צבי שטאובר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צבי שטאובר
צבי שטאובר, 2010
צבי שטאובר, 2010
לידה 1947 (בן 77 בערך)
רומניה
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך עלייה 1951 בערך
שגריר ישראל בבריטניה ה־12
20012004
(כ־3 שנים)
תחת שר החוץ פרס, שרון, נתניהו ושלום
תפקידים בולטים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צבי שטאובר (נולד בשנת 1947) הוא תת-אלוף במילואים, מרצה באוניברסיטת תל אביב ויו"ר המרכז למורשת המודיעין. בעבר היה קצין מודיעין בכיר, ראש האגף לתכנון אסטרטגי באגף התכנון בצה"ל, שגריר ישראל בבריטניה, סגן נשיא אוניברסיטת בן-גוריון וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) באוניברסיטת תל אביב. כיום הוא מכהן כיו"ר המרכז למורשת המודיעין (מל"מ, IICC) בגלילות.

שנותיו הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צבי מאיר שטאובר נולד ברומניה למשפחה חרדית. ועלה ארצה עם משפחתו בגיל ארבע. המשפחה השתקעה במושב בית גמליאל. בילדותו למד בבית ספר דתי ברחובות ואת לימודי התיכון ב"ריאלי" בחיפה. עם תום לימודי התיכון התגייס לעתודה האקדמית של צה"ל.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שירותו הצבאי כיהן במספר תפקידים באגף המודיעין. בשנים 1985-1987 שימש ראש מחלקת הבקרה. הוא שימש נספח המודיעין של צה"ל בארצות הברית בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה. במהלך שירותו כראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון, ניסח עבור הרמטכ"ל רב-אלוף אמנון ליפקין-שחק מסמך עמדות לקראת פגישה עם מקבילו הסורי. מסמך זה נחשף לתקשורת על ידי בנימין נתניהו כיושב ראש האופוזיציה וקיבל את השם מסמך שטאובר. מספר חודשים לאחר חשיפת המסמך, פרש שטאובר מצה"ל. שטאובר סיים שירות של 25 שנים בצה"ל בדרגת תת-אלוף.

שירות דיפלומטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שטאובר החל את דרכו הדיפלומטית ביולי 1999 כיועץ המדיני של ראש הממשלה דאז, אהוד ברק. בשנים 20012004 שירת שטאובר כשגריר ישראל בבריטניה. בשנת 2005 מונה על ידי שר הביטחון שאול מופז לאחד הצוותים שתווכו מול האמריקאים את עסקת מטוסי הפלקון עם סין. ארצות הברית טענה שישראל מכרה מוצרים אמריקאים. במשך שנה וחצי באותה תקופה היחסים הביטחוניים בין ארצות הברית וישראל היו קפואים לחלוטין.

רקע אקדמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שטאובר למד ניהול באוניברסיטת הרווארד ועשה את הדוקטורט שלו ביחסים בינלאומיים וכלכלה של מדינות מתפתחות באוניברסיטת טאפטס בבית הספר למשפטים ודיפלומטיה על שם פלטשר. עם פרישתו מצה"ל התמנה להיות סגן נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. עד יוני 2008 כיהן כראש המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב.

פרסומיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צבי שטאובר בוויקישיתוף