור, הומור
www.lamaalpaka.com
חברים
יהב גל, יובל כהן, אמיתי מלוא, אילן פופקו

למה אלפקה היא קבוצת האימפרוביזציה הפעילה הוותיקה בישראל[דרוש מקור][מפני ש...]. הקבוצה נוסדה בשנת 2001 והיא מונה כיום ארבעה חברים: יהב גל, יובל כהן, אמיתי מלוא ואילן פופקו. במסגרת הופעותיה מעלה הקבוצה מחזה שלם שכולו מאולתר, על בסיס מילה בודדת המוצעת על ידי הקהל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה הוקמה בשנת 2001 על ידי שלושה מבוגרי הסטודיו למשחק "ניסן נתיב" בתל אביב - יהב גל, אמיתי מלוא ויובל כהן. לקבוצה הצטרף מולי שולמן, גם הוא בוגר הסטודיו, וכן המוזיקאית תמי ברק.

הופעותיה הראשונות של הקבוצה הורכבו מתרגילי Short Forms (קטעי אלתור קצרים, המבוססים על הצעות מהקהל) ונערכו בתיאטרון תמונע, שם המשיכה הקבוצה להופיע בשש השנים הבאות. את מקומה של תמי ברק תפסה השחקנית ענבל לורי, והקבוצה החלה להתנסות בפורמטים אחרים של אימפרוביזציה: תרגילים קצרים, קטעים מוזיקליים מאולתרים (בשיתוף פעולה עם המוזיקאי חגי גינזבורג), תחרויות בימוי עם עונשים לשחקנים, מופעים פתוחים לפי בקשת הקהל ועוד. לבסוף בחרה הקבוצה להתמקד בתרגילים מסוג Long Form Improvisation - מחזות שלמים מאולתרים על בסיס הצעה מהקהל. בשנת 2007 הצטרף לקבוצה אילן פופקו – מאלתר מקבוצת "לא רואים ממטר". המחזה המאולתר של הקבוצה נקרא "הפרלמנט", שכן הוא נפתח תמיד בתמונה של ארבעה חברים היושבים בבית קפה קטן ודנים בענייני היום או מעלים זכרונות מעברם. מכאן מתפתח המחזה על פי דמיונם וכושר האלתור של השחקנים, ובהשראת המילה שנבחרה על ידי הקהל. הקבוצה מופיעה בתדירות של כפעם בחודש, ומשתתפת בפסטיבלי אימפרוביזציה ברחבי העולם.

  • בשנים 2013 ו-2012 זכתה למה אלפקה פעמיים ברציפות במקום הראשון באליפות ישראל באימפרוביזציה, בקטגוריית השחקנים המקצועיים (קטגוריות נוספות באליפות: חובבים; סטודנטים למשחק). יש לציין כי ב-2013 חלקה למה אלפקה את הזכייה עם קבוצת "מכקלה" (יואב כהן, אורי זלצמן וניר ברק), וזאת לאחר שההתמודדות בין שתי הקבוצות הסתיימה בשוויון נקודות.
  • בשנת 2012 הוזמנה הקבוצה להשתתף בפסטיבל אימפרוביזציה בינלאומי בעיר טמפרה, פינלנד.
  • בשנת 2010 זכתה למה אלפקה בגביע ה-Impro Cup – תחרות אימפרוביזציה בינלאומית שהתקיימה בגראץ, אוסטריה. כמו כן השתתפה הקבוצה בפסטיבל אימפרוביזציה באמסטרדם, הולנד.

חברי הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למה אלפקה זוכה באליפות ישראל באימפרוביזציה ב-2013

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא למה אלפקה בוויקישיתוף