נשואים פלוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נשואים פלוס
משפחת באנדי, משמאל: באד, פגי, אל וקלי.
משפחת באנדי, משמאל: באד, פגי, אל וקלי.
שיר הנושא Love and Marriage
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים מייקל ג'. מוי
רון לוויט
שחקנים אד אוניל
קייטי סגל
כריסטינה אפלגייט
דייוויד פאוסטינו
אמנדה בירס
דייוויד גאריסון (עונות 1–4)
טד מק'גינלי (עונות 5–11)
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 11
מספר פרקים 259
הפקה
חברת הפקה ELP קומיוניקיישנס, הטלוויזיה של סרטי קולומביה, טנדם הפקות עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Mill Creek Entertainment, Veronica Omroep Organisatie, הולו, Sony Pictures Television, Sony Pictures Home Entertainment, Xfinity Streampix עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים Sony Pictures Studios, אולפני סאנסט גוור עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ונתן וולף עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 23 דקות
שידור
רשת שידור FOX
רשת שידור בישראל ערוץ 3
ערוץ הילדים
ביפ
yes Comedy
תקופת שידור מקורית 5 באפריל 19879 ביוני 1997 (22 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נשואים פלוסאנגלית: Married... With Children) הייתה סדרת קומדיית מצבים סאטירית אמריקאית פופולרית, שבמרכזה משפחה וולגרית וכושלת. משפחת באנדי היא משפחה אמריקנית לא מתפקדת, ענייה אך בזבזנית, קלת דעת, קסנופובית, מניפולטיבית, אלימה ובעלת מזל ביש, המתגוררת בעיר שיקגו שבמדינת אילינוי. זוהי התוכנית הראשונה ששודרה בפריים טיים ברשת FOX האמריקנית. הסדרה שודרה במשך 11 עונות, מ-5 באפריל 1987 ועד ל-9 ביוני 1997 ונחשבת כקומדיית המצבים (הלא מצוירת) הארוכה ביותר של רשת FOX, וכאחת מסדרות הקאלט המצליחות בעולם. הסדרה שודרה בכ-37 מדינות ברחבי העולם ולה גרסאות בשפות שונות.

בישראל, הסדרה האמריקאית שודרה החל משנת 1992 בערוץ 3, אשר שידר גם את עונותיה האחרונות. בהמשך שודרה הסדרה במלואה גם בערוץ הילדים ברצועת "6+". מאוחר יותר שודרה הסדרה במלואה בערוץ ביפ, ומשנת 2011 היא שודרה בשידורים חוזרים בערוץ yes Comedy.

התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

"נשואים פלוס" עסקה בחייה של משפחת באנדי, משפחה שהציגה אנטי טייפ למשפחות האמריקניות הטיפוסיות והנחמדות שהוצגו עד אז בתוכניות הטלוויזיה: אל באנדי, מוכר נעליים כושל ומדוכא המתרפק על סיפורי ההצלחה שלו כשחקן פוטבול מצליח מימיו בתיכון על שם פולק; אשתו פגי באנדי, עקרת בית עצלנית, מפונקת וחסרת השכלה; בתם קלי באנדי, בחורה יפה, מופקרת וטיפשה ובנם באד באנדי, רודף שמלות, חכם ולא פופולרי. וכדי לבדל את עצמה מהמשפחות האמריקניות הטיפוסיות והנחמדות שהוצגו אז בטלוויזיה, התכנית אף נקראה לפני עלייתה לאוויר "לא משפחת קוסבי".[1]

שיר הפתיחה של הסדרה הוא "Love and Marriage" ("אהבה ונישואים") של פרנק סינטרה. לרוב בכותרות הסיום מתנגנת גרסה אינסטרומנטלית לשיר זה (שהיא בעצם חלק מביצועו המקורי של סינטרה).

בתחילת דרכה זכתה "נשואים פלוס" לביקורות שליליות. היא נחשבה כקומדיה ברמה נמוכה שהתבססה רק על "הומור שירותים" ועל הערות מיניות. כמו כן טענו מבקרים שהתוכנית היא בעלת דמויות חד-ממדיות שאינן אלא פרודיה על דמויות מוכרות.

חרף זאת, הצופים חיבבו את התוכנית במהרה, אולי משום שלמרות הביקורות, היא עסקה בנושא שלא יוצג בטלוויזיה האמריקנית. הרעיון של זוג נשוי לא באושר ולא בעושר, שחיי שני השותפים לו הם כישלון גמור, טרם נראה עד אז, והסדרה ביססה עצמה על לעג לייצוג המשפחה האמריקנית הטיפוסית הנחמדה. מרכיב חשוב נוסף בתוכנית, ומה שייתכן שגם עזר להישרדותה, היה שבסופו של דבר כל בני משפחת באנדי היו באים זה לעזרת זה ונשארו ביחד למרות כל הקשיים.

בסופו של דבר ההומור בתוכנית והמשחק בה השתכללו בעיני המבקרים, שאף שיבחו אותה על כך שהציגה ביקורת חברתית בנושאים שנויים במחלוקת כמו גזענות, זכויות נשים ומתירנות מינית בצורה שהייתה נגישה לכל צופה. באופן כללי, התוכנית ידועה בהומור שנון, קיצוני, ציני, ואף גס. כל אלו הופכים אותה לתוכנית הנגישה לכל צופה בעוד היא מערבת נושאים יומיומיים בצורה קומית. הסדרה זכתה למעריצים רבים וידועה כאחת מסדרות הקאלט המצליחות בעולם.

התוכנית אף הייתה מועמדת לפרסים רבים, כולל פרסי אמי וגלובוס הזהב, אולם לא זכתה בהם.

בישראל הסדרה זכתה לפופולריות רבה, כאשר שודרה בשנים הראשונות של הטלוויזיה בכבלים. בעקבות ההצלחה, בפברואר 1996 ביקרו בישראל דייוויד פאוסטינו (באד) וכריסטינה אפלגייט (קלי), והתארחו במספר תוכניות טלוויזיה.

הסדרה הסתיימה לאחר 11 שנים ללא סוף דרמטי מפני שפוקס וסוני חשבו שייתכן והסדרה תחודש; מאחורי הקלעים היו ריבים בלתי פוסקים בין אד אוניל לאמנדה בירס שהחלו לאחר השנה השלישית, במהלך אחד מהם איים עליה אוניל שידבר עם ההפקה וידרוש את פיטוריה מכיוון שאינו מסוגל לעבוד לצדה.[2]

בעקבות ההצלחה האדירה של הסדרה, הופקו לה גרסאות מקומיות גם בארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, קולומביה, קרואטיה, הונגריה, פולין, רוסיה, ספרד, אנגליה וישראל.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1135 באפריל 198728 ביוני 1987
22227 בספטמבר 19871 במאי 1988
3226 בנובמבר 198821 במאי 1989
4233 בספטמבר 198913 במאי 1990
52523 בספטמבר 199019 במאי 1991
6268 בספטמבר 199117 במאי 1992
72613 בספטמבר 199223 במאי 1993
8265 בספטמבר 199322 במאי 1994
9284 בספטמבר 199421 במאי 1995
102617 בספטמבר 199519 במאי 1996
112428 בספטמבר 19969 ביוני 1997

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת באנדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אל באנדי (אד אוניל): דמות האב במשפחת באנדי. התנוחה המוכרת שלו היא בישיבה על הספה עם יד אחת בתוך מכנסיו. הוא היה כוכב הפוטבול של התיכון על שם "פולק" והיה מיועד למלגת אתלטיקה, עד שפגש את פגי. לאחר מכן הוא שבר את רגלו, איבד את המלגה והחל לעבוד בעבודה שתלווה אותו כל חייו – מוכר נעליים ב"חנות הנעליים של גארי". שנאתו לאשתו, סירובו החוזר ונשנה לקיים עימה יחסי מין (מלבד ביום העובדים האמריקאי), הזמן הרב שהוא מבלה בשירותים וזיכרונותיו מימי הזוהר שלו בתיכון ("ארבעה טאצ'דאונים במשחק אחד!") מהווים מוטיב חוזר ומקור להומור ברבים מפרקי התוכנית. אל הקים עם חבריו את אגודת "נו מא'אם" – National Organization Of Men Against Amazonian Masterhood (נו מא'אם – "לא, גברת"). אף על פי שנראה שהוא לא אוהב את אשתו (הוא אף חוזר לחיים כדי לנקום בה כשהוא רואה שהיא שמחה בלעדיו), במהלך הסדרה הראו שוב ושוב כמה הוא אוהב את משפחתו ואף מסתיר תמונה שלה בחוברת פורנו ברכב.
הוא נוהג להתקלח ולהחליף בגדים תחתונים לעיתים רחוקות מאוד, לפי הסדרה אחת לחודש. ניתן להריח את הסירחון העז מכפות רגליו ממרחק רב, עד כדי כך שאם הוא חולץ את נעליו ומסיר את גרביו ציפור שחגה באזור יכולה למות מהריח. כמו כן, אם הוא טובל את רגליו באגם כל הדגים שבו מתים מיד. סירחון כפות רגליו שלו אפילו עילף חייל משמר של ארמון המלכה באנגליה. בבעלותו מכונית דודג' שאותה קנה עוד בימיו בתיכון, והיא מהווה מוטיב חשוב בהומור הסדרה גם כן מאחר שכולם מחשיבים אותה כטרנטה. אל מתעב נשים שמנות (וכמעט כל הלקוחות שלו בחנות הן נשים שמנות) ובכל יום כשהוא חוזר מהעבודה הוא מספר באופן אחר על כמה ש"לקוחת היום" הייתה שמנה. מלבד חדר השירותים, המקומות האהובים עליו הוא "חדר הנענועים" - מועדון חשפנות שאותו הוא פוקד בקביעות ומעורב בקטטות אלימות עם שאר הגברים בו ומועדון הבאולינג, בו הוא חבר.
אף על פי שאל חי כמפסידן הוא יכול לנהל חיים של "ווינר". באחד מהפרקים הוא נהפך לגבר הסקסי ביותר בשכונה וכל הנשים מתחילות לחזר אחריו. בנוסף הוא עבד זמן מה כחשפן בבר עד שג'פרסון לקח את העבודה והנשים כבר לא התלהבו מאל יותר. הוא מתחיל להזניח את עצמו כי הוא מבין שהוא נשוי עם ילדים והוא לא רוצה לפגוע במשפחתו. למעשה, הוא אוהב את פגי ומשפחתו אך מסתייג מאוד מהפגנת רגש זה. בנוסף, אף על פי שעברו כעשרים שנה מאז היותו תלמיד תיכון, אל הצליח לשמור על הכושר הגופני שלו ועדיין מסוגל לשחק פוטבול ולנצח יריבים בתחרויות ובמכות. אל נוהג להכות את הבחורים שקלי מביאה הביתה. היא אינה אוהבת את ההרגל הזה אולם ביום ההולדת שלה, כשבן-זוגה ישב בקולנוע עם מישהי אחרת, קלי הורתה לאביה "לכסח" אותו.
  • מרגרט "פגי" וונקר-באנדי (קייטי סגל): אשתו של אל ואם המשפחה. היא במקור ממחוז "וונקר" (מאונן באנגלית), ויסקונסין, שבו, לדברי אל, "כולם קרובי משפחה". עבור אל, היא הסיבה לכישלונו בחיים. היא אם עצלה ולא אכפתית, שעושה מעט מאוד בגידול ילדיה, ומתעלמת מצורכי משפחתה. היא מבזבזת את כל הכסף המועט שאל מרוויח ומסרבת למצוא עבודה בעצמה (פגי עבדה זמן מועט מאוד כמוכרת בחנות שעונים, כאשת מכירות של מוצרי קוסמטיקה וכטבחית ברשת מזון מהיר, אולם התפטרה מפני שהיא שונאת לעבוד). את הכסף שהיא מבזבזת, היא מוציאה על בגדים ועל מוצרים מערוץ הקניות, במקום על דברים חיוניים כמו אוכל. אם היא קונה אוכל, יהיו אלה בדרך כלל ממתקי שוקולד בשם "בון בון", שאותם היא אוכלת בזמן צפייה אדוקה בתוכניות הטלוויזיה החביבות עליה, תוכניות האירוח של פיל דונהיו ואופרה וינפרי, תוך כדי שהיא משלבת את רגליה ומקפיצה את הרגל העליונה מעלה ומטה. פג מנסה רבות לשכנע את אל לקיים איתה יחסי מין, או כפי שהיא הצהירה פעם "אני לא מחבבת אותך. אני רק רוצה לעשות איתך סקס".
פג לא סיימה את לימודיה התיכוניים, ואין זה מפתיע באיזה מקצוע היא נכשלה - כלכלת הבית. היא לקחה שיעורי השלמה כדי לקבל תעודת בגרות ורימתה את בתה קלי כדי שתצליח לעבור את הבחינה. טיפשותה של קלי גרמה לה לראות בהכנת ג'לי משימה קשה מאוד. בדומה לאל, היא הולכת למועדוני חשפנות לנשים ומוכרת כ"האדמונית הפרועה". הרכוש החשוב לה ביותר בחייה הוא הספה שלה. היא כל כך קשורה לספה עדי כדי כך שכאשר הספה נשרפה והיא הייתה בחופשה מחוץ לבית, היא צלצלה הביתה מפני שהרגישה גל חום בישבנה. היא עקרת בית נוראית שלא מנקה, לא מבשלת, לא מגהצת, לא מאבקת, לא דואגת לשום דבר בבית ויותר מכך - לא מתביישת להצהיר או להודות בכך. מאמן כושר מקצועי בשם ג'ים ג'ופיטר שחי לפי אורח החיים שלה שבוע בודד, מת מיד לאחר מכן מסתימת עורקים. אין לה ולו טיפה קטנה של גאווה עצמית, והיא מוכנה לשקר, לרמוס ולעשות הכול כדי להשיג את מבוקשה. היא מצטרפת לבדיחות של קלי על באד ולהפך, ומרבה לעשות צחוק על חשבונו של אל. כאשר אל טועה טעות נחרצת או נכשל בגדול היא אומרת: "ילדים, תודו לאבא שלכם" והם עונים בציניות "תודה אבא". היא תמיד נועלת נעלי עקב גבוהות מאוד שגורמות לה להליכה מצועצעת (היא תמיד מענטזת בצעדיה), ולרוב היא לובשת חולצות מנומרות ועליהן חגורה גדולה וצמודה.
  • קלי באנדי (כריסטינה אפלגייט): הבת הבכורה במשפחת באנדי, המכונה "פאמפקין" (דלעת) על ידי אביה, היא בלונדינית ומתוארת כטיפשה ומופקרת. חלק ניכר מההומור של התוכנית מוקדש לטיפשותה של קלי. תחומי העניין שלה הם בנים, מי חמצן לשיער ושיחות טלפון. היא לועגת רבות לאחיה באד על חוסר מזלו עם המין הנשי. היא הפתיעה את משפחתה כשסיימה תיכון, ולאחר מכן עבדה כמלצרית וכדוגמנית, והתפרסמה מעט כשעבדה בפרסומת לקוטל חרקים.
היא נמשכת לטיפוסים מפוקפקים, ולעיתים קרובות מביאה הביתה אופנוען או פאנקיסט. הבדיחות העיקריות הקשורות לקלי נוגעות לאי ידיעתה לקרוא ולכתוב. אף על פי שסיימה את התיכון היא נעזרת בפגי או בבאד כאשר היא צריכה לקרוא משהו. האנאלפביתיות שלה גרמה לפיטוריה מתפקיד של חזאית מזג האוויר. היא נוהגת ללבוש חצאיות מיני קצרצרות מעור, או מגפיים גבוהים וחולצות ושמלות בעלות מחשוף גדול. כשהיא הייתה ילדה קטנה היא הייתה חכמה מאוד, אולם פעם אחת כשכל בני המשפחה נסעו בדודג' הם נכנסו בעץ, ראשה נחבט וכך היא איבדה חלק ניכר מהאינטליגנציה שלה. למרבה הפלא, היא חכמה יותר מאביה (בדברים מסוימים ושוליים בדרך כלל) המרבה ללעוג על אווילותה, שכן היא מצליחה להרכיב שולחן עבודה בשיטת "עשה זאת בעצמך" טוב יותר ממנו. היא אינה יודעת דברים בסיסים כמו מספר הימים בחודשי השנה, וביומנה שבאד הקריא בפני כל חבריה היא מציינת תאריכים פיקטיביים כגון 40 במאי, או 60 ביוני.
  • באדריק "באד" באנדי (דייוויד פאוסטינו): הבן השני במשפחה. באד נחשב כחכם של המשפחה, סבור שהוא סקסי - אולם בנות רבות מוכיחות לו את ההפך. הוא נוחל כישלונות חוזרים ונשנים עם בנות המין השני, על אף שלעיתים מתמזל מזלו להשיג סטוצים, בין השאר עם ארוסתו של בן דודו. הוא הצליח להשיג מעט הצלחה עם נשים באמצעות אלטר-אגו בשם "גראנדמאסטר בי", ראפר שסימן הזיהוי שלו הוא כובע הפוך. הוא מעליב רבות את קלי על טיפשותה. על אף הרקע שלו ממשפחת באנדי, באד סיים את לימודיו בתיכון בהצטיינות ואף החל ללמוד בקולג'. הוא גם משמש כסוכן של קלי, ונוטל 75% מהכנסותיה כדוגמנית.
הוא מציצן שכל הזמן מחפש לראות נשים עירומות, והוא אפילו מוכן להציץ לשכנה מרסי דארסי אף על פי שהיא "שטוחה". יש לו בובות מתנפחות ועל כך הוא נעקץ רבות, במיוחד על ידי קלי. בני המשפחה לא מוכנים להתקרב למיטה שלו או יותר נכון למצעים שלו כי הם יודעים שהם תמיד רטובים. המילים הראשונות שלו נאמרו בחג המולד והן היו "פלייבוי ציצים, ציצים פלייבוי". כדי להשיג קרבה לבחורות הוא מוכן לעשות הכל, כולל קפיצה ממטוס, התנדבות להיות מטרה ליורה בחץ וקשת, השתתפות בקטטות עם שרירנים הגדולים ממנו (המתאבק "קינג קונג בנדי" בתפקיד עצמו) ועוד.
  • באק: הכלב של המשפחה. את קולו תרם הקומיקאי צ'יץ' מארין, והוא נשמע לעיתים ב"ווֹיס-אובר", המספר לקהל את מחשבותיו. הוא אינו אוהב או מעריך את אף אחד מבני המשפחה, ובדומה לבאד הוא תמיד מחפש כלבה כדי להזדווג איתה. הוא מת בשלב מסוים של הסדרה (הוא הגיע לגיל מופלג) כדי לאפשר לכלב ששיחק אותו לפרוש, ומיד חזר בגלגול נשמות כלאקי.
  • לאקי: הכלב של המשפחה לאחר באק. הוא בעצם גלגול של נשמתו של באק, אולם אף אחד מבני המשפחה אינו יודע זאת. את קולו מדבב קים וייסקופף.
  • סבן ("שבע"): בן של בני דודה של פגי, שאומץ על ידי המשפחה בעונה 7, לאחר שהוריו הלכו "לקנות סיגריות" ולא חזרו. הוא ילד קטן ומרושע שמתעלל באל בדרכים ערמומיות. הוא התחבב על פג אבל לא על שאר המשפחה. היה דמות מאוד לא פופולרית, ולכן נעלם מהסדרה ללא שום הסבר. התייחסות הומוריסטית לכך הופיעה בעונה השמינית, כשתמונתו נראתה על קרטון חלב עם הכתובת "האם ראיתם אותי?".

השכנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מרסי רודס-דארסי (אמנדה בירס): חברתה הטובה של פגי והשכנה בבית הסמוך לבית באנדי. עובדת כבנקאית, עם השקפות רפובליקניות ופמיניסטיות. היא מחשיבה את עצמה כנעלית מעל רמתם של בני משפחת באנדי, אולם רבות "שוקעת" לרמתם. אל מעליב אותה רבות בכך שהוא טוען שהיא דומה לתרנגולת (מפני כשמרסי צועקת על מישהו לפעמים היא נראית כמו תרנגולת מקרקרת) או לילד קטן (מפני שמרסי נמוכה ושטוחת חזה - כמו ילד קטן). באחד הפרקים שיחקה אמנדה בירס את מנדי, בת דודה לסבית של מרסי, כאנלוגיה לכך שהיא עצמה לסבית בחיים האמיתיים. בתחילה הייתה נשואה לסטיב אך אחר שעזב אותה בפתאומיות ולאחר עונה היא התחתנה בטעות לאחר ליל שיכרות עם ג'פרסון.
  • סטיב רודס (דייוויד גאריסון): בעלה הראשון של מרסי. עבד כבנקאי באותו בנק עם מרסי, אך במשרה נמוכה ממנה. באמצע העונה הרביעית (פרק 16) עזב את הסדרה, לאחר שהשחקן החליט שאינו רוצה להיות מחויב לסיטקום שבועי. סטיב, הדמות שלו, עזב את מרסי כדי להפוך להיות יערן. הוא חזר להתארח בסדרה בעוד ארבעה פרקים נוספים, שבאחד מהם הוא עובד כדיקן בקולג' של באד ובאחר מתגלה כנהג לימוזינה.
  • ג'פרסון דארסי (טד מק'גינלי): בעלה השני של מרסי. הוא מעין ג'יגולו עצלן שהתחתן עם מרסי בשביל הכסף. מרסי, שקיבלה את שם המשפחה שלו, אמרה שזהו שם של דמות מצוירת (עקב החריזה מרסי-דארסי). חבר קרוב של אל, דבר שמרגיז את מרסי. טוען שהיה סוכן של ה-CIA, ופוטר משום שהתחבר עם דיקטטור בו היה אמור להתנקש. לפני הגעתה של הדמות לתוכנית, ג'פרסון ישב בכלא בשל מסחר בקרקע מזוהמת שאינה מאפשרת מגורים, קרקע שאותה אל רכש באחד מן הפרקים. השחקן טד מק'גינלי הופיע בתור בעלה של פג בפרק המציג עולם שבו אל אינו קיים. דארסי חבר באגודת "נו מא'אם". והוא אובססיבי להופעתו החיצונית, בעיקר לשיער שלו.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • וינסנט "ויני" ורדוצ'י (מאט לה-בלאנק) - בנו של צ'רלי וחבר של קלי היוצא איתה. בדומה לה, גם הוא נאה למראה מחד ולא חכם מאידך, ומחפש עבודות ללא הצלחה. ויני הוא הדמות הראשית של הספין-אוף "Top of the Heap".
  • צ'ארלי ורדוצ'י (ג'וזף בולוניה) - אביו הגרוש של ויני. אדם עצלן ולא ישר שגנב בעבר מצית מאמה של פגי, המחפש לבנו עבודות ללא הצלחה. לצד ויני הוא הדמות הראשית של הספין-אוף "Top of the Heap".
  • גריף (הרולד סילבסטר): חבר של אל ושותפו לעבודה בחנות הנעליים וחבר באגודת "נו מא'אם". גרוש מאשתו אשר הפסיד לה את כל רכושו.
  • בוב רוני (א. א. בל) - חבר שמנמן ולא חכם באגודת "נו מא'אם". נחשב לאיש התיקון בחבורה ועובד כשוחט.
  • אייק (טום מק'קלייסר): חבר שמנמן באגודת "נו מא'אם". נוטה לשתות הרבה בירות ובדומה לאל חושש מאוד מיחסי מין עם אשתו.
  • השוטר דן (דן טוליס ג'וניור): חבר של אל, המשלב בין עבודתו כשומר-חוק לבין חברותו באגודת "נו מא'אם", אף שהוא מודה שהוא שוטר מושחת.
  • מירנדה וראקרוס דה לה הויה קרדינל (תרזה פרנטה): כתבת החדשות ההיספנית המקומית. אומרת את שמה המלא והארוך בכל פעם שהיא מציגה את עצמה.
  • ג'רי ספרינגר: בתפקיד עצמו. משחק גרסה פארודית של עצמו בעודו נחשב בידי אל וחבריו ל"זכר הפמיניסטי" ובהמשך נתפס בידיהם כבן ערובה.
  • הזוג וונקר: הוריה של פגי המתגוררים במחוז וונקר. אמה של פגי לעולם אינה נראית (על אף שהיא התגוררה בבית המשפחה תקופה מסוימת, רק קולה נשמע בידי קת'לין פרימן). אביה, אפרים וונקר התארח בגילום השחקן טים קונווי. הבדיחות על אמה של פגי מתבססות בעיקר על משקלה העצום ואל באנדי היה נוהג להפחיד את חבריו על ידי הצגת התמונה שלה בפניהם. אמה של פג עסקה בשיחות ארוטיות במשך זמן מה כשהשתמשה בכינוי "חמאה" בקולה של ג'ניפר מרטין.
  • גארי (ג'נט קרול): בעלת חנות הנעליים שאל עובד בה. סולדת מאל ומנסה להתנקם בו, בין השאר בידי פיטוריו או יציאה עם בנו.
  • לוק ונטורה (ריץ׳ שידנר): עבד לצד אל בחנות הנעליים בעונה הראשונה. רווק נהנתן המבלה עם בחורות יפות ובז לחיי נישואין. הוא מוזכר בעונה 9 לאחר שעבר לחנות נעליים אחרת ומאז אל כועס עליו.

הסדרה ב-DVD[עריכת קוד מקור | עריכה]

מ-2003 יצאה הסדרה ב-DVD עד לעונה האחרונה. היא הופקה על ידי חברת "Sony Pictures Home Entertainment". העונה הראשונה יצאה ב-28 באוקטובר 2003, העונה השנייה ב-16 במרץ 2004, והעונה השלישית ב-25 בינואר 2005. אחרי יציאתן של העונות הראשונות, חל עיכוב קטן ביציאת העונות הבאות בשל בעיה שנגעה לזכויות של שיר הפתיחה, אז שיר הפתיחה שונה לגרסה מעט שונה. העונה הרביעית יצאה ב-30 באוגוסט 2005, העונה החמישית ב-20 ביוני 2006, העונה השישית ב-19 בדצמבר 2006, העונה השביעית ב-18 בספטמבר 2007, העונה השמינית ב-18 במרץ 2008, העונה התשיעית ב-19 באוגוסט 2008, העונה העשירית ב-17 במרץ 2009 והעונה האחת עשרה ב-13 באוקטובר 2009.

הגרסה הישראלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

"שידורי קשת" במסגרת ערוץ 2 רכשה את זכויות הפורמט עבור הפקת גרסה ישראלית של הסדרה.

18 פרקי העונה הראשונה של הגרסה הישראלית שודרו בשנת 2012, בין החודשים מאי ואוגוסט. הסדרה קיבלה ביקורות שליליות.[3]

ב-22 בפברואר 2015 חזרה הסדרה לעונה שנייה שכללה 32 פרקים,[4] כשהאחרון שבהם שודר ב-25 באפריל 2017 לאחר חורים גדולים בזמני השידור. הפרק הראשון של העונה השנייה זכה למדרוג של 15.5% אחוז.[5] גם העונה השנייה קיבלה ביקורות שליליות.[6] סך הכול הופקו ושודרו 2 עונות ו-50 פרקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://www.ynet.co.il/entertainment/article/by9oxvfop
  2. ^ Amanda Bearse and Ed O'Neill about their longtime Feud, נבדק ב-2019-10-29
  3. ^ לילך וולך‏, "נשואים פלוס": חיקוי לא רלוונטי ולא מוצלח, באתר וואלה!‏, 8 במאי 2012
    מתן שרון, משפחה מיושנת: "נשואים פלוס" לא שורדת את התרגום לעברית, באתר nrg‏, 8 במאי 2012
    אריאנה מלמד, נשואים פלוס: תעיפו את זה מהמסך, בבקשה, באתר ynet, 8 במאי 2012
  4. ^ משפחה בהפרעה: נשואים פלוס חוזרת, באתר ‏מאקו‏, 19 בפברואר 2015
  5. ^ דוד אברהם‏, רייטינג יומי: גב האומה VIP, באתר וואלה!‏, 23 בפברואר 2015
  6. ^ ג'וני דוב, משפחה לא מודרנית: 'נשואים פלוס' עלובה ומבזה, באתר nrg‏, 23 בפברואר 2015