ססיל קלאוויי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ססיל קלאוויי
Cecil Kellaway
ססיל קלאוויי בסרט "הדוור מצלצל פעמיים", 1946
ססיל קלאוויי בסרט "הדוור מצלצל פעמיים", 1946
לידה 22 באוגוסט 1890
קייפטאון, דרום אפריקה
פטירה 28 בפברואר 1973 (בגיל 82)
הוליווד, קליפורניה, ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות ווסטווד וילג' עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1921 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ססיל לאוריסטון קלוואייאנגלית: Cecil Lauriston Kellaway; ‏22 באוגוסט 1890 - 28 בפברואר 1973), היה שחקן קולנוע דרום אפריקאי מועמד שני פרסי אוסקר בקטגוריית פרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידיו בסרטים "נחש מי בא לסעוד" ו"המזל של האירי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלוואיי נולד בקייפטאון, דרום אפריקה והתחנך באנגליה, לפני שהפך לשחקן עבור חברת משחק נודדת. אחיו של קלוואיי אלק התעסק גם כן במשחק וכמו כן גם בני דודיו כוכב הקולנוע אדמונד גוון וארתור צ'ייסי.

ניסה לפרוץ כקולנוען באוסטרליה עם הסרט שכתב "זה נעשה" לפני שהגיע להוליווד בשנות ה-30. בשנות ה-40 הפך לשחקן מן המניין בהוליווד לאחר שהופיע בדרמות "אינטרמזו: סיפור אהבה", "המכתב", בקומדיות "התחתנתי עם מכשפה" בתפקיד אביה דניאל של ג'ניפר (ורוניקה לייק), "קחי מכתב, מותק" ובעיבוד הקולנועי לרומן "אנקת גבהים". את תפקידיו גדולים בתחילת דרכו עשה קלוואיי בסרטים "הדוור מצלצל פעמיים" בתור ניק בעלה של קורה סמית' (לנה טרנר), "גברת פרקינגטון" בתפקיד אדוארד נסיך ווילס, "דיוקנה של ג'ני" בתפקיד מאתיוס ובפנטזיה "המזל של האירי" בה שיחק בתפקיד הלפרקון עליו הועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר. המשיך להתפרסם בסרטו האחרון של ויקטור פלמינג "ז'אן ד'ארק" בתפקיד ז'אן לה מיסטר ובסרטו של ססיל ב. דה-מיל "בלתי כבוש" בתפקיד ג'רמי לאב.

בשנות ה-50 שיחק בדרמה הקומית "הארווי" בתור ד"ר וילי קאמלי, בסרט המפלצות הבדיוני "המפלצת מ-20,000 התהומות" בתור ד"ר ת'ורגוד אלסון, במערבון "המורד הגאה" ובדרמות "המנגינה שלא נגמרה" ו"בס הצעירה" בתור מר פרי המשרת של אן בולין. השתתף באמצע שנות ה-60 במותחן של רוברט אולדריץ' "שרלוט המתוקה" בתפקיד הבלש הארי וויליס ובסרטו של אוטו פרמינגר "הקרדינל". קלוואיי רשם בשנת 1967 את ההופעה המפורסמת והמוערכת ביותר שלו בדרמה "נחש מי בא לסעוד" בתפקיד הכומר הקתולי מונסיונר ראיין, הופעה שזיכתה את קאלאווי במועמדות אוסקר שנייה. הופיע כשחקן קולנוע בפעם האחרונה בשנת 1970 בסרטו של ריצ'רד ראש "המתבגרים".

קלוואיי נפטר ב-28 בפברואר 1973 בגיל 79 ממחלת טרשת העורקים בביתו שבהוליווד, היה נשוי לדורין אליזבת ג'וברת והיה אב לשני ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ססיל קלאוויי בוויקישיתוף