צבעוני שחור (אופרת רוק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צבעוני שחור
מוקד פעילות ישראלישראלתל אביב, ישראל
תקופת הפעילות 19901995 (כ־5 שנים)
סוגה אופרת רוק
חברת תקליטים הד ארצי
חברים
רון סלונים - שירה ופסנתר
איל פארן - גיטרה
אלונה דניאל - שירה
איאם - בס
איציק סולם - גיטרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צבעוני שחור הייתה להקה ישראלית, שפעלה בשנות התשעים והעלתה אופרת רוק.

אופרת הרוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1990 הוקם הרכב בשם "צבעוני שחור" שכלל את רון סלונים בשירה ופסנתר ואיל פארן בגיטרה. אליהם צורפו אלונה דניאל בשירה, איאם (אשתו של סלונים) כבסיסטית ואיציק סולם בגיטרה. ההרכב הופיע פעם בשבוע במועדון "הטריפ" בתל אביב עם אופרת רוק שכתבו סלונים ופארן, שגם היא נקראה "צבעוני שחור" (אם כי יוצריה העדיפו לכנות אותה "הזיית רוק").

העלילה מספרת על זוג האוהבים תום (רון סלונים) ומאי (אלונה דניאל). שניהם משתחררים מהצבא ודרכיהם נפרדות: תום נוסע להודו כדי לחפש את משמעות החיים, ואילו מאי, להעדפתה, נוסעת לאמסטרדם ומתפתה לזנות וסמים.

האופרה לא זכתה להצלחה בהופעות הראשונות, אך בהמשך צברה קהל צופים קבוע. דניאל, יחד עם מיכה שטרית, החליטו לקדם את המופע בחברת תקליטים ולהקליט אותו לאלבום.

ב-1995 יצא בחברת הד ארצי ובהפקתו המוזיקלית של שטרית האלבום "צבעוני שחור - הזיית רוק מאת רון סלונים ואיל פארן" ובו שירי המופע בביצועם של סלונים ודניאל. באלבום ניגנו גם ז'אן פול זימבריס וארקדי דוכין, חבריו של שטרית ללהקת "החברים של נטאשה". מלבד "אמסטרדם" שכתבה והלחינה רותי פארן (אשתו דאז של איל; לימים רותי אלאל, בת זוגה של קורין אלאל) והקטע האינסטרומנטלי "צ'ילום" שהלחינו שאר משתתפי האלבום, כל השירים נכתבו או הולחנו על ידי סלונים ואיל פארן. באלבום בלטו השירים "אמסטרדם", "אהבה אסורה", "פסטיבל הצבעים", "הבאים בתור" "פתיתי שלג", "לך" ובמיוחד השיר "ואני אוהב אותך".

לאחר שיצא האלבום עלה במועדון צוותא בתל אביב מופע קבוע של האופרה, אך הוא לא זכה להצלחה. גם השירים שיצאו לרדיו (כולל "ואני אוהב אותך") וקליפ פרובוקטיבי בהשתתפות מיכל זוארץ לא זכו להצלחה והמופע הופסק.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. הבאים בתור (3:04)
  2. זכוכית נשברת (4:22)
  3. אמסטרדם (4:07)
    את השיר כתבה והלחינה רותי פארן, שהייתה אשתו דאז של איל. ב-1997, כעבור שנתיים, התפרסמה כזמרת בשם הבמה פארן והוציאה את אלבומה היחיד "היערות המתוקים", שבו נכלל השיר "אמסטרדם" בלחן שונה ומילים חדשות (עם אלונה דניאל), שהיו פחות גסות מאלה שהופיעו בגרסת צבעוני שחור (אם כי פרובוקטיביות כמו בשאר השירים באלבומה).
  4. ממלכת הביצה (3:33)
  5. אהבה אסורה (4:37)
  6. כתם בנפשי (3:07)
  7. לך (3:04)
  8. מלך הביצה (3:30)
  9. גורו בולום (3:57)
  10. בחלון (3:48)
  11. ואני אוהב אותך (4:24)
  12. צ'ילום (4:00)
  13. מלכת הזונות (3:16)
  14. פסטיבל הצבעים (6:21)
  15. פתיתי שלג (6:48)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]