מרסדס מקיימברידג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מרסדס מקמברידג')
מרסדס מקיימברידג'
Mercedes McCambridge
מרסדס מקיימברידג' בסרט "כל אנשי המלך", (1949)
מרסדס מקיימברידג' בסרט "כל אנשי המלך", (1949)
לידה 16 במרץ 1916
ג'ולייט, אילינוי, ארצות הברית
פטירה 2 במרץ 2004 (בגיל 87)
לה חויה, קליפורניה, ארצות הברית
סוגה מועדפת מערבון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1949–1992 (כ־43 שנים)
מקום לימודים אוניברסיטת לויולה בשיקגו עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
  • פלטשר מרקל (19501962)
  • William Fifield עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים John Lawrence Markle עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אוסקר, פרס גלובוס הזהב, פרס אמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרלוטה מרסדס אגנס מקיימברידג'אנגלית: Carlotta Mercedes Agnes McCambridge; ‏16 במרץ 19162 במרץ 2004) הייתה שחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית זוכת פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ופרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר לשנת 1949 על תפקידה בסרט "כל אנשי המלך".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקיימברידג' נולדה בעיר ג'ולייט שבאילינוי למשפחה נוצרית קתולית, בתם של מרי וג'ון פטריק מקיימברידג'. בוגרת "מכללת מאנדליין".

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקיימברידג' החלה את דרכה כשחקנית רדיופונית.

מקיימברידג' פרצה לתודעה בשנת 1949 בתפקיד הבכורה הקולנועי שלה בדרמה של רוברט רוסן "כל אנשי המלך". בסרט היא שיחקה בתור סיידי בורק העוזרת הפוליטיקאי ווילי סטארק (ברודריק קרופורד) וזכתה בעבור הופעתה בפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ופרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר.

מקיימברידג' מינפה את זכייתה באוסקר לכדי קריירה מרשימה בשנות ה-50 בהן הופיעה במערבון "ג'וני גיטאר" של ניקולאס ריי בתפקיד אמה סמול יריבתה של בעלת המסבאה ויינה (ג'ואן קרופורד) ובדרמות "ענק" של ג'ורג' סטיבנס בתפקיד לוץ בנדיקט עליו הועמדה שנית לפרס האוסקר,"פתאום, בקיץ האחרון" בתור גרייס אמה של גרייס הולי (אליזבת טיילור) ו"הקץ לנשק".

לאחר שנות ה-50 מעמדה הוליוודי של מקיימברידג' החל לדעוך והיא הופיעה בעיקר על בימות תיאטרון ובמספר מצומצם של סרטים: המערבון "סימארון" של אנתוני מאן בתפקיד שרה וייט ובסרט האימה הקלאסי של ויליאם פרידקין "מגרש השדים" בו דיבבה מקיימברידג' את קולו של השד מתוך הילדה הרדופה רייגן. מקיימברידג' שתרמה את קולה להפקה תבעה מהבמאי הסרט להכיר בתרומתה לפרויקט.

בשנת 1972 הועמדה מקיימברידג' לפרס טוני על משחקה במחזה "The Love Suicide at Schofield Barracks".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקיימברידג' נישאה לבעלה הראשון ויליאם פייפיילד בשנת 1939, לזוג נולד ילד אחד והם התרגשו ב-1946. בנה היחיד של מקיימברידג' ג'ון מרקל רצח בסוף שנות ה-80 את אשתו, את שתי בנותיו והתאבד.

מקיימברידג' נישאה בשנית בשנת 1950, למפיק והבמאי בקנדי פלטצ'ר מרקל. מקיימברידג' סבלה בחייה האישיים מאלכוהוליזם ונשלחה פעמים רבות לגמילה. היא התגרשה ממרקל בשנת 1962 לאחר 12 שנות נישואין.

מקיימברידג' נפטרה ב-2 במרץ 2004 בשכונת לה חויה שבסן דייגו, קליפורניה בנסיבות טבעיות כשהיא בת 87. למקיימברידג' שני כוכבים על שמה קולנוע וטלוויזיה בשדרת הכוכבים של הוליווד.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרסדס מקיימברידג' בוויקישיתוף