מדע וטכנולוגיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מדע וטכנולוגיהראשי תיבות: מו"ט) הוא נושא שכולל את המדע, את הטכנולוגיה ואת היחסים ביניהם. המדע הוא עיסוק שמטרתו גילוי ואיסוף ידע על העולם בצורה של הסברים ותאוריות על הטבע ועל היקום. הטכנולוגיה היא אסופה של טכניקות, שיטות או תהליכים המשמשים לייצור של מוצרים, שירותים, כלי להשגת מטרות, כגון חקירה מדעית, או לתת מענה לדרישות צרכנים.

מדע יכול להנגיש פיתוחים טכנולוגיים על ידי יצירת ביקוש למכשירים חדשים שמטרתם לחקור שאלות מדעיות, או על ידי הדגמת אפשרויות טכנולוגיות שלא נחשבו אפשריות בעבר. טכנולוגיה, בתורה, יכולה להמריץ חקירה מדעית על ידי יצירת ביקוש לשיפורים טכנולוגיים שאפשר להשיגם רק באמצעות מחקר, ועל ידי הצגת שאלות בנוגע לעקרונות היסוד שטכנולוגיה חדשה מתבססת עליהם.

במשך רוב ההיסטוריה האנושית, שיפורים טכנולוגיים הושגו במקריות, ניסוי וטעייה או על ידי השראה ספונטנית. כאשר המפעל המדעי המודרני הבשיל בעידן הנאורות, עיקר עיסוקו היה שאלות היסוד של הטבע. מחקר ופיתוח, אשר מופנה כלפי יישומים טכניים, הוא המצאה חדשה יחסית, כשאפשר לייחס את עלייתה למהפכה התעשייתית.

הטכנולוגיה כעיסוק חברתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי האנט[1], אפשר לראות את הקשר בין המדע לטכנולוגיה בצורה יותר קלה על ידי יצירת משמעות ברורה של הטכנולוגיה על המדע כעיסוק חברתי. עצם ההשקעה הכספית במדע באה מתוך המחשבה בתרומה המשמעותית שלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מדע וטכנולוגיה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bruce J. Hunt, Pursuing Power and Light, JHU Press, 2010
ערך זה הוא קצרמר בנושא מדעים ובנושא טכנולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.