מיקי לאון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיקי לאון
לידה 20 בספטמבר 1973 (בן 50)
ישראלישראל בת ים, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים סטודיו למשחק ניסן נתיב עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מיקי לאון ואפרת בן צור בהצגה "הנסיכה איבון", תיאטרון גשר, 2010
מיקי לאון ויבגניה דודינה, בהצגה "מדיאה, תיאטרון גשר, 2006

מיכאל (מיקי) לאון (נולד ב-20 בספטמבר 1973) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון ישראלי. זוכה "מלגת קרן" לשנת 2001 ו"פרס השחקן המצטיין" לשנת 2003 בפרויקט משותף של "קמרה אובסקורה" ו"ניסן נתיב".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאון נולד בבת ים וגדל בהרצליה. שירת בצבא בפלוגת חתולי הערבה[דרושה הבהרה], ולאחר שחרורו עבד כברמן,מתקין כבלים וקצין ביטחון במלון באילת. בגיל 26 הגיע למשחק ולמד ב"סטודיו למשחק ניסן נתיב" (19992002).

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002 הצטרף לאון לתיאטרון גשר ושיחק במחזות: "שאריות של אהבה", "העבד", "שושה", "כולם רוצים להוליווד", "מדיאה", "איש הכריות", "שיחות לילה", "גן הדובדבנים", "הלילה השנים עשר", "הבן הבכור", "רומן בעבודה", "הרפר ריגן", "פרימדונה", "אותלו", "במנהרה", "אורסטיאה", "רווקים ורווקות","השחף" ו"בכל שעה עגולה".

קולנוע וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2003 שיחק בסרטו של הבמאי דובר קוסאשווילי "מתנה משמיים". בשנת 2004 שיחק בסדרת הדרמה של HOT "מיכאלה" לצד אלברט אילוז וטלי שרון.

בשנת 2006 שיחק בסרט הדרמה של אורי ברבש "מלח הארץ", בסרטו של ארז לאופר "דילמת הדריין" שם גילם את זאב שינד, בסרטו של אבידע ליבני "הימנית האחרונה של מקס בר" בתפקיד המרכזי של מקס בר, בסרטו של דן וולמן "ידיים קשורות" שם שיחק לצד גילה אלמגור ועידו תדמור. בנוסף, שיחק תפקיד אורח בעונה הראשונה של "פרשת השבוע" ב-HOT.

בשנת 2007 שיחק בסרט "מתוק ומר" בבימויו של דורון בנבנישתי, וכן שיחק תפקיד אורח בסאטירה "הישראלים" בכיכובם של שלישיית מה קשור.

בשנת 2008 שיחק בסרט המלחמה "בית אבי" בתפקיד מינץ. לצורך תפקיד זה למד לאון מספר חודשים יידיש. דיבב בסרט האנימציה של ארי פולמן "ואלס עם באשיר", אשר זכה בפרס אופיר לסרט העלילתי הטוב ביותר ובפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר, וכן היה מועמד לפרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. בטלוויזיה, שיחק בסדרת המתח לנוער "דאוס", ששודרה בערוץ הילדים למנויי Yes, שם גילם את נמרוד. גילם את גולומב בסרט ההוליוודי "אדם בן כלב" בבימויו של פול שרדר. שיחק באחד מהפרקים של קומדיית המצבים המצליחה של ערוץ 2 "החיים זה לא הכל" לצד אבי קושניר וענת וקסמן.

בשנת 2009 שיחק בקומדיה, הספין אוף של הפיג'מות - "מנדלבאום בלש פרטי" בתפקיד שלמה, "מעורב ירושלמי" בתפקיד מורה למשחק.

בשנת 2010 החל לשחק בסדרת הדרמה "חטופים", בתפקיד יעקב (יקי) זך. באותה השנה שיחק בסדרת הטלוויזיה "חיים אחרים", בתפקיד שמואל אבידן, גורו וכוריאוגרף לריקוד.

בשנת 2012 שיחק בסדרת הדרמה "אלנבי", המשודרת בערוץ 10, בסדרת הנוער הפופולרית "גאליס" ובסרט נוסף של דובר קוסאשווילי, "רווקה פלוס".

בשנת 2013 השתתף בסדרת הטלוויזיה "בני ערובה" וגילם את אלכס, שכיר חרב חמום מוח הנמנה עם חוליית החוטפים.

בשנת 2014 שיחק בסרט "טוביאנסקי" בבימויו של ריקי שלח.

בשנת 2015 שיחק בסדרת המתח "כפולים" וגילם את דמותו של איתן קופל, סוכן המוסד לשעבר וראש צוות החקירה מטעם שירות הביטחון הכללי החוקר מספר אזרחים ישראלים על מעורבותם בפרשיית ריגול בינלאומית. באותה שנה שיחק בסרט "ארץ פצועה".

בשנת 2016 החל לשחק בסדרות הטלוויזיה "תאג"ד", "מטומטמת","אורי ואלה", ובעונה השנייה של "בני ערובה".

בשנת 2017 שיחק בסרטו של אריק רוטשטיין "אנטנה".

בשנת 2018 גילם סוכן מוסד בסרט המלאך של נטפליקס.[1] באותה שנה חזר לשחק ב"כפולים" בעונתה השנייה,

בשנת 2019 שיחק בסדרת הנוער "נעלמים" בתפקיד גדעון. באותה שנה שיחק בתפקיד הראשי בסרטו של דוד קריינר "הסוסיתא של הרצל".

בשנת 2021 גילם בסדרת הטלוויזיה "מותק בול באמצע" את מיקי בר נתן, מנכ"ל תשלובת המזון "Best". באותה שנה שיחק בסרט "הלילה הארוך ביותר".

בשנת 2022 חזר לשחק ב"כפולים" בעונתה השלישית.

קריירת דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 דיבב את ג'קסון ב"כוורת בסרט", עשה קולות רקע ב"מדגסקר 2", דיבב את ג'ק רוסו ואת אלכס רובר בסרט "האי של נים", ועשה דמויות משניות בסרט "טרמפ לירח". בשנת 2009 דיבב את צ'יף יוניקורן ב"ארתור: נקמתו של מלתזאר" ועשה קולות רקע לסרט "מפלצות נגד חייזרים". בשנת 2011 דיבב בסרט "רנגו" ציפור פצועה וג'דייה. בשנת 2019 דיבב את דמותו של באטמן בסרט "סרט לגו 2: החלק השני".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיקי לאון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Angel (2018), נבדק ב-2018-11-17