עינות ירדן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עינות ירדן
בית ספר שש-שנתי
תקופת הפעילות 1953–הווה (כ־71 שנים)
מיקום
מיקום קיבוץ עמיר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עינות ירדן הוא חטיבת ביניים ובית ספר תיכון אזורי בקיבוץ עמיר שבעמק החולה, המתנהל ברוח דמוקרטית. בעבר היה מוסד חינוכי של השומר הצעיר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית הספר עינות ירדן הוקם כמוסד חינוכי אזורי של השומר הצעיר בגליל העליון ב-1953, וכמו רובם המוחלט של המוסדות החינוכיים של השומר הצעיר, תפקד כפנימייה של חברת נעורים אוטונומית. המוסד הוקם על ידי קיבוצי הקיבוץ הארצי בגליל העליון – עמיר, שמיר, להבות הבשן ודן, ולאחר מכן הצטרף גם קיבוץ שניר. ב-1995 עבר קיבוץ דן לבית הספר הר וגיא.

התנהלות בית הספר כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנהלת בית הספר כיום היא טל עזגד שפיגלר.

הפרלמנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרלמנט, אחד הגופים המרכזיים בחיי בית הספר, מורכב מכל אדם מאוכלוסיית בית הספר (מורים, תלמידים ואנשי צוות שונים כאחד) אשר מתעניין בנושא הנידון. הנושאים מועלים לדיון על ידי אנשים מאוכלוסיית בית הספר. במהלך הדיונים ניתנת הזדמנות שווה לכל המשתתפים להביע את דעתם ואת השקפתם בנושא. לאחר מכן מגבשים ניסוח להצעות והן עולות להצבעה גלויה. ההחלטות מכובדות על פי רוב, אך מכיוון שאין גוף מוגדר אשר אוכף את החלטות הפרלמנט, יש הטוענים כי הוא חסר ערך.

שיטת החונכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיטה נולדה מתוך טענה כי מחנך הכיתה אינו דמות משמעותית עבור מרבית התלמידים, וספק אם בשנות נעוריהם קיימת נוכחות של מבוגר משמעותי בחייהם. הרעיון בשיטה הוא לספק לכל תלמיד תיכון אדם מבוגר שינחה אותו ויהפוך לדמות משמעותית בחייו – כל מבוגר מצוות בית הספר יכול להיות דמות משמעותית בעיני אותו נער אשר בוחר בו. בכל קיץ נשלחת רשימת חונכים לכל התלמידים (ממסיימי כיתות ז' ומעלה), והם בוחרים כמה מהם. לאחר מכן משובצים חניכים לכל חונך תוך ניסיון לאזן בין מספר החניכים של כל חונך והתחשבות בהעדפות החניך. השיטה מופעלת בבית הספר כבר שנים רבות ומוכיחה את עצמה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עינות ירדן בוויקישיתוף