נדב הבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נדב הבר

נדב הבר (נולד ב-29 במאי 1967) הוא מוזיקאי ג'אז, נגן סקסופון וקלרינט ישראלי, המתמחה במוזיקה אתיופית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבר, יליד ירושלים, למד נגינה בקלרינט וסקסופון מגיל 9, וניגן בתזמורות נוער והרכבי נוער שונים. לקראת סיום לימודיו בתיכון החל לנגן ג'אז, ולמד אצל גלעד עצמון ואבשלום בן שלמה.

בשנת 1992 החל ללמוד מוזיקה אתיופית אצל הקלידן והזמר טשגר ילמה, החי בארצות הברית, ולאחר מכן אצל מתוקו טספיה, החי באתיופיה. הוא הופיע באירועים אתיופים רבים בישראל, ובמקביל למד את המוזיקה מהקלטות חדשות וישנות שהגיעו מאתיופיה.

בשנת 1999 הוציא הבר את אלבומו הראשון, "אתיופיאן בלוז", ששילב מנגינות אתיופיות מוכרות עם השפעות שונות. ב-2006 הוציא את אלבומו השני "אדיס מיסט", בו ניגנה רביעיית הג'אז שלו מוזיקה אתיופית מסורתית ומקורית תוך שילוב השפעות של ג'אז ומוזיקה ערבית.

בעקבות האלבום הוזמנה הרביעייה להופיע ברחבי הארץ. ב-2007 הופיעה בפסטיבל המוזיקה של אדיס אבבה, ובמופע הסיום של פסטיבל הג'אז בתל אביב. בשנת 2012 הוציא נדב את אלבום המחווה לזמר האתיופי טלהון גססה - Beautiful, ובשנת 2014 את האלבום "Summer Song", המשלב מוזיקה אתיופית עם סגנונות נוספים.

נדב הבר ממשיך ליצור מוזיקה המבוססת על המוזיקה האתיופית ולנגן עם אומנים אתיופים ואחרים בישראל.

נוסף על עיסוקיו המוזיקליים, עוסק הבר בחינוך. בעברו שימש כמחנך ומורה לאזרחות, אנגלית והיסטוריה בתיכון ע"ש מקס ריין בירושלים. נכון ל-2016 הבר מלמד בקריית החינוך השש שנתית ע״ש אליעזר בן יהודה, ומרצה באוניברסיטה העברית.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]