עדי גולדשטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עדי גולדשטיין
עדי גולדשטיין, 2018
עדי גולדשטיין, 2018
לידה 27 ביוני 1978 (בן 45)
נתניה
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
www.adigoldstein.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עדי (עדיאל) גולדשטיין (נולד ב-27 ביוני 1978) הוא מפיק מוזיקלי ישראלי, פסנתרן, מלחין ומעבד מוזיקלי. גולדשטיין הוא פרוגרמר המשתתף בהקלטות של אמנים בישראל, בהן הוא מפיק ומעבד דרך המחשב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולדשטיין נולד בנתניה כבן הזקונים של קורנל (מיקרוביולוג) וריטה גולדשטיין. אימו היא מורה לפסנתר שליוותה את לימודיו המוזיקליים לאורך השנים. גולדשטיין גדל כדור רביעי למשפחה של מוזיקאים. החל ללמוד לנגן על פסנתר בגיל 4 אצל סבתו חנה ולמין, ממנה רכש את יסודות הנגינה. בגיל 8 המשיך בלימודי ג'אז, מוזיקה קלה ותאוריה אצל גדי גולדמן. בגיל 14 החל ללמוד קומפוזיציה אצל המוזיקאי והפסנתרן עופר ברייר. גולדשטיין למד בבית הספר התיכון "אורט לייבוביץ" במגמות אלקטרוניקה ומחשבים.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את דרכו המוזיקלית התחיל עוד בהיותו תלמיד, כאשר בשנת 1996 ניגן בהרכב הפיוז'ן "זונזי" של אלכס ברשדסקי ואוצי צימרינג. בגיל 18 הצטרף להרכב הג'אז של אסף סירקיס, "the inner noise". בגיל 19 וחצי הצטרף ללהקת "קובסון", הרכב סלסה-ג'אז.

מפגש אקראי ב-2001 עם המפיק המוזיקלי איל ליאון קצב, הוביל את גולדשטיין לחיבור ראשון עם עולם הפופ. בגיל 22 הוא ניגן ועיבד את הדיסק של ירמי קפלן, "הזמן האבוד", שהפיקו קפלן וקצב. ב-2003 הצטרף גולדשטיין להרכב של ריטה, בניהולו המוזיקלי של המפיק לואי להב, למופע "ריטה ההופעה - Live 2003". כן ניגן ועיבד את אלבום הבכורה של יהושע לימוני, "יהושע".

במהלך המופע של ריטה התחבר גולדשטיין עם המוזיקאי דודו טסה. ב-2004 הפיק במשותף עם טסה את הלהיט "הלילה לא", שכתבו מאיר אריאל ורמי קלינשטיין; שיר מופיע בתקליטו של דודו טסה "בדיוק בזמן". באותה שנה ניגן גולדשטיין בלהיט "מי" של להקת "שוטי הנבואה", מתוך האלבום הזהבשל הלהקה, "מחפשים את דורות".

ב-2005 הפיקו טסה וגולדשטיין את השיר והקליפ "תנו לו צ'אנס", בביצועה של שלישיית מה קשור. באותה שנה נוצר שיתוף פעולה נוסף עם המפיק המוזיקלי לואי להב, שהוליד את האלבום "יום יום" של הזמרת דנה ברגר, בו גולדשטיין עבד כנגן ומעבד; האלבום הופץ בשנת 2006. ב-2005 עיבד גולדשטיין את אלבומה של הזמרת שרון חזיז, שנקרא "שרון חזיז"[1] ואף ניגן בו. באותה שנה הלחין ועיבד יחד עם שמוליק נויפלד את פסקול סדרת המציאות "דרוש מנהיג".

ב-2006 עיבד גולדשטיין וניגן באלבומו של רמי קלינשטיין, "הרבה פנים". באותה שנה, תוך שיתוף פעולה עם המפיק המוזיקלי יעקב למאי, ניגן ועיבד גולדשטיין את השיר "ללכת עם האור", מתוך האלבום "ללכת עם האור" של זהבה בן. גולדשטיין ניגן גם באלבום הזהב של דין דין אביב, "סודותיי", בהפקתו של משה דעבול. בהמשך אותה שנה ניגן גולדשטיין בשירו של דודו טסה "מעליות", מתוך האלבום "לולה"; עיבד וניגן באלבום הבכורה "תודה רבה לך, פחד" של הזמרת איריס פרחי בהפקתו המוזיקלית של אייל ליאון קצב; הלחין בשיתוף פעולה עם נוייפלד וקצב שלושה שירים ב"פרויקט מוזאיק"; וכן הלחין, עיבד והפיק בשיתוף נויפלד את מוזיקת הרקע לסרט התעודה "סיכון מחושב" על רון בן ישי.

בשנת 2007 גולדשטיין ניגן והיה שותף עם גיא בוקאטי בעיבוד האלבום "כל הטוב שבעולם" של אריק איינשטיין; ניגן באלבום הזהב של הזמרת שרית חדד מיס מיוזיק; ניגן באלבום אהבה נשארת של גלעד שגב; ניגן ועיבד את אלבומה של מאיה בוסקילה, שוברת שתיקה; וניגן באלבום הזהב אם אלה החיים של קרן פלס. בין היתר הפיק את השיר "מחכה" עבור ריטה.

ב-2008 הוא ניגן, עיבד והפיק את האלבום "אברהם טל" של אברהם טל והיה שותף להלחנת הלהיט "הזמן עושה את שלו". כמו כן ניגן ועיבד בשיתוף פעולה עם עברי לידר באלבום "בקצב אחיד בתנועות של הגוף"; ניגן באלבום הפלטינה "רמזים" של ריטה; עיבד בשיתוף נויפלד את אלבומו של אוהד חיטמן; הלחין בשיתוף דודו טסה את המעברונים המוזיקליים בסדרת הטלוויזיה "החיים זה לא הכל"; כמו כן הפיק ועיבד מוזיקלית את אלבומו של עופר בשן, "עופר בשן", בשיתוף אודי שמחון.

ב-2009 גולדשטיין הצטרף להרכב המוזיקלי של העונה השביעית של התוכנית "כוכב נולד". בנוסף ניגן באלבום הזהב "מבול" של קרן פלס; הפיק ועיבד במשותף עם עברי לידר את המופע "רמזים" של ריטה; ניגן ועיבד שלושה שירים באלבום הבכורה "יאיר זיו" של יאיר זיו; והלחין בשיתוף עם נויפלד את המוזיקה לסדרה "מרחק נגיעה".

ב-2010 הפיק מוזיקלית את המופע בפארק הירקון של האלבום "עבודה עברית 2010". באותה שנה הלחין, עיבד והפיק בשיתוף עם אברהם טל את פסקול הסדרה "חטופים".

ב-2011 גולדשטיין ניגן בדואט של שלמה ארצי ואריק איינשטיין "חוזרים הביתה" בהפקתו של גיא בוקאטי. כמו כן גולדשטיין מפיק ומעבד במשותף עם עברי לידר את המופע "The Aluminum Show".

ב-2012 גולדשטיין הפיק ועיבד ביחד עם רון קליין מופע של רמי קלינשטיין - מופע הכולל את מיטב שיריו של קלינשטיין בשיתוף רביעיית נגנים ו35 רקדנים בניהולו האומנותי של עידו תדמור.

באמצע שנת 2012 גולדשטיין כותב, מפיק, ומתזמר ומעבד אלבום עבור ספריית מוזיקה לסרטים תחת החברה הבינלאומית - Megatrax בשיתוף אודי הרפז ורון קליין.

כמו כן גולדשטיין מנגן באלבומו החדש "מישהו פעם" ושותף לעיבודים במופע החדש -"מישהו פעם" של עברי לידר.

לקראת סוף שנת 2012 גולדשטיין מנגן יחד עם יונתן רזאל באלבומו השני "בין הצלילים" בהפקתו המוזיקלית של אביתר בנאי.

בשנת 2013 גולדשטיין מנגן על מחשב וקלידים בלהקת הבית של תוכנית הטלוויזיה הכוכב הבא בהפקת חברת קשת, וכמו כן אחראי על עיבודי כינורות לצידו של המפיק המוזיקלי של התוכנית עמוס בן דוד.

עוד ב-2013 גולדשטיין מנגן ומעבד מוזיקלית חלק מהמופע של עברי לידר הנקרא מישהו פעם.

בשנת 2014 גולדשטיין מנגן ומעבד מוזיקלית בשיתוף גיא בוקאטי את שיריו האחרונים של אריק איינשטיין.

בשנת 2015 גולדשטיין מלחין ומעבד מוזיקלית בשיתוף עברי לידר את המוזיקה המקורית לביתן הישראלי בתערוכת אקספו מילאנו (איטליה), שבה התארחו מיליוני מבקרים.

בשנת 2015 גולדשטיין מלחין מוזיקה לסדרה להתבגר (סדרת טלוויזיה) בערוץ 10.

בשנת 2016 גולדשטיין הצטרף להרכב המלווה את המופע של קרן פלס ורמי קלינשטיין ואף מנגן באלבום המשותף וכמו כן באלבום המופע.

בשנת 2016 המוזיקה של גולדשטיין נבחרת ללוות סרטון קמפיין של הילרי קלינטון ושל ברק אובמה במסגרת בחירות לנשיאות ארצות הברית וראש ממשלת ורמונט.

בין השנים 2017-2020 גולדשטיין מצטרף כנגן קבוע בהרכבו המוזיקלי של הזמר ומלחין רמי קליינשטיין.

בשנת 2019 גולדשטיין לראשונה מציג את צילומיו בתערוכת אומנות בגלריית צאבה ארט בהרצליה.

בשנת 2021 גולדשטיין מצטרף להרכבו המוזיקלי של עופר מאירי, מטרופולין.

וכמו כן מלחין מוזיקה עבור וולט דיסני.[דרוש מקור]

בשנת 2022 התחיל גולדשטיין לעבוד עם ליאור ניצן על פרוייקט מוסיקאלי חדשני מבוסס בינה מלאכותית הנקרא גט-סאונד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עדי גולדשטיין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שרון חזיז באתר "מומה"