מאגמה - קונטרס לשירה חדשה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מאגמה - קונטרס לשירה חדשה הוא רבעון לשירה, בעריכת לידור יעקב ומיטל נסים.

גיליון מס' 4

מטרותיו הראשוניות של הקונטרס הן להוות במה ליצירותיהם של משוררים אלמונים ומוכשרים אשר טרם זכו לחשיפה, לצד משוררים מוכרים, וכן הפיכת השירה לנגישה, והשבתה אל שגרת היומיום, שכן לדעת העורכות השירה אינה אליטיסטית ואינה נועדה לפלח אוכלוסייה מסוים בלבד.

עם הזמן גובשה עמדתו הפואטית של הקונטרס, המעודדת פלורליזם שירי, אשר לפיו יש מקום למגוון של קולות בשירה העברית. העורכות אינן מאמינות בניסוח מניפסט כזה או אחר שכותרתו "כך נראית שירה", שכן זוהי הסתכלות צרה העלולה להוביל להגבלת השירה לחזות מסוימת, ומכאן לדילול המגוון ולחדגוניות השירית בכלל. במסגרת פעילות הקונטרס, מתקיימים ערבי שירה בהם קוראים משתתפי הקונטרס משיריהם.

הגיליון הראשון ראה אור ביוני 2006 והופץ חינם ברחבי ישראל. החל מספטמבר 2006 הקונטרס רואה אור בסיוע מצד "מרכז ההדרכה לספריות בישראל", במסגרתו מועברים מאות עותקים מכל גיליון להפצה בספריות עירוניות. כיום הקונטרס רואה אור כל רבעון בהיקף של 2,500 עותקים ומופץ חינם ברחבי תל אביב, ירושלים, באר שבע, חיפה והצפון, בבתי קפה ובחנויות ספרים עצמאיות, וכן באוניברסיטת חיפה, באוניברסיטת תל אביב, באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ובקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית.

הגיליונות מכילים שירה רב גונית של משוררים צעירים ואנונימיים לצד משוררים מוכרים ותרגומים. עם המשוררים שפרסמו בקונטרס נמנים עודד פלד, שז, אביה גאולה, אמירה הס, סבינה מסג, אלישבע גרינבאום, אורי הולנדר, רונן אלטמן קידר וטל ניצן. כן פורסמו תרגומים משירתם של טד יוז ושל צ'ארלס בוקובסקי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]