ענת ניב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הערך כולל רק רשימה ארוכה מאוד של סרטים/סרטונים שניב דבבה/ביימה/הפיקה. הסבר בדף השיחה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הערך כולל רק רשימה ארוכה מאוד של סרטים/סרטונים שניב דבבה/ביימה/הפיקה. הסבר בדף השיחה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ענת ניב
שם לידה ענת מונוביץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת אנימציה
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים רועי ניב, יהלי ניב ושלר עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ענת ניב היא במאית, עורכת, מפיקה ומדבבת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניב ביצעה מספר שירי פתיחה של מספר תוכניות מצוירות. בהן, "משפחת קדמוני", "משפחת סימפסון - הסרט", "החבורה של פיני וויני", "המחשובבים", "שרקי וג'ורג'", "הנסיכה ותלתלי הקסם", "סופר בן" ו"סקרנל", בשנת 1993 ביצעה יחד עם מרית יפה את שיר הפתיחה לסדרה "טובטוב הגמד" כאשר עברה הסדרה מהחינוכית לערוץ הילדים, ודובבה עם שחקנים חדשים, וכך גם השיר ששונה במעט מהמקור שביצע אריה מוסקונה בגרסתה הראשונה של הסדרה משנת 1986 . ניב שימשה כבמאית קולות בתוכניות "חידני" ו"סלבס", שאף תרמה את קולה לתוכנית זו. כמו כן, הייתה ניב עורכת התוכניות "תעלומות מתחת לאף" ו"מתחת לאף" שהוקרנו בערוץ לוגי.

לאורך השנים שימשה ניב כבמאית, מפיקה ומדבבת של סרטים ותוכניות טלוויזיה רבות. בהן, "כנפי הרעם", "פאו וואו" ו"מייטי מקס". בשנת 1991 ביימה ודיבבה בתוכנית המצוירת "סקרנל" ששודרה בערוץ הילדים. במהלך אותה שנה, שימשה ניב כבמאית ומדבבת התוכנית "סופר בן" שהוקרנה אף היא בערוץ הילדים ו"כנפי הרעם" שעלתה לשידור בערוץ 2. בשנת 1993 שיחקה בקלטת הווידאו "ברחוב האלף בית" לצד עוזי פוקס ובאותה שנה ביימה ניב את התוכנית המצוירת "יאמיזאור" ששודרה בערוץ הילדים וערוץ הופ!, ובשנים 1993–1994 הפיקה וביימה את התוכנית המצוירת "הנסיכה ותלתלי הקסם". במהלך אותה שנה, שימשה ניב כמפיקה ובמאית התוכנית "שרקי וג'ורג'". בשנת 1994 דיבבה וביימה את סרט האנימציה "גן עדן לכלבים". באותה שנה תרמה ניב את קולה בסרטי האנימציה "רובר מלך החווה" ו"הטוסטר הקטן והאמיץ", וכמו כן ביימה, הפיקה ודיבבה בסדרה "נאדי". בשנים 19961999 ביימה, הפיקה ודיבבה בתוכנית המצוירת "אוטובוס הקסמים" ששודרה בערוץ הילדים.

בשנת 1996 שימשה ניב כמדבבת, מפיקה ובמאית התוכנית "עולמו של בובי". ב-1997 הייתה ניב במאית, מפיקה ומדבבת בסרט האנימציה "ספייס ג'אם". במהלך אותה שנה, דיבבה ניב בסרטי האנימציה "האיש במסכת הברזל", "השבוי מזנדה", "גן עדן לכלבים 2" ו"טום סוייר". בשנת 1997 שימשה ניב כבמאית ומדבבת בסרט האנימציה "רוב רוי" ו"לשחרר את ווילי 2 - המסע הביתה". בשנים 1997–1998 ביימה ניב בתוכנית "המחשובבים" ששודרה בערוץ הילדים. בין השנים 1997- 1999 ביימה ודיבבה בתוכנית המצוירת "סופרמן" ששודרה בערוץ הילדים. בשנת 1997 דיבבה וביימה ניב בסרט האנימציה "דון קישוט". בשנת 2003 תרמה ניב את קולה בתוכנית המצוירת "פוקימון". במהלך אותה שנה היא דבבה בתוכניות המצוירות "ליגת הצדק" ששודרה בערוץ הילדים ו"פנו דרך לנאדי" ששודרה בערוץ הופ!. בשנת 2004 דיבבה ניב את אמא של "רד" בתוכנית המצוירת "רובוטריקים ארמדה" שעלתה לשידור בערוץ ג'טיקס. במהלך אותה שנה, דיבבה ניב בסרטים ובתוכניות המצוירות "היה היה - ממציאים" ששודרה בערוץ לוגי, "עולמה הסודי של סברינה" שהוקרנה בערוץ הילדים, "גארפילד" ו"שרלוק הולמס במאה ה-22". החל משנת 2005 דיבבה את המנהלת פרגונדה מ"מועדון ווינX" ששודרה בערוץ הילדים. באותה שנה היא דיבבה בסרט האנימציה "סיפורי כתם שמש - של מי הביצה הזאת?".

בשנת 2006 דיבבה ניב בתוכנית המצוירת "ליגת הצדק - ללא גבולות" שעלתה לשידור בערוץ הילדים. בשנת 2007 דיבבה ניב בסרטים ובתוכניות המצוירות "משפחת סימפסון - הסרט" (את מארג' סימפסון), "מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה", "הדג שלי שטן" ו"ג'ים על הירח". בשנת 2009 דיבבה ניב בסרטי האנימציה "עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים", "למעלה", "הנסיכה והעדשה", "מדברים אנגלית עם נאדי" "הרפתקאות נאדי באי", ו"מוסטי". בשנת 2010 תרמה ניב את קולה לסרטים ולתוכניות המצוירות "משפחת קדמוני", "לו!", "ג'רונימו סטילטון", "אליס בארץ הפלאות", "לילי המכשפה - הדרקון וספר הקסמים", "מסובבים", "אי-שרדות", "אי-שרדות אקשן", "אי-שרדות מסביב לעולם" ו"אי-שרדות אקשן - איחוד מחדש". בשנת 2011 דיבבה ניב בסרטים ובתוכניות "שומר גן החיות", "המפלצות שלי", "צעצוע של סיפור בקיצור: פעמיים באז בבקשה" ו"מועדון ווינX: ספיישלים" (שוב את פרגונדה). בשנת 2012 תרמה ניב את קולה לסרטים ולתוכניות המצוירות "טרה דאנקן", "עידן הקרח 4: יבשת בתנועה", "הלוני טונס", "הנטיק" ו"בייבי לוני טונס". בשנת 2014 דיבבה את שילה בסדרת ההנפשה "שיזאו".

בשנת 2019 החלה לדבב בסדרה "פולי פוקט" את פנלופי פוקט, סבתא של הדמות הראשית.

בשנת 2022 דיבבה בסדרת הטלוויזיה "סופר תוכים" ובסרט "סינדרלה 3: אהבת אמת", וביימה את הדיבוב של הסרט "אדומה אש". בהמשך השנה ביימה את הדיבוב של ההפקות "קלאופטרה בחלל", "צוות תרנגול" ו"המחנה הקסום", שגם לקחה חלק בדיבוב שלהן.

בשנת 2023 דיבבה בסרט "לירוי וסטיץ'".

בשנת 2024 דיבבה בסדרה "הגורים הבנאים" את ראשת העיר גילמור.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניב היא אלמנתו של ירון ניסימוב. לפני מותו שינה ירון את שם משפחתו לניב. היא אם לרועי ויהלי שכמו אמם, עוסקים בדיבוב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ענת ניב, במיזם "אישים" לתיעוד היצירה הישראלית
  • ענת ניב, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • ענת ניב, באתר "אידיבי", מאגר הידע העברי לקולנוע ישראלי ועולמי