ססיל אדמס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ססיל אדמס
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה המאה ה־20 עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ססיל אדמסאנגלית: Cecil Adams) הוא שם, ככל הנראה שם עט, של בעל הטור "The Straight Dope" במגזין האמריקני "שיקגו רידר". יש המניחים שכותב הטור הוא אד זוטי (Ed Zotti), שבאופן רשמי טוען שהוא העורך והעוזר של אדמס.

משמעות שם הטור, "Straight Dope", הוא "הסיפור האמיתי" או "האמת הפשוטה". אדמס, המכונה על ידי "עורכי" הטור "האדם החכם ביותר בעולם", משיב לשאלות שונות ומשונות בהומור שנון – המופנה לעיתים קרובות נגד השואל עצמו – ולעיתים תוך מחקרים מקיפים בשאלות מוזרות, אגדות אורבניות וכיוצא באלה. יותר מפעם אחת נאלץ אדמס לפרסם הרחבה לתשובה או להפוך אותה לחלוטין בעקבות הבהרות מ"המיליונים הצמאים לידע", כינויו לקוראי הטור.

הטור מתפרסם מאז 1973. הטור מופץ בסינדיקציה בשלושים עיתונים וכתבי עת בארצות הברית ובקנדה, וכן באתר האינטרנט שלו. אדמס פרסם חמישה ספרים, אוספים של טורים נבחרים. מדורים דומים פורסמו בעקבותיו בכל העולם, ביניהם הטור "ברווז עיתונאי" במגזין בלייזר, והמדור "שאל בני ונענע" של בלדד השוחי (גם הוא אדם שזהותו אינה ידועה) שהתפרסם בנענע 10 הישראלי עד 2006, והתחדש ב-2010 במוסף כלכליסט (תחת השם "חוזר עם תשובה").

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר straightdope (באנגלית)