לרנז טייט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לרנז טייט
Larenz Tate
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 8 בספטמבר 1975 (בן 48)
שיקגו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1985
מקום לימודים Palmdale High School עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.larenztate.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לרנז טייטאנגלית: Larenz Tate; נולד ב-8 בספטמבר 1975) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה וראפר אמריקאי, ידוע בעיקר בשל תפקידיו בסרטים "התרסקות", "ריי" "מילה של גבר", "הדוור" ו"שטרות לוהטים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טייט נולד בשיקגו, אילינוי לפגי וללארי טייט, טייט הוא הצעיר מבין שלושה אחים: לארון ולאמרד, גם הם שחקנים. משפחתו עברה משיקגו לקליפורניה כאשר היה בן 4. טייט סיים את לימודיו התיכוניים בבית הספר "תיכון פאלמדייל", בפאלמדייל בשנת 1993.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדחיפת הוריו הלך טייט ללמוד משחק דרמטי אך לא התייחס ללימודים ברצינות עד שפגש בשחקן ובמוזיקאי מלקולם-ג'מאל וורנר שלוהק לסדרה הקומית "משפחת קוסבי" באותם זמנים. טייט החל להופיע לצד שני אחיו בשנת 1985 בסדרה הבדיונית "The Twilight Zone". בשנותיו הראשונות בעולם המשחק הופיע טייט בסדרה של סטיבן ג'יי קאנל "רחוב ג'אמפ 21", ב"שנות הקסם" ובסדרה הקומית הפופולרית "אריזה משפחתית".

את תפקידו הראשון בעולם הקולנוע קיבל טייט בשנת 1993 בדרמת הפשע "סכנה לחברה" בה גילם טייט את הפושע קווין "או דוג" אנדרסון, בתחילת הסרט באחת הסצינות המפורסמות שלו בעולם הקולנוע פונה אליו המוכר הקוריאני שמוכר לו ולחברו משקאות ואומר "אני מרחם על אמא שלך", "או דוג" שנעלב מאמרה זו יורה למוות במוכר ובאשתו ואף מצלם זאת במצלמת וידאו. לאחר מכן שיחק טייט בתפקיד ראשי בדרמת הפשע המלחמתית "שטרות לוהטים", סרט המעביר ביקורת חריפה על החיילים השחורים במלחמת וייטנאם והתמודדותם עם נושאים חברתיים וזכויות אזרח בארצות הברית, במהלך "שנות ה-60". בסרט גילם טייט את אנתוני קורטיס, נער אפרו אמריקני המסיים את לימודיו בתיכון ומחליט להתגייס ל"חיל הנחתים האמריקני" ולהילחם ב"מלחמת וייטנאם". כאשר חוזר קורטיס לביתו שברובע הברונקס עטור בצלקות ועיטורים מהמלחמה הוא פונה אל עולם הפשע ונעצר בגין שוד מזוין.

ב-1997 שיחק טייט בתפקיד ראשי במותחן הפעולה הבדיוני של קווין קוסטנר "הדוור", בסרט שיחק טייט נער נלהב בשם פורד לינקולן מרקורי שמקבל השראה מ"הדוור" (קוסטנר) מנהיג המרד אחרי מלחמת העולם שהשאירה אוכלוסייה מצומצמת המחולקת לערים קטנות ופרימיטיביות.

ב-2003 שיחק טייט במותחן הפשע "מילה של גבר" ומגלם את דמטריוס היקס סוכן של היחידה ללוחמה בסמים העובד לצידו של שון וטר (וין דיזל) איתו גדל ברחובות ביחד והפכו לשוטרים. כשהיחידה שלהם עוצרת את אחד הסוחרים הגדולים בשם "ממו" לוסרו, סוחר חדש בשם דיאבלו תופס את מקומו והופך למטרה החדשה של וטר והיקס.

בשנת 2004 השתתף טייט בדרמת הפשע זוכת 3 פרסי אוסקר של פול האגיס "התרסקות", בסרט גילם טייט את דמותו של פיטר ווטרס, אחיו של גרהאם ווטרס (דון צ'ידל) בלש במשטרת לוס אנג'לס וחברו של אנתוני (לודקריס) ושותפו לפשע. על אף שגם הוא שחור, הוא לועג לאנתוני על פרנויית הגזענות שלו. פיטר מוצא את מותו כאשר השוטר הנסון (ראיין פיליפה) לוקח אותו טרמפ לאחר ניסיון החטיפה הכושל. הנסון, אשר חושב כי פיטר עומד לשלוף אקדח, יורה בו, רק כדי לגלות כי למעשה הוא הוציא מהכיס פסלון של כריסטופר הקדוש. בנוסף שיחק טייט גם בדרמה המוזיקלית הביוגרפית זוכת 2 פרסי האוסקר "ריי" המבוססת על חייו של נגן הג'אז העיוור ריי צ'ארלס, בסרט גילם טייט את המלחין ומפיק הסרטים קווינסי ג'ונס.

בשנת 2006 שיחק לצד טייריס גיבסון בסרט האקשן "מהמותן למטה".

בשנת 2007 הצטרף לקאסט העונה הרביעית של סדרת הדרמה "הצילו" ברשת FX Networks ובכיכובו של דניס לירי. טייט גילם את בארט "בלאק שון" ג'ונסון, עד לתום עונתה השביעית של הסדרה ב-2011.

החל משנת 2017 משחק טייט בדרמת הפשע "כוח" ברשת Starz, אותו חיו הסוערים של הראפר 50 סנט שגם מככב בסדרה. טייט הצטרף לעונה הרביעית כדמות חוזרת כראשד טייט, חבר קונגרס מושחת וקצין משטרה לשעבר. בעונה החמישית דמותו הפכה לדמות ראשית.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טייט נשוי לטומשינה פארוט, להם שני ילדים מיילס וזאנדר.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]