משפחת סאמרס (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
העץ המשפחתי של משפחת סאמרס וגריי, כפי שהוצג בחוברת X-Men: Legends #2 ממרץ 2021, אמנות מאת ברט בות'.

משפחת סאמרס היא משפחה בדיונית המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן שבפרסומה של חברת מארוול קומיקס. משפחת זו היא משפחתו של המוטאנט סקוט סאמרס, מנהיג האקס-מן שידוע בכינויו סייקלופס, והיא נחשבת למשפחה ענפה, מורכבת ומשפיעה מאוד ביקום מארוול.

חמישה דורות אחורה (1859-1882), לונדון, אנגליה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
אב אוסקר סטאמפ (סאמרס) - ארץ 616
בן (מאומץ) דניאל אדג' (סאמרס) - ארץ 616

בלונדון של שנת 1859, המדען האנגלי נתניאל אסקס, נבל-העל לעתיד שידוע בכינוי מיסטר סיניסטר, אסף קבוצה של שכירי חרב בשם המשוטטים במטרה לחטוף אנשים בעלי מראה חריג ביותר מהאוכלוסייה הזניחה והנשכחת של לונדון ולערוך בהם ניסויים גנטיים. נתניאל היה אובססיבי בנושאי הבחירה הטבעית והגן המוטאנטי, אם כי השקפת עולמו הייתה קיצונית יותר מזו של צ'ארלס דרווין. אמונותיו של אסקס היו כה קיצוניות עד שהוא משך את תשומת לבו של המוטאנט העתיק והאלמותי עין סאבח נור, נבל-העל שידוע בשם אפוקליפס. הוא הורה לקבוצת המשוטטים לקחת אותו לד"ר אסקס, והיה סקרן לדעת לאן התאוריות של אסקס יובילו אותו. הוא הציע למדען אריכות ימים ואת היכולת להמשיך בניסוייו למשך שנים רבות.

בעוד הברית בין אסקס ואפוקליפס התהדקה, הנשואים הטריים סקוט סאמרס וג'ין גריי-סאמרס חזרו בזמן בעזרתה של מאדאם סנקטיטי, חברת מסדר אסקאני, כדי לסכל את תוכניותיהם של השניים לכבוש את הממלכה המאוחדת. אולם, הם לא הצליחו למנוע את הפיכתו של אסקס למיסטר סיניסטר. כתוצאה מתוכניותיה של סנקטיטי, סיניסטר הפך לאובססיבי עם בני הזוג ושושלת הדם שלהם. לפני שסקוט וג'ין חזרו לזמן ההווה, הם שחררו את האסירים של סיניסטר. ביניהם היה ילד בשם דניאל אדג', שהפסיק לדבר לאחר שהוריו מתו. דניאל כל כך התרשם מגבורתם של בני הזוג, שהצילו אותו מהשפעתו של סיניסטר. יחד עם אוסקר סטאמפ - חבר קבוצת המשוטטים שחזר למוטב - דניאל הגיע לאמריקה כדי להתחיל בחיים חדשים. במשרד ההגירה, השניים התחזו לאב ובנו והשתמשו בשם המשפחה "סאמרס" כהוקרה לסקוט וג'ין, בני הזוג הנשואים שהצילו אותם.[1]

ארבעה דורות אחורה (1891), ניו יורק סיטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
אב לא ידוע - ארץ 616
אם אמנדה מיולר רחם שחור ארץ 616
בת גלוריה דיין פונטאנל ארץ 616
קרבה שם כינוי יקום
אב דניאל סאמרס - ארץ 616
אם אמנדה מיולר רחם שחור ארץ 616
בן לא ידוע - ארץ 616

אף על פי שדניאל האמין כי הוא חופשי מהשפעתו של סיניסטר, הדבר לא היה נכון. סיניסטר עדיין היה אובססיבי לשושלת הדם של משפחת סאמרס, והוא ניהל סדרת מחקרים בחריגי החברה תחת הזהות הבדויה ד"ר מילבורי. הוא שולח את אמנדה מיולר להתיידד עם דניאל ולהתחתן איתו. באמריקה של שנת 1891, אמנדה שרדה סדרה של הפלות, במהלכן קיבלה את הכינוי "רחם שחור", ולבסוף נולד לה ולדניאל ילד יחיד. לבסוף, דניאל החל לחשוד באשתו ועזב את אמנדה עם ילדם היחיד.[2][3]

כוחה המוטנטי של אמנדה איפשר לה לחיות כבת אלמוות אך היא לא חסינה להשפעות הזיקנה. למשך המאה הבאה היא עובדת כמדענית בכירה לצד סיניסטר בפרויקט שנקרא - למרבה האירוניה - "פרויקט רחם שחור". היא יולדת בשנת 1950 בת בעלת כוחות טלפתיה בשם גלוריה. שנים רבות לאחר מכן, עם מותו לכאורה של סיניסטר, גלוריה צצה מחדש תחת השם פונטאנל. היא מנסה להשתלט על כוחותיו של סיניסטר בעזרת הטכנולוגיה שלו, ולהצעיר את גופה המזדקן. אולם, מאמציה סוכלו בידי פרופסור אקס, גמביט וסבסטיאן שו.[4][2][3]

שלושה דורות אחורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
אב לא ידוע - ארץ 616
אם לא ידוע - ארץ 616
בן פיליפ סאמרס - ארץ 616

שני דורות אחורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
אב פיליפ סאמרס - ארץ 616
אם דבורה סאמרס - ארץ 616
בן כריסטופר סאמרס קורסאייר ארץ 616

פיליפ סאמרס הוא בעל חברת תעופה אשר היה טייס עד שבעיית קוצר ראייה גרמה למטוסו להתרסק. אביו של כריסטופר סאמרס וסבם של סקוט, אלכס וגבריאל. הוא ואשתו דבורה רק גילו שהנכדים שלהם שרדו את התרסקות המטוס, כאשר סקוט ואלכס היו כבר באמצע שנות העשרה שלהם. למרות שפיליפ ואשתו היו שמחים לראות את הנכדים שלהם, הם עדיין הרגישו את אובדן בנם כריסטופר (שהיה עדיין בחיים אך מידע זה הוחבא מהם).

דור קודם[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריסטופר סאמרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
אב כריסטופר סאמרס קורסאייר ארץ 616
אם קתרין אן סאמרס - ארץ 616
בנים סקוט סאמרס
אלכס סאמרס
גבריאל סאמרס
סייקלופס
האבוק
וולקן
ארץ 616

לכריסטופר סאמרס ואשתו קתרין היו שלושה ילדים - סקוט, אלכס וגבריאל. כריסטופר, טייס בחיל האוויר האמריקני, לקח את אשתו ואת שני ילדיו סקוט ואלכס לחופשה בטיסה במטוס הקרב דה הבילנד מוסקיטו, כאשר התקפה של חללית השי'אר גרמה למטוס לעלות בלהבות. קתרין חגרה את שני ילדיהם למצנח היחיד שנמצא במטוס ודחפה אותם מחוץ למטוס לצורך הישרדותם.[5][6] סקוט ואלכס ניצלים אך כריסטופר וקתרין נחטפים לאמפריית השי'אר ומופרדים. כריסטופר מחפש אחר אשתו עד אשר מוצא אותה בארמון של הקיסר ד'קאן נרמאני.

לאחר ניסיון כושל לרצוח את ד'קאן, כריסטופר חסר האונים צופה בו כשזה האחרון רוצח את אשתו קתרין אל מול עיניו. ללא ידיעתו של כריסטופר, ד'קאן קורע מתוך רחמה של קתרין את בנם שטרם נולד ומכניס אותו לאינקובטור רבייה מואצת על מנת לגדל אותו להיות עבד. כריסטופר נעצר ונגזר עליו לעבוד במכרות עד יום מותו. שם הוא פוגש באסירים נוספים, ויחד עמם מצליח לברוח. הם גונבים ספינה ומקימים בהמשך את קבוצת פיראטי החלל סטארג'אמרס, כשמטרתה להילחם נגד האימפריה המושחתת של ד'קאן. כמנהיג בן האנוש של קבוצת הסטארג'מרס, כריסטופר עיצב את דמותו בהשראת סיפורי פיראטים אותם הכיר כילד ומקבל את הכינוי קורסייר.[7][8] הוא היה נתון באותה עת במערכת יחסים עם חפציבה, חברה לצוות הסטארג'אמרס.

בסופו של דבר, כריסטופר התאחד עם בנו סקוט בעת משימתם של האקס-מן לתקן את גביש המק'קראן בחלל. ג'ין גריי, שהייתה נתונה באותה עת להשפעתו של כוח הפניקס, הבחינה בדמיון בין האב לבנו ובעזרת טלפתיה גילתה את הקשר ביניהם, אולם כריסטופר השביע אותה שלא לגלות לסקוט את האמת. גם סטורם גילתה אודות זהותו האמיתית. כאשר כריסטופר התרסק על כדור הארץ ליד בית הספר לילדים מחוננים של אקסבייר, סקוט מצא אותו וגילה שכריסטופר מחזיק בתמונה של משפחתו. כריסטופר הודה בכך שהוא וקתרין פקפקו בעובדה שסקוט ואלכס ישרדו בכלל את התאונה בילדותם. לאחר מות אשתו, כריסטופר חשב ששיבתו לכדור הארץ תהיה כואבת מדי.

כאשר האקס-מן הגיעו לחלל השי'אר כדי לעצור את גבריאל (שכעת נקרא וולקן) מלטבוח בחברי האימפריה, קורסייר והסטארג'אמרס הסכימו לעזור. כריסטופר התעמת מול בנו האובד, שביקש להפוך לקיסר לאחר שרצח את ד'קאן, ודרש ממנו להפסיק את ההרג. גבריאל הכריז כי אין לו אב, ורצח את אביו בדם קר. את מקומו של כריסטופר כמנהיג הסטארג'אמרס תפס בנו אלכס.

האחים לבית משפחת סאמרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקוט סאמרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
אב ג'ק וינטרס ג'ק או-דיימונדס ארץ 616
בן (מאומץ) סקוט סאמרס סייקלופס ארץ 616

סקוט סאמרס מפתח את היכולת לספוג אנרגיה סולארית ולהמיר אותה כמטחי אנרגיה אופטיים המסוגלים לפוצץ כמעט כל דבר הנקרה בדרכו. אולם, בשל פציעה מוחית בילדות (או מחסום נפשי) הוא אינו מסוגל לשלוט בכוח שלו ונעזר במשקפיים מיוחדות העשויות מאבן רובי-קוורץ. פגיעתו המוחית נגרמה לו בעת שראשו נחבט בקרקע אחרי שהוריו הצילו אותו ואת אחיו מהתרסקות המטוס, והצניחו אותם מתוכו. סקוט מבלה את שארית ימי ילדותו בבית יתומים באומהה, נברסקה, שם הוא עובר מבחנים וניסויים על ידי מיסטר סיניסטר. סקוט לבסוף בורח מבית היתומים בגלל הכוחות המתעוררים בו. הוא מגיע ליער בו נמצא ג'ק או-דיימונדס, אויב ותיק של האקס-מן. ג'ק מנסה לשכנע את סקוט להצטרף אליו לחיי הפשע. בעקבות התערבותו של צ'ארלס אקסבייר ומותו של ג'ק, הוא נאסף על ידו והופך לחבר מן המניין של חבורת האקס-מן המקורית, שכללה גם את ג'ין גריי, חיה, אייסמן ואנג'ל. סקוט פוגש בג'ין, שהופכת להיות שותפתו לחיים אך לפני שהם מספיקים להתחתן היא מתה בניסיון להגן על האקס-מן.

אלכס סאמרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
אב אנדרו בלנדינג - ארץ 616
אם ג'ואנה בלנדינג - ארץ 616
בן (מאומץ) אלכס סאמרס האבוק ארץ 616
בן טוד בלנדינג - ארץ 616
בת היילי בלנדינג - ארץ 616

אלכס סאמרס מפתח את היכולת לספוג אנרגיה קוסמית ולהפוך אותה לפרצי פלזמה חמה המסוגלים להמיס או להרוס כל דבר שהוא נוגע בו. עם השנים הוא החל להראות רמות שונות של שליטה על כוחותיו, לעיתים נאלץ ללבוש חליפה מיוחדת על מנת לשלוט בהם. אלכס מועבר יחד עם אחיו סקוט לבית יתומים באומהה, שם גם הוא עובר אף הוא ניסויים על ידי מיסטר סיניסטר. אולם בניגוד לסקוט, אלכס לא נשאר שם הרבה ועד מהרה מאומץ על ידי משפחת בלנדינג אשר קיוותה שאלכס יהווה תחליף לבנם טוד, שנרצח בתאונה. מהזמן שנלקח לאימוץ, אלכס איבד את הקשר עם סקוט ולא היה מודע לכך שגם סקוט פיתח תכונות מוטנטיות.[9] רק כאשר סיים את לימודיו בגאופיזיקה הכיר את האקס-מן לראשונה ולמד שסייקלופס הוא אחיו. הוא מקבל את הכינוי האבוק ומצטרף לאקס-מן שם פוגש ומתאהב בפולאריס.

גבריאל סאמרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
בעל גבריאל סאמרס וולקן ארץ 616
אשה קאל'סי נרמאני דת'בירד ארץ 616

לאחר שגדל לבגרות בידי אינקובטור גדילה מואצת, גבריאל סאמרס נשלח לכדור הארץ בידי אדוניו אך ברח ונמצא בידי מוירה מק'טאגרט ללא כל זיכרון מעברו. היא לקחה אותו תחת חסותה ולימדה אותו להשתמש ביכולותיו לספוג ולטפל באנרגיה על הספקטרום האלקטרומגנטי. פרופסור אקס זיהה שהחותם הגנטי שלו מקושר לזה של סקוט. כפי שהתברר מאוחר יותר, גבריאל היה לאחד מחברי הקבוצה שנשלחו להציל את חברי האקס-מן המקוריים מהאי התבונתי קרקואה. הוא חשף בפני סקוט את עובדת היותם אחים, אך נחשב למת לאחר שקרקואה תקף את צוותו. עם שובו של סקוט מוכה הצער לכדור הארץ, פרופסור אקס חשב שיהיה זה עדיף אם ימחוק מזכרונו כל זכר לאחיו האובד.[10]

לאחר אירועי בית אם, גבריאל מתעורר מתרדמתו הארוכה וקולט כמות עצומה של אנרגיה אבודה של מוטציות. כוחותיו מוגברים לרמת אומגה, והוא חוזר מגלותו בחלל במטרה מעוותת להפוך לאחד מחברי האקס-מן. הוא הורג את באנשי, מנסה להרוג את וולברין, וחוטף את מארוול גירל ואת סייקלופס. הוא נמלט מהתקפתם של האקס-מן, ושם פעמיו לאימפריית השי'אר כדי לנקום את נקמתו בקיסר ד'קאן שרצח את אמו. במהלך שהותו באמפריית הש'יאר הוא מתחתן עם אחותו של ד'קאן, קאל'סי.

דור נוכחי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
בעל סקוט סאמרס סייקלופס ארץ 616
אשה ג'ין גריי-סאמרס מארוול גירל-פניקס ארץ 616
קרבה שם כינוי יקום
אב עין סאבח נור אפוקליפס ארץ 4935
בן (מאומץ) ניית'ן סאמרס סטרייף (שיבוט של קייבל) ארץ 4935
קרבה שם כינוי יקום
בעל סקוט סאמרס סייקלופס ארץ 616
אשה מדלין פריור המלכה האדומה (שיבוט של ג'ין גריי) ארץ 616
בנים ניית'ן כריסטופר צ'ארלס סאמרס
ניית'ן סאמרס (שיבוט)
קייבל
סטרייף (שיבוט של קייבל)
ארץ 616

בעקבות מותה של ג'ין, סקוט סאמרס מוכה הצער פוגש את מדלין פריור ומתחיל לחזר אחריה. סקוט מתחיל להיות אובססיבי אחריה בעקבות דמיונה הרב לג'ין.[11] מדלין לבסוף מתגלה כשיבוט של ג'ין לא לפני שהיא וסקוט מתחתנים ומביאים לעולם ילד, ניית'ן כריסטופר סאמרס.[12][13]

עם היוולדו של ניית'ן סאמרס, הוא מוגדר בנבואה כמי שיחסל את אפוקליפס הרשע. בתגובה לכך אפוקליפס מדביק אותו בווירוס טכנו-אורגני. בלית ברירה, סקוט שולח אותו עם מנהיגת שבט האסקאני כ-2000 שנה לתוך העתיד על מנת שירפאו אותו בידיעה שלא יראה אותו יותר. מנהיגת השבט רואה שהילד הולך למות, לכן יוצרת שיבוט בריא שישרוד ויציל אותם מפני אפוקליפס, אך אפוקליפס מגלה זאת, חוטף אותו ומגדל אותו.

ג'ין מתגלה בחיים בפקעת במעמקי מפרץ ג'מייקה בידי ארבעת המופלאים. היא חוזרת לקבוצת האקס-מן, מה שיוצר משולש אהבה בין סקוט, מדלין וג'ין. מדלין הופכת לנבלת-על בשם "מלכת הגובלינים" וסקוט עוזב אותה ומתחתן עם ג'ין.

דור העתיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
בעל ניית'ן כריסטופר צ'ארלס סאמרס קייבל ארץ 616
אשה הופ סאמרס - ארץ 80521
בת (מאומצת) הופ ספלדינג (סאמרס) הופ סאמרס ארץ 616

קייבל, בנם של סקוט ומדלין, מציל תינוקת מפני בישופ שרוצה להרוג אותה ולמנוע מהעתיד שלו להתרחש. הוא נוסע בזמן לעתיד עם התינוקת ומגדל אותה יחד עם אשה שהוא פוגש בעתיד העונה לשם הופ. כאשר הופ מתה, התינוקת נקראת על שמה.

בין סוף המאה ה-37 לתחילת המאה ה-39 של המציאות החלופית ארץ-4935, עולה כוחו של אפוקליפס. הוא שולט במרבית חלקי העולם והורג את אלה אשר מתנגדים למשטרו. ההתנגדות היחידה הגיעה באמונה בתריסר, מוטאנטים שנלחמו באפוקליפס בעידן המודרני. רבים הם האנשים אשר ביקרו במציאות חלופית זו, ביניהם רייצ'ל סאמרס (שהתנגדה נחרצות לאפוקליפס והקימה את מסדר אסקאני), טניה טראסק (שחזרה בזמן כדי לעצור את אביה בוליבר טראסק מליצור את זקיפי הסנטינל מלכתחילה), וניית'ן סאמרס (הנבחר של שבט אסקאני אשר הביס את אפוקליפס, הקים את שבט הנבחרים וחזר לזמן המודרני כקייבל).

קרבה שם כינוי יקום
אב ניית'ן סאמרס סטרייף (שיבוט של קייבל) ארץ 4935
אב (ביולוגי) ניית'ן כריסטופר צ'ארלס סאמרס קייבל ארץ 616
אם אלייה דייספרינג ג'נסקוט ארץ 4935
בן טיילר דייספרינג ג'נסיס ארץ 4935

לאחר הבסתו של אפוקליפס החל מאבק כוחות בין השבטים, ודיקטטורה חדשה עלתה בדמותו של שבט "הכנענים החדשים". קייבל הפך למנהיג הצבאי של שבט הנבחרים, מתנגדי "הכנענים החדשים", והמשיך בדרכו של שבט אסקאני. הוא מתאהב ומתחתן עם חברת שבט אסקאני אלייה דייספרינג שמכנה את עצמה ג'נסקוט כמחווה לג'ין וסקוט. בעקבות מלחמות חוזרות ונשנות עם סטרייף שהופך ליריבו המר ביותר של קייבל, סטרייף חוטף את אלייה ונרמז שהתעלל בה ואנס אותה. אלייה יולדת בן בשם טיילר, שגדל והצטרף לחבורת לוחמי החופש של אמו. במהלך התקפת כוחותיו של סטרייף, פצצה מתפוצצת ופוצעת אנושות את אלייה. היא מתה בזרועותיו של ניית'ן, לא לפני שהיא מבקשת ממנו לדאוג לבנם. אולם, היא אינה יודעת כי סטרייף חטף את טיילר ובהמשך שטף את מוחו כדי להפוך לטרוריסט מאומן ולעושה דברו.

מספר דורות לאחר מכן, טיילר חוטף חברה משבט הנבחרים ויוצר קשר מנטלי ביניהם כדי לגלות את סודותיו של השבט. ניית'ן בוחר לנתק את הקשר המנטלי על ידי כך שהוא יורה בבנו, מה שרק מחריף את מצבו המנטלי ומגביר את שנאתו לאביו. טיילר חזר לזמן ההווה, ובעזרת טכנולוגיה עתידנית פעל להבטחת עלייתו של אפוקליפס לכוח. הוא יצר לעצמו זהות סודית בדמותו של מר טוליבאר וסיכסך בין ניית'ן וסטרייף - שהגיעו גם הם מהעתיד - מתוך תקווה שהשניים יחסלו אחד את השני. טיילר קרא לעצמו בשם ג'נסיס, ניסה לשחזר את שלד האדמנטיום של וולברין ולסחוף אותו למטרתו. כתגובה, וולברין נתקף בחמת זעם, השתחרר מהשפעתו של טיילר והרג את כוחותיו כולל אותו.

כאשר ניית'ן החלים מהשפעות הווירוס הטכנו-אורגני לאחר אירועי אונסלוט, התגלה בפניו חיזיון של אלייה ושל טיילר החיים לצידו בשלווה.[14]

מציאות חלופית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עידן אפוקליפס, ארץ-295[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
אב (תורם גנטי) סקוט סאמרס סייקלופס ארץ 215
אם (תורמת גנטית) ג'ין גריי פניקס ארץ 215
בן נתניאל גריי איש אקס ארץ 215
קרבה שם כינוי יקום
אב נתניאל אסקס מיסטר סיניסטר ארץ 215
בנים (מאומצים) סקוט סאמרס
אלכס סאמרס
סייקלופס
האבוק
ארץ 215

ליג'יון, בנו של אקסבייר, נסע אחורה בזמן במטרה לרצוח את מגנטו בזמן שהותו בישראל, אך פגע בטעות באקסבייר, שהיה חברו באותה עת. הדבר יצר פרדוקס של מסע בזמן ומציאות חלופית שאיפשרה את עלייתו לכוח של אפוקליפס. מגנטו איגד סביבו את חבורת האקס-מן ונשבע לקיים את חלומו של אקסבייר לדו-קיום בין בני אדם למוטאנטים. במציאות זו, סיניסטר מאמץ שני ילדים - סקוט ואלכס.

כשסקוט גדל, סיניסטר מוצא שג'ין גריי תתאים בצורה מושלמת ליצירתו של מוטאנט בעל כוחות חזקים. הוא לוקח דגימות גנטיות של סקוט וג'ין ויוצר את נייט גריי. הוא שומר על דבר קיומו בסוד.

ימי עבר עתידי, ארץ-811[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
אב סקוט סאמרס סייקלופס ארץ 811
אם ג'ין גריי פניקס ארץ 811
בת רייצ'ל סאמרס מארוול גירל ארץ 811
ערך מורחב – אקס-מן: ימי עבר עתידי

עתיד חלופי ודיסטופי, כפי שהוצג בעלילת הסיפור "ימי עבר עתידי".

מוטאנט אקס, ארץ-1298[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
אב (תורם גנטי) אלכסנדר סאמרס האבוק ארץ 1298
אם (תורמת גנטית) ג'ין גריי אריאל ארץ 1298
אב (מאמץ) רמי אטיאן לבו גמביט ארץ 1298
אם (מאמצת) בלה דונה בודרו בלה-דונה ארץ 1298
בת רייבן לבו רייבן ארץ 1298
קרבה שם כינוי יקום
אב אלכסנדר סאמרס האבוק ארץ 1298
אם מדלין פריור המלכה האדומה ארץ 1298
בן סקוטי סאמרס - ארץ 1298

האבוק מארץ-616 (יקום מארוול הרגיל) מתעורר בגוף הגרסה החלופית שלו בארץ-1298, והוא מוצא את עצמו מוקף באנשים שאותם הוא לא מכיר. עד מהרה הוא מגלה שהוא הועבר ליקום מקביל שהדברים בו קצת שונים מגדר הרגיל, ואריק מגנוס הוא טוב בעוד צ'ארלס אקסבייר הוא רע. אחיו סקוט נהרג באותה התרסקות מטוס שנטלה את חייהם של הוריו, ואלכס הפך למנהיג האקס-מן. במקום ג'ין גריי, אשה בשם מדלין פריור נטלה את מקומה בקבוצה. אלכס ומדלין עוזבים את הקבוצה המקורית כדי להקים קבוצה חדשה בשם "השישיה" וכדי לגדל את בנם, סקוטי, שנקרא על שמו של אחיו המת. סיניסטר לוקח דגימות גנטיות של ג'ין גריי ואלכסנדר סאמרס ויוצר את רייבן.

ביקום חלופי זה, אורורו מונרו (סטורם) ננשכה בידי דרקולה והפכה לערפדית בשם בלודסטורם. בוב דרייק (אייסמן) מעולם לא הצליח להשיג מחדש שליטה בכוחותיו לאחר שלוקי התעסק איתם, ואינו מסוגל לגעת באף אחד מחשש שיהרוג אותם. וורן וורתינגטון השלישי (אנג'ל) הושפע עמוקות מהפיכתו למלחמה, חבר פרשי אפוקליפס, והפך לדמות אפלה ומעוותת בשם "הנופל". ואולי השינוי הטרגי מכולם - ד"ר האנק מק'קוי (חיה) המשיך בניסויים על עצמו עד אשר הפך את עצמו ליותר חיה מאשר אדם, איבד את כל האינטלקט שלו, וגזר את גורלו לחיות כבהמה חסרת מוח וילדותית.

אתמול תמידי, ארץ-1191[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבה שם כינוי יקום
אב סקוט סאמרס סייקלופס/מר קלופס ארץ 1191
אם אמה פרוסט המלכה הלבנה ארץ 1191
בת רובי סאמרס - ארץ 1191

עתיד חלופי המתוארך בכ-80 שנה קדימה בזמן. מציאות זו היא ביתם של המוטאנטים בישופ, טרבור פיצרוי, רובי סאמרס ושארד, וכן של יחידת אוכפי החוק של אקסבייר (X.S.E), אוכפי החוק המחתרתיים של אקסבייר (X.U.E) וארגון המחתרת של סאמרס.

בעתיד זה, המוטאנטים רוכזו לתוך מחנות בעקבות מסע הטבח של משיחת המוטאנטים הופ סאמרס במיליוני בני אדם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Further Adventures of Cyclops and Phoenix #1-4, June-September 1996
  2. ^ 1 2 Gambit Vol.3 #20, September 2000
  3. ^ 1 2 X-Men Legacy #213-214, August-September 2008
  4. ^ X-Men Forever #5, May 2001
  5. ^ Uncanny X-Men #156, April 1982
  6. ^ X-Factor #39' #115, April 1989, October 1995
  7. ^ Uncanny X-Men #154, February 1982
  8. ^ Uncanny X-Men #477, October 2006
  9. ^ X-Factor #-1, July 1997
  10. ^ X-Men: Deadly Genesis #1-6, January-June 2006
  11. ^ Uncanny X-Men #154, #156, #158, #168, February, April, June 1982, April 1983
  12. ^ Uncanny X-Men #176, #197, #241, December 1983, September 1985, February 1989
  13. ^ X-Factor #38, March 1989
  14. ^ Cable #36, October 1996