פרנסיס לואיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרנסיס לואיסאנגלית: Francis Lewis;‏ 21 במרץ 171330 בדצמבר 1803) היה פוליטיקאי אמריקאי ממוצא ולשי, אחד מנציגיה של ניו יורק ומחותמי הכרזת העצמאות של ארצות הברית.

לואיס נולד בוויילס ובגיל צעיר התייתם מהוריו והועבר לחסות דודו ודודתו. הוא התחנך בסקוטלנד ובבית הספר "וסטמינסטר" באנגליה, ובשנת 1735, לאחר שהתגורר תקופה בלונדון, היגר לארצות הברית והקים בתי מסחר בפילדלפיה ובניו יורק.

בארצות הברית התיישב לואיס בקווינס שבניו יורק והחל לעסוק במסחר, ובשנת 1753 החל לספק לבוש ומדים לצבא הבריטי באמריקה. כמו כן הוא החל בפעילות פוליטית ובמהלך מלחמת הצרפתים והאינדיאנים שימש עוזרו של הגנרל יו מרסר. לואיס נשבה במהלך הלחימה ונלקח לצרפת.

בשובו גברה פעילותו הציבורית והוא נבחר לקונגרס חוק הבולים (1765). באותה עת פרש לואיס מפעילותו העסקית והתיישב בלונג איילנד בניו יורק. בשנים 17751779 כיהן כציר מטעם ניו יורק לקונגרס הקונטיננטלי, אשר חבריו חתמו על הכרזת העצמאות של ארצות הברית. בנוסף לכך הוא נבחר לועידת השישים (1775), ולאחר מכן למועצת המדינה הזמנית של ניו יורק (17761777). בשנת 1778 נמנה לואיס בין חותמי תקנון הקונפדרציה.

בנו, מורגן לואיס, וחתנו, אדוארד ליווינגסטון, כיהנו בתפקידים בכירים בממשל האמריקני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פרנסיס לואיס בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.