סוון האנאוולד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוון האנאוולד

סוון האנאוולדגרמנית: Sven Hannawald; נולד ב-9 בנובמבר 1974) הוא קופץ סקי גרמני לשעבר. האנאוולד זכה בטורניר ארבע הגבעות פעם אחת, בארבע מדליות באליפות העולם בסקי בסגנון נורדי, ובשלוש מדליות באולימפיאדת החורף ובאליפות העולם בסקי נורדי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנאוולד נולד בארלברון, בסקסוניה שבגרמניה. בגיל שתים-עשרה נשלח לבית ספר מיוחד ללימוד סקי בקלינגנטאל בסקסוניה. ב-1991 עקרה משפחתו לעיר אולם, שם החל האנאוולד ללמוד בבית הספר לסקי פורטואנגן והשלים לימודים עם התמחות בתקשורת אלקטרונית. לאחר הלימודים הצטרף לשירות חובה בבונדסוור, שם אימן עד 2001 קבוצת ספורטאים מיוחדת של הצבא.

כיום מתגורר האנאוולד בעיר ברלין, ובעל דירה נוספת במקום האימונים לשעבר שלו הינטרצארטן. ב-2 בדצמבר 2006 נולד לו בן בכור מזוגתו לחיים נאדין לורנץ.

קריירה ספורטיבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

Sven Hannawald (2004)

תחילת הדרך והצלחות ראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר בגיל שבע החל האנאוולד באימוני קפיצות סקי. הוא ניסה להתמחות בסגנון נורדי משולב, אמנם עד מהרה ניכר כי כישרונו באופן בולט הוא בתחום קפיצות הסקי. כדי לקבל הדרכה יותר טובה עבר האנאוולד לבית הספר לסקי בקלינגנטאל. הוא זכה באליפות הנוער לקפיצות סקי של מזרח גרמניה במשחקי הספורט לנוער בשנת 1987 בשלוש קטגוריות: קפיצות סקי (גבעה בינונית וגדולה) וסגנון נורדי משולב.

עם המעבר למתקן האימונים בהינטרצארטן ב-1992 זכה במקום השלישי באליפות העולם לנוער, ובאליפות גרמניה לשנת 1994 עם נבחרת הנוער של המועדון שלו בקטגוריה הקבוצתית.

בשנת 1998 זכה במדליית כסף באליפות העולם בקפיצות סקי (גבעה גדולה) באוברסטדורף, ובמדליית כסף נוספת באולימפיאדת החורף בנאגנו באותה הקטגוריה.

אלוף עולם, אלוף אולימפי, ושיאן תחרות ארבע המקפצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2000 זכה לראשונה באליפות העולם לתעופת סקי (גבעת ענק). בשנת 2001 זכה באליפות העולם במדליית זהב ובמדליית ארד בגבעה הגדולה והבינונית בהתאמה בתחרות הקבוצתית.

העונה 2001/02 הייתה לשיא הקריירה שלו: הוא היה הראשון ועד כה היחיד שזכה בתחרות ארבע הגבעות כאשר הוא מסיים ראשון בדירוג בכל אחת מהגבעות השונות בעונה אחת. בנוסף, הוא היה הראשון לשמור על תואר אליפות העולם בתעופת סקי בשנה השנייה ברציפות. באולימפיאדת החורף בשנת 2002 בסולט לייק סיטי זכה במדליית זהב בקטגוריה הקבוצתית, ובמדליית כסף בגבעה הבינונית. בסבב גביע העולם של אותה השנה סיים שני בדירוג, ולאחר מכן זכה בתואר ספורטאי השנה של גרמניה.

פציעה, טיפולים פסיכיאטריים, ופרישה מספורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות פציעה בעונה 2002/03 החל רצף כישלונות להאנאוולד, שהוביל לקיצור השתתפותו בתחרויות בעונה 2003/04, כאשר הוא מדורג חמישי בסבב הגביע העולמי.

בתקופה זו, החל לרדת בצורה דרסטית במשקל ומשום גובהו הגיע למצב של תת-משקל, דבר שגרם אחריו בעיות בעמידה בקריטריונים של איגוד הסקי הגרמני בעונת 2004/05.

באפריל 2004 התפרסם כי האנאוולד עובר טיפולים פסיכיאטריים עקב תסמונת Burnout וכמעט שלא הופיע בציבור. באוגוסט 2005 הודיע כי סיים את הטיפולים בהצלחה, אך אין בכוונתו לחזור לשגרת האימונים והתחרויות וכי הוא מתעתד לפרוש. ב-8 ביולי 2006 נערך לכבודו ערב קפיצות סקי מיוחד לרגל סיום הקריירה הספורטיבית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוון האנאוולד בוויקישיתוף