פאולו ג'ורדנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פאולו ג'ורדנו
Paolo Giordano
פאולו ג'ורדנו
פאולו ג'ורדנו
לידה 19 בדצמבר 1982 (בן 41)
טורינו, איטליה
מדינה איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום איטלקי
עיסוק פיזיקאי, סופר
מקום לימודים אוניברסיטת טורינו עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה איטלקית
פרסים והוקרה פרס סטרגה, פרס קמפיאלו
http://www.PaoloGiordano.it/en
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית


פאולו ג'ורדנואיטלקית: Paolo Giordano; טורינו, 19 בדצמבר 1982) הוא פיזיקאי וסופר איטלקי זוכה פרס סטרגה ופרס קמפיאלו על הרומן הראשון שכתב, "בדידותם של המספרים הראשוניים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורדנו נולד ב-19 בדצמבר 1982, בטורינו, איטליה. הוא למד פיזיקה באוניברסיטת טורינו וקיבל תואר שני בפיזיקה של כוחות היסוד. לאחר מכן זכה במלגה לדוקטורט בפיזיקה של חלקיקים אלמנטריים בבית הספר למוסמכים במדע וטכנולוגיה של אותה אוניברסיטה. כיום הוא חוקר את תכונותיו של הקווארק התחתון במסגרת פרויקט שממומן בשיתוף עם המכון הלאומי לפיזיקה גרעינית. בשנת 2010 ביקר ג'ורדנו בישראל במסגרת פסטיבל הסופרים הבינלאומי השני בירושלים.[1] בשנת 2015 ביקר שוב בישראל במסגרת יריד הספרים הבינלאומי בירושלים ה-27.[2]

יצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורדנו כתב את הרומן "בדידותם של המספרים הראשוניים" (La solitudine dei numeri primi), שיצא לאור בשנת 2008, ממנו נמכרו עד היום כשני מיליון עותקים[3], ואשר זיכה אותו בפרס קמפיאלו בקטגוריית ספר ביכורים[4] ובפרס סטרגה.[5] הוא זכה בפרס בגיל 26, והוא הסופר הצעיר שזכה בפרס זה. דמויות בספר הן זוג מספרים ראשוניים תאומים, שמופרדים זה מזה על ידי מספר זוגי יחיד שלא מאפשר להם להפגש, למרות שהם כה קרובים. ב-2009 הופק סרט על פי הרומן. ב-2010 תורגם הרומן לעברית.

ג'ורדנו קיבל ב-9 ביולי 2008 את פרס הספרות והמדע "מרק-סרונו" (Merck-Serono) בקטגוריית סיפורת, מטעם האקדמיה לביוטכנולוגיה, וב-23 באוגוסט 2008 את הפרס הספרותי "פריניינו"(Frignano) בקטגוריית יצירת ביכורים. הוא גם היה בין המועמדים הסופיים בתחרות ה-14 של הפרס הספרותי של אלאסיו בתחרות הנקראת "מאה ספרים – סופר אחד לאירופה"[6] ובתחרות ה-18 של פרס מועדון PEN האיטלקי.

לג'ורדנו טור בשבועון ג'ויה (Gioia), בו הוא כותב סיפורים בהשראת ידיעות מהחדשות. הוא פרסם את הסיפור "סנפיר הזנב" (La pinna caudale) בכתב העת "נושאים חדשים", בגיליון מיוחד שהוקדש ל"עדיין לא בני שלושים", על יוצרים שנולדו בשנות ה-80. ביוני 2008 הציג בפסטיבל השביעי לספרות של רומא (VII Festival delle Letterature di Roma) את הסיפור המכונה "מזון בקופסה"(Vitto in the box).

בשנת 2020, יחד עם הקולנוען לוקה גואדאנינו יצר את סדרת הטלוויזיה האמריקאית "אנחנו מי שאנחנו" לרשת HBO, לו גם כתב את התסריט. באיטליה שודרה הסדרה ברשת Sky Atlantic.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פאולו ג'ורדנו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פסטיבל הסופרים הבינלאומי השני
  2. ^ יריד הספרים הבינלאומי מגיע לירושלים, באתר ynet, 20 בינואר 2015
  3. ^ Sunday Book Review
  4. ^ פרס קמפיאלו 2008 (באיטלקית)
  5. ^ רשימת זוכי פרס סטרגה (באיטלקית)
  6. ^ Premio letterario Alassio Cento libri - Un Autore per l'Europa