מד מן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מד מן / הגברים של שדרות מדיסון
Mad Men
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
סוגה דרמה
יוצרים מתיו ויינר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ג'ון האם
אליזבת מוס
וינסנט קרטיזר
ג'נוארי ג'ונס
ג'סיקה פארה
כריסטינה הנדריקס
ג'ון סלאטרי
מיכאל גלדיס
אהרון סטאטון
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 7 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 92 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
הפצה Lionsgate Television, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה דיוויד קרבונרה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור AMC
רשת שידור בישראל HOT Plus
yes vod
חינוכית
תקופת שידור מקורית 19 ביולי 200717 במאי 2015
קישורים חיצוניים
www.amc.com/shows/mad-men
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מד מןאנגלית: Mad Men; נקראה בישראל גם הגברים של שדרות מדיסון) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית, שנוצרה והופקה על ידי מתיו ויינר, ושודרה ברשת הכבלים האמריקאית AMC. הסדרה זכתה לשבחי הביקורת עבור האותנטיות והסגנון החזותי. הסדרה זכתה בפרסים רבים, בהם ארבעה פרסי אמי לסדרת הדרמה הטובה ביותר, שלושה פרסי גלובוס הזהב, שני פרסי גילדת שחקני המסך ופרס פיבודי. בשל כך, ועל פי מבקרים רבים וסיקור נרחב, מד מן נחשבת כאחת מסדרות הדרמה הטובות ומשפיעות ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה.

עלילת הסדרה מתרחשת בשנות ה-60 של המאה העשרים, ועוסקת בחברת פרסום "סטרלינג קופר" הממוקמת בשדרת מדיסון בניו יורק. הסדרה מתרכזת בדון דרייפר, מנהל הקריאייטיב ב"סטרלינג קופר".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1–13 (13 פרקים), אשר שודרו בין 19 ביולי 2007 ו-18 באוקטובר 2007.

העונה נפתחת במרץ 1960, דון דרייפר, מנהל קריאייטיב במשרד הפרסום "סטרלינג קופר", מנסה למצוא תקציב רווחי. בזמן שאשתו בטי נשארת בבית ומטפלת בשני ילדיו, סאלי ובובי, הוא מבלה את זמנו במנהטן ומנהל רומנים. פגי אולסון, נערה תמימה, מועסקת בחברה כמזכירתו של דון ומגלה שקשה לעמוד בקצב של המזכירות האחרות. פיט מגלה כלפיה חיבה וחושק בה למרות חתונתו הקרבה. לאחר חתונתו וחזרתו מירח הדבש הוא ממשיך בחיזוריו אחר פגי, שלבסוף שוכבת איתו. אשתו של פיט רוצה דירה גדולה יותר ולכן הוא לוקח סיכון בעבודה, ומפוטר. ברט קופר, ממנהלי משרד הפרסום, מחזיר אותו לעבודה משום שהוא סבור כי קשריו החברתיים של פיט יועילו לחברה. דון זוכה בפרס על עבודתו ולאחר שתמונתו מתפרסמת בעיתון העבר חוזר לרדוף אותו. סיפור קצר של קן קוסגרוב מתפרסם בעיתון. פגי שומעת סוד חשוב וחולקת אותו עם ג'ואן. בישיבת סיעור מוחות פגי מתגלה כיותר ממזכירה ונפתחות בפניה הזדמנויות במשרד כשדון שואל לעצתה ברעיון פרסומי חדש.

בטי, אשתו של דון, הסובלת מבעיות עצבים הולכת לפסיכיאטר, לו היא מספרת שהיא יודעת שבעלה שוכב עם נשים אחרות, כאשר היא יודעת שהפסיכיאטר מדווח לדון על פגישותיהם. רוג'ר, שמתארח אצל דון לארוחת ערב, מפלרטט עם בטי וגורם לקרע בינו לבין דון. רוג'ר מתנצל ודון סולח לו. דון מתייסר בגלל זכרונות מעברו המסתורי. פגי מרגישה מאוימת על ידי חבריה למשרד לאחר הצלחתה הגוברת. סלבטורה רומנו מפתח יחסים עם לקוחה. החברה מנסה לחשוב על רעיונות חדשים למסע הבחירות נגד קנדי. אדם, אחיו של הצעיר של דון, מגיע במפתיע לניו יורק ויוצר אתו קשר. דון נחרד מהופעתו של אדם, שקורא לו בשמו המקורי ויודע את האמת עליו. דון מנסה להסתיר אותו ולהיפטר ממנו. אדם, שמצבו היה מעורער מלכתחילה, נפגע קשות מההתנכרות של דון ומתאבד בחדר המלון העלוב, שבו דון שיכן אותו. הדבר נודע לדון רק לאחר כמה ימים, כאשר הוא מתחרט על יחסו לאחיו ומתקשר למלון כדי להתפייס אתו.

בסוף העונה דון מאבד תקציב ורוג'ר שמנסה לעודד אותו בעזרת בחורות מקבל התקף לב.

פיט מנסה להתמודד עם דרישות חיי הנישואים. הוא מגלה חלק מסוד עברו של דון - העובדה שהוא נולד בשם אחר - ומנסה לסחוט אותו. הוא דורש קידום בעבודה תמורת שתיקתו. דון מגיב בקור רוח ולוקח את פיט למשרדו של ברט קופר. פיט חושף את האמת על דון, ומגלה, שלקופר לא אכפת מה שמו האמיתי של דון דרייפר אלא רק התרומה שהוא תורם לעסק. פיט יוצא בזעם וקופר אומר לדון שהוא רשאי לפטר את פיט או להשאירו ולפקוח עליו עין. דון בוחר באפשרות השניה, ופיט עובר בהמשך לעמדה של כניעה וחנופה כלפי דון.

פגי מקודמת בעבודה. היא גם משמינה מאד ואינה מודעת כלל להיותה בהריון. כאשר יום אחד היא נתקפת כאבים קשים ומובהלת לבית חולים, היא נדהמת לגלות שהכאבים הם צירי לידה. מכיוון שפיט הוא הגבר היחיד עמו קיימה יחסי מין, ברור לה, שהבן, שהיא יולדת, הוא שלו. היא מתנכרת לתינוק, והוא נמסר מיידית לאימוץ. פגי גם אינה מספרת דבר לפיט. אמה ואחותה יודעות על הלידה והאימוץ, אך הן בטוחות שהאב הוא דון, ופגי אינה מגיבה להאשמות שלהן.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 14–26 (13 פרקים), אשר שודרו בין 27 ביולי 2008 ו-26 באוקטובר 2008

העונה נפתחת ביום האהבה של שנת 1962, כ-15 חודשים לאחר אירועי העונה הראשונה. לפיט נודע משידורי הרדיו שמטוס אמריקן איירליינס עליו היה אביו התרסק, וכי אין ניצולים. דאק (מארק מוזס) שאחראי על התקציבים ב"סטרלינג קופר", מנסה לגייס את חברת אמריקן איירליינס, לאחר שחברת התעופה הצהירה על שינוי בשיווק. דון מתנגד למהלך, ולבסוף הם אינם מצליחים להשיג את החברה, דבר אשר פוגע במוניטין של דאק. פגי ששלחה את תינוקה לאימוץ לא מספרת על כך לפיט. ג'ואן מוצאת לדון מזכירה חדשה בשם ג'יין. דון קונה מכונית חדשה ויוקרתית. סאל מזמין את קן כדי לדון על הסיפור הקצר החדש שלו. ג'ואן מתארסת לגרג האריס, רופא צעיר, הנמצא בשלב ההתמחות בכירורגיה. זמן קצר לפני החתונה היא מביאה את גרג למשרד, להציגו בפני חבריה לעבודה. רוג'ר, אשר קיים קשר מיני עם ג'ואן עד אירוסיה לגרג, ניגש לשוחח עם הזוג, ומפלרטט עם ג'ואן באופן המעורר את קנאתו של גרג. לאחר מכן גרג "לוכד" את ג'ואן במשרד הריק של דון וכופה עליה יחסי מין.

במהלך העונה, הופכת ג'יין, מזכירתו של דון, לאשתו השניה של רוג'ר, ועוזבת את הסוכנות.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 27–39 (13 פרקים), אשר שודרו בין 16 באוגוסט 2009 ו-8 בנובמבר 2009

העונה נפתחת במרץ 1963. הסוכנות נמכרה לחברה בריטית וכתוצאה מכך מתחוללים בה שינויים. התקציבאי הראשי מפוטר ופיטר קמבל וקן קוסגרוב מתחרים על התפקיד החדש. דון מגלה שסלווטורה הומוסקסואל. אביה של בטי, עובר להתגורר בביתם של בטי ודון. לאחר זמן קצר הוא מת וסאלי חווה התמוטטות. בטי יולדת וקוראת לתינוק על שם אביה. קן מקבל את תפקיד התקציבאי. פגי שוכבת עם דאק. בטי מתאהבת בהארי פרנסיס. בסוף העונה החברה עוברת שינויים שוב והפעם עורקים כמה מהעובדים שבראשם דון ופותחים חברה משלהם בשם "סטרלינג קופר דרייפר פרייס". בטי מגישה בקשה לגירושין. ג'ואן שהתפטרה לאחר שתכננה לחיות עם בעלה הרופא מגלה כי הוא לא התקבל ועליה להמשיך לעבוד, היא מצטרפת לחברה החדשה.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 40–52 (13 פרקים), אשר שודרו בין 25 ביולי 2010 ו-17 באוקטובר 2010

העונה נפתחת במהלך חג ההודיה 1964 כאשר חברת הפרסום החדשה "סטרלינג, קופר, דרייפר, פרייס" מנסה לבסס עצמה. החברה משיגה תקציבים ומשיגה מעמד נכבד בתעשייה. שנת 1965 מתחילה ובעלה של ג'ואן מודיעה לה כי הוא מתגייס לצבא. רוג'ר מחליט לכתוב ספר על חייו. ליין חווה בעיות בנישואיו. אשתו של פיט נכנסת להריון. התנהגותה של סאלי מחמירה. דון זוכה בפרס קליאו. דון מגלה כי אנה גוססת. פגי נפרדת מהחבר שלה ונאלצת לפטר את ג'ואי לאחר שביצע מתיחה משרדית על ג'ואן. דון מתחיל לכתוב על חייו ובמקביל מתחיל לצאת עם פיי שעובדת בחברה. מזכירתו של דון מתה. רוג'ר וג'ואן שוכבים והיא נכנסת להיריון בזמן שבעלה בצבא. הלקוח העיקרי של "סטרלינג, קופר, דרייפר, פרייס", לאקי סטרייק עוזב, החברה נתקלת בקשיים כלכליים ונאלצת לפטר עובדים. דון מגלה לפגי את האמת לגבי עברו והיא ממליצה לו לחיות את חייו האמיתיים ולא להמשיך לחיות בשקר. בטי ובעלה הנרי פרנסיס עוזבים את ביתם המשותף שלה ושל דון יחד עם הילדים, סאלי שפיתחה מערכת יחסים עם גלן בישופ נאלצת להיקרע מהבית בו נולדה ולהיפרד מחבריה. הילדים נוסעים יחד עם דון לחופשה בקליפורניה, לקראת הנסיעה דון מבקש את עזרתה של מייגן קאלבה מזכירתו בשמירה על הילדים בקליפורניה ובמהלך החופשה מתאהב במייגן. הוא מציע לה נישואין והיא נענית בחיוב. לאחר חזרתם לניו יורק הם מכריזים על נישואיהם הקרובים לכל חברי המשרד. פגי וקן מחתימים לקוח חדש ונראה כי "סטרלינג, קופר, דרייפר, פרייס" בכל זאת תצליח להמשיך את דרכה.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 53–65 (13 פרקים). החלה ב-25 במרץ 2012 והסתיימה ב-10 ביוני 2012.

העונה נפתחת ביוני 1966 כשדון חוגג את יום הולדתו הארבעים ומייגן עורכת לו מסיבת הפתעה. מייגן מקבלת קידום ופגי מקבלת את המשימה להדריך אותה. במקביל מרגישה מייגן שדון מתרחק ממנה. ג'ואן חוששת למקום עבודתה בזמן שהיא בחופשת לידה. בטי מעלה במשקל ומגלה כי יש לה גידול בבלוטת התריס. רוג'ר לוחץ על פגי להעסיק רעיונאי צעיר בשם מייקל גינזבורג. לעבודה במשרד מתקבלת מזכירה כהת עור שמתקשה להשתלב אך מתיידדת עם פגי. גרג חוזר מהצבא וג'ואן מגלה שהוא התנדב לחזור שוב. דון ומייגן יוצאים לחופשה במהלכה הוא נוטש אותה בדיינר באמצע הדרך אך השניים מתפייסים בסופו של דבר. מייקל מספר לפגי שהוא נולד במחנה ריכוז. פגי מחליטה לעזוב את החברה כדי להתקדם באמת בתחום הפרסום. פגי ואייב עוברים לגור יחד ואמא שלה לא מרוצה מהעניין. רוג'ר נאבק לשמור על מקומו בחברה ומשלם לגינזבורג כדי שיביא לו לקוחות. הוא ואשתו, ג'יין, מתנסים ב-LSD והיא חושפת בפניו שהיא רוצה להיפרד והשניים מתגרשים. פיט שעבר לגור יחד עם אשתו בפרברים מתגעגע לעיר הגדולה והתנהגותו הופכת יותר ויותר נלוזה לאחר שהוא וליין מכים אחד את השני ולאחר שהוא שוכב עם אישה נשואה. מייגן מצילה ברגע האחרון את התקציב של חברת "היינץ" וג'ואן מגלה שגרג רוצה להתגרש ומתקשה להתמודד עם המצב כאשר החברה מנסה להשיג את התקציב של חברת "יגואר" והתנאי לעסקה הוא שג'ואן תקיים יחסי מין עם מנהל החברה.

בסוף העונה ליין נקלע לחובות עמוקים כאשר עדיין לא התאושש מהשקעת רוב כספו בהצלת המשרד לפני שנה. לאחר שהשותפים מוותרים על בונוס חג המולד שלהם ליין נאלץ לגנוב מהחברה. דון מגלה על הגנבה ומפטר אותו אך ליין, שחושש ומובך לחזור כך לאנגליה, תולה את עצמו במשרד ובכך אף אחד חוץ מדון לא יודע את סיבת התאבדותו. מייגן מתפטרת סופית מעבודתה בחברה וחוזרת לקריירת משחק כושלת. דון מקבל פרס מהאגודה למלחמה בסרטן על המכתב שכתב לאחר שלאקי סטרייק עזבו את החברה. בטי הממורמרת מעלייתה במשקל הולכת לקבוצת תמיכה ובמקביל מנסה לסכסך בין דון למייגן.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 66–78 (13 פרקים). החלה ב-7 באפריל 2013 והסתיימה ב-23 ביוני 2013.

העונה נפתחת עם חזרתם של דון ומייגן מחופשה בהוואי. אמו של רוג'ר מתה. דון שוכב עם סילביה ומייגן מספרת לו שעברה הפלה טבעית. פיט ממשיך לשכב עם נשים אחרות, וטרודי מתעמתת איתו על כך ומגרשת אותו מהבית. ג'ואן מתקשה להשלים עם הדרך בה השיגה את השותפות בחברה. פגי מתמודדת עם קשיים במשרד החדש ונעשית קשוחה יותר ויותר. דון חווה קשיים עם התקציב של "יגואר" ומפטר אותם. הדבר גורם לשרשרת אסונות עם התפרצותו של פיט אשר מספר לדון שהחברה הייתה בדרך להנפקה אך זה נהרס עם אובדן התקציב וג'ואן נשברת לאחר מה שעברה כדי להשיג את התקציב. רוג'ר פותר את המצב כאשר הוא מספר שהצליח להשיג יתרון על מנת להשיג את התקציב של "שברולט". פיט תופס את חמו בבורדל וכתוצאה מכך נגרם נזק לתקציב של "ויק כימיקלים", כאשר הוא מספר לטרודי על אביה היא מגרשת את פיט מהבית סופית.

דון וטד צ'ו חושבים על רעיון למזג את שתי החברות (CGC וסטרלינג קופר דרייפר פרייס) ולעבוד יחד על מנת ששתיהן לא ייסגרו. פגי שקנתה דירה יחד עם בן זוגה מחליטה להסכים להחלטה ולהצטרף לחברה החדשה בתור מנהלת הקופירייטינג.

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 79–92 (14 פרקים). העונה האחרונה של הסדרה חולקה לשני חלקים בני 7 פרקים כל אחד.

חלק 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל את שידוריו ב-13 באפריל 2014 והסתיים ב-25 במאי 2014. העונה מתחילה בינואר 1969, מספר שבועות לאחר חג ההודיה של שנת 1968, שם הסתיימה העונה השישית, כאשר הדמויות התמודדו עם חלוקת המשרד בין ניו יורק ללוס אנג'לס. העונה מסתיימת ביולי 1969.

דון נפרד ממייגן ונותן לה צ'ק על סך מיליון דולר, רוג'ר מוכר את החברה למקאן אריקסון ומנהל רומן עם אימה של מייגן,

חלק 2

החל את שידוריו ב-5 באפריל 2015 והסתיים ב-17 במאי 2015.

ג'ואן נקלעת לקשיים עם ההנהלה החדשה ועוזבת עם פיצוי נמוך, היא מכירה איש עסקים עשיר שמבקש ממנה לעזוב את ניו-יורק ולהתלוות אליו אך בוחרת לפתוח חברת הפקה עצמאית. מנהל מקאן אריקסון מתלונן על כך שדון "נעלם" בסוף העונה דון נמצא במרכז היפי של תמיכה וגמילה ועובר סוג של מהפך רוחני, הוא בוכה לצד גבר אחר במה שידוע כ"נאום המקרר" בסצנת הסיום הוא עושה מדיטציה ובעיני רוחו עולה פרסומת לקוקה קולה המשלבת אלמנטים של ניו-אייג', שהם הלקוחות של מקאן אריקסון, הפרסומות היא פרסומת אמיתית לקוקה קולה ששודרה ב-1971.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דונלד "דון" דרייפר (ג'ון האם): פרוטגוניסט, מנהל קריאייטיב ובעל שליטה בכיר בחברת הפרסום "סטרלינג קופר דרייפר פרייס". רק מעט ידוע על עברו. הוא נולד בשם דיק ויטמן לזונה שמתה בלידה. הוא גר עם אביו האלכוהוליסט ואשתו. לאחר מות אביו, כשדיק היה בן 10, אמו החורגת נישאה מחדש והוא סבל מכך רבות. במהלך שירותו הצבאי במלחמת קוריאה, נהרג אחד החיילים בהפצצה כשהיה לבדו עם דיק, דיק אימץ את זהותו של החייל המת בתור זהותו החדשה - דון דרייפר. דון הוא כביכול איש העסקים האולטימטיבי אך הוא שותה ללא הפסקה ונכנס למצבי דיכאון. דון אב לשלושה ילדים- סאלי הבכורה, בובי האמצעי וג'ין הצעיר. שלושת ילדיו מאשתו הראשונה- בטי פרנסיס. במהלך הסדרה מתגרשים השניים ודון מתחתן בשנית, הפעם עם מזכירתו הצעירה- מייגן קלבה. בהמשך התגלו חילוקי דעות בין מייגן לדון בנוגע לקריירת המשחק שמייגן חפצה בה והשניים מתגרשים. דון עורך מסעות בארצות הברית, בעקבות עברו, ומנסה למצוא את עצמו, לאחר שמיצה את עבודותיו בפרסום.
  • מרגרט "פגי" אולסון (אליזבת מוס): באה לעיר הגדולה והתחילה לעבוד ב"סטרלינג קופר" (לימים "סטרלינג קופר דרייפר פרייס") כמזכירה של דון דרייפר. לאחר שהיא מגלה ראש עסקי טוב ורעיונות מבריקים היא הופכת לקופירייטרית הראשונה בחברה. עם התפתחות הסדרה, והשנים החולפות מפתחת פגי קריירה עצמאית ועוזבת את החברה לטובת תפקיד בכיר בחברת פרסום מתחרה. בראשית הסדרה מחוזרת על ידי פיט ואף נכנסת ממנו להריון לא רצוי (שמביא אותה למסור את הילד מיד לאחר היוולדו).
  • מייגן דרייפר (לשעבר "מייגן קלבה") (ג'סיקה פארה): אשתו השנייה של דון דרייפר, אין להם ילדים, אך היא משתמש כאם נוספת לסאלי, בובי וג'ין בעת שהשלושה מגיעים לביקור אביהם. הצטרפה לסדרה בעונה הרביעית כמזכירה זוטרה בקבלת משרד הפרסום "סטרלינג קופר דרייפר פרייס" ובהמשך התמנתה למזכירתו האישית של דרייפר. בעת נסיעת דרייפר עם ילדיו ללוס אנג'לס מבקש ממייגן להתלוות אליו ולשמור על ילדיו בזמן עבודתו. בזמן החופשה מתאהב דרייפר במייגן ואף מציע לה נישואין (הוא מגיש לה את טבעת הנישואין של אנה דרייפר, אשתו של דון דרייפר המקורי). בעונה החמישית מייגן הופכת לקופירייטרית ומהווה את האישה השנייה היוצאת ממעגל המזכירות במשרד לאחר פגי. מייגן יצירתית ומצליחה בתפקידה אך איננה מסופקת ממנו. לבסוף היא מתפטרת ופונה לעולם המשחק. במקור מייגן ממונטריאול, וצרפתית היא שפת האם שלה. הוריה גרים בקנדה ובאים מדי פעם לביקור.
  • אליזבת' "בטי" פרנסיס (בעבר "אליזבת' דרייפר") (ג'נוארי ג'ונס): אשתו הראשונה של דון דרייפר, יש להם שלושה ילדים משותפים- סאלי, בובי וג'ין. מצטיירת בתחילה כעקרת הבית האידיאלית, הייתה דוגמנית בעברה. למדה אנתרופולוגיה במכללת ברין מאר ומדברת איטלקית שוטפת. במהלך הסדרה מוצג מות הוריה (בעיקר מות אימה) כגורם מעצב בחיה. גם היא כמו דון לא מרוצה מחיים שנראים מושלמים לצידו. היא יודעת שבעלה שוכב עם נשים אחרות והולכת לטיפול אצל פסיכיאטר בגלל עצביה. לבסוף מגלה את האמת על עברו של בעלה, דון ומתגרשת ממנו. לאחר גירושיה מדון מתחילה לנהל מערכת יחסים עם פוליטיקאי מקומי בשם הנרי פרנסיס. בטי והנרי מתחתנים ועוברים לגור יחד. דמותה של בטי מבוססת במידת מה על מאמרה של הסופרת הפמיניסטית בטי פרידן - "הבעיה שאין לה שם". בסוף העונה האחרונה מתגלה, כי בטי חולה בסרטן ומצבה סופני.
  • פיטר "פיט" קמפבל (וינסנט קרטיזר): תקציבאי ובעל שליטה (שותף זוטר) בחברת הפרסום "סטרלינג קופר דרייפר פרייס". בראשית העונה הראשונה מחזר אחרי פגי למרות נישואיו הטריים (חיזור שהביא לילד לא רצוני שנמסר לאימוץ בסתר וללא ידיעתו). אביו נהרג בתחילת העונה השנייה בתאונת מטוס. פיטר נשוי לטרודי- עקרת בית צעירה ואב לתמי התינוקת.
  • ג'ואן האריס (בעבר "ג'ואן הלוואי") (כריסטינה הנדריקס): מנהלת המשרד ובעלת שליטה (שותפה זוטרה) ב"סטרלינג קופר דרייפר פרייס". משדרת נשיות מתפרצת ומיניות בולטת לעין. בראשית הסדרה ניהלה רומן עם רוג'ר סטרלינג, רומן שנמשך מספר עונות ואף הביא לבסוף להולדת בנה הצעיר (איש מלבדם אינו יודע שרוג'ר הוא אביו). ג'ואן היא אישה חכמה ומוכשרת שאוהבת את חיי הזוהר. לא חוששת להתקדם גם באמצעות יופייה והסקס-אפיל שלה. שואפת לחיים מהוגנים של בעל ובית בפרברים, ואכן במהלך הסדרה מתחתנת ג'ואן עם גרג האריס, רופא מתלמד כושל שמוצא את מקומו במסגרת הצבאית, מה שמוביל לפרדתם.
  • רוג'ר סטרלינג (ג'ון סלאטרי): שותף בכיר ב"סטרלינג קופר דרייפר פרייס". לקח את הניהול על עצמו לאחר שאביו הקים את החברה יחד עם ברט קופר. הוא הביא את דרייפר לחברה והיה מעין "מנטור" בשבילו, העדיף את החיים הטובים ושאלה מתחתיו יעשו את העבודה. סטרלינג שירת בחיל הים בזמן מלחמת העולם השנייה. הוא ציני כלפי העולם. הוא פרוד פעמיים ויש לו ילדה בוגרת. רוג'ר ידוע כרודף נשים ואף התחיל עם בטי באחד הפרקים. בזמן שקיים יחסי מין עם אישה מזדמנת, לוקה בהתקף לב. לאחר מכן החלים ושב למשרד. במהלך הסדרה מתגרש מאשתו הראשונה "מונה סטרלינג" (אך תמיד ישמור לה אמונים) ומתחתן עם מזכירתו הצעירה של דון דרייפר- ג'יין. המשקה המועדף עליו הוא גיבסון.
  • ברט קופר (רוברט מורס): שותף בכיר ב"סטרלינג קופר דרייפר פרייס". אשר הקים את החברה יחד עם אביו של רוג'ר סטרלינג. בארט הוא השותף הבכיר ביותר בחברה ונחשב לאקסצנטרי במקצת. הוא משאיר את ניהול היום יום של החברה ל"צעירים", אך הוא מודע היטב לפעילותו של המשרד. בארט הוקסם מהתרבות היפנית ולפיכך מחייב את כולם, כולל לקוחות, להסיר את נעליהם לפני שנכנסים למשרד שלו (שהוא מעוטר באמנות יפנית). במהלך הסדרה מת קופר, אך מופיע לעיתים בחלומות במציאות בהזיות של דון.
  • ליין פרייס (ג'ארד האריס): לשעבר שותף זוטר ב"סטרלינג קופר דרייפר פרייס". הוא מופיע לראשונה בפרק הראשון של העונה 3, כאשר נשלח על ידי חברת השליטה הבריטית שרכשה את "סטרלינג קופר" לנהל את תחום הכספים והתקציבים בחברת הפרסום האמריקאית. פרייס מוקסם מאמריקה ולאחר תאונה מצערת של מחליפו בתפקיד (דריסה כף רגלו על ידי מכסחת דשא) הוא נשאר בתפקידו ולימים פותח את החברה החדשה יחד עם סטרלינג, קופר ודרייפר. במהלך העונה החמישית נקלע פרייס לחובות כלכליים ובאותה העת גם המשרד מצוי במצב כלכלי לא יציב. בעוד בעלי השליטה מוותרים על הבונוסים החודשיים כדי להבריא את החברה, פרייס מזייף את חתימתו של דון דרייפר על מנת למשוך לעצמו צ'ק של 7,500$ (אותם התכוון להחזיר במהרה לחברה). בארט קופר עולה על מעשיו וחושד בדרייפר אשר מבין את המצב ודורש מליין להתפטר. ליין לוקח קשה את דרישתו של דרייפר ותולה עצמו במשרד.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פול קינזי (מיכאל גלדיס): קופירייטר בסטרלינג קופר. ניהל בעבר יחסים עם ג'ואן. יצא עם אישה שחורה, פעילה לזכויות האפרו-אמריקאים, שעזבה אותו לאחר נסיעה משותפת לשם פעילות פוליטית בדרום. הוא בוגר אוניברסיטת פרינסטון אך במקור הוא מניו ג'רזי, ולמד בפרינסטון במלגה - שתי עובדות שהוא מסתיר מעמיתיו. הוא נוהג להציג דמות של אינטלקטואל ליברלי. בעונות הראשונות הוא מערער על הקפיטליזם ואף מדבר על מרקס בהערכה. בהמשך הסדרה הוא נשאב לרעיונות ממזרח אסיה, הרחוקים מהמיינסטרים האמריקאי. בעונה החמישית הוא מופיע למספר פרקים כנזיר וגורר את הארי קריין למפגש הרא קרישינה. לאחר המפגש מסתבר שמטרתו היתה לשווק באמצעות הארי תסריט לפרק בתוכנית מסע בין כוכבים, תסריט מלא במסרים סמויים וחסר סיכוי לחלוטין. הארי מבין שפול " ירד מהפסים", וכן - שהוא מרושש לגמרי. הוא נותן לפול קצת כסף ונפטר ממנו.
  • קן (קנת) קוסגרוב (אהרון סטאטון): תקציבאי במשרד, בהמשך מקודם לתפקיד תקציבאי ראשי יחד עם עמיתו פיט קמפבל. בעל נטיות ספרותיות. בעונה הראשונה אף התפרסם סיפור אחד פרי עטו במגזין ״אטלנטיק״. במהלך העונה השישית נורה בטעות בעינו במהלך ציד יחד עם לקוחות סטרלינג, קופר דרייפר פרייס, אנשי שברולט, מה שמאלץ אותו להסתובב עם רטייה.
  • סאל (סלווטורה) רומנו (בריאן באט): אמריקאי ממוצא איטלקי, מנהל המחלקה האמנותית במשרד. רומנו הוא הומוסקסואל, המסתיר את נטיותיו המיניות מפני אשתו ועמיתיו לעבודה. בתחילת העונה השלישית דון מוצא את עצמו בטעות עד למפגש מיני בין רומנו לבין עובד מלון בבולטימור. מאוחר יותר בעונה, רומנו דוחה את החיזור של לי גרנר הבן. לי הוא בנו של מייסד חברת 'לאקי סטרייק', לקוחה חשובה מאד של המשרד. לי מגיב בזעם על הדחייה, ובלי להסביר את הסיבה, דורש שרומנו יסולק מצוות הקמפיין. מתפתח משבר, ורוג'ר סטרלינג נאלץ לפטר את רומנו כדי לא לאבד כליל את תקציב לאקי סטרייק. בסוף אותו פרק נראה רומנו מדבר עם אשתו מתא טלפון ציבורי, שנמצא בתוך גן ציבורי. השעה היא שעת לילה ונרמז, שהמקום הוא מקום מפגש של הומו סקסואלים. רומנו אומר לאשתו כי יעבוד עד מאוחר באותו לילה, שלא תחכה לו ושהוא אוהב אותה. זו היא הסצנה האחרונה שבה הוא מופיע בסדרה.
  • הארי קריין (ריץ' זומר): איש מדיה וראש מחלקת הטלוויזיה הראשון של החברה, תפקיד שיצר בעצמו. שלא כמו הקולגות שלו מליגת הקיסוס, קריין הוא בוגר אוניברסיטת ויסקונסין. הוא אדם סולידי ומנומס. נשוי לקיטי. הוא בעל ואב מסור, אך כדי להשתלב במקום העבודה הוא מצטרף לעמיתיו לשתייה ופלירטוט.
  • סאלי בת' דרייפר (קירנן שיפקה): בתם הבכורה של בטי ושל דון. במהלך העונות הראשונות מופיעה בתפקיד שולי יחסית אך לאחר מכן, כאשר מתקרבת לגיל ההתבגרות ובמהלכו, מקבלת תפקיד מרכזי יותר. לסאלי מערכת יחסים מתוחה בדרך כלל עם אמה, אך כשסבה מגיע להתגורר בביתם סאלי יוצרת עמו קשר הדוק. בעקבות גירושי הוריה ומות סבה סאלי חווה הידרדרות בהתנהגותה, ונשלחת לפסיכיאטרית ילדים ביוזמתה של אמה לאחר שנתפסה מאוננת. סאלי מפתחת ידידות קרובה עם גלן בישופ, נער המתגורר קרוב לביתם. כשבטי מגלה על פגישותיהם היא מורה לסאלי לא ליצור עוד קשר עם גלן, ומחליטה לעבור דירה ולפטר את עוזרת הבית, קרלה, לאחר שזו אפשרה לגלן להפרד לשלום מסאלי בדירתה. יחד עם זאת, בעונה החמישית סאלי משמרת את ידידותה עם גלן באמצעות שיחות טלפון ופגישות חשאיות. במהלך העונה השישית, סאלי מתקבלת לפנימייה יוקרתית אך מושעית לאחר שקנתה אלכוהול בעזרת תעודת זהות מזויפת. בעונה האחרונה, ניכר כי יחסיה של סאלי עם הוריה הפכו מפוכחים יותר אך נראה כי יחסים אלה משתנים לאחר אבחונה של בטי.
  • רייצ'ל מנקין (מגי סיף): מנהלת של חנות כלבו יהודית המגיעה בעונה הראשונה למשרד סטרלינג קופר על מנת לשקם את תדמית עסקה. בתחילה דון מתנהג באופן קריר אליה נוכח האסרטיביות והנוקשות שהיא מפגינה, אך במהרה יחסיהם הופכים אינטימיים ונעימים יותר ומתפתח ביניהם רומן. במהלך הרומן מספר דון לרייצ'ל פרטים על עצמו שלא סיפר לאיש קודם לכן. כאשר מצב רוחו של דון מתערער נוכח תקרית בעבודה, הוא מגיע לביתה של רייצ'ל ומציע לה בהתרגשות לברוח איתו ללוס אנג'לס. רייצ'ל מזכירה לו את חובתו כלפי ילדיו ושואלת אותו האם ירצה לנטוש את ילדיו לאחר שגדל בלי אבא. כאשר דון מתעקש לעזוב, היא מגיעה למסקנה כי דון לא רוצה לברוח איתה אלא פשוט רוצה לברוח. מאותה נקודה ואילך יחסיהם של השניים דועכים ולבסוף מתנתקים. בעונה השנייה דון נפגש עם רייצ'ל במקריות ומגלה כי התחתנה ועכשיו שמה הוא רייצ'ל כץ. בעונה השביעית, דון חולם על רייצ'ל בעודו בוחן שחקניות לפרסומת למעיל פרווה, ומנסה לחדש איתה קשר, אך מגלה כי רייצ'ל מתה מלוקמיה.
  • סטן ריזו (ג'יי.אר פרגוסון): מתחיל בעונה הרביעית בתור מנהל אמנותי. לפני הצטרפותו לסטרלינג, קופר דרייפר ופרייס עבד בשביל לינדון ג'ונסון בשנת 1964 עבור הקמפיין הנשיאותי. בסוף הסדרה, לאחר שעובר יחד עם פגי למשרד מקאן אריקסון בסוף מתוודה בפני פגי על אהבתו כלפיה ופגי מתוודה גם היא אל אהבתה כלפיו.
  • מייקל גינסברג (בן פלדמן): קופירייטר יהודי צעיר. נולד במחנה ריכוז לאמו, שנפטרה, ומתגורר ביחד עם אביו ניצול השואה. גיסברג מתחיל את עבודתו בתור קופירייטר בסטרלינג, קופר דרייפר ופרייס בעונה החמישית. הוא מוכיח את כישרונו בתחום ובמהרה הופך לחלק חיוני בחברה. גינסברג הוא אדם אידיוסיקרטי, מגושם מבחינה חברתית, הנוטה לעמוד על דעתו, מה שמשמש לפעמים כנגדו. ואכן, עמדתו בחברה מאוימת לפעמים, כולל בריאיון העבודה שלו, כאשר פגי מחליטה לא להעסיק אותו מחשש שייחשב כמוחצן מדי לטעמו של דון, אולם רוג'ר לא מקבל את החלטה מכיוון שגינסברג יוכל לשמש כקופירייטר מוצלח לחברות יהודיות אשר פונות למשרד. מהלך עבודתו של גינסברג במשרד נגדע לאחר שמחשב IBM מותקן במשרד וזמזום המכשיר מטריף את דעתו, וזמן קצר לאחר מכן הוא חותך לעצמו את הפטמה ונותן אותה לפגי כמתנה בתוך קופסת נוי. בעקבות התקרית נלקח גיסברג מהמשרד אל בית חולים פסיכיאטרי.
  • הנרי פרנסיס (כריסופר סטנלי): יועץ פוליטי עם קשר הדוק למושל ניו-יורק נלסון רוקפלר ולמפלגה הרפובליקנית. הוא פוגש את בטי כשהיא בהריון בחודש שישי, במהלך מסיבה של סטרלינג. מאוחר יותר, בטי מבקשת את עזרתו בקהילה, ובין השניים מתפתח קשר אישי. כאשר בטי מתחילה להרגיש שהקשר בינה לבין דון מתחיל להתרופף - בגלל הבגידות, השקרים בנוגע לזהותו והגישה הבוטה שלו כלפיה - היא פונה להנרי, שמציע לה נישואים. עונה 3 מסתיימת כאשר השניים נמצאים במטוס עם התינוק ג'ין, ובטי מתכננת גירושים מדון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מד מן בוויקישיתוף


פרסים בהם זכתה הסדרה