מארג הלגנברגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארג הלגנברגר
Marg Helgenberger
הלגנברגר ביולי 2013
הלגנברגר ביולי 2013
לידה 16 בנובמבר 1958 (בת 65)
פרימונט שבנברסקה
שם לידה Mary Marg Helgenberger עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1977
מקום לימודים
בן או בת זוג Alan Rosenberg (19892010) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס אמי לשחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה (1990)
  • כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מארג הלגנברגראנגלית: Marg Helgenberger; נולדה ב-16 בנובמבר 1958) היא שחקנית אמריקאית. התפרסמה תחילה בשל משחקה באופרת הסבון "תקוותו של ריאן" (1982 - 1986) ובסדרת הדרמה "צ'יינה ביץ'" (1988 - 1991); תפקיד אשר הקנה לה פרס אמי לשחקנית המשנה הטובה ביותר. בשנים האחרונות התפרסמה בשל תפקידה בתור קתרין ווילוס בסדרת הטלוויזיה "CSI"‏ (2000–13).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארג נולדה בפרימונט וגדלה בנורת' בנד שבנברסקה. היא סיימה את לימודיה בבית הספר התיכון נורת' בנד סנטרל. מארג היא בתם של מרי קיי, אחות ויו הלגנברגר, מפקח בשר. הלגנברגר היא ממוצא אירי וגרמני ולמדה בחינוך קתולי, יש לה אחות גדולה בשם אן ואח קטן בשם קורט, כשהייתה בתיכון ניגנה בקרן יער בתזמורת צועדת. לפני שהלכה לקולג', הלגנברגר שאפה להיות אחות כמו אמה. היא הייתה באוניברסיטת נברסקה בקירני, לאחר מכן באוניברסיטת נורת'ווסטרן שנמצאת באוונסטון שבאילינוי ועשתה תואר בדרמה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלגנברגר החלה כמגישת תחזית מזג אוויר ברשת טלוויזיה מקומית בקירני שבנברסקה. בקיץ, היא גם עבדה במפעל אריזת הבשר של אביה. אחרי ששיחקה במחזה חשמלית ושמה תשוקה באוניברסיטה, היא פיתחה עניין במשחק. במהלך הופעתה בקיץ 1981 במחזה אילוף הסוררת של ויליאם שייקספיר בתפקיד קייט, מארג תפסה את תשומת לבה של סקאוט לאופרת הסבון תקוותו של ראיין (אנ'). זמן קצר לאחר שסיימה את לימודיה בקולג', מארג קיבלה את תפקידה הרשמי הראשון באופרת הסבון של רשת ABC האמריקאית ושיחקה כשוטרת חובבת, הלגנברגר עזבה את הסדרה לאחר כמעט 4 שנים בינואר 1986.

מארג קיבלה את התפקיד המרכזי שלה לראשונה בשנת 1988, כששיחקה את תפקידה של "קארן שרלין", זונה שמכורה להרואין בסדרה צ'יינה ביץ' של רשת ABC, תפקיד זה נמשך עד 1991. בשנת 1990 במהלך משחקה בתפקיד היא זכתה בפרס אמי כשחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה. היא המשיכה במשחקה בסרט הדרמה הרומנטי תמיד של סטיבן ספילברג, גרסה מודרנית לסרט המקורי משנת 1943 בחור בשם ג'ו של הבמאי ויקטור פלמינג. בשנת 1995 היא שיחקה תפקיד קטן כקפטיין אליסון סינקלייר בסרט קומדיית האקשן של מייקל ביי, בחורים רעים עם השחקנים המוכרים מרטין לורנס וויל סמית'. הלגנברגר שיחקה גם כד"ר לאורה בייקר, ביולוגית מולקולרית במותחן המדע בדיוני של רוג'ר דונלדסון משנת 1995 מין מסוכן וחזרה לתפקיד בסרט השני בסדרה ב-1998.

במהלך תקופה זו, הלגנברגר שיחקה בסרטי הטלוויזיה "נקמה עיוורת", "חלומות מוות", "בחולי ובבריאות" ובסרט הדוקומנטרי היסטורי "לא בקו האש".

בשנת 2000 הלגנברגר הופיעה בתפקיד אורח בפרק יום האהבה בקומדיית המצבים המצליחה פרייז'ר. שבה פרייז'ר, (קלסי גראמר), נתקל בבחורת החלומות שלו אמילי (הלגנברגר). מאז שנת 2000 היא שיחקה 12 עונות בדרמת הפשע CSI כקתרין ווילוס, תפקיד זה הביא לה שתי מועמדויות לאמי ושתי מועמדויות לפרס גלובוס הזהב. ב-2004 היא וחבריה לסט זכו בפרס גילדת שחקני המסך. בתחילת הצילומים לסדרה, הלגנברגר ביקרה במשרד חקירות מוות במחוז קלארק, נבדה כדי ללמוד על תפקידה בסדרה, ואפילו צפתה בניתוחים אחרי מוות. היא קיבלה את ההזדמנות לשחק לצד בעלה במציאות, אלן רוזנברג, כששיחק בתפקידי אורח בעונה החמישית והשביעית של CSI. במהלך תקופת כהונתה בסדרה, הלגנברגר שיחקה בסרט ארין ברוקוביץ' שבו כיכבה ג'וליה רוברטס שזכתה באוסקר על משחקה בסרט זה. בשנת 2008 היא חידשה את החוזה שלה עם CSI לשנתיים נוספות. ביולי 2010 החוזה שלה חודש לעונה ה-11 של הסדרה. בעקבות עזיבתו של ויליאם פיטרסן מ-CSI, הלגנברגר הפכה לאחד משני השחקנים המרוויחים ביותר בסדרה כשהרוויחה $375,000 לפרק יחיד. היא הופיעה רק בשנים עשר הפרקים הראשונים של העונה ה-12 של CSI.

בשנת 2014 שיחקה בתפקיד ראשי בסדרה "אינטליג'נס" לצד ג'וש הולווי, את דמותה של ליליאן סטרנד, נשיאת פיקוד הסייבר של ארצות הברית. הסדרה שודרה ב-CBS ובוטלה לאחר עונה אחת. בשנת 2015, היא הצטרפה לעונה השלישית של הסדרה "בתוך הבועה". עוד באותה השנה, היא חזרה לשחק ב-CSI בתפקיד קת'רין לכבוד הפרק ה-300 של הסדרה.

בין 2019 ל-2021 הופיעה בסדרה בית המשפט! כשופטת ליסה בנר.

ב-2021 חזרה להופיע בסדרה CSI: לאס וגאס, סדרת ההמשך של CSI בעונתה הראשונה והשנייה.

חייה האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1984 היא פגשה את אלן רוזנברג (אנ'), השניים נהיו חברים והתחילו לצאת ב-1986. הם התחתנו ב-1989 ויש להם בן יחיד בשם יו רוזנברג (נולד ב-1990). ב-1 בדצמבר 2008, הזוג הודיע שהם נפרדים וב-25 במרץ 2009 היא הגישה בקשה לגירושין. תהליך הגירושים שלהם הסתיים בפברואר 2010.

כתוצאה ממלחמתה של אמה של הלגנברגר בסרטן השד, הלגנברגר ורוזנברג הפכו למעורבים במלחמה נגד המחלה, מארג עזרה לאמה להילחם בסרטן השד. הם מנחים אירוע צדקה מדי שנה הנקרא "סוף שבוע סלבריטי של מארג ואלן" באומהה שבנברסקה מאז שנת 1999.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מארג הלגנברגר בוויקישיתוף