עיגול לטובה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עיגול לטובה
התאגדות עמותה
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2008–הווה (כ־16 שנים)
www.round-up.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עיגול לטובה היא עמותה המעודדת תרומות קטנות לעמותות. באמצעות הוראה קבועה, ניתן לעגל כלפי מעלה כל עסקה בכרטיס אשראי או לעגל כלפי מטה את השכר נטו בתלוש המשכורת החודשי[1] ואת ההפרש לתרום לעמותה או למטרה על פי רשימה גופים באתר "עיגול לטובה". הכסף הנתרם מועבר לעמותות הנבחרות. עיגול לטובה נוסדה בשנת 2008 על ידי אורני פטרושקה, יעקב בורק ויהושע אגסי.

נכון לאוקטובר 2019, למעלה מ-294,000 איש תורמים באמצעות עיגול לטובה ומעבירים, מדי חודש, כ-4 ש"ח בממוצע, וסכום הכסף שנתרם הוא כ-55 מיליון ש"ח.[2]

פעילות העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמותות העומדות לבחירת התורם הן עמותות שעברו את מבדקי "מידות – שיקוף ודירוג עמותות", חברה לתועלת הציבור וללא כוונת רווח, שמדרגת אותן ומנתחת את התחומים שבהם הן פועלות, כדאי לאמוד את יכולתן להשיג את היעדים והמטרות שלהן.

בנוסף, העמותות עוברות סינון בידי ועדה ציבורית שבראשה עומד שופט בית המשפט העליון בדימוס פרופ' אליקים רובינשטיין. כל העמותות החברות בעיגול לטובה מחויבות באישור ניהול תקין ובסעיף 46א' לזיכוי התרומה במס.

נכון ל-2019, עיגול לטובה מסייעת ל-168 עמותות, המחולקות ל-10 תחומי פעילות שונים: הגנת הסביבה ובעלי חיים, אנשים עם מוגבלויות, בריאות, חינוך, ילדים ונוער בסיכון, נשים במצוקה, סובלנות וזכויות אדם, אזרחים ותיקים וקהילות נזקקות, רווחה ותעסוקה, ותרבות והתנדבות.

התורמים יכולים לבחור לתרום בשלוש אופנים שונים:

  • תרומה ישירות לארגון ללא כוונת רווח (עמותה או חברה לתועלת הציבור).
  • תחום – כאשר התרומה תחולק באופן שווה בין כל הארגונים המשויכים לתחום הנבחר.
  • כללי (ברירת המחדל) – התרומה מחולקת באופן שווה בין כל הארגונים שמופיעים ברשימה.

בשנת 2018 העבירה עיגול לטובה לעמותות החברות תרומות בסך 10,332,000 ש"ח.[3] בנוסף היו לה הכנסות מתרומות בסך למעלה מ-1.5 מיליון ₪. סך ההוצאות של העמותה בשנה זו עמדו על למעלה מ-1.2 מיליון ש"ח.

באוקטובר 2023, בזמן מלחמת חרבות ברזל, יצאה העמותה בקמפיין פרסום עם קשת 12 שמטרתו לגייס כסף לתושבי הדרום ולכוחות הביטחון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בתלושים המופקים על ידי חברות מחשוב השכר "חילן", "הר-גל" ו"מלם שכר"
  2. ^ לפי אתר הארגון.
  3. ^ עיגול לטובה - דוחות כספיים ל-31 בדצמבר 2019, באתר גיידסטאר