חמשת המונומנטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מוניומנט)

חמשת המונומנטים הם חמשת מרוצי האופניים החד יומיים הנחשבים כיוקרתיים ביותר בעונת מרוצי אופני הכביש.

מרוצים חד-יומיים רבים נחשבים כ"קלאסיים" בזכות ההיסטוריה הארוכה שלהם ובזכות תווי הדרך שמנסה לשמור גם הוא על מסורתיות, אך עם התפתחות ושינויים קטנים במסלול לאורך השנים. אורך המסלול של רוב המרוצים הקלאסיים הוא כ-200 קילומטרים. חמשת המונומנטים הם המרוצים הקלאסיים הנחשבים ביותר. את מעמדם המיוחד קנו הודות למרחק הגדול יותר של המסלול, כ-250 קילומטר, להיסטוריה הוותיקה שלהם שמתחילה אצל כולם לפני מלחמת העולם הראשונה ובעיקר הודות לכוכבים הגדולים של עולם מרוצי האופניים שנאספים להתחרות בהם בכל שנה ובכך מגבירים עוד יותר את יוקרתם.

חמשת המרוצים הם:

  • איטליהאיטליה מילאנו–סן רמו – המונומנט הראשון של העונה, מתקיים לרוב במרץ ולכן מכונה "לה פרימאוורה" (האביב). אורך המרוץ הוא למעלה מ-290 קילומטרים ועם החלק הנייטרלי הוא אף עובר את ה-300, דבר שמציב את המרוץ כמרוץ החד יומי הארוך ביותר. מתאים בעיקר למאיצים או לפנצ'רים.
  • צרפתצרפת פריז–רובה – מתקיים בחודש אפריל בצפון מזרח צרפת, כמו הרונדה ון פלנדרן, גם המרוץ הזה בולט במקטעים המרוצפים שבו שמהווים חלק משמעותי מסך כל המסלול, המרוץ מסתיים עם שתי הקפות בוולודרום של העיר רובה. נחשב על ידי רבים כמרוץ החד יומי החשוב והפופולרי ביותר בשנה.
  • בלגיהבלגיה לייז'–בסטון–לייז' – מתקיים בחודש אפריל בוואלוניה. מתאפיין בעליות וגבעות רבות באורך בינוני עם שיפועים חדים. נחשב למרוץ קלאסי לפנצ'רים.
  • איטליהאיטליה ג'ירו די לומברדיה – המונומנט האחרון של העונה שבאופן מסורתי נחשב גם לאקורד הסיום של עונת אופניים, הוא מתקיים בסתיו, בחודש אוקטובר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספורט. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.