מתיו לואיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מתיו דייוויד לואיס
Matthew David Lewis
מתיו לואיס, 2020
מתיו לואיס, 2020
לידה 27 ביוני 1989 (בן 34)
לידס, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Matthew David Lewis עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2001 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים St. Mary's Menston עריכת הנתון בוויקינתונים
http://matthew-lewis.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מתיו דייוויד לואיסאנגלית: Matthew David Lewis; נולד ב-27 ביוני 1989) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה אנגלי. לואיס התפרסם במיוחד בזכות תפקידו כנוויל לונגבוטום בסדרת סרטי הארי פוטר המבוססים על סדרת הספרים המצליחה של ג'יי קיי רולינג.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס נולד בלידס שבחבל יורקשייר שבאנגליה לאדריאן ולינדה לואיס. יש לו שני אחים גדולים: כריס שהוא עורך טלוויזיה ואנתוני שהוא שחקן ומוזיקאי. הוא למד בתיכון הקתולי סנט מרי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז שהיה בן חמש לואיס משחק. הוא התחיל מקטעים קצרים ששודרו בטלוויזיה, תוכניות טלוויזיה, ותוכניות דיון. בין השנים 19952000 הוא הופיע במספר סדרות טלוויזיה שהפיקה רשת ה-BBC. בשנת 2000 נבחר לואיס לתפקיד של נוויל לונגבוטום בסדרת סרטי הארי פוטר. הוא שיחק את דמותו של נוויל במשך הסרטים. עבור התפקיד של נוויל, הובלטו השיניים של לואיס, והוא נעל נעליים שהיו גדולות עליו בשתי מידות. בנוסף, הונחו חתיכות פלסטיק מאחורי אוזניו כדי לגרום להן לבלוט יותר. במהלך הצילומים של הסרט "הארי פוטר ומסדר עוף החול", הלנה בונהם קרטר, שמשחקת את דמותה של בלטריקס לסטריינג', קרעה בטעות את עור התוף של לואיס כשהיא תקעה את השרביט שלה באוזנו.[1]

בשנת 2016 שיחק בדרמה הרומנטית "ללכת בדרכך" לצד אמיליה קלארק וסם קלאפלין. הסרט מבוסס על רומן באותו שם שנכתב על ידי ג'וג'ו מויס. ב-2018, שיחק בסרט "טרמינל" בכיכובה של מרגו רובי ובסדרה "חברות". ב-2020, שיחק בסדרה "כל היצורים גדולים כקטנים" את דמותו של יו.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-29 במאי 2018 נישא לאנג'לה ג'ונס באיטליה לאחר שהיו מאורסים מנובמבר 2016. הזוג הכיר ב"חגיגת הארי פוטר השנתית" באתר הנופש יוניברסל אורלנדו. הוא משמש כסגן הנשיא לקרן הצדקה של לידס יונייטד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מתיו לואיס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Steve Daly Updated July 13, 2007 at 04:00 AM EDT, Bonham Carter: I think I took my sadism a bit too literally, EW.com (באנגלית)