פלורנטין (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פלורנטין
שיר הנושא "מכה אפורה" של מוניקה סקס
סוגה דרמה
יוצרים אודי זמברג, איתן פוקס
כותבים עדו בורנשטיין, גל אוחובסקי, גיא אסיף, אבנר ברנהיימר
בימוי איתן פוקס, אורי סיון, אריק רוטשטיין
שחקנים איילת זורר, סמי הורי, דנה מודן, קארין אופיר, עמי סמולרצ'יק, ניר פרידמן, עדי טרר, אורי בנאי, אבשלום פולק
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3
מספר פרקים 39
הפקה
חברת הפקה הפקות תוצרת הארץ
עורכים דב שטויר; טל שפי
בעלי תפקידים נוספים כרמל להב
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 2 (טלעד)
yes קולנוע ישראלי (ש.ח)
ערוץ 24 (ש.ח)
רשת 13 (ש.ח)
תקופת שידור מקורית 5 באוקטובר 19972000
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פלורנטין היא סדרת טלוויזיה ישראלית שהופקה על ידי הפקות תוצרת הארץ ושודרה בין השנים 19972000 בערוץ 2, במסגרת זכיינית השידור טלעד.

החל ספטמבר 2019, הסדרה חזרה להיות משודרת בערוץ 24 בשעות הלילה (ומרתון שבועי בלילה בין שישי לשבת).

החל מאוקטובר 2021 משודרת הסדרה בשעות הלילה בערוץ רשת 13.

הסדרה, אשר נוצרה על ידי אודי זמברג (מפיק הסדרה) ואיתן פוקס (במאי הסדרה), עדו בורנשטיין וגל אוחובסקי (תסריטאי הסדרה), עוקבת אחר חייהם של חבורת צעירים, בגילאי העשרים לחייהם, הגרים בשכונת פלורנטין שבתל אביב. סיפורי אהבה, חברויות, חיים מקצועיים וכן מריבות ומכשולים, כולם הופיעו במהלך שלוש עונות הסדרה, דרך שלל הדמויות השונות.

שיר הנושא של הסדרה היה "מכה אפורה" של מוניקה סקס.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת, בעיקר, אחר שלוש דמויות המתגוררות בדירת שותפים בפלורנטין: תותי (קארין אופיר), צעירה תמימה וחובבת שוקו, איגי (אורי בנאי) הומוסקסואל נשי העובד כאופה, ושותפם החדש, תומר (אבשלום פולק), סטודנט לקולנוע שעבר לתל אביב מירושלים ומתמודד במהלך הסדרה עם זהותו המינית כהומוסקסואל (דירת שותפים בהרכב דומה מופיעה בסרטם המאוחר יותר של אותם יוצרים, "הבועה"). כמו כן עוקבת הסדרה אחר דמויות נוספות הגרות בשכנות לדירת השותפים ומנהלות איתם קשרים חברתיים מגוונים. כמעט כל פרק בסדרה עוקב אחר אחת מהדמויות, יחסיה עם האנשים הסובבים אותה, חייה המקצועיים ומהלך חייה, בניסיון למצוא הגדרה עצמית, אהבה ואושר. שכונת פלורנטין הופכת במהרה לסמל לחיי חוסר הגדרה ונעורים אינסופיים, המשמשת הן כנקודת מפלט והן כמצב חסר מוצא לדמויות המסובכות.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11319971997
21319981998
31319992000

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

להצגת התוכן - לחצו על "הצגה" משמאל
עונה ראשונה
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי רייטינג
1 1 איתן פוקס עדו בורנשטיין 1997
תל אביב 1995. תומר, החבר הכי טוב של שירה ותותי, חוזר מהודו אחרי שנתיים. המפגש המחודש מעלה זכרונות ילדות מתוקים וטראומה שכולם ניסו לשכוח. בתפקיד אורח: רוזינה קמבוס.
2 2 איתן פוקס עדו בורנשטיין 1997
ערב ראש השנה תשנ"ו 1995. מאור לוחץ על שירה לצאת לטיול. שירה ותותי מעודדות את תומר לעלות לירושלים ולומר להוריו שלום. מאור יוצא לעשות מעשה נואש. בתפקידי אורח: רוזינה קמבוס, יענקל'ה יעקובסון.
3 3 איתן פוקס גפי אמיר
שרון גרינברג
1997
בין ראש השנה ליום כיפור תשנ"ו 1995. תותי מתיידדת עם סשה, ומתוודה שבעצם אף פעם לא קיימה יחסי מין. חנן, השותף לעסקים של מאור, מחפש שותפה. גלי מתעקשת להיכנס מיד וחנן חושב שההתלהבות היא בגללו. בערב הוא מבין שגלי בורחת. בתפקיד אורח: גבי אלדור.
4 4 איתן פוקס גל אוחובסקי
גפי אמיר
אורי סיון
1997
אוקטובר 1995. לחנן נצבט הלב כל פעם שגלי מסתגרת עם החבר שלה בחדר. הוא מזכיר לה שזו דירה לשניים ושהוא לא בחר את החבר שלה בתור שותף. גלי מכריזה מלחמה. תומר מחליט לצאת מהארון. בתפקיד אורח: ישראל דמידוב.
5 5 איתן פוקס עדו בורנשטיין 1997
נובמבר 1995. מאור עסוק באספרסו-בר שהוא מקים. שירה בוגדת בחבר שלה. גם תומר עושה מעשה שמתגלה כבגידה בחבר, ובטלוויזיה נודע שיצחק רבין נרצח.
6 6 איתן פוקס גל אוחובסקי
עדו בורנשטיין
1997
6 בנובמבר 1995. מאור מחליט לעשות את אקט האהבה האולטימטיבי. שירה נוסעת לפגוש את אימו של ארז, אהובה שנפל. תומר נוסע לירושלים ומעמת את הוריו עם סודו, משם הוא יוצא להר הרצל - לדבר עם ארז. בתפקידי אורח: יענקל'ה יעקובסון, ניצה שאול, נירה רבינוביץ', צילה דגן.
7 7 איתן פוקס עדו בורנשטיין 1997
ינואר 1996. תותי עדיין חולמת על סשה ומוצאת את עצמה מתיידדת עם אשתו. מי שמפתיע אותה הוא קובי, שעובר לגור בבניין. בתפקידי אורח: סווטלנה דמידוב, ישראל דמידוב.
8 8 איתן פוקס גל אוחובסקי 1997
פברואר 1996. מאור מקבל זימון למילואים ומחליט שעסקי הפאבים מחייבים אותו להשתחרר. החבר'ה מציעים לו ללכת לוועדת שיחרורים ולהצהיר כי הוא הומו.
9 9 איתן פוקס אבנר ברנהיימר 1997
מירי, אחותו הקטנה של קובי, בורחת מהבית ומגיעה לפלורנטין. קובי מתעצבן כי הוא חושב שמאור מתחיל עם אחותו.
10 10 איתן פוקס גיא אסיף 1997
גלי נשלחת לסקר את פתיחת עונת הרחצה ומוצאת את עצמה בלי צלם, וחנן מנצל את ההזדמנות הפעם. בתפקיד אורח: טינקרבל.
11 11 איתן פוקס גל אוחובסקי 1997
4 במרץ 1996, אחרי הפיגועים בירושלים. תומר צריך להכין סרט לאוניברסיטה. הוא מחליט לראיין את כל חבריו. הם, מצידם, ינצלו את ההזדמנות כדי לספר על עצמם דברים שלא ידענו.
12 12 איתן פוקס תמר גלבץ 1997
אפריל 1996. תותי מבוהלת מההיריון שלה. היא נלחצת מהצעת הנישואין של קובי ובורחת לבקר את אמה בירושלים.
13 13 איתן פוקס גל אוחובסקי
עדו בורנשטיין
1997
מאי 1996 - בחירות. תותי וקובי "עושים את זה" יום לפני הבחירות לכנסת. שירה מגיע מניו יורק. האם גם מאור יגיע? בתפקידי אורח: ניצה שאול, יענקל'ה יעקובסון, שולה חן, ישראל דמידוב.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

להצגת התוכן - לחצו על "הצגה" משמאל
עונה שנייה
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי רייטינג
14 1 אורי סיון גל אוחובסקי 1998
חצי שנה אחרי. תותי מגיעה לחודש התשיעי להריונה ומתכננת ללדת בבית. קובי נבהל ושירה מנסה לעזור. בעוד החבר'ה מתווכחים אם ילד זה שינוי גדול או לא, נתקפת תותי בתחושה שכולם נגדה ונעלמת...
15 2 אורי סיון עדו בורנשטיין 1998
תומר נפגש עם אביו המציע לו לנסות טיפול מיוחד עם מטפלת מין. הוא כועס על הוריו, אבל מחליט ללכת לפגישה. במקביל, יוצאות תותי ושירה לחפש בחורים, ותותי מבינה שהיא כבר מחוץ למשחק.
16 3 אורי סיון גפי אמיר 1998
צ'ומפי וקופי, שני החברים של חנן מהמשק, מגיעים לגלי וחנן בלי להודיע. חנן העירוני החדש נקרע בין חברתו התל אביבית הצינית, לבין חבריו הקיבוצניקים.
17 4 אורי סיון עדו בורנשטיין 1998
מירי, אחותו של קובי, מגיעה לשכונה ומתחילה לעבוד כנערת טלפון. קובי מארגן ארוחת ערב רומנטית לכבוד יום השנה שלו ושל תותי אך האירוע נכשל והמצב הולך ומסתבך.
18 5 אורי סיון עדו בורנשטיין 1998
שירה לומדת בספריית האוניברסיטה, שם היא פוגשת את ראמי ומתאהבת בו מבלי לדעת עליו דבר. תותי שקועה בפנטזיות שמישהו יתחיל איתה. שירה רבה עם אמה.
19 6 אורי סיון ורד שפירא 1998
צמר מייסד את "הכח פלורנטין". סיפורו של ראמי נחשף. האהבה בינו לבין שירה רק מתגברת והוא מציע לה לברוח איתו לאיים הקריביים. אבל ראמי מסובך מכל זווית אפשרית - הוא לא יכול להישאר ולא יכול לברוח.
20 7 אורי סיון עדו בורנשטיין 1998
תותי משועממת. קובי מראה לה מכתב שהגיע בטעות עבור סשה. תותי מזמינה את סשה לקחת את המכתב ושוכבת איתו. במקביל, תומר עושה סרט הבודק את "כל האמת על החברות הנשית".
21 8 אורי סיון עדו בורנשטיין 1998
חוסר הרגישות שתומר מגלה בזמן עשיית הסרט משגע את איגי. הוא מנסה לצלם קטע בניגוד לרצונו של תומר. תומר זועם ויחסיהם מתדרדרים ומגיעים למשבר של ממש. איגי מחליט לעזוב את הבית.
22 9 אורי סיון שרון גרינברג-ליאור 1998
חנן מקבל חיובים שונים ומשונים בסכומים קטנים על הוויזה ומגלה שהיא נגנבה. חנן מפנטז שהוויזה נגנבה על ידי בחורה ומתאהב בה במחשבותיו. מצבה של שירה מתדרדר בעקבות היעלמותו של ראמי.
23 10 אורי סיון שרון גרינברג-ליאור 1998
מצבה של שירה ממשיך להתדרדר. חשבון הבנק שלה מוגבל, היא מקבלת מכתב השעיה מהלימודים והבית שלה מאוד מוזנח. מאור עוזר לה למכור את המכונית ותוך כדי כך נקשרים ביניהם מחדש יחסי חברות, אך נגמרים ברע.
24 11 אורי סיון שרון גרינברג-ליאור
עדו בורנשטיין
1998
תותי ותומר משתעשעים עם חושן. קובי עדיין במילואים. ברקע הטלוויזיה מדווחת על אירועים אלימים בשטחים ובגבול הצפון. תומר מגיע הביתה ומקבל הודעה שאחיו הקרבי נפצע בלבנון.
25 12 אורי סיון שרון גרינברג-ליאור
עדו בורנשטיין
1998
תחושת מלחמה באוויר. התקריות האלימות ממשיכות. תומר עם אחיו הפצוע בבית חולים, שירה יוצרת קשר עם זקנה שמפחדת מהמלחמה. קובי מופיע לפתע בבית. הוא מתעלם מתותי ויוצר קשר רק עם חושן.
26 13 אורי סיון שרון גרינברג-ליאור
עדו בורנשטיין
1998
השביט "אייבי" מגיע הלילה. צמר מארגן מסיבה על הגג, ויוזם השלמה בין כל הזוגות הפרודים, אבל אף אחד לא מבטיח שיגיע. שירה מרגישה שהשביט יעשה טוב והיא מנסה לגרור את תומר שיבוא איתה למסיבה.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

להצגת התוכן - לחצו על "הצגה" משמאל
עונה שלישית
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי רייטינג
27 1 אריק רוטשטיין אריק רוטשטיין 1999
כנגד כל הסיכויים מנסה תומר לצלם סרט בהשתתפות חבריו הטובים. שירה מנסה לעזור לו, אבל כל אחד והסיפור שלו, והכל משתבש. בסוף מקבל תומר משהו שלא ציפה לו כלל.
28 2 אריק רוטשטיין ורד שפירא 1999
שירה נזרקת מדירתה ומגיעה לביתו של תומר. היא מוצאת אותו בודד ומבולבל. האינטימיות הרבה בין שניהם מובילה לסגירת מעגל מפתיעה. תותי וקובי שולחים את חושן בפעם הראשונה לגן.
29 3 אריק רוטשטיין לימור נחמיאס 1999
חנן עובר חוויה מוזרה, הוא חושב שחייזרים סימנו אותו, הוא רב עם גלי ונעלם. גלי מודאגת. צמר מנסה לברר כמה באמת הוא חכם ומחכה לתוצאת המבחן הפסיכומטרי שלו. מלצרית חדשה מתחילה לעבוד בפאב.
30 4 אריק רוטשטיין אריק רוטשטיין
מאיר זוסמן
1999
אבא של קובי, הרב לוי, מופיע יום אחד בערב סוכות, אחרי שנתיים בהם לא בא לבקר. קובי לא סולח כל כך מהר. אורח החיים החילוני והדתי מתנגשים והעימות ביניהם, בלתי נמנע.
31 5 שירי שחר לימור נחמיאס 2000
יום אחד מגיעה לשכונה ניקול, דמות חידתית לא ברורה, פאם פטאל מסתורית, היא מדגמנת בעירום בקורס ציור ומבקרת בקפה. קובי נדלק עליה והופך אובססיבי. שירה נלחצת מניקול, היא מוזרה בעיניה.
32 6 שירי שחר לימור נחמיאס 2000
ניקול זורקת את קובי והוא מתעלל בתותי. שירה בצרות והיא מחליטה לעשות תוכנית טלוויזיה. שירה "מתאהבת" בניקול, שעוזרת לה לעשות פיילוט, ונעלמת במסתוריות.
33 7 אריק רוטשטיין שלומי רוטשטיין 2000
צמר במשבר יצירתי, הוא נדלק על בחורה שזורקת אותו בגלל שוקו - ילד בן 14 וחצי. שירה מחפשת אייטמים לתוכנית לילה חדשה שלה. תומר משכנע את איגי לנסוע לבאר שבע ולבקר את משפחתו.
34 8 אריק רוטשטיין אריק רוטשטיין 2000
צמר, הומופוב במסווה, נאלץ לעזוב את דירתו. איגי בדיוק מחפש שותף. תחילתה של ידידות מופלאה וצמד מוזיקלי חדש. סימה מסכימה סוף סוף לצאת עם מאור, הוא רק צריך לקבל תחילה את הסכמת אביה.
35 9 אריק רוטשטיין אריק רוטשטיין 2000
בעל הפאב המקומי רוצה למכור את המקום ולפנות את קובי ומאור משם, כל החברים מתגייסים לעזור, דודו המיליונר של מאור הוא תקוותם האחרונה.
36 10 אריק רוטשטיין אריק רוטשטיין 2000
צמר ואיגי מתארחים בתוכנית הלילה של שירה. המפיק שלה מנסה לשנות את אופי התוכנית והדברים מסתבכים. איגי ותומר בדרך לחזור להיות יחד.
37 11 אריק רוטשטיין אריק רוטשטיין 2000
תותי, שירה וצמר בניו יורק. צמר בטוח שהוא הולך לכבוש את העולם בעזרת חומי, חבר ילדות שמנהל אולפן הקלטות ענק.
38 12 אריק רוטשטיין אריק רוטשטיין 2000
אהרון, עורך דין ישראלי ששירה פגשה ברכבת, נחלץ לעזרתה, והם מתאהבים. חלומותיו של צמר מתנפצים ותותי עוזרת לו ברגעיו הקשים.
39 13 אריק רוטשטיין אריק רוטשטיין 2000
22 בדצמבר 1999. סוף המילניום מתקרב, יחסיהם של קובי ותותי מדרדרים. בין איגי ותומר האהבה פורחת. אבא של סימה משגע את מאור. צמר מקבל הצעה למכור את עצמו בתמורה לתהילה. חנן מדוכא מעזיבתה של גלי.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות כינוי חיבה מקצוע אודות
קארין אופיר רותי טל תותי חברת ילדות של שירה ותומר
אורי בנאי יגאל איגי אופה, צייר שותפה לדירה של תותי
סמי הורי יעקב לוי קובי שותף בבית-הקפה של מאור בחור ממשפחה מסורתית, מיודד עם מאור ומתאהב בתותי
איילת זורר שירה שטיינברג מגישה בערוץ הילדים חברת ילדות של תותי ותומר, בת-זוגו של מאור עם תחילת הסדרה
עדי טרר מאור נוימן בעלים של בית-קפה בפלורנטין בן-זוגה של שירה עם תחילת הסדרה
דנה מודן גלי לב גל גל כתבת רכילות מקומית
עמי סמולרצ'יק חנן תפוח חנץ' גנן חנון שמתאהב בגלי
אבשלום פולק תומר שביט סטודנט לקולנוע חבר ילדות של תותי ושירה
ניר פרידמן ציון חוה צמר מוזיקאי בן-זוגה של גלי עם תחילת הסדרה

שחקנים בתפקידי משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות
לואיז אשר לואיז תושבת פלורנטין, בעלת חנות לוילונות
שרגית בוקובסקי דוברת מאפרת
שלום בן דרור מר נתן מנהל בית הספר רנה קסין בירושלים בשנת 1990
זיו בן צבי צלם פפראצי שעובד עם גלי
להקת השוונג להקת צמר
גיל ורנר צ'ופצ'יק הצ'יטה הסיידקיק של שירה בתוכנית הטלוויזיה שלה
כרמל להב

הגר פלטו

חושן הבת של תותי ושל קובי
יחזקאל לזרוב ארז בלום חברה לשעבר של שירה שנהרג במהלך שירותו הצבאי
מיכל קמחי יועצת שיווק

שחקנים אורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות
יחזקאל לזרוב ארז חבר של שירה שנהרג בלבנון
אדם הורוביץ גור בחור ששירה יוצאת איתו
אורי גבריאל הרב ברוך לוי אבא של קובי
אורלי בן-גרטי מירי לוי אחותו של קובי
אילן גנני קופי חבר של חנן
אירית סוקי סרוגייט המטפלת בתומר
אלברט אילוז ניסים גבאי אבא של סימה
אלי כהן מייקל דוד של מאור
אסתי ירושלמי סימה
אפרת כהן שירז
אריק קנלר קלמפפר הסוכן של שירה
אשר סיון חיים כהן מפיק
ג'וליאנו מר רמי ערבי מעזה שגר בפלורנטין
גבי אלדור אמא של גלי
גל זייד סוכן שב"כ
דני סידס אחיו של צמר
טינקרבל בתפקיד עצמה
יענקל'ה יעקובסון אביהו שביט אבא של תומר, תא"ל במיל' ומנכ"ל חברת היי-טק
ישראל דמידוב סשה שכן נשוי, עולה חדש מאוקראינה, מנהל רומן עם תותי
לוסי דובינצ'יק לוטוס נערה שגונבת מחנן את כרטיס האשראי שלו
ליאור אשכנזי אהרון עורך דין שמתגורר בניו יורק
מוטי כץ אלי גלוטמן מפיק טלוויזיה
ניצה שאול רינה שביט אמא של תומר
נירה רבינוביץ' אמא של שירה
סווטלנה דמידוב סווטלנה אשתו של סשה
פולי רשף מפיק
צילה דגן חנה בלום אמו השכולה של ארז
ראובן עטר מאמן כדורגל
רוזינה קמבוס חוה לקוחה של מאור וחנן, גרה ברמת השרון
רונית אלקבץ ניקול דוגמנית עירום
רועי לוי צחי שביט אחיו של תומר
ריימונד אבקסיס אמא של קובי
רפי רוטשטיין צ'ומפי חבר של חנן
שאול מזרחי בנקאי
שולה חן רחל "רוחל'ה" טל אמא של תותי
שמיל בן ארי בוננזה
אורלי ויינרמן שירה מאור מתחיל איתה בפאב

הופעות קמאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בפרק 13 של עונה 3 הופיע איתן פוקס כאורח בחתונתם של גלי וחנן.

תגובות לסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה, אשר זכתה להצלחה גדולה ולקהל מעריצים רב עסקה בנושאים חדשניים, כגון הומוסקסואליות, שלא הוזכרה עד אז בטלוויזיה הישראלית. מסיבה זו נחשבת הסדרה לפורצת דרך בעיני קהילת הלהט"ב. חידוש נוסף היה רקע המציאות האקטואלית שהשתקף בסדרה (בעיקר בעונה הראשונה). מפנים חשובים בחייהן של הדמויות התרחשו על רקע אירועים מרכזיים במציאות היומיומית הישראלית: כך למשל, שימש רצח ראש הממשלה יצחק רבין כרקע לסצנת יציאה מהארון. כמו כן התייחסה הסדרה לפיגועי הטרור, לסכסוך הישראלי-ערבי ולשירות בצה"ל.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]



הקודם:
"בעל בעל לב" (1997)
יצירות קולנוע וטלוויזיה של איתן פוקס
"פלורנטין" (19972001)
הבא:
"יוסי וג'אגר" (2002)