סטיב קארל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטיב קארל
Steve Carell
קארל, 2014
קארל, 2014
לידה 16 באוגוסט 1962 (בן 61)
קונקורד, מסצ'וסטס, ארצות הברית
שם לידה Steven John Carrell עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1989
מקום לימודים
  • אוניברסיטת דניסון (1984)
  • בית ספר מידלסקס עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג ננסי וולס (אנ')
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס גלובוס הזהב
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטיבן ג'ון "סטיב" קארלאנגלית: Steven John "Steve" Carell; נולד ב-16 באוגוסט 1962) הוא שחקן, קומיקאי, תסריטאי, במאי ומפיק קולנוע וטלוויזיה אמריקאי, זוכה פרס גלובוס הזהב. ידוע בעיקר מתפקידו בתוכנית האירוח "הדיילי שואו" משנת 1999 עד 2004 ומכיכובו בגרסה האמריקאית לסדרה "המשרד" כמייקל סקוט.

קארל היה מועמד פרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר לשנת 2014 על משחקו בסרט "פוקס קצ'ר". שיחק בסרטי קומדיה רבים, בהם "ברוס הגדול מכולם", "מבול של צרות", "בתול בן ארבעים", "הורטון שומע מישהו", "מעבר ליער", "מיס סנשיין הקטנה" ו"דייט לילי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד וגדל במסצ'וסטס, ארצות הברית. אביו אדווין א. קארל (במקור קארוסלי) היה מהנדס חשמל, ואימו הרייט ט. (לבית קוץ') הייתה אחות פסיכיאטרית. קארל הוא הצעיר מבין ארבעה אחים. הוא גדל כנוצרי קתולי. בנעוריו שיחק הוקי קרח ולקרוס. בוגר אוניברסיטת דניסון באוהיו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת דרכו עבד קארל כתקליטן ברדיו הקמפוס WDUB. לאחר מכן עבד כדוור, אך עזב לאחר כשבעה חודשים כאשר המנהל שלו אמר לו שאינו עושה את עבודתו כראוי והוא צריך להיות זריז יותר. הוא שיחק במחזמר "Knat Scatt Private Eye". ב-1989, הוא הופיע בפרסומת למסעדה.

ב-1991, הצטרף קארל ללהקה בעקבות השתתפותו במחזמר. באותה שנה הוא הופיע בתפקיד הראשון שלו בקולנוע, בסרט "נוכלת ושמה סו". אחרי שהופיע במספר סדרות טלוויזיה קצרות, ניסה להיבחר לתוכנית "סאטרדיי נייט לייב", אך הפסיד את התפקיד לוויל פארל. עם זאת, ב-1999, הוא הצליח להתקבל לתוכנית "הדיילי שואו", ועבד שם עד שנת 2005. בשנת 2003, שיחק בסרט "ברוס הגדול מכולם" בכיכובו של ג'ים קארי. באותה שנה הוא חתם על חוזה עם רשת NBC לשחק בסדרת הטלוויזיה הפופולרית "המשרד" בה גילם את דמותו של מייקל סקוט. תפקיד שזיכה אותו בפרס גלובוס הזהב ובמועמדויות לפרסים נוספים. בנוסף, הוא כיכב בסרט "בתול בן ארבעים".

בעקבות הצלחת הסרט, הוא זכה לשחק במספר סרטים נחשבים כמו: "מבול של צרות" ו"שחק אותה סמארט". ב-2009 כיכב קארל בסרט "דייט לילי", לצידה של טינה פיי. ב-2010 דיבב קארל את הדמות הראשית בסרט "גנוב על הירח".

ב-2013 התארח ל־3 פרקים בסדרה הקומית "טיפול אונליין" ברשת שואוטיים בכיכובה של ליסה קודרו. ב-2014 זכה קארל להצלחה ראשונה גם בתור שחקן דרמטי, הודות לתפקידו בדרמת ההיאבקות "פוקס קצ'ר" בתור המולטימיליונר ג'ון דו פונט. קארל הועמד על הופעתו האפלה בסרט לפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר ולפרס גלובוס הזהב. בשנת 2015, שיחק בסרט "לאהוב אותה" את דמותו של סטיבן גולדשטיין, מייסד ויו"ר ארגון למען נישואים גאים. בנוסף באותה שנה הוא שיחק בסרט "מכונת הכסף" לצידם של כריסטיאן בייל ובראד פיט.

בשנת 2017, הוא כיכב בסרט "קרב המינים" לצידה של אמה סטון ודיבב בסרט "גנוב על העולם". ב-2018, הוא שיחק את דונלד רמספלד בסרט "סגן הנשיא". ב-2019 שיחק בסדרה "תוכנית הבוקר", לצדן של ג'ניפר אניסטון וריס וית'רספון. בשנת 2021, הוא דובב בסרט "המיניונים: עלייתו של גרו".

בינואר 2022 פורסם כי קארל לוהק לככב בתפקיד ראשי בסדרת מותחן פסיכולוגי של רשת FX Networks; ‏"The Patient", שם יגלם את הדמות של אלכסנדר שטראוס, פסיכותרפיסט שמוחזק בשבי רוצח סדרתי (דונל גליסון).

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קארל נשוי לננסי וולס, בוגרת תוכנית המערכונים האמריקאית "סאטרדיי נייט לייב", מאז 1995. הם הכירו בבית ספר למשחק בו היה מורה והיא הייתה תלמידה. וולס הופיעה לצדו במספר פרקים בסדרה "המשרד" ובסרט "בתול בן 40". לזוג בת בשם אן (נולדה במאי 2001) ובן בשם ג'ון (נולד ביוני 2004).

בשנת 2020, קארל הצטרף לידוענים נוספים ותרם כסף לקרן מינסוטה החופשית, ארגון ללא כוונות רווח שמשלם חובות למי שאינו יכול לעשות זאת בעצמו.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]