ערן סלע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערן סלע

ערן סלע (נולד ב-11 באפריל 1968) הוא פרשן כדורסל ישראלי. שימש ראש דסק הכדורסל של העיתון מעריב, ראש דסק הכדורסל של אתר הספורט ONE, חבר בפאנל של התוכנית "רק ספורט" ברדיו ללא הפסקה, בעל טור שבועי בעיתון "מקור ראשון" והיה גם כותב קבוע במגזין "בלייזר". בעשור השני של המאה ה-21, משמש סלע פרשן ליגת התיכונים בישראל וליגת המכללות האמריקנית בערוץ הטלוויזיה "ONE".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סלע נולד וגדל בפתח תקווה. החל את דרכו ככדורסלן צעיר במועדון מכבי פתח תקווה שם שיתף פעולה עם שרון דרוקר. לאחר שנפצע בברך בגיל 17 נאלץ לפרוש ממשחק פעיל.

את שירותו בצה"ל עשה בתחנת הרדיו גלי צה"ל, שם הגיש פינות ספורט, שימש סטטיסטיקאי וערך את התוכנית "צעד וחצי". לאחר שירותו הצבאי הצטרף סלע לעיתון "עולם הספורט". לאחר כחצי שנה נסגר העיתון וסלע עבר לכתוב בעיתון "מעריב", בו היה בעל טור קבוע בשם "סיפרה בסלע". הטור שילב סטטיסטיקה והומור בקשר לכדורסל בארץ ובעולם. במעריב עבד כ-15 שנים (1990-2005) ובמהלכן סיקר את הפועל ומכבי תל אביב, וכן את תחום הכדורסל האירופי. הוא החליף את עפר שלח כפרשן הכדורסל של העיתון לאחר עזיבתו. כמו כן, בתחילת שנות ה-90 כתב סלע במשך שנתיים למקומונים "מלאבס" ו"צומת השרון", ואף עבד שנה בערוץ הספורט כפרשן אירופי.

ב-2005, לאחר שסיים את עבודתו ב-"מעריב", שימש סלע דובר איגוד הכדורסל בישראל במשך 10 חודשים, ובתחילת שנת 2006 עבר לשמש ראש דסק הכדורסל של אתר ONE. במקביל, הוא מפעיל אתר אינטרנט בנושא כדורסל בשם "כדורסלע". סלע כתב במרוצת השנים מספר ספרים וחוברות העוסקים בכדורסל.

החל משנת 2002 ועד לשנת 2010 סלע פרסם מדי שנה את "יומן הכדורסל של ערן סלע" לתלמידי בתי הספר.

במקביל לתפקידו התקשורתי, הוא משמש גם כסוכן שחקני ושחקניות כדורסל בסוכנות ששמה "כחול לבן".

סלע נשוי ואב לשלושה. הוא אחיו הגדול של כדורסלן העבר גיל סלע.

ספרים וחוברות שכתב[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מדריך הכדורסל השלם, 1998, נכתב עם ירון טלפז - ספר המקשר בין הכדורסל הישראלי, האירופי והאמריקאי, במתכונת קידום לעונת משחקים, הוצאה פרטית.
  • מסביב לכדור, 2003 - סיפורים מעולם הכדורסל, הוצאת מודן.
  • על המפה – עונה למזכרת בכדורסל הישראלי, 2004 - חוברת צבעונית על העונה בה זכתה מכבי תל אביב באליפות היורוליג והפועל ירושלים באליפות היול"ב קאפ.
  • דאנק בפרצוף, 2005 - סיפורים מעולם הכדורסל, הוצאת מודן.
  • היכל התהילה – 50 הכדורסלנים הגדולים של ישראל בכל הזמנים, 2005 - אלבום שנכתב ביחד עם אהרל'ה ויסברג וקובע את רשימת 50 הכדורסלנים הטובים של ישראל.
  • עבירה במתכוון, 2006 - ספר המורכב מאוסף קטעים נבחרים של הטור "סיפרה בסלע" שפורסם במעריב בין השנים 1990–2005, הוצאת מודן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]