מרדכי ורדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרדכי ורדי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב מרדכי ורדי (נולד ב-14 בפברואר 1958) הוא רב הקיבוץ ראש צורים, היה ראש מגמת תסריטאות וראש בית המדרש בבית הספר לקולנוע מעלה, רב בית הספר למוזיקה "מזמור" שבגבעת וושינגטון ורב אולפנת אומנויות "הללי" שבגבעת וושינגטון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למד בישיבה התיכונית בנתניה ובישיבת ההסדר כרם ביבנה שבמסגרתה שירת בחיל שריון בצה"ל. ורדי היה שותף להקמת ישיבת עטרת כהנים, ולמד כתשע שנים בישיבת מרכז הרב. שימש כר"מ בישיבת ההסדר במעלות וכרב היישוב מצפה נטופה בגליל התחתון. לאחר מכן, היה רב הגרעין התורני "אלישיב" בעיר לוד.

הוא בעל תואר ראשון בחינוך (B.eD) בתורה שבעל פה ממכללת הדרום ברחובות, ובעל תואר שני בקולנוע מאוניברסיטת תל אביב במגמת בימוי והפקה.

בשנת 2010 הקים עם איציק וייס ודניאל זמיר את בית הספר "מזמור" למוזיקה בקריה האקדמית בגבעת וושינגטון.[1] בשנת 2014 הקים עם פורת סלומון בית ספר לאמנות בשם "פרדס" ובשנת 2015 היה שותף להקמת האולפנה לאמנויות "הללי", שניהם גם כן בגבעת וושינגטון.

הרב ורדי חבר בארגון רבני צהר. נשוי לפזית ואב לשבעה.

בית הספר מעלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות פנייה מצד אנשי בית הספר הדתי לקולנוע מעלה התמנה הרב ורדי לראש בית המדרש של בית הספר בירושלים.[2] במטרה לברר סוגיות העוסקות בקשר בין היצירה האומנותית ליהדות, הוא הקים את "בית המדרש לתורה ויצירה" ומאז עומד בראשו.[3] הוא היה שותף להקמת מגמת התסריטאות במעלה ועמד בראשה עד שנת 2019.[4]

בראיון עמו אמר הרב ורדי כי "יש התעוררות של יצירה ואמנות במגזר הדתי וגם החרדי. במקום שבו יתחברו כישרון ומקצוענות יש הזדמנות גם להתחדשות דתית, וגם ליצירות בעלות עומק רוחני יהודי".[5]

עבודותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת תש"ס (2000) ערך עם הרב עמית קולא את אסופת המאמרים "מדרש לוד".

בשנת 2004 ערך ורדי את תוכנית פרשת השבוע של ערוץ 2, "פרשת דרכים", שהופקה בשיתוף בית הספר מעלה.[6]

סרט שיצר במסגרת לימודי הקולנוע שלו, בשם: "התינשאי לי", עוסק בבחור דתי הומוסקסואל המתייעץ עם רבו האם לספר לחברתו על נטייתו.[7] בעקבות הסרט, בפברואר 2009 השתתף ורדי בכנס ארגון חברותא, בו נכח גם הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון.[8] במסגרת לימודיו כתב גם תסריטים לסרטים: "חלאקה", בבימויה של אביגיל שפרבר, ששודר בערוץ הראשון,[9] "שאלת רב", ו"שומר ישראל". בשנת 2012 יצא סרטו הדוקומנטרי "לרדוף אחרי הצל" העוסק בדמותו של הרב שג"ר.

בשנת 2014 ביים והפיק את הסרט התיעודי "אמא לא משוגעת". הסרט מלווה אשה דתייה חברת ראש צורים המתמודדת עם הפרעת אישיות גבולית (borderline personality disorder) ומעגלי החיים שלה במשפחה ובקהילה. הסרט השתתף בפסטיבל דוקאביב ובפסטיבל דרום.

בשנת 2017 ביים והפיק את הסרט התיעודי "השדה". הסרט מלווה יוזמה משותפת של מתנחלים ופלסטינים לפיוס ודו קיום בגוש עציון במהלך גל הטרור של 2015. הסרט השתתף בפסטיבל דוקאביב ובפסטיבל דרום.

בשנת 2020 יצא סרטו התיעודי "חתונה הפוכה" העוסק בהומואים דתיים ולסביות דתיות שהיו נשואים לבני המגדר השני ובהתמודדויות שלהם.[10] הסרט הוקרן בפסטיבל דוקאביב.

בחודש דצמבר 2020 הסתיימו צילומי הסרט העלילתי הארוך "עקרה" שכתב וביים ורדי, בהפקת דרומה הפקות ובסיוע קרן קולנוע גליל. הסרט התחרה במסגרת הסרטים העלילתיים הישראלים בפסטיבל ירושלים לקולנוע 2022.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממאמריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]