ניוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניוק
Nuke
ניוק, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Captain America Vol.7 #12 מאוקטובר 2013. אמנות מאת קרלוס פצ'קו
ניוק, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Captain America Vol.7 #12 מאוקטובר 2013. אמנות מאת קרלוס פצ'קו
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Daredevil #232
(יולי 1986)
יוצרים פרנק מילר
דייוויד מאזוצ'לי
גילום הדמות ויל טראבאל, "ג'סיקה ג'ונס"
מידע
שם אמיתי פרנק צ'ארלס סימפסון
כינויים נשק VII, אימת העולם התחתון
סטטוס פעיל
מקצוע חייל, רוצח שכיר, סוכן ממשלתי, טרוריסט
כוחות כוח, סיבולת ועמידות על-אנושיים, אי-פגיעות, יכולת ריפוי עצמי, לב מלאכותי שני
חבר לשעבר בקבוצה נשק פלוס, ת'נדרבולטס, פרויקט: גידולי פרא
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה צ'ארלס סימפסון (אב, מת)
אויבים דרדוויל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ניוקאנגלית: Nuke, פיצוץ גרעיני) הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיעה בחוברות הקומיקס דרדוויל ו-וולברין ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Daredevil #232 מיולי 1986 ונוצרה על ידי הכותב פרנק מילר והמאייר דייוויד מאזוצ'לי.

ניוק הוא האלטר-אגו של פרנק צ'ארלס סימפסון, חייל-על סכיזופרן התלוי בגלולות אדרנלין מיוחדות. סימפסון נולד באוהיו לאם עשירה, פוגענית ואלכוהוליסטית מן המעמד העליון, אשר פיתח חיבה לא בריאה כלפי השמרטפית שלו, דמות האם היחידה בחייו. האישה הצעירה, אשר שמשה כאוזן קשבת לרגשותיו של אביו של פרנק הצעיר, שכנעה את הילד להרוג את אמו. הסוכן הקנדי לוגאן, באותו זמן סוכנם שטוף המוח של פרויקט נשק פלוס, נשלח לחטוף את פרנק כדי לפקח עליו בעתיד והתחזה לשוטר. בהגיעו לביתם הוא הרג את השמרטפית, גרם לאביו של פרנק לבצע התאבדות וחטף את פרנק עצמו עבור פרויקט: גידולי פרא, הפרויקט השביעי בתוכנית נשק פלוס.

שנים מאוחר יותר, סימפסון החל לשרת בצבא ארצות הברית ונשלח למשימה סמויה במלחמת וייטנאם. הוא נלכד בידי הוייטקונג ועבר עינויים קשים בידי לוגאן, אשר התחזה לסוכן רוסי ומוטט את שפיותו הלא-יציבה של פרנק. הוא קעקע על פניו את דגל ארצות הברית, והשתיל במוחו את הביטוי No VC (לא וייטקונג, ביטוי צבאי ששימש למניעת הרג אזרחים וייטנאמים חפים מפשע שאינם חברי וייטקונג) כמילת טריגר הגורמת לו להרוג את כל מי שהביטוי נאמר עליו ואת האומר אותו. לוגאן שלח את סימפסון לכפר בווייטנאם, וכאשר חייל אמריקני צעק את הביטוי, סימפסון הרג את כל תושבי הכפר ושרף אותו עד היסוד. בעקבות טראומה זו, סימפסון לעיתים הוזה כי היריבים בהם הוא נלחם הם אנשי וייטקונג. הוא נלקח חזרה לפרויקט: גידולי פרא, שם עבר תהליך שבסופו הפך לקיבורג באופן חלקי באמצעות שתלים קיברנטיים המעניקים לו כוחות על-אנושיים, עור חסין לכדורים, ריפוי עצמי ולב שני, העובד בתיאום עם גלולות אדרנלין מיוחדות - אדום להעלאת אדרנלין, לבן כדי לייצב אותו בין משימות וכחול כדי להשבית אותו. כפי שמתגלה בהמשך, הגלולות גורמות להתמכרות ולמעשה הן תרופות סרק וכי יכולת האדרנלין של סימפסון טבעית ונשלטת בידי אנשי הפרויקט כפלצבו.

בהופעתו הראשונה בקומיקס, הוא הושכר בידי הקינגפין להרוג את דרדוויל והובס בידי דרדוויל וקפטן אמריקה. בין היתר הוא נשלח לצוד את לוגאן, שנעשה לגיבור-העל וולברין. סימפסון, תחת זהות נגע העולם התחתון, הצטרף לקבוצת ת'נדרבולטס של נורמן אוסבורן באירועי "שלטון אפל" ונעשה למעין שליחו האישי, ואף נלחם בחברי צוותו סונגבירד, האלמנה השחורה, הדסמן, פלדין והרוח בהוראתו. הוא הרג בשוגג את חברו לקבוצה הדסמן, ובמהלך אירועי "מצור" כרת את גפיו הימניים של סוכן ארצות הברית כדי להביא את חנית גונגניר של אודין לאוסבורן לפני שנוטרל בידי פלדין. לאחר המצור הוא נפצע קשה ונותר בטיפול רפואי בכלא הרפסודה, אך נראה מאוחר יותר במשימות התנקשות במזרח אירופה. לאחר שכרת ברית עם הנבל איירון נייל, הוא הובס בידי קפטן אמריקה ופלקון ונלקח למעצר של סוכנות S.H.I.E.L.D, שם הנבל דוקטור מיינדבאבל פוצץ אותו מבפנים והרג אותו. עם זאת, הוא נראה בחיים עם ראש מגולח יחד עם חבורת שכירי חרב בשירותה של וייפר, והם נשלחו להתנקש בחיי לוגאן חסר יכולת הריפוי בקולומביה הבריטית, קנדה. לאחר קרב, לוגאן ניצח את סימפסון ואנשיו והכריח אותו לגלות לו מי שכר אותו.

גרסה המבוססת על הדמות מופיעה בסדרת הלייב אקשן "ג'סיקה ג'ונס" בגילומו של השחקן ויל טראבאל. בגרסה זו, שמו הוא ויל סימפסון, שוטר במשטרת ניו יורק הפועל בשכונת הלס קיצ'ן אשר עבר ניסויים הכוללים גלולות מיוחדות המבוססות על אלו מהקומיקס. בתחילת הסדרה הוא משמש כבעל בריתן של ג'סיקה ג'ונס וטריש ווקר בלכידת קילגרייב, ובעקבות כך הוא חוזר להשתמש בגלולות ומאבד שליטה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]