סת' מאיירס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סת' מאיירס
Seth Meyers
לידה 28 בדצמבר 1973 (בן 50)
אוונסטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Seth Adam Meyers עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג
  • Alexi Ashe (1 בספטמבר 2013–?)
  • Alexi Ashe עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סת' אדם מאיירסאנגלית: Seth Adam Meyers;‏ נולד ב-28 בדצמבר 1973) הוא קומיקאי, סופר, מפיק, מנחה טלוויזיה, ושחקן אמריקאי ממוצא יהודי. הוא מנחה תוכנית אירוח לילית בערוץ NBC בשם "לייט נייט עם סת' מאיירס" החל מ-2014, ולפני כן היה הכותב הראשי לתוכנית סאטרדיי נייט לייב, ואירח את מבזק החדשות הפארודי "Weekend Update".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאיירס נולד באוונסטון שבאילינוי שבארצות הברית למשפחה נוצרית בעיקרה, אם כי סבו מצד אביו היה יהודי. הוא גדל בבדפורד שבניו המפשיר. אמו היא מורה לצרפתית בבית ספר יסודי, ואביו עובד בתחום הפיננסים. אחיו הצעיר הוא השחקן ג'וש מאיירס(אנ') (רנדי מ"מופע שנות ה-70").

מאיירס סיים תיכון בבית ספר מנצ'סטר בניו המפשיר, ולאחר מכן למד באוניברסיטת נורת'ווסטרן, שם סיים תואר ראשון בתקשורת. במהלך לימודיו באוניברסיטה, הצטרף לקבוצת מערכונים ואלתורים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאטרדיי נייט לייב[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאיירס הצטרף לצוות "סאטרדיי נייט לייב" בשנת 2001 והשתתף בתוכנית במשך 13 עונות. בשנת 2005 הוא קודם לתפקיד כותב בכיר, ובשנת 2006 הצטרף לצוות הכותבים הראשי, יחד עם טינה פיי ואנדרו סטיל.

בשנת 2004 נבחן לתפקיד מגיש מבזק החדשות הפארודי "Weekend Update" יחד עם טינה פיי, אך הפסיד את התפקיד לאיימי פולר. בעונת 2007, לאחר שטינה פיי עזבה את התוכנית, הפך מאיירס לכותב הראשי וכן מילא את תפקידה של פיי בהגשת החדשות יחד עם פולר. בשנת 2008 פולר עזבה אף היא את התוכנית, ומאיירס הגיש את מבזק החדשות לבדו עד לשנת 2013. בעונת 2014, הצטרפה ססילי סטרונג אל מאיירס כמגישה שותפה.

בשנות השתתפותו בתוכנית סאטרדיי נייט לייב חיקה מאיירס אישים רבים, ביניהם: ג'ון קרי, מייקל קיין, אנדרסון קופר, הנסיך צ'ארלס, ראיין סיקרסט, שון פן, טובי מגווייר, טום קרוז ועוד.

מאיירס הופיע בפרק האחרון שלו בסאטרדיי נייט לייב ב-1 בפברואר 2014.

Late Night[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-12 במאי 2013 הודיעה רשת NBC כי מאיירס נבחר להנחות את תוכנית האירוח הלילית "Late Night" במקומו של ג'ימי פאלון (שעבר להגיש את התוכנית "The Tonight Show" במקום ג'יי לנו). מאיירס החל להנחות את התוכנית ב-24 בפברואר 2014, והאורחת הראשונה שלו הייתה איימי פולר. המפיק בפועל של התוכנית, כמו גם עם קודמיו הוא לורן מייקלס.

כשחקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאיירס שיחק במספר סרטי קולנוע בתפקידים קטנים, ביניהם הקומדיה המוזיקלית "אמריקן דרימז" משנת 2006 לצד יו גרנט ומנדי מור, ובסרט "מסע אל בטן האדמה" משנת 2008, והסרט "אין לי מושג איך היא עושה את זה" משנת 2011 ועוד. כן הופיע בהופעות אורח בסדרות טלוויזיה ובהן המשרד, מינדי ועוד.

פרויקטים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף הנחה את טקס פרסי הוובי בשנים 2008 ו-2009.

בשנת 2011 הופיע מאיירס כקומיקאי הראשי בארוחת הערב השנתית של תא כתבי הבית הלבן.

ב-2015 יצר והפיק יחד עם מספר יוצאי "סאטרדיי נייט לייב" את הסדרה המוקומנטרית "Documentary Now!", פארודיה לסרטים דוקומנטריים, עבור ערוץ הכבלים האמריקאי IFC.

אקטיביזם[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2023, מאיירס, יחד עם עוד מאות שחקנים, קומיקאים ומנהלי בידור מהוליווד חתמו על מכתב פתוח לנשיא ביידן. הם קראו לשחרור בני ערובה המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס בעקבות מתקפת הפתע על ישראל. הקמפיין שהושק לצד המכתב נקרא #NoHostageLeftBehind. המכתב מדגיש את הרצון לחופש הן לישראלים והן לפלסטינים לחיות בשלום ומגנה את האלימות של חמאס.[1]

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סת' מאיירס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Matt Donnelly, Hollywood Stars and Executives Thank President Biden for Leadership, Call for Release of All Hamas Hostages, Variety, ‏2023-10-23 (באנגלית אמריקאית)