פאפא רוץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
פאפא רוץ'
Papa Roach
מקום הקמה קליפורניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות קליפורניה, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1993
סוגה רוק אלטרנטיבי, נו-מטאל, ראפ מטאל
חברת תקליטים Geffen Records
אתר רשמי
פרופיל ב-IMDb
חברים
ג'קובי שאדיקס (קובי דיק)
ג'רי הורטון
טובין אספרנס
טוני פלרמו
חברים לשעבר
דייב באקנר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פאפא רוץ' (באנגלית: Papa Roach; בתרגום לעברית: "אבא מקק") היא להקת רוק אלטרנטיבי מקליפורניה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה בשנת 1993 על ידי קובי שדיקס ודייב באקנר. השניים נפגשו במגרש הפוטבול של התיכון בו למדו. ההרכב שלהם הופיע לראשונה בערב כישרונות בתיכון, אך למרות שהפסידו, דיקס ובאקנר ידעו שיש להם פוטנציאל. בשנת 1994 הקליטה הלהקה את השיר הראשון שלה, ולאחר מכן יצאו החברים למסע הופעות, בו הם בעיקר חיממו להקות אחרות בסצנת הנו מטאל. עד שנת 1998 הספיקה הלהקה להחליף מספר נגנים.

השנים הגדולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת סוף שנות ה-90, היה הנו מטאל בארצות הברית בשיאו. הלהקה הוציאה בשנת 1997 את אלבומה הראשון "Old Friends From Young Years" ובשנת 1999 את אלבומה המצליח "Infest", שזכה בפלטינה משולשת. אחד הלהיטים מהאלבום היה השיר "Last Resort", שגם זכה לקליפ. הלהקה יצאה לסיבוב הופעות בינלאומי וחזרה ממנו כדי להקליט את אלבומה הבא "lovehatetragedy", שיצא בקיץ 2002. האלבום אמנם זכה לביקורות חיוביות מהמעריצים, אך הצליח למכור פחות מקודמו והגיע למעמד של אלבום זהב. באוגוסט של שנת 2004, הוציאה פאפא רוץ' את אלבומה הבא, "Getting Away with Murder", והגיע למעמד של פלטינה.

לאחר צאת Getting Away with Murder ב-2004 יצא הלהקה לסיבוב הופעות ארוך. וב-2006 הם הוציאו את אלבומם "The Paramour Sessions" עם בונוס של השיר "Scars" מהופעה חייה, ויצאו לסיבוב הופעות בארצות הברית ואירופה באוגוסט 2006. בינואר 2008, עזב המתופף דייב באקנר את הלהקה מסיבות אישיות. הוא הוחלף במתופף טוני פלרמו. ב-23 במרץ 2009 הוציאה הלהקה אלבום נוסף בשם "metamorphosis" בו נכללו בין היתר השירים "Lifeline" ו"Hollywood Whore".

ב-22 בדצמבר 2022 הוכרז כי הלהקה תגיע לראשונה בתולדותיה לישראל ותופיע בפסטיבל "Summer In The City" שיתקיים בגני יהושע ב-31 במאי 2023, אולם ב-22 במרץ הוכרז כי הלהקה ביטלה את הופעה זו מסיבה שלא קשורה להפקת האירוע.

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברים לשעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פאפא רוץ' בוויקישיתוף
הקודם:
2022: פו פייטרס
פרס המוזיקה של iHeartRadio לאמן הרוק של השנה
2023: פאפא רוץ'
הבא: