נארוטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
נארוטו
סוגה פעולה, הרפתקאות, קומדיה, דרמה, פנטזיה, מותחן, שונן
יוצר מסאשי קישימוטו
מאנגה
יוצר מסאשי קישימוטו
מאייר מסאשי קישימוטו
הוצאה

יפןיפן Shueisha, Jump Comics

ארצות הבריתארצות הברית VIZ Media
התפרסם לראשונה במגזין שונן ג'אמפ השבועי
תקופת הפרסום המקורית 1999 – 2014
מספר הכרכים שהתפרסמו 72 כרכים ו-993 פרקים
אנימה: נארוטו
אורך פרק 23 דקות
במאי האייאטו דאטה
אולפני אנימציה סטודיו פיירו
רשת שידור יפןיפן TV Tokyo
ארצות הבריתארצות הברית Cartoon Network
קנדהקנדה YTV
בריטניהבריטניה דיסני
ישראלישראל ערוץ הילדים (דיבוב ראשון)
ישראלישראל ערוץ ג'וניור (דיבוב שני)
ישראלישראל ערוץ זום/ספריית האנימה (תרגום)
מדבבים בשפה העברית ראו פירוט
תקופת שידור מקורית יפןיפן 3 באוקטובר 20028 בפברואר 2007
ארצות הבריתארצות הברית 10 בספטמבר 20056 בדצמבר 2009
קנדהקנדה 16 בספטמבר 2005 – עדיין משודר
בריטניהבריטניה 22 ביולי 2006 – עדיין משודר
ישראלישראל 16 באוקטובר 200620 באוקטובר 2009 (דיבוב מקורי)
ישראלישראל 14 באוגוסט 2022 – עדיין משודר (דיבוב מחודש)
מספר העונות 9
מספר הפרקים 220
אנימה: נארוטו: שיפודן
אורך פרק 23 דקות
במאי האייאטו דאטה
אולפני אנימציה סטודיו פיירו
רשת שידור יפןיפן TV Tokyo
תקופת שידור מקורית יפןיפן 15 בפברואר 200723 במרץ 2017
מספר העונות 24
מספר הפרקים 500
OVA – Original Video Animation
ראו חלק מורחב
סרטים
  1. נארוטו הסרט: עימות נינג'ה בארץ השלג (2004)
  2. נארוטו הסרט השני (2005)
  3. נארוטו הסרט השלישי (2006)
  4. נארוטו שיפודן: הסרט הראשון (2007)
  5. נארוטו שיפודן: קשרים (2008)
  6. נארוטו שיפודן: יורשי רצון האש (2009)
  7. נארוטו שיפודן: המגדל האבוד (2010)
  8. נארוטו שיפודן: כלא הדמים (2011)
  9. הדרך אל הנינג'ה (2012)
  10. האחרון: נארוטו הסרט (2014)
  11. בורוטו: נארוטו הסרט (2015)

נארוטויפנית: ナルト; ברומאג'י: Naruto) היא סדרת מאנגה שנוצרה על ידי מסאשי קישימוטו ופורסמה לראשונה ביפן. בנובמבר 2002 הגיעה לטלוויזיה. עלילת הסדרה מתרחשת בעולם בדיוני ומתמקדת בהרפתקאותיו של נארוטו אוזומאקי, נינג'ה מתבגר, הרוצה להפוך למנהיג הכפר שלו (ההוקאגה).

סדרת המאנגה של נארוטו פורסמה במקור ביפן בין 1999 ל-2014 במגזין היפני שונן ג'אמפ השבועי. הסדרה פורסמה לאורך השנים ב-72 כרכים. בעקבות הצלחת סדרת המאנגה הפיק אולפן האנימציה סטודיו פיירו שתי סדרות אנימה המבוססות על עלילת סדרת המאנגה. סדרת האנימה הראשונה של נארוטו שודרה במקור ביפן ברשת הטלוויזיה היפנית TV Tokyo בין השנים 2002 עד 2007 וכללה 220 פרקים, וסדרת האנימה השנייה של נארוטו, המכונה "נארוטו שיפודן" (מסעות ההוריקן), שודרה במקור ביפן בין השנים 2007 עד 2017 וכללה בסך הכל 500 פרקים. מלבד סדרות האנימה, הפיקו גם אולפני האנימציה סטודיו פיירו 11 סרטי קולנוע באורך מלא ו-12 סרטי OVA (סרטים קצרים אשר יצאו ישירות ל-DVD) של נארוטו. מוצרים נלווים נוספים בסדרה כוללים משחקי וידאו ומשחקי קלפים, שפותחו על ידי מספר חברות שונות.

בישראל צברה הסדרה מעריצים רבים במשך השנים, בתחילה בעיקר בעקבות הפצה פיראטית (לא מורשית) של פרקי הסדרה באינטרנט, והודות לקבוצות מתרגמים חובבים אשר הפיצו כתוביות בעברית לסדרה. במשך השנים הופקו שתי גרסאות לנארוטו עם דיבוב עברי אשר שודרו בישראל - הגרסה הלא מצונזרת אשר הופקה על יד אולפני דאבי דאב ושודרה בערוץ הילדים בשעות הלילה במהלך שנת 2007, והגרסה הלא מצונזרת אשר הופקה על ידי חברת NDG Studios ומשודרת בערוץ ג'וניור בשעות הלילה משנת 2022 ואילך.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק א' - נארוטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

12 שנים לפני התקופה שבה מתרחשת עלילת הסדרה, תקפה מפלצת אימתנית דמוית שועל ובעלת תשעה זנבות בשם קוראמה את הכפר קונוהאה אשר בארץ האש. למרבה המזל, השליט של הכפר (ביפנית: "הוקאגה" 火影) באותה התקופה, מינאטו נמיקאזה, הצליח לעצור את ההתקפה וחתם חצי מהצ'אקרה (מעין כוח חיים) של המפלצת בתוך גופו שלו ואת החצי השני בתוך גופו של בנו שזה עתה נולד, נארוטו.

עלילת הסדרה מתמקדת בנארוטו אוזומקי אשר כעת הוא נער בן 12. למרות היותו בנו של ההוקאגה, מרבית תושבי הכפר, הן המבוגרים והן הילדים, נוהגים להתייחס אליו בחוסר כבוד או להתעלם ממנו בשל אמונתם שהוא המפלצת שכמעט והשמידה בעבר את הכפר. עקב צו של ההוקאגה השלישי האוסר לדון באירועים הקשורים למתקפה של המפלצת, נארוטו לא ידע דבר על המתקפה עד אשר 12 שנים לאחר המתקפה, הנינג'ה מיזוקי, אשר ערק בעבר מהכפר, מגלה את האמת לנארוטו. התעללות מצד תושבי הכפר מעוררת את רצונו של נארוטו להפוך להוקאגה הבא של הכפר, כדי שיוכל להוכיח את עצמו בפני חבריו לכפר ולזכות בכבודם.

הנינג'ות בכפר מחולקים לצוותים המורכבים משלושה נינג'ות בדרג נמוך (גנין) ונינג'ה בדרג בינוני (צ'ונין) או בדרג גבוה (ג'ונין) אשר אמור לחנך, להדריך ולאמן אותם. נארוטו מצטרף לצוות 7, בראשותו של הג'ונין קאקאשי האטאקה, ואשר כולל את סאסקה אוצ'יהא וסאקורה הארונו. העלילה העיקרית של הסדרה עוקבת אחר משימותיו השונות של הצוות והצמיחה וההתפתחות האישית של נארוטו ויתר חברי הצוות שלו.

לאחר משימות חשובות שונות, כולל משימה גדולה וחשובה במיוחד בארץ הגלים, קאקאשי מאפשר לצוות 7 להשתתף ב"בחינות הצ'ונין", אשר מטרתן לסנן ולבחור את הגנינים המיומנים ביותר שיתקדמו לדרג הבינוני בסולם הדרגות (צ'ונין), בכדי שהם יוכלו לקחת על עצמם משימות קשות יותר. בחלק הזה של העלילה נארוטו פוגש נינג'ה בשם ג'יראייה אשר מאמן אותו ומשמש כמחנך עבורו. במהלך הבחינות, הכפר מותקף על ידי אורוצ'ימרו, הנבל המרכזי של חלק זה בסדרה וחבר לשעבר בצוותו של ג'יראייה, אשר ערק מהכפר לפני שנים רבות ומנסה כעת להחריב את הכפר. אורוצ'ימארו מובס לבסוף על ידי ההוקאגה השלישי, אשר מקריב את חייו כדי לזמן את "אל המוות" במטרה להביס את אורוצ'ימארו.

ג'יראייה, אשר מסרב להפוך להוקאגה של הכפר מחליט לחפש יחד עם נארוטו את צונאדה, אשר גם הייתה בעבר בצוות של אורוצ'ימארו, ואשר לדעתו צריכה להיות ההוקאגה הבא. בדרכם הם מותקפים על ידי אורוצ'ימארו ונלחמים בקרב עז, כאשר בסופו של דבר הם מביסים את אורוצ'ימארו, מחזירים את צונאדה לכפר, והיא הופכת להוקאגה של הכפר.

בעברהתעניין אורוצ'ימארו ביכולתיו של סאסקה, אשר הוא השורד היחיד משבט הנינג'ות "אוצ'יהא" אשר נרצחו כולו בידי אחיו של סאסאקה. בשל כך אורוצ'ימארו שולח שליחים שינסו לשכנע את סאסקה לערוק ולהצטרף לכוחותיו. סאסקה, המבקש להתחזק על מנת לנקום באחיו, נענה להזמנה. בניסיון למנוע את עריקתו של סאסקה, ההוקאגה החדש שולח את נארוטו וצוותו במטרה להשיב את סאסאקה, אך הם לא מצליחים לשכנע או להכריח אותו לחזור. נארוטו לא מוותר על סאסקה - נארוטו מחליט בהמשך לצאת למסע אימונים מחוץ לתחום הכפר על מנת לקבל הכשרה מג'יראייה בכדי להכין את עצמו לאתגרים שבפתח.

חלק ב' - נארוטו שיפודן[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת החלק הזה של הסדרה מתחילה עם חזרתו של נארוטו לכפר לאחר שנתיים וחצי של אימונים אינטנסיביים יחד עם המדריך שלו, ג'יראייה. נארוטו הוא כעת נינג'ה מיומן ובוגר יותר והוא נחוש יותר מתמיד לחזור לצוותו ולעשות את כל מה שנחוץ על מנת להפוך בבוא היום להוקאגה. נארוטו מגלה שחבריו והכפר עומדים בפני אתגרים ואיומים חדשים - ארגון אקאצקי הידוע לשמצה מנסה כעת להשיג את כל השדים בעלי הזנב - אשר חתומים בנארוטו, בכמה מחבריו של נארוטו, ובמספר נינג'ות נוספות - בכדי להשתמש בהן על מנת להשיג את המטרה הסופית שלהן, השתלטות על העולם כולו. נארוטו וחבריו, כולל סאקורה, סאסקה וקאקאשי, חייבים לשלב כוחות על מנת להגן על חבריהם, על הכפר, ועל העולם כולו, מפני ארגון אקאצקי.

בהמשך צוות 7 ונינג'ות נוספות לוקחות חלק בקרבות עזים נגד לוחמי אקאצקי תוך שהם מחפשים אחר סאסקה. הלוחמים של ארגון אקאצקי מצליחים לחלץ שבע חיות זנב, והם מוציאים להורג את כל האנשים בהם חיות הזנב היו חתומות, מלבד גאארה.

בהמשך ארגון אקאצקי מצליח ללכוד שבע מהשדים בעלי הזנב, ולגרום להרס נרחב ומוות. הלוחמים של קונוהא עושים כל שבכוחם על מנת להגן על חבריהם ועל הכפר שלהם, בעוד שנארוטו חייב ללמוד לרתום את הכוח העצום של השועל בעל תשעת הזנבות שחתום בו מבלי לאבד שליטה.

בינתיים, סאסקה, אשר מונע על ידי רצונו לנקום באחיו איטאצ'י, מתעמת איתו בקרב קטלני. לאחר שסאסקה יוצא מנצח, הוא לומד את האמת המזעזעת שאיטאצ'י קיבל פקודה מצד המנהיגים של הכפר קונוהא להשמיד את השבט שלהם על מנת למנוע הפיכה, ושהוא עשה זאת רק כדי להגן על סאסקה. הידיעה מותירה את סאסקה שבור. בהתקף זעם, סאסקה מחליט להצטרף לארגון אקאצקי במטרה להשמיד את הכפר קונוהא כנקמה. עם זאת, הנינג'ות מקונוהא מצליחים להביס כמה מחברי ארגון אקאצקי, כולל את המנהיג נאגאטו, שהורג את ג'יראייה והורס את הכפר.

בחלק האחרון של הסדרה, נארוטו וחבריו נלחמים נגד המנהיג של ארגון אקאצקי, אדם מסתורי בשם טובי. זהותו האמיתית של טובי מתגלה כאוביטו אוצ'יהא, אשר הוא בן ברית לשעבר של קאקאשי והוא ניצול משבט אוצ'יהא. אוביטו מבקש ליצור עולם חדש תוך שימוש בכוחם של עשרת השדים בעלי הזנבות.

לאחר שהם מביסים את טובי, סאסקה משתלט על כל השדים בעלי הזנב. נארוטו מצליח להביס את סאסקה. בהמשך סאסקה מתחרט על מעשיו, וזוכה לחנינה על פשעיו מצד ההוקאגה השישי, קאקאשי. סאסקה מחליט בעקבות כך להתחיל חיים חדשים, לטייל בעולם, ולסייע לאנשים במצוקה.

לאחר המלחמה, נארוטו מוכר כגיבור אמיתי, זוכה לכבוד מצד כל תושבי הכפר ומשיג את חלומו להפוך להוקאגה. נארוטו מתחתן עם הינאטה היוגה ומסייע לגדל את הדור הבא של לוחמי הכפר.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות 7

  • גיבורי הסדרה, מימין לשמאל: סאסקה, נארוטו וסאקורה
    אוזומאקי נארוטו – הדמות הראשית בסדרה. כאשר הוא נולד, אביו, מינאטו נמיקאזה (ההוקאגה הרביעי), חתם בו את קוראמה (הידוע גם בשמותיו: קיובי, שד השועל בעל תשעת הזנבות או בקיצור תשעת-הזנבות). תושבי הכפר, שידעו על קיום החותם, התרחקו מנארוטו - עד שאירוקה סנסיי הכיר את נארוטו ואת כוחותיו והתיידד עמו. מאז נארוטו התיידד והתחבר עם עוד אנשים. בגיל 12 הוא למד את טכניקת הראסנגאן ובגיל 16 הוא כבר הביס את פיין, מנהיג האקאצקי. הוא למד טכניקות סנג'וטסו עד שיכל להפעיל את מצב הסנין. בסוף, שיפודן הוא שהצליח לעצור את סאסקה מלהשתלט על העולם וכתוצאה מכך הוא וסאסקה איבדו יד (סאסקה איבד את יד שמאל ונארוטו את יד ימין). בגיל 26 נארוטו הפך להוקאגה השביעי של כפר העלה הנסתר וכמה שנים מאוחר יותר הוא התחתן עם הינאטה היוגה. נולדו להם שני ילדים: בורוטו והימאווארי. נארוטו נלחם נגד אוטסוטקי אישיקי ומאבד את קוראמה בקרב שהקנה לו את הבאירון מוד, שיחסל את תוחלת חייו של אישיקי ובתמורה יהרוג את קוראמה.
  • סאסקה אוצ'יאה – אחד מבין שלושת הניצולים היחידים מהטבח בשבט האוצ'יהא. מתברר כי מאחורי הטבח עומד אחיו הבכור איטאצ'י, דבר אשר גורם לסאסקה לרצות למצוא אותו ולהרגו. הבן של פוגאקו אוצ'יהא, מפקד המשטרה, הוא בעל הציון הגבוה ביותר באקדמיית הנינג'ות. סאסקה עורר את השארינגאן כאשר חזה באיטאצ'י ליד הוריו המתים, וגם כאשר הבין שאיטאצ'י אחראי למותם. סאסקה עורר את המאנגיקיו שארינגאן כאשר הרג את אחיו הבכור איטאצ'י. במהלך הקרב נגד מאדארה סאסקה השיג בעין שמאל עין רינגאן. סאסקה איבד את עין הרינגאן בגלל בורושיקי (שילוב של בורוטו ומומושיקי), שדקר אותו עם קונאי בעין הרינגאן.ובנוסף לכך סאסקה ניסה להשתלט על העולם בשביל להפסיק את המלחמות ונארוטו עצר אותו
  • סאקורה הארונו – נערה חמת-מזג המאוהבת בסאסקה. טובה בריכוז הצ'אקרה למקומות שונים בגוף. היא למדה אצל ההוקאגה החמישית, צונאדה, במקביל לנארוטו, שלמד אצל ג'יראיה. בסוף שיפודן היא מתחתנת עם סאסקה ויולדת את סאראדה.
  • קאקאשי האטאקה – הסנסיי (מורה) של נארוטו, סאקורה וססאקה. חבר לשעבר של צוות מינאטו. העין השמאלית שלו לרוב מוסתרת בגלל עין שארינגאן שיש לו. מאופיין במראית עין של נינוחות מנותקת במקצת, ואוהב לקרוא ספרים על נשים. רציני ואחראי, חברם של קורנאיי, אסומה ויאמאטו והיריב (לאימונים) של גאי. המציא את טכניקת הצ'ידורי. אביו הוא סאקומו האטאקה, אשר הוריש לקאקאשי את חרבו. כשהיה במשימה סודית עם הצוות שלו, במהלך מלחמת הנינג'ות השלישית (שזה גם היום שבו הוא הועלה לדרגת הג'ונין) איבד קאקאשי את עינו המקורית, במהלך קרב עם ג'ונינים מכפר האבן הנסתרת. במהלך תרגיל מסוים, כאשר קאקאשי, רין ואוביטו (חבריו לצוות) היו בתוך מערה כדי לחלץ את רין, המערה התמוטטה על אוביטו והחצי הימני של גופו נמחץ. לפני מותו (כביכול) הוא העניק לקאקאשי את עין השארינגאן שלו. קאקאשי הוא בדרגת אנבו, ובסוף הסדרה שיפודן הוא שהפך להוקאגה השישי.

צוות 8

  • הינאטה היוגה – חברה בצוות 8 ומאוהבת בנארוטו. שייכת למשפחה הראשית של שבט ההיוגה. בתו של היאשי היוגה ואחותה הגדולה של האנאבי. בעלת עיני ביאקוגאן. הינאטה היא ילדה ביישנית, הנבוכה לגלות לנארוטו על כך שהיא מאוהבת בו, עד הקרב מול פיין, בו היא מצהירה לנארוטו על אהבתה. אבל פיין כמעט הורג אותה, מה שגורם לנארוטו לאבד שליטה ולהפוך לגרסה המלאה של הקיובי עם תשעה זנבות. בסוף הסדרה שיפודן היא מתחתנת עם נארוטו ולפני תחילת הסדרה בורוטו היא יולדת שני ילדים: בורוטו והימאווארי.
  • קיבה אינוזוקה – חבר בצוות 8 יחד עם הינאטה ושינו. כמישהו משבט האינוזוקה יש לו יכולת לבצע מתקפות משותפות עם השותף שלו, בעל החיים. מפני שהוא משבט האינוזוקה, כמו לכל אחד מהשבט, גם לו יש כלב לוויה, שמו אקאמארו.
  • שינו אבורמה – חבר בצוות 8 יחד עם הינאטה וקיבה. הוא משתמש בחרקים ומארח אותם בתוך גופו, מכיוון שהוא משבט האבורמה וזה הקקאי גנקאי (הג'וטסו התורשתי) שלהם.
  • קורנאיי יואי - הסנסיי של צוות 8. במהלך התקופה שבין הסדרה המקורית לשיפודן היא מתחתנת עם אסומה ובשיפודן היא נכנסת להריון, אך אסומה מת לפני לידת התינוקת. באמצע שיפודן היא יולדת את בתה וקוראת לה מיראי.

צוות 10

  • שיקאמארו נארה – חבר בצוות 10 יחד עם אינו וצוג'י. הוא אינטליגנטי מאוד וטוב בתכנון אסטרטגיות. נוטה להתלונן הרבה ולהגיד שדברים הם 'מטרד'. שולט בג'וטסו, הצל של שבט הנארה, אשר המשתמש בו יכול להשתלט על אדם בעזרת צללים ועוד. בעלה של טמארי, אביו של שיקאדאי, ובנו של שיקאקו, היועץ של נארוטו כהוקאגה.
  • אינו יאמאנאקה – חברה בצוות 10 ביחד עם שיקאמרו וצוג'י. היא מאוהבת בסאסקה. בעבר הייתה חברה טובה של סאקורה, אך הן נהיו יריבות בעקבות אהבתן המשותפת לסאסקה. אינו שולטת בטכניקות שליטת התודעה של שבט הימאנאקה, בהן המשתמש יכול להשתלט על גוף אחר, להעביר מחשבות בין אדם לאדם ועוד. הייתה תלמידה של צונאדה, כמו סאקורה. אשתו של סאי ואמו של אינוג'ין.
  • צ'וג'י אקימיצ'י – חבר בצוות 10 ביחד עם אינו ושיקאמרו. הוא שולט בטכניקת הגדלת הגוף של שבט אקימיצ'י, בהן המשתמש יכול להגדיל את גופו לממדים עצומים ולקבל כוח חזק בנוסף להגדלה. בעל התנהגות טיפשית וחביבה אך ברגעים רציניים יכול להיות חכם מאוד. אוהב לאכול. אביה של צ'וצ'ו ובנו של צ'וזה, אשתו היא קארוי מכפר הענן.
  • אסומה סארוטובי – הסנסיי של צוות 10 והבן של ההוקאגה השלישי-הירוזן, דודו של קונוהאמרו. במהלך תקופת הזמן בין נארוטו לנארוטו שיפודן, הוא מתחתן עם יוהי קוראי, הסנסיי של קבוצה 8. בשיפודן מתגלה כי יש לו ילדה ממנה. הוא מת בשיפודן (לפני שביתו נולדה) וחוזר לחיים באדו טנסיי, אך נחתם וחוזר לשינה הנצחית שלו באופן סופי.

צוות גאי

  • רוק לי – רוק לי הוא חבר בצוות גאי ביחד עם נג'י וטנטן. רוק לי הוא נינג'ה מיוחד, היות שהוא לא יכול להשתמש בנינג'טסו, בניגוד לנינג'ות רגילות. למרות חוסר יכולתו להשתמש בנינג'וטסו, רוק לי הופך לנינג'ה בעקבות יכולותיו הגבוהות בטאיג'וטסו, שאותן הוא רכש בעבודה קשה. רוק לי מאוהב בהארונו סאקורה. מטרתו היא להוכיח שהוא מסוגל להפוך לנינג'ה חזק גם בלי היכולת להשתמש בנינג'וטסו או בגנג'וטסו. הוא משתדל להיות כמו הסנסי שלו, מייט גאי.
  • נג'י היוגה – נגי היוגה הוא חבר בצוות גאי ביחד עם רוק לי וטנטן. נג'י הוא בן דודה של הינאטה. בעבר נג'י האמין (בעקבות חוויות הקשורות בעברו) כי הגורל בלתי ניתן לשינוי, אך לאחר קרב עם נארוטו דעתו השתנתה. נג'י מוכר בתור "הגאון של שבט ההיוגה", בעקבות יכולותיו המדהימות בביאקוגאן ובסגנון הג'וקאן. בשיפודן נג'י נהרג, כאשר הגן על נארוטו והינאטה.
  • טנטן – טנטן היא חברה בצוות גאי יחד עם נג'י ולי. טנטן היא מומחית לנשקי נינג'ה, וחלומה הוא להיות נינג'ה חזקה כמו הסנינית האגדית צונאדה.
  • מייט גאי – הג'ונין האחראי של צוות גאי ויריבו של קאקאשי מצוות 7. בניגוד לקאקאשי, גאי מאוד אנרגטי ומדבר הרבה על כך שברשותו "כוח הנעורים", למרות היותו מבוגר. גאי מומחה לטאיג'וטסו ומשתמש בעיקר בסגנון זה, אף על פי שהוא מסוגל להשתמש בנינג'וטסו וגנג'וטסו. גאי מסוגל לפתוח את כל שמונת שערי הטאיג'וטסו. דומה במראהו לברוס לי.

אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'יראיה - חבר של צונאדה וחבר לשעבר של אורוצ'ימארו. כאשר היה צעיר הוא נלכד בטעות בהר מיוביוקו כמה שבועות עם הצפרדעים, מהם למד סנג'וטסו ואת טכניקת הסנין. מספר שנים אחר כך הוא קיבל עם צונאדה ואורוצ'ימארו מהאנזו את הכינוי המפורסם "הסנינים של כפר העלה הנסתר". לאחר מכן, בדרכו חזרה לביתו מכפר הגשם הנסתר, לאחר מלחמת הנינג'ות השנייה, ג'יראיה אימץ שלושה ילדים יתומים מכפר הגשם הנסתר: יאהיקו, קונאן ונאגאטו, למשך שלוש שנים, כדי ללמד אותם נינג'וטסו, שיעזור להם להסתדר בכוחות עצמם. לאחר 3 שנים, ג'יראיה חזר לכפר וקיבל צוות משל עצמו, שבו היה גם הילד נמיקאזה מינאטו, שלימים יהפוך להוקאגה הרביעי ולאביו של נארוטו. אחרי התקרית של הקיובי וההוקאגה הרביעי שמת, ג'יראיה עזב את הכפר ותר בעולם. כאשר נארוטו היה לפני בחינות הצ'ונין, ג'יראה שמע על מותו של ההוקאגה השלישי והסנסיי שלו, סארוטובי הירוזן, ג'יראיה חזר מהר אל הכפר כדי להעניק לו הגנה, ובמיוחד לנארוטו וסאסקה, כאשר שמע שאורוצ'ימארו רוצה את גופו של סאסקה לג'וטסו האלמותי שלו. ג'יראיה אימן את נארוטו במשך שלוש שנים. זמן מועט לאחר מכן, צונאדה (ההוקאגה החמישית) שלחה אותו למשימת ריגול בכפר הגשם הנסתר כדי לעקוב אחרי מנהיג האקאצקי, פיין, שג'יראיה נרצח בידיו. בבורוטו ג'יראיה מופיע בגלל חזרתו בזמן של אוראשקי, כדי להשיג את הצ'אקרה של הקיובי, שלא מצליח לעשות כן. בנוסף ישנו כפיל של ג'יראיה שנקרא קאשין קוג'י, ויוצר על ידי מדען גאון בשם אמאדו.

נבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אורוצ'ימארו - חברם לשעבר של צונאדה וג'יראיה ותלמידו לשעבר של הירוזן סארוטובי (ההוקאגה השלישי). אורוצ'ימארו הוא נינג'ה מדען ששולט במאות ג'וטסויים. המגדר של אורוצ'ימארו אינו ברור אם כי מתייחסים אליו כזכר. פיתח את הג'וטסו האסור הנצחי שבעזרתו הוא יכול להרוג אדם מסוים ולהשתלט על גופו, כך שהוא אינו מזדקן. הרג את הקאזקאגה הרביעי (אביו של גאארה) והתחזה אליו עד ההתקפה על כפר העלה הנסתר בנארוטו. הוא שולט חלקית בטכניקת האדו טנסיי, בעזרתה הוא החזיר לחיים (באופן זמני) את ההוקאגה הראשון והשני שילחמו איתו נגד ההוקאגה השלישי, מה שהוביל לאיבוד ידיו ולהריגת ההוקאגה. בנוסף לכך הוא המאסטר של מאנדה, אחד מהסנינים האגדיים של כפר העלה הנסתר והנבל הראשי של הסדרה הראשונה. בעבר אורוצ'ימארו היה באקאצקי, עד שאיטאצ'י סילק אותו מהארגון עקב ניסיון התנקשות בחייו. בבורוטו משמש כהורה למיצקי.
  • קאבוטו יאקושי - נינג'ה רפואי והעוזר של אורוצ'ימארו. גדל בבית יתומים בכפר העלה הנסתר. אחר כך הוא נשלח לפעול בתור מרגל של הכפר, עד שהצטרף לאורוצ׳ימארו ועבד איתו על פיתוח טכניקות אסורות. אחרי שאורוצ'ימארו מת, קאבוטו הזריק לעצמו את התאים שלו ובכך קיבל את יכולותיו. הוא השלים את טכניקת האדו טנסיי ובעזרתה הוא החזיר לחיים דמויות רבות מנארוטו, וביניהם מאדרה אוצ׳יהא.

חברי ארגון אקאצקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הידאן - נינג'ה מכפר המים החמים הנסתר וחבר באקאצקי. בן אלמוות המשתמש בדם היריב כדי להפעיל פולחן הפוגע ביריב על ידי דמו הנלקח ממנו. מה שגורם לזה שאם הידאן פוגע בעצמו במקום מסוים בגופו גם היריב יפגע באותו המקום בגוף. הרג את אסומה סארוטובי על ידי כוחו. במהלך הקרב שלו מול שיקאמארו, שיקאמארו עבד עליו והביא לו את דמו של קאקוזו, חברו באקאצקי, וכתוצאה מכך קאקוזו נוטרל ושיקאמארו פוצץ את הידאן לחתיכות וקבר אותו.
  • קונאן - נינג'ה מכפר הגשם הנסתר והאישה היחידה שחברה באקאצקי. קונאן מומחית בשימוש בניירות אשר היא מחדירה לתוכם את הצ'אקרה שלה. מה שמאפשר לה לשנות את מבנה גופה לנייר, לפוצץ את הניירות שלה ועוד. קונאן הייתה חברה של יאהיקו ונאגאטו, אשר למדה איתם אצל ג'יראיה, כאשר הוא נסוג מקרב עם מנהיג כפר הגשם הנסתר, האנזו. קונאן הייתה אחת ממייסדי האקאצקי, אשר שרדה זמן רב. היא נהרגה על ידי אוביטו אוצ'יהא.
  • דיידארה - נינג'ה בן 19 מכפר האבן הנסתר וחבר באקאצקי. שותפם לשעבר של סאסורי ושל טובי (אוביטו). דיידארה מומחה באלמנט האדמה ובחימר, יש לו פיות בכפות הידיים אשר מסייעות לו להכין את מה שהוא רוצה מהחימר שברשותו, הוא מסוגל לתמרן את הצ'אקרה הנמצאת בחימר לארבע רמות: C3, C2, C1 ו-C4. דיידארה נלחם נגד גאארה והביס אותו, וכתוצאה מכך, גאארה איבד את חייו (לכאורה) ונלקח ממנו האיצ'יבי (אחד הזנב). דיידארה התאבד בניסיון להרוג את סאסקה, אך הוא זימן את מאנדה ובכך ניצל מינסיון ההתאבדות שלו.
  • קאקוזו - נינג'ה מבוגר מכפר המפל הנסתר וחבר באקאצקי. שותפו לשעבר של הידאן. קאקוזו נלחם בעבר נגד ההוקאגה הראשון, האשירמה סנג'ו, והפסיד. אך הוא שרד. קאקוזו בעל 5 לבבות אשר מקנים לו לחיות חמש פעמים (כלומר הוא מסוגל להיהרג אבל לשוב לחיים 5 פעמים). כל לב שלו שולט באלמנט אחר וקאקוזו עצמו שולט באלמנט האדמה. קאקוזו אף מסוגל לתפור איברים ולפצל את איבריו מגופו הראשי. קאקוזו נהרג על ידי נארוטו, אשר ניסה עליו את טכניקת הראסן-שוריקן החדשה שלמד.
סאסורי - נינג'ה מכפר החול הנסתר וחבר בכיר באקאצקי. שותפם לשעבר של אורוצ'ימארו ושל דיידארה. סאסורי גדל בעיקר אצל סבתו מכיוון שהוריו נרצחו על ידי אבא של קאקאשי, סאקומו, במהלך מלחמת הנינג'ות השלישית. סאסורי אהב מגיל צעיר לשחק עם בובות דמויות-אנוש ולשלוט בהם בג'וטסו מיוחד שלמד מסבתו. בגלל האהבה הזאת, סאסורי התחיל לבנות עוד ועוד בובות (כמו הבובות של אביו ואימו) עד שהמציא את הבובות האנושיות. מדובר בעצם בגופות מתות אשר הוסבו לבובות, וסאסורי היה מנפיש אותן ושולט עליהם ועל כל הטכניקות שאותו אדם למד במהלך חייו. בגיל 16 בלבד סאסורי חטף ורצח את הקאזהקאגה השלישי, שהיה החזק ביותר מבין הקאגה שהיו אי פעם בכפר, והנפיש אותו לבובה אנושית. סאסורי נהרג על ידי סבתו, צ'יו, ועל ידי סאקורה, בסופו של קרב מתיש במיוחד.
  • קיסאמה הושיגאקי - נינג'ה חזק מכפר הערפל הנסתר וחבר בכיר באקאצקי. שותפו של איטאצ'י אוצ'יהא. קיסאמה הוא בעל חרב חזקה במיוחד בשם סמאהאדה, השואבת צ'אקרה ויכולה להתמזג עימו ליצור חסר-מעצורים (מכאן כינויו: ביג'ו חסר-זנב). קיסאמה נחשב לחבר האקאצקי שיש לו הכי הרבה צ'אקרה מכולם (אפילו מנאגאטו\פיין). קיסאמה התאבד במהלך בריחה מיאמאטו.
  • פיין/נאגאטו - נינג'ה חזק ביותר מכפר הגשם הנסתר, חברם הטוב של קונאן ויאהיקו ומנהיגה השני של הארגון אקאצקי. נאגאטו הוא בעל עיני רינגאן, אותן קיבל אותם ממאדארה אוצ'יהא בסוף מלחמת הנינג'ות השלישית, בעזרתן הוא מסוגל לתפעל ולשלוט בשש גופות מונפשות אשר בתוכן יש מקלות צ'אקרה (ביניהן הגוף של יאהיקו המתפקד כגוף הראשי של פיין), הנקראות שש דרכי הכאב (שזה באנגלית: Pain, מכאן השם פיין). לכל אחת מהגופות יש יכולת רינגאן אחת שונה. לדוגמה, לפיין גוף אחד שמסוגל לזמן חיות לעזרתו. נאגאטו הוא בעל צ'אקרה גבוהה, אשר הוא מחלק אותה בין שש הגופות של פיין, באמצעות מקלות הצ'אקרה אשר הוא משדר אליהן צ'אקרה גבוהה. פיין הושמד על ידי נארוטו, והקיובי ונאגאטו התאבד כדי להחזיר לחיים אנשים רבים שמתו בשעת הפלישה של פיין אל כפר העלה, ביניהם קאקאשי, אביו של צ'וג'י, שיזונה (=העוזרת של צונאדה), ועוד.
  • איטאצ'י אוצ'יהא - נינג'ה חזק ביותר מכפר העלה הנסתר וחבר בכיר מאוד באקאצקי. שותפו של קיסאמה ואחיו הגדול של סאסקה. איטאצ'י עלה כבר בגיל 12 לדרגת אנבו הפועל ישירות תחת ההוקאגה השלישי. כשהיה בגיל 7 הוא עורר את השארינגאן בגיל 8 בלבד סיים את האקדמיה.
ובגיל 13 הוא כבר עורר את המנגיקיו שארינגאן, עקב מותו של חברו הטוב, שיסוי אוצ'יהא, אשר נהרג בידי דאנזו (שאף לקח לשיסוי אוצ'יהא את המנגיקיו שארינגאן שלו). איטאצ'י מתואר כאחד מהחברים הכי חזקים באקאצקי, אך בגלל מחלתו הוא לא החזק ביותר. איטאצ'י הרג בפקודת הכפר את כל שבט האוצ'יהא (ביחד עם אוביטו שקרא לעצמו מאדארה באותו זמן). איטאצ'י נכנע למחלתו בזמן הקרב עם סאסקה, והוא נפטר ליד אחיו בגיל 21. איטאצ'י חזר לחיים על ידי קאבוטו, לאחר שהתבררה האמת אודותיו, והצליח להינצל משליטת האדו טנסיי, באמצעות עין המנגיקיו שארינגאן שקיבל משיסוי אוצ'יהא.

אוביטו (טובי\מאדארה) אוצ'יהא - נינג'ה חזק מכפר העלה הנסתר והמנהיג השלישי של ארגון האקאצקי. כשהיה קטן, אוביטו היה בצוות מינאטו ביחד עם קאקאשי ורין. במהלך משימה להציל את רין, בשטח כפר האבן הנסתר שהייתה במלחמת הנינג'ות השלישית, אחד מהנינג'ות מכפר האבן מוטט עליהם את המערה שבתוכה הייתה שבויה רין, וחצי מגופו של אוביטו נמחץ וקאקאשי איבד את עינו. לכן אוביטו נתן לו את עין השארינגאן השמאלית ובעזרת רין הם הצליחו להשתיל לקאקאשי את השארינגאן, אך אוביטו ניצל ממוות על ידי זטסו השחור, שבפקודתו של מאדארה הציל אותו. אז מאדארה שטף את מוחותיהם של הנינג'ות מכפר הערפל הנסתר שיחתמו ברין את הסאנבי. רין ידעה שברגע שתגיע לכפר, הסאנבי ישתלט עליה ויגרום לה להרוס את הכפר והתאבדה בכך שרצה אל הצ'ידורי של קאקאשי. אוביטו שראה את המחזה, נשבר באותו הרגע, ונהיה נבל, ומאז אוביטו מתחזה למאדארה מאחורי מסכת פנים. כאשר קאקאשי הרג בשוגג את רין וקיבל את המנגיקיו שארינגאן, גם אוביטו קיבל מנגיקיו שארינגאן, כי שתי העיניים הללו קשורות אחת לשנייה. אוביטו מסוגל (וגם קאקאשי) בעזרת המנגיקיו שארינגאן, לקחת חלקים מסוימים מגופו ולשגר אותם למימד אחר באופן זמני, ובסוף שיפודן אוביטו הופך לג'ינצ'וריקי של עשרת-הזנבות (הג'ובי), ונהרג על ידי קאגויה אוטסוצקי וזטסו השחור. אחרי שמת הוא נתן את עיני המנגיקיו שארינגאן שלו לקאקאשי ובכך קאקאשי היה יכול להפעיל לראשונה את הסוסאנו, בנוסף הוא קיבל מנגיקיו שארינגאן נצחי באופן חלקי.

  • שין אוצ'היא - מופיע בבורוטו ניסוי של אורוצ'ימרו, ידו הימנית נלקחה בשביל דאנזו שמורה, שבגופו טמונים עשרות שארינגאן בעל כוח מנגקיו שארינגאן שיכול לשלוט בתנועת חפצים. ניסה להקים לתחייה את האקצקי אך נכשל ונבגד על ידי ילדיו שאומצו על ידי קאבוטו שין. הןא גם מעריץ את איטאצ'י, אך לא יודע את האמת עליו.

מושגים בעולם של נארוטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'וטסו (術) – שם כולל המתייחס להתקפות העל-טבעיות בהם הנינג'ות מסוגלים להשתמש בקרבות על ידי שימוש בצ'אקרה.
  • השדים בעלי הזנבות / הביג'ו (尾獣) – תשעה שדים שלכל אחד מהם מספר זנבות, מאחת עד תשע, דמויי חיות. בעלי צ'אקרה רבה, ככל שמספר הזנבות גדול יותר, כך גדלה כמות הצ'אקרה. לביג'ויים יש שמות פרטיים והם מעדיפים שיקראו להם בשמם הפרטי.

זנב אחד- שוקאקו שתי זנבות- מאטאטבי שלוש זנבות- איסובו ארבע זנבות- סון גוקו חמש זנבות- קוקו שש זנבות- סאיקן שבע זנבות- צ׳ומי שמונה זנבות- גיוקי תשעה זנבות- קוראמה עשרה זנבות- ג'ובי(שילוב של כל הביג'וים יחד)

  • ג'ינצ'וריקי (人柱力) – בני אנוש אשר נחתמו בהם השדים בעלי הזנבות.
  • צ'אקרה (チャクラ) – כוח רוחני ופיזי שיש בכל אדם, ששליטה בו מאפשרת שימוש בג'וטסו.
  • דוג'וטסו (瞳術) – ג'וטסו שמבוצעים באמצעות העיניים של המשתמש, שהשימוש בהם אפשרי רק לאנשים משבטים מסוימים או שעונים לדרישות מיוחדות.
  • חייזרים – ידוע שקיים שבט של חייזרים בשם "אוטסוצקי", עליו נמנית קאגויה ודמויות נוספות אשר מופיעות במאנגת ההמשך בורוטו, כמו מומושיקי, קינשיקי, אוראשיקי, ואישיקי ושיבאי(אל האוטסוצקי.
  • שרינגאן עם שלושה סמלים
    שארינגאן - עין מיוחדת שעוברת בתורשה בשבט האוצ'יהא, המסייעת להם בקרב. כדי לעורר את השארינגאן, האדם משבט האוצ'יהא יצטרך לעבור טראומה כדי לעורר את השארינגאן בעל הסמל האחד. כדי לפתח את השארינגאן לסמל השני והשלישי, המשתמש צריך לעבור אימונים מפרכים עם השארינגאן. היכולות של השארינגאן הם להעתיק יכולות וג'וטסוים של היריב (למעט ג'וטסו הטמועים בדנ"א, כמו הביאקוגאן של שבט ההיוגה, או התקשורת עם כלבים, כמו של השבט האינוזוקה) וגם יסודות משולבים, כמו קרח ויסוד הסערה, גם התופת או הלבה. גם סגנון חריכה וסגנון פיצוץ, ולצפות את המהלכים (המהירות של הרפלקס הזה עולה עם כל סמל שמתפתח) ולראות את הצ'אקרה של היריב. משתמשים מפורסמים עם השארינגאן: סאסקה אוצ'יהא וקאקאשי האטאקה.
  • מנגיקיו שארינגאן - כדי לפתח את המנגיקיו שארינגאן המשתמש צריך לעבור טראומה קשה ולאבד אדם קרוב במיוחד למשתמש (כמו חבר טוב או הורים). המנגיקיו שארינגאן נותן למשתמש אפשרות (בנוסף לכל היכולות של השארינגאן), יכולת מיוחדת, ובנוסף אם יש למשתמש שני עיני מנגיקיו שארינגאן הוא מסוגל לזמן את הסאסונו (דמות צ'אקרה עוצמתית) שעוזר למשתמש להתקיף ואם צריך גם להגן עליו. משתמשים מפורסמים עם מנגיקיו שארינגאן: איטאצ'י אוצ'יהא, אוביטו אוצ'יהא.
  • רינאגאן - כדי לפתח את הרינאגאן המשתמש משבט הסנג'ו צריך לאכול פיסת בשר מאדם משבט האוצ'יהא וההפך. היכולות של הרינאגאן הן, בין היתר, לשלוט בגרביטציה (כלומר בלתמרן חפצים, חומרים ועוד), לגנוב צ'אקרה מהאויב, להוציא מבן אדם את הנשמה שלו, לשנות את הגוף של המשתמש לחלקים מכניים מתקדמים ולהחזיר אנשים מתים לחיים. משתמשים מפורסמים של עיני הרינאגאן הם: האגורומו אוטסוצקי, נאגאטו, פיין ומאדארה אוצ'יהא.
  • ביאקוגאן - עין מיוחדת שעוברת בתורשה בשבט ההיוגה, שירשו אותה מאוסטוקי האמורה, בנה של קאגויה. כדי לפתח את הביאקוגאן (מה שרק שבט ההיוגה יכול לעשות), המשתמש צריך לעבור אימונים מיוחדים רבים. היכולות של הביאקוגאן הם ראייה שהטווח שלה הוא כ-270 מעלות ויותר, לראות דרך עצמים וגם לראות לאורך מאות מטרים ואף קילומטרים, ויכולת לראות צ'אקרה. משתמשים מפורסמים עם הביאקוגאן הם: נג'י היוגה, הינאטה היוגה, האנאבי היוגה והימאווארי היוגה.
  • רינא-שארינגאן - העין החזקה ביותר בסדרה, ישנן שתי דרכים לפתח את הרינא-שארינגאן: דרך ראשונה שמצריכה להיות עם שארינגאן ורינאגאן עוד לפני ולהפוך לג'ינצ'וריקי של הג'ובי (עשרת-הזנבות), לשאוב את הגוף הפיזי שלו אל המשתמש, ליצור את העץ האלוהי ולשאוב גם אותו אליו. ודרך נוספת היא לאכול את פרי הצ'אקרה הגדל על העץ האלוהי כל 1000 שנים. כוחותיו של הרינא-שארינגאן הם להכניס את כל תושבי העולם לצקיומי האינסופי (עולם החלומות שממנו הם אינם יכולים לצאת לעולם, אלא אם כן מישהו הורג את משתמש הרינא-שארינגאן), בעזרת הירח ובנוסף, לקבל את כל הכוחות של הרינאגאן, המנגיקיו שארינגאן והשארינגאן. משתמשים מפורסמים עם הרינא-שארינגאן הם: קאגויה אוטסוצקי ומאדארה אוצ'יהא.
  • כלי - אדם שהוטמעה בו קארמה על ידי אוטסוטסקי, לאחר מות האוטסוטקי גוף האדם עם סימן הקארמה ישמש את האוטסוטקי לתחייה מחדש.
  • קארמה - סימן בצורת מעוין שאוסטוסקי מטמיע בבן אדם, משמש גורם לתחייה לאוצקי.
  • בורושיקי - שם שמתייחס שלמצב שבו מומושיקי משתלט גופו של בורוטו ומומושיקי מדבר בקול שלו שמתכונן להשתלטות המלאה שלו בעזרת הקארמה

חמשת הקאגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הוקאגה - המנהיג של כפר העלה הנסתר והנינג'ה החזק ביותר בכפר. כל ההוקאגה שהיו הם: האשירמה סנג'ו (ההוקאגה הראשון), טובירמה סנג'ו (ההוקאגה השני), הירוזן סארוטובי (ההוקאגה השלישי), מינאטו נמיקאזה (ההוקאגה הרביעי), צונאדה סנג'ו (ההוקאגה החמישית), קאקאשי האטאקה (ההוקאגה השישי) ונארוטו אוזומאקי (ההוקאגה השביעי).
  • קאזהקאגה - המנהיג של כפר החול הנסתר והנינג'ה החזק ביותר בכפר. כל הקאזהקאגה הידועים שהיו הם: רטו (הקאזהקאגה הראשון), שאמון (הקאזהקאגה השני), ראזאה (הקאזהקאגה הרביעי) וגאארה (הקאזהקאגה החמישי).
  • מיזוקאגה - המנהיג של כפר הערפל הנסתר והנינג'ה החזק ביותר בכפר. כל המיזוקאגה הידועים שהיו הם: ביאקורן (המיזוקאגה הראשון), גנג'וצו הוזוקי (המיזוקאגה השני), יגורה קאראטצ'י (המיזוקאגה הרביעי), מיי טרומי (המיזוקאגה החמישית) וצ'וג'ורו (המיזוקאגה השישי).
  • ראיקאגה - המנהיג של כפר הענן הנסתר והנינג'ה החזק ביותר בכפר. כל הראיקאגה הידועים שהיו הם: איי (הראיקאגה הרביעי) ודאורי (הראיקאגה החמישי).
  • טסוצ'יקאגה - המנהיג של כפר האבן הנסתר והנינג'ה החזק ביותר בכפר. כל הטסוצ'יקאגה שהיו הם: אישיקאווה (הטסוצ'יקאגה הראשון), מו (הטסוצ'יקאגה השני), אונוקי (הטסוצ'יקאגה השלישי) וקורוטסוצ'י (הטסוצ'יקאגה הרביעית).

המדיה השונות בזיכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאנגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה פורסמה לראשונה בשנת 1999. 238 הפרקים הראשונים בסדרה משתייכים לחלק הראשון של הסדרה. הפרקים 239–244, מהווים את חלק הגיידן של הסדרה, אשר מתמקדת ברקע של הדמות האטקה טאקאשי. כל הפרקים הבאים לאחר מכן משתייכים לחלק השני של הסדרה, אשר ממשיך את קו העלילה של החלק הראשון ומתרחשים שנתיים וחצי לאחר מכן. הגרסה האנגלית של המאנגה מופקת על ידי חברת "Viz Media".

סדרות אנימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נארוטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי הסדרה הוא האייאטו דאטה, והיא הופקה על ידי סטודיו פיירו ורשת הטלוויזיה "TV Tokyo", סדרת האנימה שודרה לראשונה ביפן, בערוץ "TV Tokyo", ב-3 באוקטובר 2002, למשך 220 פרקים, עד 8 בפברואר 2007. 135 הפרקים הראשונים בסדרה הם למעשה עיבוד של עשרים ושבעה הכרכים הראשונים של סדרת המאנגה, ואילו שמונים הפרקים הנותרים הם "פרקי פילר", אשר אינם כלולים בעלילת המאנגה המקורית והופקו משום שסדרת האנימה החלה להדביק את הקצב עם עלילת סדרת המאנגה.

בהמשך, חברת ההפצה "Viz Media" רכשה את זכויות השידור וההפצה של סדרות האנימה של נארוטו בשווקים של צפון אמריקה. הגרסה האנגלית של סדרת האנימה שודרה לראשונה בארצות הברית ב-10 בספטמבר 2005. ב-28 במרץ 2006, יצאו לראשונה תקליטורי ה-DVD של הסדרה בגרסה האנגלית לשווקים בצפון אמריקה. בגרסה האמריקנית, אשר שודרה ברשתות הטלוויזיה בארצות הברית, צונזרו אזכורים לצריכת אלכוהול, אזכורים מהתרבות היפנית דם ומוות צומצמו באופן משמעותי. אף על פי כן, הקטעים הללו לא צונזרו ממהדורת ה-DVD של הגרסה האנגלית, שיצאה לשווקים בהמשך. רשתות טלוויזיה אחרות אף ביצעו עריכות נוספות מלבד העריכות אשר בוצעו על ידי רשת Cartoon Network, כגון הצנזור המחמיר יותר של רשת Jetix, אשר צנזר את כל הקטעים בסדרה המכילים דם, שפה קלוקלת ועישון.

הגרסה היפנית של הסדרה משודרת באופן מקוון באתרי האינטרנט Hulu ו-Joost עם כתוביות באנגלית.

נארוטו שיפודן[עריכת קוד מקור | עריכה]

נארוטו שיפודן היא סדרת ההמשך של סדרת האנימה "נארוטו" והיא מכסה את עלילת הסדרה מהכרך העשרים ושמונה והלאה של המנגה. העיבוד הטלוויזיוני של נארוטו שיפודן שודר לראשונה ביפן ב-15 בפברואר 2007, ב-TV Tokyo. החל מ-8 בינואר 2009, רשת הטלוויזיה TV Tokyo החלה לשדר את הפרקים החדשים בסדרה גם באינטרנט.

כל הפרקים החדשים בסדרה זמינים לצפייה באופן מקוון עם כתוביות באנגלית. Viz החלה גם כן לשדר את הפרקים החדשים בסדרה עם כתוביות באנגלית, החל מ-2 בינואר 2009, באתר הרשמי של הסדרה.

גם בסדרה זו נעשה שימוש נרחב ב-"פרקי פילר", המכילים עלילות שלמות שאינן נמצאות במנגה, כדי למנוע מהאנימה להדביק את הפער העלילתי עם המנגה.

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים יצאו לאקרנים אחד עשר סרטי קולנוע במקביל לשידור סדרות האנימה "נארוטו" ו"נארוטו: שיפודן", אשר הרחיבו את עלילת סדרות האנימה ועלילתם התמקדה בגיבורים הראשיים בסדרות האנימה. שלושת הסרטים הראשונים מתרחשים במהלך עלילת החלק הראשון של סדרת האנימה, השישה הנותרים מתרחשים במהלך עלילת סדרת ההמשך: "נארוטו: שיפודן", והשניים הנותרים הם המשך לסדרה "נארוטו שיפודן"[דרוש מקור].

# שם הסרט בעברית שם הסרט באנגלית תיאור תאריך היציאה המקורי לאקרנים ביפן
1 נארוטו הסרט: עימות נינג'ה בארץ השלג Naruto the Movie: Ninja Clash in the Land of Snow נארוטו, סאסקה, סאקורה וקאקאשי יוצאים להגן על שחקנית מפורסמת בדרכה לצילומים בארץ השלג. בהמשך החבורה מגלה כי היא לא אחרת מאשר הנסיכה האמיתית של ארץ השלג וכי אחיו הרשע של המלך הקודם מנסה כעת לחטוף אותה. 21 באוגוסט 2004
2 נארוטו הסרט השני Naruto the Movie 2: Legend of the Stone of Gelel נארוטו, סאקורה ושיקאמרו יוצאים למשימה אשר מטרתה לאתר חיית מחמד שאבדה. במהלך המשימה הם מעורבים במלחמה בין סאנגאקורה למספר גדול של לוחמים. 6 באוגוסט 2005
3 נארוטו הסרט השלישי Naruto the Movie 3: Guardians of the Crescent Moon Kingdom נארוטו, סאקורה, קאקאשי ורוק לי יוצאים למשימה להגן על הנסיך הצעיר והמפונק של ארץ הירח, מיצ'ירו. בהמשך הם מגלים כי שאבאדאבה, אחד האצילים בארץ הירח, הצליח להשתלט על ארמון המלוכה באמצעות חבורת נינג'ות שכירות חרב אשר נפטרו מהמלך וכעת מנסים להרוג את יורש הכתר מיצ'ירו. 5 באוגוסט 2006
4 נארוטו שיפודן הסרט הראשון Naruto: Shippūden the Movie שד רב עוצמה בשם מוריו קם לתחיה ומעוניין כעת להשתלט על העולם. כעת רוק לי, היוגה נג'י, הארונו סאקורה ואוזומקי נארוטו חייבים להגן על האדם היחיד בעולם שמסוגל לחתום את השד בשנית – הכוהנת הגדולה של מדינת השדים. 4 באוגוסט 2007
5 נארוטו שיפודן הסרט השני Naruto Shippūden 2: Bonds קבוצה מסתורית של נינג'ות מתקיפה במפתיע את הכפר קונוהא וגורמת להרס רב. בשל הפחד מפני התפתחות של מלחמת עולם נוספת, סאסקה מחליט לאחד כוחות עם נארוטו על מנת למנוע מלחמה עתידית. 2 באוגוסט 2008
6 נארוטו שיפודן הסרט השלישי Naruto Shippūden 3: Inheritors of the Will of Fire מבין חמש מדינות השינובי הגדולות, קומו, איווא, קירי, וסונא, שינובי בעלי קקיי גנקאי (יכולת תורשתית) נעלמים בזה אחר זה. המדינה היחידה שנותרה ללא פגע היא מדינת האש, והאחרות מתחילות לחשוד שזהו לא צירוף מקרים. בנוסף על כך, במקביל להחרפה במצב והחשש הכבד מפני מלחמת שינובי עולמית נוספת אשר עלולה להיפתח, קאקאשי נעלם מן הכפר באופן מסתורי. 1 באוגוסט 2009
7 נארוטו שיפודן הסרט הרביעי Naruto Shippūden 4: The Lost Tower נארוטו מקבל משימה ללכוד את מוקאדי-, קבוצת נינג 'ה נוכלת, נארוטו יוצא על חורבות ההיסטורית המפוארת של פעם איורן כדי לחקור. לאחר מרדף, המטרה של מוקדי מתגלה להיות הלילין הרדום בהריסות כאשר נארוטו מתעורר, משהו בלתי צפוי קורה נארוטו מותקף על ידי לוחמים מסתורים ואז, ההוקאגה הרביעי, מינאטו מיתגלה לפניו. הפעם, נארוטו מצרף כוחות עם ההוקאגה הרביעי המנוח נגד הלילין. 31 ביולי 2010
8 נארוטו שיפודן: כלא הדמים Naruto Shippūden: Blood Prison נארוטו מואשם על הריגת שתי נינגות והתקפת פתע על ראיקגאה ונשלח לכלא בו ייקחו ממנו את כוחות הנינגה שלו 30 ביולי 2011
9 הדרך לנינג'ה Naruto Shippūden: Road to Ninja נארוטו וסאקורה נשלחים לציר זמן חלופי ביקום שבו נארוטו מעולם לא אבד את הוריו ולעומת זאת סאקורה איבדה את הוריה ולדמויות רבות יש אישיות שונה. 28 ביולי 2012
10 האחרון: נארוטו הסרט The Last: Naruto the Movie כעבור שנתיים לאחר מלחמת השינובים הגדולה הרביעית, נארוטו נעשה הגיבור של העולם וזוכה לכבוד רב. בינתיים, איש בשם טונרי אוטסוטסקי (מהשבט של ריקודו סנין), גורם לירח לנוע לכיוון כדור הארץ. נארוטו מגלה רגישות יתר כלפי חבריו, והם מנסים לעצור את טונרי ואת הירח לפני שיהיה מאוחר מדי. 8 בדצמבר 2014
11 בורוטו: נארוטו הסרט Boruto: Naruto the Movie בורוטו, בנו של נארוטו לומד טכניקות מנארוטו ומסאסקה בנוסף לכך מתקיימים מבחני צ'ונין ובהם בורוטו נלחם נגד שיקאדאי בנו של שיקאמארו. ביחד קבוצת 7 החדשה (בורטו, סאראדה (הבת של סאסקה), ואוטסוסקי מיצקי (הבן של אורוצ'ימרו)) מנסה לעבור את מבחני הצ'ונין. אך בדרכם עומדים יצורים הדומים לקאגויה עם שארינגאן ריננגאן וביקוגאן בידיים ומנסים לעצור אותם. כל חמשת הקאגה נלחמים ומה עולה בגורלם של נארוטו וסאסקה? אוגוסט 2015

סרטי OVA[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים יצאו לשווקים ארבעה סרטי OVA (סרטי המשך קצרים אשר יצאו רק ב-DVD) של נארוטו. שני הסרטים הראשונים אשר נקראים "Find the Crimson Four-Leaf Clover!" ו-"Mission: Protect the Waterfall Village!" הוקרנו לראשונה בשנת 2003 ובשנת 2004 ובהמשך יצאו לשווקים בתקליטור DVD. גרסת מדובבת לאנגלית של סרט ה-OVA השני יצא לשווקים בתקליטור DVD ב-22 במאי 2007. סרט ה-OVA השלישי "Finally a clash! Jonin VS Genin!! Indiscriminate grand melee tournament meeting!!" יצא לשווקים על גבי תקליטור בונוס עם הגרסה היפנית של משחק הווידאו " Naruto: Ultimate Ninja 3" אשר יצא לקונסולת המשחקים PlayStation 2, ול-PlayStation 3. סרט ה-OVA הרביעי "Konoha Annual Sports Festival" הוא סרטון קצר אשר יצא לשווקים יחד עם הסרט הראשון של נארוטו.

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים יצאו לשווקים מספר רב של משחקי וידאו המבוססים על הסדרה אשר הופקו על ידי Nintendo, Sony, Microsoft, ו-Bandai. רוב משחקי הווידאו של נארוטו אשר נוצרו עד היום הם משחקי לחימה בהם השחקן משחק באחת הדמויות הראשיות בסדרה. המטרה במשחקים היא להפחית את מד הבריאות של היריב לאפס, באמצעות התקפות מיוחדות וטכניקות שונות אשר ייחודיות לכל דמות אשר מבוססות על הטכניקות בהם הדמויות משתמשות בסדרת המאנגה וסדרות האנימה. משחק הווידאו הראשון היה המשחק "Naruto: Konoha Ninpouchou" אשר יצא במקור לשווקים ביפן ב-27 במרץ 2003. רוב משחקי הווידאו של נארוטו יצאו לשווקים רק ביפן. משחקי הווידאו הראשונים שיצא לשווקים מחוץ ליפן היו "Naruto: Clash of Ninja" ו-"Naruto: Ninja Council Naruto". בהמשך יצאו עוד המון משחקים המשחקים שהצליחו ביותר היו "Naruto storm" כגון ארבעה משחקים עד היום אשר מבוססים על "נארוטו שיפודן". בסוף 2014 חברת Bandai וחברת Cyberconnect2 הכריזו על משחק חדש של נארוטו סטורם, שיצא ל-PS4, XBOX ONE, ולמחשב.

משחקים שיצאו עד כה:(באמצע עריכה)

2003-Naruto: Clash of Ninja, Naruto: Clash of Ninja 2'

2004-Naruto: Gekitō Ninja Taisen! 3

2005-Naruto: Gekitō Ninja Taisen! 4

2007-Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! EX,Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! EX 2

2008-Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! EX 3

קלפי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלפי המשחק הם קלפי אספנות המבוססים על הסדרה. משחק הקלפים יצא לראשונה לשווקים ביפן בשנת 2003, ובהמשך בארצות הברית בשנת 2006. המשחק מיועד לשני שחקנים בלבד. כל חבילת משחק מורכבת מ-50 קלפי משחק, מפת משחק, ומטבע אשר משמש כדי להחליט איזה שחקן מתחיל ראשון. כל משתתף בוחר בתורו משתתף אחר ושואל אותו האם יש בידו קלף מסדרה מסוימת. אם התשובה חיובית, המשתתף שואל האם זה קלף מסוים מאותה סדרה. אם הוא ניחש נכונה, הוא מקבל את הקלף ויכול לשאול שוב. מטרת המשחק היא לאסוף רביעיות רבות ככל האפשר.

שירי פתיחה בסדרה נארוטו

תקליטורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פס-קול הסדרה הולחן ועובד על ידי טושיו מאסודה. הפס-קול הראשון, אשר נקרא "Naruto Original Soundtrack", יצא לשווקים לראשונה ב-3 באפריל 2003, ומכיל עשרים ושתיים רצועות אשר השומעו במקור בעונה הראשונה של סדרת האנימה. הפס-קול השני של הסדרה, אשר נקרא "Naruto Original Soundtrack II", יצא לשווקים לראשונה ב-18 במרץ 2004, ומכיל תשע עשרה רצועות. הפס-קול השלישי של הסדרה, שנקרא "Naruto Original Soundtrack III", יצא לשווקים ב-27 באפריל 2005, ומכיל עשרים ושלוש רצועות.

שתי תקליטורי פס-קול נוספים בשם "Naruto: Best Hit Collection" ו-"Naruto: Best Hit Collection II",אשר מכילים את כל שירי הפתיחה ושירי הסיום של הסדרה, יצאו לשווקים ב-17 בנובמבר 2004 וב-2 באוגוסט 2006. תקליטור אוסף של שמונה שירים מהסדרה יצא לשווקים בשם "Naruto in Rock – The Very Best Hit Collection Instrumental Version" ב-19 בדצמבר 2007. כמו כן, לאורך השנים יצאו לשווקים תקליטורי פס-קול לכל אחד משלושת הסרטים של נארוטו, וגם תקליטורים המכילים את קטעים בהם המדובבים המקוריים, המקריאים פרקים שלמים מן הסדרה.

פס-קול הסדרה "נארוטו: שיפודן", הופק על ידי יאסוהארו טאקאנאשי – תקליטור הפס-קול לסדרה, אשר נקרא "Naruto Shippūden Original Soundtrack", יצא לשווקים ב-9 בדצמבר 2007. כמו כן, יצאו לשווקים גם תקליטורי פס-קול לשני הסרטים שיצאו לאקרנים במקביל לסדרת ההמשך – הראשון יצא לשווקים ב-1 באוגוסט 2007 והשני ב-30 ביולי 2008.

ב-23 ביולי 2008 יצא לשווקים התקליטור "Naruto All Stars", אשר מכיל עשרה רמיקסים לשירים מקוריים מהסדרה אותם שרים דמויות הסדרה.

נארוטו בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה צברה פופולריות רבה וקהל מעריצים אדוק בישראל זמן רב לפני שנרכשה על ידי רשתות הטלוויזיה המקומיות, בשל רשתות שיתוף קבצים שונות באינטרנט, אשר הפיצו את פרקי הסדרה המקוריים בדיבוב היפני והודות לקבוצות מתרגמים חובבים אשר הפיצו כתוביות בעברית לסדרה כמעט מיד לאחר מועד שידורם המקורי ביפן.

ב-2007 עלתה לשידור בערוץ הילדים הגרסה היפנית הלא מצונזרת של הסדרה בשעות הלילה. הסדרה הוגבלה לגיל 14 ומעלה.[1]

הסדרה עלתה לשירות הווידאו על פי דרישה של חברת yes ב-24 ביולי 2022, כחלק מספריית האנימה. כשלושה שבועות לאחר מכן, ב-14 באוגוסט, התרגום החל להיות משודר בערוץ זום.

הפקת הדיבוב העברי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהסדרה נרכשה על ידי ערוץ הילדים, נערכה בערוץ תחרות לבחירת המדבב לעברית של נארוטו. לבסוף נבחר תובל שפיר המוכר מסדרות הטלוויזיה "השמיניה", " גאליס" ו"החולמים". הדיבוב הראשון לעברית הופק במהלך אמצע העשור הראשון של המאה ה-21 באולפני דאבי דאב אותו ביימה אפי בן ישראל, אשר גם השתתפה בדיבוב בעצמה; הוא עלה לשידור ב-16 באוקטובר 2006. הסדרה הוגבלה לגילאי שמונה ומעלה לאחר צנזורה של חלקים ממנה. הפקת הדיבוב הופסקה בערך בפרק 106 מסיבות לא ידועות.

ב-14 באוגוסט 2022 החלה הסדרה להיות משודרת בערוץ ג'וניור, עם דיבוב חדש שמופק על ידי NDG Studios. הדיבוב משודר בערוץ בשעות הלילה ולא כולל צנזורה. הסדרה זמינה גם בספריית VOD ג'וניור בתשלום ללקוחות HOT, ב-YES, וחינם בפרטנר TV.

צוות המדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולפני דאבי דאב (2006–2008)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרסה העברית השתתפו בדיבוב הדמויות:

NDG Studios (2022–הווה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב העברי מבוים על ידי יונתן רוכמן וקוקי סלינס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]