מכושפות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: משלב נמוך, ניסוחים מסורבלים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: משלב נמוך, ניסוחים מסורבלים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
מכושפות
Charmed
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה פנטזיה
מתח
על טבעי
דרמה המשכית
יוצרים קונסטנס מ. ברג' עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'יימס ל. קונוויי
מל דאמסקי
ועוד
שחקנים שאנן דוהרטי (עונות 1–3)
הולי מארי קומבס
אליסה מילאנו
רוז מק'גוון (עונות 4–8)
מדבבים מלאני הינזה (Piper Halliwell) עריכת הנתון בוויקינתונים
פסקול Charmed: The Book of Shadows, Charmed: The Soundtrack, Charmed: The Final Chapter עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות

8

ה 9 היא קומיקס
מספר פרקים 178 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק אהרון ספלינג עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל אהרון ספלינג
קונסטנס מ. ברג'
בראד קרן
מוזיקה ג'יי גרוסקה, פיטר רובינסון עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 40-45 דקות
שידור
רשת שידור The WB עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל ערוץ 3
סטאר וורלד
הוט V.O.D
yes
תקופת שידור מקורית 7 באוקטובר 199821 במאי 2006
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מכושפותאנגלית: Charmed) היא סדרת טלוויזיה אמריקנית שצולמה בהוליווד ושודרה ברשת The WB בין השנים 19982006. הסדרה נסובה סביב מלחמתן ברוע של שלוש אחיות - מכשפות לבית האליוול בסן פרנסיסקו: פרו (שאנן דוהרטי), פייפר (הולי מארי קומבס) ופיבי (אליסה מילאנו) האליוול. לאחר מותה של האחות הבכורה פרו בסוף העונה השלישית, המבנה של שלוש "המכושפות" נותר בעינו כאשר פרו הוחלפה על ידי פייג' מת'יוז (רוז מק'גוון), האחות הרביעית והצעירה מצד אמן פאטי, שלא גדלה בבית האליוול ועד עונה 4, האחיות לא ידעו על קיומה.

בישראל הסדרה שודרה בערוץ 3, סטאר וורלד ובהוט V.O.D ומינואר 2019 זמינה לצפייה ב-yes.

סדרת אתחול בהפקת אולפני CBS עלתה לשידור ברשת The CW בארצות הברית ב-14 באוקטובר 2018.[1]

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה מספר הפרקים
1 22
2 22
3 22
4 22
5 23
6 23
7 22
8 22

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

"מכושפות" הוא סיפורן של האחיות לבית האליוול, פרו, פייפר ופיבי אשר לומדות כי הכישוף בעולם קיים, וכי הן ה"מכושפות" - התגשמות נבואה של בוא שלוש מכשפות רבות עוצמה שיפעלו בשירות הטוב. כפופות לקו מנחה לפיו נאסר עליהן לנצל את כישרונן לתועלת אישית, האחיות רותמות את כוחותיהן להצלת החפים מפשע ולהגן על עצמן מפני כוחות רשע.

הסדרה מתארת מציאות על טבעית בה ישויות טובות - מלאכים שומרים ו"בכירים" (Elders) מיטיבים, המשגיחים על העולם, ומנגד כוחות אופל - מכשפים שחורים, שדים ומיני ישויות מרושעות - מבקשים להרע לו. היות שהידיעה מוסתרת מבני האנוש, האחיות נאלצות להסתיר את כשרונותיהן ואת עובדת היותן מכשפות מסביבתן. כנצר לשושלת ארוכה של מכשפות, לכל אחת מהאחיות כוח מיוחד לה המתפתח ומתגבר עם השנים. כוחה של פרו היה להניע דברים מרחוק (טלקינזיס) והקרנה אסטראלית, פייפר קיבלה את הכוח להקפיא (האטת מולקולות) ולפוצץ (האצת מולקולות), ופיבי קיבלה את היכולת לנבא את העתיד (תחושה מוקדמת), לחוש רגשות של אנשים אחרים ביתר שאת (אמפתיה) ולרחף באוויר. פייג', האחות הרביעית, מצטרפת לסדרה לאחר מותה של פרו. פייג' היא חצי "מאיר לבן" (מלאך-שומר) שכן אביה הוא סם המאיר הלבן של אימה פאטי, ולכן יכולה להעתיק אנשים (כולל את עצמה) או חפצים ממקומם בכח הרצון. בנוסף, עוסקות האחיות בכישוף המופעל בעזרת לחשים שהן מחברות ושיקויים אותם הן רוקחות.

שלוש האחיות גרות באחוזה ישנה בעירן, סן פרנסיסקו, ברחוב פרסקוט מס' 1329, ונלחמות בשדים הפועלים מדי פעם בהסתייע ב"ספר הצללים", ספר עתיק יומין המתאר את מיני השדים השונים והדרכים להתמודד עימם, כאשר בחלק מהפרקים הן מנסות להגן על אנשים תמימים מפני התקפות של שדים תאבי כוח, ובפרקים אחרים הן עצמן מהוות את המטרה של השדים. הסדרה מרבה לעסוק בניסיון האחיות לקיים חיים תקינים, בהם ניהול קשרים רומנטיים, על רקע אורח חייהן התזזיתי. כאשר שלוש האחיות פועלות יחד יש להן כוח מוגבר ומיוחד, הקרוי "כוח השלוש" (The Power of Three) בעזרתו הן מסוגלות לגרש שדים רבי עצמה. כוח מיוחד זה מציב אותן בחזית המאבק בכוחות האופל.

בין המצבים בהן מטפלות המכושפות ניתן למצוא מומיות שקמו לתחייה, שדים המתחזים אליהן ואל קרוביהם, מסעות בזמן, שינויי צורה, מוקדי כוח אפל במרתף הבית, גמדים, מפלצות, נימפות יער, לפריקונים, אלים וטיטאנים מהמיתולוגיה היוונית, חפצים מכושפים מימים עברו, חילופי נשמות, שיקויים קסומים ועוד. מדי פעם מסתבכות האחיות עם החוק, כאשר שוטרים מנסים לגלות כיצד זה כל כך הרבה פשעים בלתי מפוענחים קשורים בדרך כלשהי אליהן.

מימין לשמאל: פייפר, פרו ופיבי

סיפור הרקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלינדה וורן הייתה מכשפה שחיה במאה ה-17. למלינדה הייתה היכולת להקפיא את הזמן, להזיז חפצים בכוח המחשבה (טלקינזיס) ולנבא את העתיד. כמיהתו של אהובה של מלינדה, בעצמו מכשף, לרכוש ולהחזיק בכוחותיה הובילה אותו לבגוד בה. הוא גנב ממנה את יכולותיה והסגיר אותה תמורת גמול כספי. טרם הועלתה על המוקד הצליחה מלינדה להשיב אליה את כוחותיה ולקלל אותו לתוך משכית (תליון). היא גם נדרה נדר שבכל דור צאצא שלה יקבל אחד מכוחותיה, עד אשר תהיינה שלוש אחיות שלכל אחת מהן יהיה מכוחותיה. והן תהיינה המכשפות הכי חזקות שהעולם ידע אי פעם (המכושפות).

בשנות ה-70, גדלות בבית האליוול זוג אחיות, נצר לשושלת המכשפה מלינדה וורן. אחת מסוגלת לבצע טלקינזיס ואחותה בעלת כח הקפאה. כאשר יום בהיר אחד מקבלת סבתן, פני, שיחה מאימן של האחיות, פאטי. פאטי מבשרת לאימה שהיא הצליחה לחזות את העתיד, אף שכוחה של פאטי הוא הכוח להקפיא. מסתבר שמכשף בשם ניקולאס צוטט לשיחה שלהן והבין שחזיונה של פאטי ההרה בא מהתינוקת אותה היא נושאת וכי זוהי ההתגשמות הנדר של מלינדה- המכושפות. הוא החליט לנצל את זה ולהגיע אליהן ראשון לפני שכל שד ומכשף יגיע. הוא התחזה לבעלה לשעבר של פאטי וחיכה לה בבית המלון, שם תקף אותה והיא אולצה להקנות לטבעת עמידות כנגד כוחן של המכושפות. היא עשתה זאת כדי להציל את חייה, חיי התינוקת וחיי הבנות. כאשר פאטי מגיעה לביתה היא מספרת לאימה הכל. ומייד כאשר האחות השלישית נולדת, פני כובלת את כוחותיהן של הבנות כך שלא תוכלנה להשתמש בהן. את הכוחות תקבלנה הבנות חזרה כאשר סבתן תמות. מספר שנים לאחר הולדת הבת, נרצחת אימן של המכושפות על ידי שד מים אותו פאטי ניסתה להביס ללא הצלחה והאחיות עוברות למשמורת הסבתא.

השנים חולפות, האחיות גדלות לחיים נורמליים ללא כישוף, והאחות הבכורה פרו, מתארסת לחברה, רוג'ר. אך לאחר שרוג'ר טוען כי אחותה הקטנה פיבי ניסתה לפתות אותו, מבטלת פרו את החתונה ומנתקת את קשריה עם פיבי לתקופה ארוכה. הסבתא מתחילה לסבול ממחלת לב קשה. האחות האמצעית, פייפר היא היחידה עם היגיון כלשהו בבית. פני, במשך שנים, מנסה לשכנע אותה להיות שפית, אך זו דוחה את הצעתה שוב ושוב. כשהריבים בין האחיות מחריפים, מגיעה פני למסקנה כי האחיות לעולם לא תוכלנה להתמודד עם הכוחות הטמונים בהן ומחליטה להסיר מהן את הכוחות לתמיד. רוחה של פאטי מתנגדת אך הסבתא לא מוכנה להקשיב. היא אורזת את כל החפצים המאגיים בעליית הגג ונועלת את המקום כאשר לפתע מקבלת התקף לב, נופלת במדרגות ומתה בטרם מספיקה ליטול כליל את כוחותיהן של הבנות.

על אף שהן אמורות לקבל את הכוחות, פיבי עוזבת באותו היום והכוחות נשארים כבולים. פייפר ופרו נשארות לגור בבית בזמן שפיבי חיה בניו יורק. בשנת 1998 פיבי חוזרת הביתה לאחר שנגמר לה הכסף. כאשר לוח הסיאנס מורה להן על עליית הגג, פיבי מחליטה לנסות להיכנס ונתקלת בדלת נעולה שבסופו של דבר נפתחת מעצמה. שם היא מוצאת את ספר הצללים- ספר כישוף. בעמוד הראשון היא קוראת לחש הקורא לכוחות של המכשפות. הבית רועד, והאחיות מקבלות את הכוחות בחזרה. עם הזמן הן לומדות איך לשלב את היותן מכשפות עם החיים הרגילים: הן עובדות בעבודה רגילה, ומסתירות את כוחות הקסם.

הן לומדות להתרגל לעבודה של מכשפות, לעובדה שכל שד ומכשף בעולם רוצה להרוג אותן ולגנוב את כוחותיהן, וכן לשלוט על הכוחות החדשים.

מדי פעם מסתבכות האחיות עם החוק, כאשר שוטרים מנסים לגלות כיצד קשורים כל כך הרבה פשעים בלתי מפוענחים, בדרך כלשהי, אליהן. האחיות חייבות להסתיר מהעולם את כשרונותיהן ואת עובדת היותן מכשפות, ואסור להן להשתמש בכשפים לתועלתן האישית אלא רק כדי לעזור לחפים מפשע הזקוקים לעזרה, וכדי להגן על עצמן מפני כוחות הרשע.

בית האחיות בלוס אנג'לס, המהווה "לוקיישן" מרכזי בסדרה

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1–22 (22 פרקים). החלה ב-7 באוקטובר 1998 והסתיימה ב-26 במאי 1999.

עונה זו מציגה את מערכות היחסים העיקריות ואת עיקרי ההיסטוריה המשפחתית. בעונה זו מתמודדות האחיות עם מספר סוגיות: קבלת העובדה שהן מכשפות, ולא רק זה, אלא שהן המכושפות- המכשפות החזקות ביותר שהעולם ידע וההבנה ששימוש בקסם לצורך רווח אישי הוא נגד החוקים הבסיסים של הקסם. ניסיון לשלוט בכוחות הגדלים עם הזמן, בעודן נאבקות לשמור על סוד עיסוקן מהעולם ומהסובבים אותן. בתחילת העונה אבי המכושפות מגיע לבקר, לאחר שנטש אותם כשהיו קטנות. בדיעבד רצה להגן על האחיות מפני שדים משני צורה. במהלך העונה מלינדה וורן, אם השושלת, מובאת על ידי המכושפות לזמנן. הן לומדות מדוע הומתה וורן ומדוע לא השתמשה בכוחותיה להינצל. הן מודרכות אודות כוחותיהן, מעמדן, ומשמעות מעמד זה. לקראת סוף העונה האחיות חוזרות לשנות השבעים ושם פוגשות את עצמן, אימן וסבתן וזוכות (בעיקר פיבי שלא היה לה זיכרון כלשהו מאימה) להכיר את אימן בצורה טובה יותר. מבחינה משפחתית הריב הישן-חדש של פיבי ופרו מגיע לסיום והאחיות מתקרבות. כל אחת מהן עברה גם הרבה בתחום האישי, פרו פגשה את אהבתה הראשונה מימי התיכון- אנדי טרודו, והשניים מתחילים את מערכת יחסיהם מחדש. פרו חוששת לגלות לו שהיא מכשפה, ולכן מטילה עליו כישוף אמת. היא מגלה שעובדה זו לא בסדר מבחינתו ונפרדת ממנו, אך השניים שומרים יחסי חברות עד למותו הטרגי בפרק סיום העונה. בחצי הראשון של העונה היא גם מתמודדת (ללא ידיעתה) עם זוג מכשפים שעובד איתה ומנסה להכשיל את המכושפות.

פייפר פגשה בליאו- מאיר לבן (מלאך של מכשפות המדריך ושומר עליהם) והתאהבו. אהבה בין מאיר לבן למכשפה הייתה אסורה, אז ליאו היה נאלץ לעזוב, ומשאיר את פייפר שבורת לב. פיבי היחידה שמגלה את האמת על ליאו ומבינה ועוזרת לו. ליאו חוזר בסוף העונה, ובו פייפר וליאו (שגוסס) מצהירים על אהבתם, וליאו מחלים. פיבי, שתמיד הייתה חסרת האחריות, שעסוקה רק בליהנות, משלימה עם פרו ואף מנסה לכפר על העבר - לקיחת אחריות, מציאת עבודה וכו'. העונה נחתמת בביסוס מעמדן כ"מכושפות" ובהכרה, מצד השדים וכוחות הרוע, שהן אכן מכשפות חזקות - על כך מעידים דברי שד שנשלח לחסלן בפרק האחרון לעונה, לפני צאתו למשימה: "אחרי שהרבה מעמיתי נעלמו השנה...".

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 23–44 (22 פרקים). החלה ב-30 בספטמבר 1999 והסתיימה ב-18 במאי 2000.

העונה השנייה ממשיכה מאותו מקום שנסגרה העונה הקודמת - המשך ביסוסן כמכשפות חזקות. בעונה זו הן לומדות על בשרן מהי המשמעות של שימוש בקסם לצורך פגיעה, ולא הגנה: בפרק השני לעונה הן נוסעות אל העתיד, שם מגלות שעתידן לא ורוד, וזאת כתוצאה ממעשה נקם שעשו קודם לכן, פיבי נשלחת להישרף על המוקד, פרו בעלת חברת ענק למכירות פומביות, ועשירה להפליא. אך ללא כל אהבה וחמלה בחייה. ופייפר גרושה מליאו, ובעלת ילדה קטנה בשם מלינדה. הן מעריכות יותר את כוחן ומעמדן לאחר שנושלו מכוחן על ידי חברה של סבתן.

עונה זו הייתה עונה מסובכת במיוחד לפייפר. פייפר פוגשת בדן- השכן ממול. היא נקרעת בין דן וליאו (שמקצץ את כנפיו ונהיה בן אנוש), ולבסוף בוחרת בליאו. בעונה הזו מתגלה הצד של פייפר שימשיך לאורך כל הסדרה- רצונה להיות נורמלית- היא חוזרת על בקשתה שלא לקבל את הכוחות בחזרה, ולפרוש מעולם הקסם. פרו מתגברת ומשלימה עם מותו של אנדי. היא מתפטרת מעבודתה ומגשימה את חלומה האמיתי- להיות צלמת. במהלך העונה פרו מפתחת כוח נוסף- הקרנה אסטראלית - היכולת לשכפל את עצמה.

ופיבי, המתוסכלת מהעובדה שהיא היחידה בעלת כוח פסיבי, מצליחה לפתוח את ליבה לבאות (בעזרת קופידון). בעונה הזאת האחיות מתחילות להשתמש יותר בשיקויי הבסה, ממציאות לחשים, נוסעות אל העתיד ומגלות דברים על עצמן. העונה מסתיימת שליאו ופייפר מבזיקים למקום "עבודתו" של ליאו - השמים.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 45–66 (22 פרקים). החלה ב-5 באוקטובר 2000 והסתיימה ב-17 במאי 2001.

העונה נפתחת חודש לאחר היעדרות של ליאו ופייפר (במקום אליו הבזיקו עבר רק יום, בעוד על כדור ארץ עבר חודש). העונה מתמקדת ברומנים של האחיות: פיבי מתאהבת בקול טרנר, אשר מתגלה מאוחר יותר כחצי שד חצי בן-אנוש. פייפר וליאו לאחר תלאות - מתחתנים ופרו, תחת השפעת לחש זדוני, מתחתנת גם כן. בעונה זו האחיות מפתחות כוחות חדשים; פרו פיתחה כבר כוח בעונה הקודמת, פייפר מקבלת את הכוח להאיץ מולקולות, חפצים, אנשים- בעצם לפוצץ אותם לחלקים. פיבי סוף סוף מקבלת כוח פעיל- ריחוף היא גם לומדת לשלוט עליו ופייפר לומדת איך לשלוט בכוח החדש ולא לערבב אותו עם הכוח להקפיא. כמו כן, האחיות ממשיכות במשימתן- חיסול עולם השאול והמקור (מקור כל הרוע).

הפרק האחרון לעונה - המקור שולח את שד הטורנדו שָאקְס אשר פוצע את פייפר. כאשר הוא פונה לפגוע ברופא שהוגן על ידי הבנות, נפגעת גם פרו. שאקס נעלם, ופיבי קוראת לליאו שירפא אותן. ליאו מרפא אותן ברגע האחרון (הפגיעה הייתה קטלנית והן כמעט מתו). לאחר זמן מה שאקס תוקף את פרו ופייפר שוב באמצע הרחוב והן מצליחות לגרשו (לא להביס לגמרי אלא לגרש) צלם שראה אותן צילם אותן בשידור חי וחשף את סוד האחיות. אישה משוגעת יורה בפייפר, בעוד ליאו נמצא במקום בו הוא לא יכול לשמוע את קריאתן ולהציל את פייפר. ההמון שנמצא מחוץ לאחוזה מונע מפרו לנסוע לבית החולים עם פייפר ולהציל את חייה. פרו מעיפה אותם בעזרת כוחה, אך מגיעה מאוחר מידי לבית החולים ופייפר מתה. פיבי יורדת אל עולם השאול ועושה עסקה עם המקור, במטרה להחזיר את הזמן לאחור. המקור מצידו מציב בפני פיבי תנאי לעסקה - זו תעבוד בשביל עולם השאול. פיבי מקריבה את עצמה והזמן חוזר שוב. באחוזה פרו ופייפר עם הרופא, שאקס מגיע ויורה על פייפר ופרו כמו בזמן המקורי. ההבדל היחיד הוא שפיבי לא נמצאת שם לקרוא לליאו. וזה אומר שאחת מהאחיות תמות.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 67–88 (22 פרקים). החלה ב-4 באוקטובר 2001 והסתיימה ב-16 במאי 2002.

פרק הפתיחה - שוב מכושפות - העונה הרביעית נפתחת במותה של פרו, האחות הבכורה. פייפר מסרבת לקבל את מותה ומנסה בכל דרך אפשרית להחזיר אותה. היא מנסה לזמן את פרו בתור רוח ולדבר איתה, אך הסבתא מגיעה במקומה ואומרת לה שאי אפשר כרגע ובזמן הקרוב לקרוא לפרו כי רק כך תוכל להתגבר על מותה. פייפר מתמודדת עם השאלה המוסרית האם להמשיך לסכן את חייהן ולהמשיך את היעוד שלהן. אחרי ההלוויה פיבי מקבלת חיזיון של בחורה בשם פייג'- שמתגלה בהמשך כאחות הרביעית, והאחות שמשלימה את "כוח השלוש" לאחר מות פרו, מותקפת על ידי שאקס- אותו השד שהרג את פרו. קול ופיבי עוקבים אחריה ורואים את ההתקפה והחשוב מכל - שהיא הבזיקה. הם מצילים אותה, ולאחר מכן קול יורד לעולם השאול כדי להבין את התכנית של המקור, מדוע הוא שלח את שאקס, שנחשב בין החזקים. מתברר שהמקור חושב שפייג' יכולה לאחד את כוח השלוש. פייפר מזמנת מייד את הסבתא שרמזה לה קודם לכך(לכל דבר יש סיבה, הגורל שלך עדיין מחכה). ומיד לאחר מכן, פאטי, אם המכשפות, יורדת גם היא, ומסבירה להן שלאחר שהיא וויקטור (אב הבנות) נפרדו, כידוע מהעונה השנייה, היה לה רומן עם המאיר הלבן שלה, סמואל(סם). היא נכנסה להריון והבנות היו קטנות, וחשבו "שאמא קצת השמינה". עקב החוק הידוע שאסור למאיר לבן ומכשפה להיות יחד, בעצת פאני(הסבתא), שחששו שילקח מהבנות את הכוחות, החליטו הזוג למסור את הילדה מהרומן האסור. אך העניין הוא שהיא אחות למחצה, אבל אחות מכשפה, מה שהופך אותה ליכולה להשלים את כוח השלוש.

המשך העונה - העונה הזאת מתמקדת (לאחר ההלם וקבלת מותה של פרו) תחילה בפייג'- בעולם הקסם היא עוברת את התהליך שהאחיות עברו שלוש שנים קודם- התוצאה של שימוש בקסם למטרות רווח אישי וההשלכות, שליטה מלאה בכוחות החדשים שלה שגדלים, השלמת החסר בשיקויים, הכנעות, שדים ולחשים. בחיים האישים היא עוברת תהליך של קרבה לאחיות והמשך מעבר לאחוזה, ביסוס מעמדה כאחות קטנה וחדשה ולא מחליפה של פרו. כמו כן הגלגול הקודם של פייג' מתגלה, פייג' וליאו חוזרים בזמן לגיל ההתבגרות של פייג' לתאונת הדרכים שהורגת את הוריה המאמצים (היא ניצלת בעזרה כוחה המגן עליה מפני סכנות). ובנוגע לשאר האחיות: פייפר מתבגרת ומבינה שהיא האחות הבוגרת כעת וכבר לא האמצעית הנייטרלית, פיבי היא כעת האחות האמצעית שעוזרת לפייג' לא לעצבן את פייפר ולהתאקלם מהר. ביחסים האישיים פייפר וליאו חושבים האם להביא ילד לעולם. לקראת סוף העונה מתחיל השיא של העונה - חיסול המקור שלוש פעמים. בפעם הראשונה הן מחסלות את המקור באחוזה לאחר קרב קשה ומפתיע. הוא נולד מחדש בתוך קול ללא ידיעת אף אחד, מתחתן עם פיבי ומכניס להריון את פיבי. פיבי נהפכת לרעה ולבסוף בוחרת בטוב ומביסה ביחד עם האחיות את קול. התינוק שנוצר בינתיים בבטן של פיבי הוא המקור החדש. "החוזה", יד ימינו של המקור שמת, משתלטת על התינוק וגונבת אותו אל בטנה ובכך רוצה להפוך להיות המקור החדש. האחיות מביסות אותה ואת מועצת עולם השאול.

פרק סיום העונה - העונה מסתיימת במלאך הגורל שמגיע אל האחיות לאחר הישגן המרשים - חיסול המקור שלוש פעמים תוך זמן קצר. הוא מציע להן הצעה מפתה- ויתור על מעמדן ועל הכוחות ובכך לחזור להיות נורמליות ושום שד, שוטר או עיתונאי יחשוד וינסה להרוג אותן. פייפר ופיבי מסכימות, ופייג' שרק שנה מכשפה לא מסכימה. הבעיה היא שהרוב קובע. ההחלטה הסופית לבסוף נקבעת לאחר קרב עם צייד מכשפות שכמעט מצליח להרוג אותן אך הודות לקול שחזר מן המתים הוא נכשל. בסוף הפרק מלאך הגורל אומר לפייפר שהגורל שלה ושל ליאו לא השתנה ופיבי מבינה שפייפר בהריון, למרות הקשים שהיו לה, לבסוף היא הצליחה לקבל את מבוקשה.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 89–111 (23 פרקים). החלה ב-22 בספטמבר 2002 והסתיימה ב-11 במאי 2003.

העונה החמישית עוקבת תחילה אחרי פייפר ההרה ופיבי שרק נפרדה מקול. ליאו לא רוצה שפייפר תתאמץ יותר מידי, בעוד התינוק בבטנה הופך אותה לחזקה מאי פעם - הוא מרפא אותה מהרחם, יוצר שדה כח שמגן עליה ולמעשה הופך אותה לבלתי מנוצחת. במקביל, גם קול, מתגלה כבלתי מנוצח לאחר ניסיון חיסול נוסף של האחיות וניסיונות ההתאבדות שלו. בפרק המאה, קול צובר מספיק כוחות ומצליח לשנות את המציאות. פייג' בטעות מסתננת למציאות החדשה (בה היא למעשה, לא קיימת) וחוברת לאחיותיה, אשר מחסלות סופית את קול, שכן במציאות הנוכחית הוא חוזר להיות בלתזור, ולכן - ניתן להשמדה. בפרק אחר בעונה הכישוף משתתק, ולא ניתן לבצע כשפים. במצב זה, ללא כשפים ותחת התקפה של שדים, יולדת פייפר את ווייאט, בלידה ביתית. לקראת סוף העונה הקשר של פייפר וליאו מתחיל להיסדק ובפרק האחרון מאיר לבן מסתורי ששמו כריס פרי (בעונה השישית מתגלה כי שם המשפחה בדוי) מגיע מן העתיד ומציל את פייג' ממוות. באותו פרק, הטיטאנים משתחררים ורוצים לנקום במי שכלא אותם - הבכירים. הם מתחילים לרצוח אותם, בעוד ליאו הופך את האחיות לאלות והן מביסות את הטיטאנים. העונה מסתיימת בהפיכתו של ליאו לבכיר, מה שאומר שהוא חייב לעזוב את משפחתו. בסוף הפרק, כריס יושב על מדרגות הכניסה לבית ומדבר עם ליאו, שמבשר לו שהבכירים החליטו שכריס לא יכול לחזור לזמן שלו, מכיוון שהוא לא יודע למה הוא למעשה חוזר: לטענתו, כשפייג' ניצלה ממוות, העתיד השתנה, שכן, בעתידו של כריס, פייג' מתה וכוח השלוש נשבר. הפתרון המוצע הוא למנות את כריס למאיר הלבן החדש של הבנות. כשליאו פונה לשוב למשכן הבכירים ("Up There", "למעלה"), הוא מבזיק. באותו רגע מניף כריס את ידו, והעננה הכחולה של ההבזקה נשלחת משם ונעלמת.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 112–134 (23 פרקים). החלה ב-28 בספטמבר 2003 והסתיימה ב-16 במאי 2004.

העונה השישית נפתחת בגילוי כי ליאו נשלח לוולהאלה על ידי כריס, המאיר הלבן ששב מהעתיד (בסוף העונה החמישית). וולהאלה הוא אי של נשים לוחמות. בכל מקום בעולם, כשלוחם כלשהו (שוטר, חייל וכדומה) נופל בעת מילוי תפקידו, אותן נשים לוחמות, ה"וולקיריות", מגיעות אליו ומביאות אותו לאי, שם הן בוחנות את כישוריו, ואם הוא מתאים - הן מכניסות אותו למשטר אימונים חסר סוף, עד הקרב הסופי בין הטוב לרע, כדי שיילחמו למען הטוב. הבחינה נעשית על ידי דו-קרב בין הלוחם הנבחן לגלדיאטור, שמתגלה כליאו. בהמשך מתגלה כי פייפר מוצפת בכאב על עזיבתו של ליאו, והיא הופכת לוולקירי, על מנת שלא תצטרך להרגיש עוד כאב. פיבי, שגילתה שיש לה כוח חדש - אמפתיה (היכולת להרגיש את מה שהאנשים מסביבך מרגישים) - תיעלה את כוחות הוולקירי של פייפר נגדה וגרמה לפייפר להרגיש את כאבה, שהוסווה על - ידי כוחות הוולקירי. עקב כך, הבינה פייפר כי עליה לחזור לאחוזה. באחוזה פייפר בישרה לליאו כי היא אינה כועסת עליו, אבל שמה שקרה גרם לה לחשוב, והיא הגיעה למסקנה שהיא זקוקה לזמן, וביקשה ממנו לעזוב.
העונה השישית מתמקדת בין היתר במאיר הלבן כריס. כריס הגיע אל המכושפות על מנת למנוע את הפיכתו של ווייאט לרע, מה שהשפיע על העולם העתידי, שהכיל עתיד נורא. הוא שולח את המכושפות להכניע שדים שכלל אינם רודפים אחריהן, מחשש שהם הרוע העתידי שמגיע לווייאט. כריס מסתיר את מטרתו מליאו והמכושפות בתחילה, אולם הדבר מתגלה. כריס אף צריך להציל את עצמו - כריס הוא בנם השני של פייפר וליאו. מכיוון שהוריו נפרדו, היה חשש כי לא ייוולד לעולם, מה שיגרום לו לחדול מלהתקיים. פיבי מגלה את זהותו במהלך העונה, ולאחר מכן הוא חושף את זהותו גם בפני פייג', ושתיהן מסייעות לו לקרב בין פייפר וליאו. לאחר שפייפר נכנסת להיריון עם כריס, פיבי ופייג' מגלות לה את זהותו של כריס, כשהאחרון לדעת הוא ליאו. כריס וליאו היו עוינים זה כלפי זה לאורך העונה - ליאו לא בטח בכריס, וכריס היה פגוע מליאו, שלאורך כל ילדותו לא היה שם בשבילו. מכיוון שכריס הוא רק חצי מאיר לבן, הוא אינו יכול לרפא, רק להבזיק. בנוסף, יש לו את כוח הטלקניזיס, כמו לפרו.
העונה מסתיימת בניסיון כושל להחזיר את כריס לעתיד, לאחר שהם בטוחים כי הצילו את ווייאט מהרוע, כאשר למעשה האיום היה מתחת לאפם - גדעון, בכיר שניהל את בית הספר לקסמים, החליט לחסל את ווייאט, מתוך מניעים של "טובת הכלל" - לדעתו של גדעון, לתת ליצור קסום חזק כמו ווייאט לבוא לעולם הייתה טעות. במקום להגיע לעתיד, ליאו וכריס מגיעים למעין "עולם מראה" - עולם בו כולם נמצאים: המכושפות, ליאו, כריס... רק שכולם רעים. למעשה, בשני העולמות, הדמויות עושות אותו דבר בדיוק, אולם באחד הן טובות ובשני הן רעות. לכן, מכיוון שכריס וליאו הטובים נכנסו לעולם הרע, נכנסו כריס וליאו הרעים לעולם טוב. הדבר הפר את האיזון בין שני העולמות, והדמויות הפסיקו לעשות את אותו הדבר, כמו מראה. פיבי ופייג' (הטובות) נכנסו לעולם הרע על מנת לחלץ את ליאו וכריס, בעת שפייפר חווה לידה מוקדמת. בעולם הרע, ביחד עם דמויותיהן הרעות, ליאו וכריס, מצילות פייג' ופיבי את ווייאט (הרע) הקטן מידיו של גדעון, שניסה לחסלו. איך מכיוון שהצלתו של ווייאט הייתה מעשה טוב מדי שנעשה בעולם הרע, האיזון נשבר בשני העולמות - העולם הטוב הופך לטוב מדי, וכל עבירה קטנה כמו קללה מביאה עונש חמור. לחלופין, בעולם הרע, אנשים מוצאים להורג כשאומרים "לבריאות". גדעון, שלא מת, מנסה שוב, וחוטף את ווייאט. כריס מנסה להגן עליו, אולם גדעון דוקר אותו ועוזב עם ווייאט. ליאו, שמרגיש את כאבו של כריס, מנסה לרפא אותו, אך לא מצליח, וכריס מת בזרועותיו. ליאו, בהתקף זעם (שכן הבטיח לכריס שיחזיר אותו הביתה, לעתיד, בשלום), רוצח את גדעון ומשיב את ווייאט. ביצוע הרצח בעולם הטוב משיב את האיזון לשני העולמות.
העונה מסתיימת בלידתו של כריס התינוק, לאחר לידה קשה ומסוכנת לפייפר, שיצאה בנס.

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 135–156 (22 פרקים). החלה ב-12 בספטמבר 2004 והסתיימה ב-22 במאי 2005.

העונה השביעית נפתחת ברצון של ליאו לנקום בברברס על כך שעזר לגדעון לחטוף את וייאט והתוצאה היא מותו של כריס. העונה מתמקדת בעיקר באיום חדש של עולם הקסם: המתגשמים- אנשים בעלי כוחות בלתי מוגבלים. הם רוצים ליצור עולם אוטופי שיש בו רק טוב, והדבר מהווה איום על עולם הקסם הן מטוב והן מהרע. כלאחר שסילקו (עם שיתוף פעולה של הרוע) את המתגשמים, המכושפות צריכות להתמודד עם שד חזק בשם זאנקו, שכוחותיו בין היתר הן לחזות את האויבים שבאים לפגוע בו וכך הוא כמעט בלתי ניתן להשמדה. לאחר מספר קרבות קשים המכושפות מחליטות שאין ברירה, והן מקריבות את עצמן. הן מבצעות הקרנה אסטראלית אל האחוזה ונלחמות בזאנקו. התוצאה פיצוץ והרס כללי של המרתף מה שגורם לעולם הרגיל והקסם לחשוב שהמכושפות מתות. בדיעבד הן מטילות כישוף שיתן להן זהות ומראה חדשים, ובכך סוף סוף יכולות לנהל חיים נורמלים. העונה נסגרת דקות לאחר הפיצוץ- וכעת הן חופשיות לאחר 7 שנות לחימה.

עונה 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 157–178 (22 פרקים). החלה ב-25 בספטמבר 2005 והסתיימה ב-21 במאי 2006.

העונה השמינית נפתחת בחיים שלאחר הקסם - כעת המכושפות חופשיות ויכולות לנהל חיים נורמליים. אך התוצאה אינה מה שציפו לה - פייפר בחרה זהות של פושעת מבוקשת על ידי ה-FBI, שאר האחיות מרגישות לא אמיתיות עם הזהות החדשה, וגורמות לבלבול במשפחה. לבסוף לאחר חשבון נפש עצמי שכל אחת עשתה, הן הבינו שזה לא מתאים, וחוזרות ובגדול. העונה האחרונה מתמקדת בסגירת מעגלים, סגירת קצוות וכמעין הכנה לחיים ללא שדים: פייג' מתחברת יותר לצד המאיר לבן שלה, מקבלת בני חסות (בילי המרכזית ביותר המגולמת על ידי קיילי קווקו, פני מ"המפץ הגדול") והאחיות מתרגלות שבשעת הצורך כוח השלוש לא תמיד זמין. בפן האישי פייג' מתחתנת עם בן תמותה בשם הנרי, קצין מבחן. פיבי עוברת לגור בדירה משלה וזמן לא קצר אחרי זה קופידון, הנשלח על ידי הבכירים, מראה לפיבי מדוע יש לה מחסום על הלב, למה היא לא מתאהבת ומנסה למצוא לה שידוך. לבסוף מבין קופ שהוא מאוהב בה. פייפר כעת גרה לבד עם המשפחה הקטנה שלה, ששוב מתפרקת- ליאו צריך למות כי רק כך ינצחו בקרב הגדול מכולם. האחיות שוברות את חוקים ומזמנות את בכירי עולם הקסם: מתגשמים, בכירים ומלאכית הגורל כדי להציל את ליאו. לבסוף הן עושות עסקה עם מלאכית הגורל הלוקחת את ליאו ורק לאחר הקרב תחזירו. בהמשך האחיות מחפשות את הכוח המוחלט שמאיים עליהן ועל ליאו, שמגלות שבילי ואחותה האבודה כריסטי הן אותו הכוח הקטלני.

סוף העונה - הקרב האחרון

בגידתן של בילי וכריסטי, שמסיתות את עולם הקסם (לפרקונים וכו') נגד האחיות, משאירה אותן לבדן. שדים באים אל האחיות כדי לבקש מהן שישמידו את הטריאד - רוע שגם אם הוא מוכנע "כמו כל שד" הוא חוזר בגלגול אחר וכך לא מת אף פעם באופן סופי. האחיות מבינות שלאחר שמונה שנים של לחימה הן הגשימו את יעודן- להשמיד את הרוע. ואכן, השדים אמרו להן שיש כאוס בעולם התחתון ורק עוד 70 שנה הוא יקום על הרגליים. לאחר חזיונות של פייפר, שליאו מתגלה אליה, הן מסכימות לשתף פעולה ואף לזמן את הריק. הן מזמנות את הריק באותו זמן שבילי וכריסטי מזמנות אותו, והוא נכנס אליהן. הקרב הסופי מתחיל והתוצאות קשות: הטריאד מושמד, פייג',פיבי וכריסטי מתות, האחוזה התפוצצה לרסיסים ופייפר נשארה לבדה. שניות לאחר סיום הקרב, מלאכית הגורל מגיעה ומחזירה את ליאו ומציינת שהקרב נגמר אך לא כמו שהיא ציפתה.

פרק אחרון לסדרה - מכושפות לעד

פייפר מבינה שאין שום דבר בספר שיכול לעזור לה להחזיר את פיבי ופייג'. היא וליאו הולכים לאביה המגלה שבת נוספת נרצחה על ידי הרשע. פייפר קוראת לקפידון שנותן לה ולליאו את הטבעת הקסומה שלו המאפשרת להם לחזור בזמן לתקופה שבה פיבי ופייג' עדיין חיות. הם מגיעים אל האחוזה שנים קודם, כשפאטי וויקטור בדיוק קיימו את יחסי המין שיצרו את פיבי. פייפר מבקשת את עזרתה של פאטי, המציעה לקרוא לסבתן של האחיות, להשתמש בכוח המשפחתי וליצור "כוח שלוש" חדש. הם חושבים על סבתא ובעזרת הטבעת של קופידון מגיעים אל העתיד שבו פייפר וליאו, שכבר זקנים, מחכים להם. הם מדברים איתם ומבינים שפייפר לא הייתה מספיק ספציפית והגיעה אל העתיד שבו היא סבתא. פייפר וליאו הזקנים מנחים אותם כיצד לנצח בקרב הסופי ולהציל את פייג' ופיבי. כוח השלוש החדש וליאו מגיעים אל עיצומו של הקרב, מגרשות את הריק ובכך יוצרות הווה חדש ומצילות את פיבי, פייג' ואת האחוזה. וויאט וכריס מגיעים מהעתיד: הכוחות של וויאט נעלמו והם הטילו כישוף כדי לברר איך זה קרה. האחיות מבינות שבילי וכריסטי מאחורי זה, בדיוק כשבילי מבינה שטעתה ושכריסטי עברה שטיפת מוח. היא מבקשת את סליחתן של האחיות וחוברת אליהן כדי להסיר את האיום האמיתי - כריסטי. הן חוזרות לעבר שוב, משמידות שוב את הטריאד, את השד שמנחה את כריסטי, ולבסוף תוך כדי מגננה, בילי משמידה את כריסטי. לאחר ההחלטה של פייפר לרשום בספר הצללים את כל מה שקרה ויקרה כדי שיעבור הלאה, כמו שהספר הועבר אליהן: פיבי מתחתנת עם קופידון, מביאה שלוש בנות מתוך אחת שחזתה מזמן, ויועצת בטור שלה לגבי אהבה. פייג' כעת מתחברת לגמרי אל הצד המאיר לבן שלה ועוזרת לדור הבא של המכשפות ומגנה אליהם, ויולדת להנרי תאומות ובן. פייפר, שסוף סוף חיה חיים ללא שדים, פותחת את המסעדה שעליה תמיד חלמה ולא מבשלת שיקויים לשם שינוי. היא משאירה את הלחימה בשדים לדור הבא, ליאו חזר ללמד בבית הספר לקסמים לאחר שהטוב החזיר את הביה"ס לפעול שוב. הסדרה נחתמת בפייפר הזקנה שמקריאה לנכדה שלה את מה שהמכושפות כתבו ומציינת שהם משפחה של שורדים, ולכן נהפכו למכושפות. היא וליאו עולים לקומה העליונה, כשעל הקיר תלויות תמונות של כל המשפחה לדורות: פאני, פאטי וויקטור, וויאט וכריס כילדים ובוגרים, ליאו ופייפר מיום החתונה, פיבי ופייג' והתמונות המשותפות של האחיות. הסדרה נחתמת על ידי הנכדה של פייפר בשימוש בטלקינזיס בסגירת הדלת של האחוזה המסורתית החל מהפרק הראשון לסדרה.

עונה 9 (קומיקס)[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מיוני 2010, התחיל להתפרסם קומיקס שממשיך היכן שנגמרה הסדרה. פיבי וקופידון (קופ), ופייג' והנרי מיצ'ל נשואים. קול וסם ופרו חוזרים כדמויות אורח בכמה חוברות.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פייג', אחותן למחצה של פרו, פייפר ופיבי

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרודנס "פרו" האליוול (שאנן דוהרטי) (עונות 1 - 3): נולדה ב-28 באוקטובר 1970. נקראת על שמה של בתה של מילנדה. היא האחות הבוגרת מבין האחיות האליוול. הקריבה את ילדותה כדי לעזור לסבתה לגדל את אחיותה הקטנות ובמהרה הפכה לאחראית מאוד, החלטית ונחושה בדעתה. היא הייתה עקשנית, קשוחה ואינטליגנטית, ולכן נטתה לתפוס פיקוד במצבים רבים. במשך כל השנים, ובמיוחד כשהפכו למכשפות, גוננה על אחיותיה הקטנות, פייפר ופיבי. אף על פי שלעיתים היא נתנה ליהירותה להכתיב את צורת התנהגותה, היא לעולם לא נתנה לחייה האישיים להעיב על תפקודה כמכושפת. כוחותיה היו טלקניזס, ולאחר מכן הקרנה אסטראלית- יכלה להעתיק את דמותה למקום אחר, אם כי בזמן זה נותר גופה של פרו לא מתפקד וחסר ישע.
ב-17 במאי 2001, נחשפו כוחות הקסם של האחיות ופייפר נורתה בבטן ומתה מפצעיה. פיבי ביקשה את עזרת המקור (מקור כל הרשע- שליט עולם השאול) את עזרתו להחזיר את הזמן. הוא הסכים בתנאי שפיבי תהפוך לרעה. היא הסכימה. הזמן חזר לאחור. פייפר ופרו שוב נפצעות קשה בגלל שד בשם שאקס- שד טרנדו. בזמן המקורי פיבי קראה למלאך שלהן, ליאו. הוא ריפא אותן. לאחר ההסכם הזמן חזר לאחור, עם שינוי אחד- פיבי לא הייתה שם. זאת אומרת לא היה מי שיקרא לליאו. כאשר ליאו הגיע הוא ריפא את פייפר קודם מפני שהיא אשתו וכשפנה לרפא את פרו, זה היה מאוחר מידי. (לא נאמר, אבל פיבי כנראה חזרה לעצמה לאחר שההסכם הופר- אחת המכושפות מתה בסופו של דבר.)
  • פייפר האליוול: (הולי מארי קומבס): נולדה ב-7 באוגוסט 1973, והייתה האחות האמצעית בין פרו ופיבי. לאחר מותה של פרו, היא הפכה לאחות הבכורה. פייפר אהבה מאוד את החיים הנורמליים, אבל גם אהבה את חיי הקסם. בכל הזדמנות שיכלה הייתה מנסה לחזור ולנהל חיים נורמליים. לבסוף הפכה אם לשלושה (וויאט, כריס ומלינדה), יחד עם בעלה ליאו וויאט. פייפר חששה מאוד לחיי ילדיה, ולכן גוננה עליהם עד מאוד. היא מצטיינת בתיווך ובבוררות. אהבתה לאוכל פילסה את דרכה לעיסוק באמנות הבישול, מה שהוביל אותה להחזיק מועדון בשם P3. פייפר הייתה האחות החמימה וטובת הלב. בנוסף, כוחותיה היו להקפיא מולקולות (להקפיא מצבים, אנשים, שדים לקצת זמן, מאירים לבנים ועוד), ולזרז ולהאיץ מולקולות (לפוצץ אנשים, שדים, מאירים לבנים, חפצים ועוד).
  • פיבי האליוול: (אליסה מילאנו): נולדה ב-2 בנובמבר 1975. היא אישה צעירה, ספונטנית וחסרת מעצורים. פיבי רומנטיקנית, וברבות הימים הפכה ליוצרת ולבעלת טור עיתונאי (עונה רביעית). היא בעלת חוש אינטואיציה חזק. יחסיה הארוכים ביותר היו עם קול טרנר, ואלו התמשכו למעלה משנתיים, כשהוא נהפך להיות המקור וחמד לכוח הם התחתנו, כמעט הולידו את המקור מחדש (בגלל קול, המקור), לאחר מכן האחיות הצליחו להרוג את קול ואת העובר. מאוחר יותר הייתה ביחסים עם קופידון, מ-2006 ועד לעתיד הרחוק. בפרק האחרון חיתנה אותם מלאכית הגורל. לפיבי נולדו בסופו של דבר 3 בנות (פיג'יי, פארקר ופרודנס) שימשיכו את שושלת המכושפות ויתחזקו מדור לדור. היא המשיכה לעבוד בעיתון בשם ה-Bay Mirror, וכן כתבה ספר. לפיבי יש את הכוחות: ראיה לעתיד, ריחוף, אמפתיה (לחוות את רגשות הזולת), בנוסף, פיבי התאמנה באמנויות לחימה, דבר שסייע לה במאבקים השונים של האחיות עם שדים ויצורים נוספים.
  • פייג' מת'יוס: (רוז מק'גוון) (עונות 4–9): נולדה ב-2 באוגוסט 1977, בעקבות רומן סודי בין אביה, המאיר הלבן - סמואל (סם) ויילדר, ואימן של המכושפות - פטרישה (פטי) האליוול. היא נמסרה לאימוץ משום שאהבתם של הוריה, אהבה בין מכשפה למאיר לבן, הייתה אסורה והם חששו לשלום הילדה. היא נכנסה לתפקיד במהירות, ועזרה בהכנעתו של מקור כל הרשע. היא שוכנעה להיות "מכשפה במשרה מלאה", אך התקשתה במציאת קריירה משביעת רצון. לבסוף היא השלימה עם גורלה להיות מאירה לבנה, כמו אביה. בעונה השמינית פייג' נישאה לבן תמותה וקצין מבחן, הנרי מיטשל, ולהם נולדו שתי בנות תאומות (תמרה וקאטרין) ובן אחד (הנרי הבן). לפייג' יש את הכוחות: להבזיק - משום שהייתה חצי מאירה לבנה, היא הייתה יכולה להבזיק (לעבור ממקום למקום), בנוסף היא יכלה להעביר דברים אליה עם הבזקה (שילוב של טלקינזיס והבזקה). בנוסף, פייג' אהבה נורא לעזור לאנשים והייתה בהתחלה עובדת סוציאלית, ולאחר מכן מנהלת בית ספר הקסמים. בין לבין עבדה פייג' בעבודות זמניות אשר בכול מקום התגלה שהייתה סיבה לכך שהיא שם והיו זקוקים לה (לרוב מבלי שעובדי המקום בכלל ידעו).

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ליאו וויאט (עונות 1–9, בריאן קראוס) - נולד ב-6 במאי 1924 בסן פרנסיסקו, קליפורניה. הוא מת בקרב גוודלקנל במלחמת העולם השנייה, והפך למאיר לבן בשל מעשיו הטובים. מאוחר יותר הוא היה המאיר הלבן של האחיות האליוול. בתחילת העונה השלישית ניסה להתחתן עם פייפר בחשאי, אבל בלתזור גילה את זה לבכירים והם שלחו אותו לשמיים. אחרי שפייפר פתחה בשביתה איטלקית הבכירים החזירו אותו ובהמשך הם התחתנו, ויחד הם הקימו משפחה - נולדו להם שני בנים, ווייאט וכריס האליוול ובת מלינדה האליוול (לא מראים אותה חוץ מהפרק האחרון של הסדרה). לאחר נישואיו קודם ליאו בדרגה, והפך להיות "בכיר". בשל חזונו הוא הפך להיות "מתגשם". המתגשמים היו במחלוקת עם הבכירים, ולכן ליאו חדל מלהיות מאיר לבן ובכיר. לאחר זמן מה, הוא היה צריך לבחור בין פייפר לבין הכנפיים שלו (הזכות להיות מאיר לבן) והוא בחר בפייפר. חסר כוחות, הוא מונה להיות מנהל בית הספר לקוסמים. לליאו היה הכוח של מאירים לבנים: הבזקה, תעופה, להבזיק דברים איתו, שינוי צורה, ריפוי, אבק שכחה, בעונה הראשונה ליאו ביצע מעט פעולות טלקינזיס, אך לא עשה זאת יותר לאורך העונות.
  • כריס פרי/האליוול (עונה 6, דרו פולר)- כריס הגיע בפרק הסיום הכפול של העונה החמישית, כאשר האחיות היו צריכות להפוך לאלות. במשך רוב הזמן, על אף שהפך למאיר הלבן שלהן, חשדו האחיות במניעים של כריס כיוון שכל מה שידעו עליו היה שהוא בא מהעתיד להגן על ווייאט. באמצע העונה השישית, פיבי מגלה שכריס הוא בעצם בנם השני של פייפר וליאו. לאחר מכן, כריס מספר את האמת גם לפייג' כשהאחרון לדעת הוא ליאו. כריס אמר שהוא הגיע כדי להציל את וואייט מלהפוך לרע, אך המטרה השנייה והלא פחות חשובה, שנוצרה לאחר הגעתו לעבר, הייתה להציל את עצמו, כדי שבכלל יתקיים - בשל הפרידה של פייפר וליאו, כריס הבין שאם פייפר לא תיכנס להיריון מליאו בקרוב, הוא ייעלם. כוחותיו היו טלקינזיס (הזזת דברים בכוח המחשבה, כמו פרו) והבזקה (בשל היותו חצי מאיר לבן, כמו פייג').
  • המפקח דריל מוריס (עונות 2–7 ורוב עונה ראשונה, דוריאן גרגורי): שוטר ב-SFPD, שנחשף לסוד המכושפות בעונה ה-2 (בפרק "גברת הלפייר") לאחר מותו של חברו ובן זוגה לשעבר של פרו המפקח אנדי טרודו. בעונה ה-6, לאחר שהסתבך יותר מידי, סירב להמשיך ולעזור למכושפות, אם כי לא תמיד עמד בסירובו. נשוי לשילה ואב לשני בנים. בחלק מהעונה הראשונה לא מופיע בגלל שהושעה מתפקידו לאחר שהווגי השתלט על כל השכונה כולל אותו, והוא ירה בחפים מפשע.
  • אנדרו "אנדי" טרודו (עונה ראשונה, טד קינג) - אנדי היה חבר ילדות של האחיות, גדל איתן מגיל קטן, יצא עם פרו בתקופת התיכון. זמן קצר לאחר שקיבלו את הכוחות הוא החל לצאת עם פרו שוב. הוא נרצח בידי שד בפרק האחרון בעונה הראשונה. בנוסף, אנדי גילה את האמת על פרו.
  • קול טרנר/בלת'זור (עונות 3–5, ג'וליאן מקמהון/מייקל בלי סמית, בצורת השד)- קול היה בעלה הראשון של פיבי. הוא נולד ב-19/1/1885 והיה חצי שד-חצי בן תמותה (אביו בינג'מין היה בן תמותה, אמו אליזבת' הייתה שדה שגידלה אותו אחרי שרצחה את אביו.) גרסתו האנושית הייתה עוזר לתובע המחוזי. גרסתו השדית היא שד מתנקש בעל עור אדום. לראשונה מתגלה שהוא שד לאחר שהקפאת בית משפט מלא בחפים מפשע לא הקפיא אותו לגמרי, בפרק הפתיחה של עונה 3. בלת'זור נשלח לרצוח את המכושפות על ידי הטריאד, אך קול הצליח להתנגד עד שהעמידו לו אולטימטום: חייו או חייהן.

בפרק "הפסקת כח" (3X07) אנדרס, שד הסכסוך, השתלט על בלת'זור וניסה לרצוח את המכושפות. פייפר חתכה את בלת'זור בבטן והוא נמלט. כדי להינצל מגזר דין מוות הוא הורג במו ידיו את הטריאד. בפרק הבא ליאו גילה שלקול יש אותו פצע בדיוק והוא לא מצליח לרפא לגמרי- מה שחשף את חייו הכפולים של קול. הוא ויתר על הצד הרע שלו במשך העונה השלישית כדי לעזור למכושפות, ואישה בשם אמי הצליחה בעונה הרביעית (פרק 9) להכניע את החצי השדי שלו על ידי "שיקוי הפשטה מכוחות", שהפך אותו לאנושי לגמרי. הוא ופיבי התארסו. החוזה (שדה בעלת כוחות חיזיון) גרמה לו לספוג את הריק כדי לגנוב מהמקור את הכוחות, כך שהמכושפות יוכלו לחסל את "המקור". אך רוח המקור השתלטה לאט לאט על קול, ובעזרת החוזה הוא ארגן נישואין אפלים עם פיבי (במסווה של נישואין אצל כומר פרטי) בבית קברות. בעזרת החוזה הוא הכניס את פיבי להריון עם שיקוי פוריות, אך כשפיבי קיבלה חיזיון עליו כמקור היא נבהלת ובורחת. הקוסם האחרון עלי אדמות תוקף את קול וקול מודיע לו שהוא יכול לקבל את כוחות המקור- כדי להחזיר אליו את פיבי. באמצע הטקס פיבי נכנסת וחושבת שהקוסם מתנקש בקול והיא רוצחת אותו ומסכימה להכתרה. שניהם עוזבים לעולם השדים והיא הופכת למלכת השאול. הוא המשיך להגן על פיבי תמיד, כי אהב אותה מאוד. במשך כל הזמן הזה, ניסו להרוג אותו מאות פעמים. בסוף העונה המכושפות הכניעו את המקור שבו ושלחו אותו אל "השממה" (wasteland), מין גיהנום לשדים. הצד האנושי שלו הצליח לברוח על ידי גנבת כוחות שדיים וקול חזר לסן פרנסיסקו. בעונה החמישית פיבי יזמה גרושין אך הוא סירב להכיר בהן. בפרק שהוא הושמד הוא רצה להגיע למימד אחר שבו פייג' ופרו מתות, פיבי ופייפר בריב וככה הוא יהיה עם פיבי לנצח, באותו פרק הוא חגג את גיל ה-100 (לפי שנות שדים). בזמן שהוא עבר למימד הזה פייג' התעטשה והגיעה למימד גם וככה עצרה אותו. בסוף הפרק היא ואחיותה הרגו את קול לנצח. למרות זאת, קול הופיע בעונה השביעית בהופעת אורח קצרה. כוחותיו היו: (בזמן שהיה רק שד במדרגה גבוהה מאוד) כדורי אנרגיה, להשתנות לבלתאזור (שד אדום עם שחור על פניו, בעל כוח רב) והבהוב (השיגור של השדים). כשהוא היה בלתאזור הוא היה מתחבר לצד השדי שלו, כשהיה קול-הוא התחבר לצד האנושי). בעונה החמישית היו לו כח של האטת הזמן וחלק מכוחותיו הקודמים, אותם גנב מהשממה.

לפי הספרים, בשנות הארבעים הוא איבד את כוחותיו השדיים לזמן מה, אך עדיין היה מרושע.
  • בילי ג'נקינס (עונה 8, קיילי קווקו)- בילי היא בת החסות של פייג'. אחותה גרמה לה לחשוב שהמכושפות הן רעות, אך מאוחר יותר הבינה את האמת. בעתיד היא עושה בייביסיטר לילדיה של פיבי. לבילי היו הכוחות: טלקנזיס (הזזת דברים בעזרת המחשבה), יצירה אסטראלית (ליצור דברים בעזרת המחשבה, היא יכולה לחשוב על סכין ופתאום תצוץ לה סכין ביד).
  • וויאט מת'יו האליוול (התאומים סיימון - בתור התינוק)- וויאט הוא התינוק הראשון של ליאו ופייפר, הוא הילד החזק ביותר אחרי המכושפות (בן של מכושפת והמאיר הלבן שלהם, שהיה בכיר ועבר הרבה בחייו). בגלל זה, ניסו כמה פעמים להעביר אותו לצד הרע, אבל המכושפות ואחיו הקטן (כריס שחזר מהעתיד) הצילו אותו. לוויאט היו את הכוחות של חצי מאיר לבן-חצי מכשף, כמו כריס.

דמויות אורח חשובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המתגשמים: ארגון של קוסמי על, ששואפים לאוטופיה בעולם - ללא טוב ורע. הופיעו לראשונה בעונה ה-5 כשניסו לגרום לקול להצטרף אליהם. חזרו לגייס לשורותיהם את ליאו בעונה ה-7. מתגשמת אחת נתנה הופעת אורח קצרה בעיצומי העונה ה-8.
  • גדעון (עונה 6, גילדארט ג'קסון): בכיר שניהל את בית הספר לקסמים, בשני העולמות המקבילים. בסתר ניסה לרצוח את וויאט, כי לדעתו יעשה את העולם טוב יותר. שני הליאו נאלצו לרצוח את שני הגדעונים (הטוב והרע) בדם קר כדי להשיב את האיזון בין העולמות.
  • קופידון (עונות 2 והחל מעונה 8, מייקל ריילי בארק וויקטור ובסטר בהתאמה): הישות שאחראית על התאהבות. הגיע בעונה השנייה לבקש את עזרת המכושפות בהחזרת טבעתו, וחזר בעונה השמינית והתאהב בפיבי, הם התחתנו ונולדו להם שלוש בנות.
  • הנרי מיצ'ל (דמות קבועה בקומיקס של עונה 9): בעלה של פייג' החל מהעונה השמינית. שוטר ב-SFPD.יהיו לו ולפייג' תאומות ובן
  • סמואל "סם" ויילדר: היה המאיר הלבן של פאטי, אם המכושפות, ואביה של פייג'. לאחר שנהרגה על ידי שד מים, נהיה אלכוהוליסט. הקריב את עצמו 20 שנה אחרי כדי שפרו תכניע את השד, והוחזר לחיים כמאיר לבן.
  • אליס רותמן (החל מעונה רביעית כולל הקומיקס, רבקה באלדינג): העורכת הראשית של הביי מירור והבוסית של פיבי. בזכותה פיבי יכלה לעבוד מהבית לפעמים ולהמשיך את חובותיה כמכשפה. בקומיקס גילתה את הסוד של פיבי.
  • דרק ד'מון (עונה שביעית, בילי זיין): שד לשעבר שוויתר על האלמוות שלו כדי להרגיש רגשות: הוא חתם חוזה עם מכשף שיהפוך אותו לבן אנוש לשנה, אבל ישמר את כוחותיו השדיים. בשבועותיו האחרונים לפני שמת הגיע לבית הספר לקסמים כמורה, וביומו האחרון הציל את פייפר ממוות, כשהייתה בקומה.
  • אריק דיין - הוא העורך של פיבי מהעיתון שעבדה בו בעונות 6–7, הוא והיא יצאו כמה זמן אך אחרי זה נפרדו בגלל הסוד של פיבי (שהיא מכשפה).
  • מלינדה האליוול (פרק אחרון בעונה השמינית ודמות קבועה בקומיקס): בתם הצעירה של פייפר וליאו. מופיעה לכמה שניות כילדה קטנה בסוף הפרק האחרון העונה השמינית.

הרעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הטריאד (עונות 3 ו-8): קסאר היה אחד ידוע בעונה השלישית, בעונה השמינית הוחלף על ידי שד אחר מתוך אסמודאוס, קנדור ובליאל שהיו בעונה השמינית. שלושה שדים חזקים המשמשים כשופטים ולא ניתנים להשמדה קבועה. קול הרג אותם בעונה השלישית אך הם חזרו בעונה השמינית לחיים.
  • זנקו (שחקן יהודי-ישראלי בשם עודד פהר): שד חזק מאוד, שכמעט בלתי אפשרי להרוג אותו. בעל כח לשאוב כוחות משדים אחרים וככזה השיג כח שינוי צורה וכוחות אחרים. הופיע בעונה ה-7 לאחר ששדים הקימו אותו לתחייה במטרה למנוע מהמתגשמים להשמיד את כל העולם התחתון. ניסה להשמיד את המכושפות מספר פעמים ועם זאת שיתף עם המכושפות פעולה במהלך אמצע העונה במטרה לעצור את אויבם המשותף: המתגשמים.
  • החוזה (דבי מורגן/כריזמה קרפנטר, עונות רביעית ושביעית בהתאמה- שתי שחקניות ועלילות שונות): שדה חלשה מבחינת כח פיזי, אבל מסוגלת לראות עתידות. שירתה את המקור שכיהן לפני קול, ואת המקור בתור קול (חוסלה על ידי המכושפות). החוזה החדשה ניסתה להגיע להסכם עם הבכירים כדי שיהפכו אותה לאנושית בעונה ה-7, אך הושמדה על ידי זנקו לפני שפיבי הטילה את הכישוף.
  • הטיטאנים- מטא, דמטריוס וקרונוס (בראשות השחקן בריאן ת'ומפסון): לפני שהאלים היוונים שלטו בעולם, הטיטאנים שלטו בו. האלים כלאו את הטיטאנים. בפרק הכפול החותם את העונה ה-5 של הסדרה הטיטאנים שוחררו בטעות והחלו לנקום בבכירים. המכושפות, בעזרת כוחות מיוחדים, באו לעצור את הטיטאנים ולהחזירם לכלא הנצחי, תוך כדי הפיכתם לאלות (פייפר-אלת הטבע, פיבי-אלת האהבה ופייג'-אלת המלחמה).

השחקן בריאן תומפסון שיחק גם בעונה השנייה את מלחמה, אחד מארבעת פרשי האפוקליפסה.

  • ברבאס (בילי דראגו): שד האימה בעולם הטוב ושד התקווה בעולם הרע. אחד השדים החזקים ביותר, אם כי מדבר בצורה מעצבנת. מתחזק במיוחד ביום שישי ה-13.
  • המקור: השד החזק ביותר בעונות שלישית ורביעית. מחצית מפרצופו מצולקת מקרב בעבר.

כשהחוזה חזתה שימות בקרב על ידי המכושפות, הוא שחרר את הריק (the hollow) כדי לגנוב כוחות. החוזה שיתפה פעולה עם המכושפות וגרמה לקול לגנוב את כוחות המקור ולהיהרג מכח השלוש.

  • אחוות הקוץ ("the brotherhood of thorn", עונה שלישית): מאפיית שדים דמויי אנוש שבלת'זור (קול) היה בעברו חבר בכיר בה. מקבלת פקודות מהמקור, אך מונהגת על ידי ריינור, שד משנה צורה.

מקומות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • באקלנד: משרד למכירות פומביות בו עבדה פרו בעונה וחצי הראשונות.
  • רעידה (רעידת אדמה) (Quake): מסעדה-קייטרינג בה עבדה פייפר בעונה הראשונה.
  • P3: מועדון שניהלה פייפר החל מהעונה השנייה. קרוי על שם כח השלוש.
  • מרכז סוציאלי, חוף דרומי: משרד בו עבדה פייג' כיועצת סוציאלית בעונה הרביעית.
  • bay mirror: העיתון של סן פרנסיסקו. החל מהעונה הרביעית פיבי עבדה בו ככותבת טור ייעוץ בשם "תשאלו את פיבי".

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד כה יצאו 43 ספרים המבוססים על הסדרה. כמה מהם הגיעו לישראל:

  1. פיילוט: כח השלוש- מבוסס על הפרק הראשון.
4. לחשושים מהעבר- פיבי נתקעת במאה ה-17 עם שד שמנסה להפוך את סבתה הקדמונית למרושעת. (עונה 1)
8. מורשת מרלין- פרו לוקחת את האחיות לחופשה בבריטניה, והן נלחמות בחבורה של דרואידים שמנסה לנצל את יום אמצע הקיץ לכישוף אפל. (עונה 1)
14. דייט עם מוות- פייג' מעורבת באתר הכרויות באינטרנט שהורג נשים. (ספיישל יום ולנטיין.)
15. נקמה אפלה- שלישיית מכשפים-לשעבר מנסים לקבל את כוחותיהם בחזרה על ידי השמדת המכושפות. (עונה 4)
18. ערפל ואבן- פיבי נאלצת להתמודד עם חזיונות לא ברורים. (עונה 4)
20. בין עולמות- תאום מרושע מנסה לחזור לעולם עם עוד מתים. (ספיישל האלווין)
22. מזל שעשני אישה- קול, שמציק לפיבי, נתקע עם המכושפות בלוס אנג'לס של 1942, כששדי מזל רודפים אחרי חפצי עוצמה. (עונה 5)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מכושפות בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Cynthia Littleton, Cynthia Littleton, CW Gives Series Orders to ‘Charmed,’ ‘Roswell, New Mexico’ and Three Other Dramas, Variety, ‏2018-05-11 (באנגלית)