קווין הארט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קווין הארט
Kevin Hart
הארט, שנת 2014
הארט, שנת 2014
לידה 6 ביולי 1979 (בן 44)
פילדלפיה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Kevin Darnell Hart עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת קומדיה: הומור מציאותי, קומדיה שחורה, אבסורד, סאטירה, ביטול עצמי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999
עיסוק קומיקאי, סטנדאפיסט, תסריטאי, מפיק
מקום לימודים George Washington High School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג אניקו הארט (13 באוגוסט 2016–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים הנדריקס הארט עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס מארק טוויין להומור אמריקני (24 במרץ 2024)
  • MTV Comedic Genius Award (2015)
  • כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי (באנגלית)
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קווין דארנל הארטאנגלית: Kevin Darnell Hart; נולד ב-6 ביולי 1979)[1] הוא קומיקאי, סטנדאפיסט, שחקן, תסריטאי ומפיק אמריקאי. בשנת 2013 דורג על ידי מגזין פורבס במקום השישי ברשימת הקומיקאים המרוויחים ביותר[2].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווין דארנל הארט נולד בצפון פילדלפיה שבפנסילבניה ארצות הברית. אביו הנרי רוברט וית'רספון נכנס ויצא מבית הסוהר לעיתים קרובות, הואיל וסבל מבעיית התמכרות לקוקאין, ולפיכך גדל הארט במשך רוב ילדותו במשפחה חד-הורית לצד אחיו הגדול רוברט הארט, ואמו ננסי הארט שגידלה את השניים[3][4]. הוא הכניס את ההומור לחייו כשהיה צריך למצוא דרך להתמודד עם הקשיים, ואף נעזר בו כדי להתרחק מצרות[5]. לאחר לימודיו בתיכון עבר הארט לעיר ניו יורק במטרה ללמוד בקולג' קהילתי, שם סיים את לימודיו כעבור שנתיים, ולאחר מכן עבר לברוקטון שבמסצ'וסטס[1]. בשעה שהחזיק במשרה של מוכר נעליים בברוקטון, הארט חזר לעיר הולדתו פילדלפיה, שם הופיע בערב קומיקאים חובבים במועדון לילה, ומאותו הרגע החל לקחת את הקריירה כסטנדאפיסט ברצינות רבה יותר[6].

אמו ננסי הארט נפטרה בשנת 2006 ממחלת הסרטן, ודרכו להתמודד עם האובדן היא לשלב אותה בהופעותיו[6]. בהמשך הארט בחר לחדש את הקשר עם אביו לאחר שזה התגבר על בעיית הסמים שלו בהצלחה[6].

ראשית הקריירה: סטנד-אפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעתו הגורלית אירעה בעיר הולדתו פילדלפיה במועדון בשם Laff House - שמאז הספיק להיסגר ולהיפתח מחדש[7][8] - שם הופיע כקומיקאי חובב עם שם הבמה Lil’ Kev the Bastard (קווין הממזר הקטן) ותפס את תשומת לבו של קית' רובינסון, קומיקאי ותיק שהחליט לקחת אותו תחת חסותו, זאת לאחר התחלה חלשה בקריירה במהלכה הארט לא זכה להתלהבות רבה או תמיכה מצד הקהל בשל העובדה שלדבריו היה "כל כך מבולבל עד שלא ידע מה לעשות וניסה לחקות את כולם (קומיקאים אחרים)"[3]. ההופעה הגורלית באה בעקבותיהן של הופעות רבות במהלכן ספג קריאות בוז לעיתים קרובות, ובאחת מהן אף נזרקה לעברו כנף עוף מצד צופה שקרא לעברו קריאות ביניים[9]. כשהיה בתחילת דרכו המקצועית בשנות ה-90 המאוחרות, הארט נפל בקסמיהם של קומיקאים כמו כריס טאקר וג'יי. בי סמוב, אולם תחת הדרכתו של רובינסון הוא מצא את סגנונו הייחודי כאשר החל להופיע עם שמו האמיתי, כמו גם לשאוב את ההשראה לחומרים להופעות מחוויותיו האישיות, ומאז לא עבר זמן רב עד שזכה במספר תחרויות של סטנדאפיסטים חובבים לאחריהן החל להופיע באופן קבוע במועדונים[1].

המעבר אל המסכים הגדולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרימיירה של הסרט "לחשוב כמו גבר" בשנת 2012

בשנת 2002 הופיע בפעם הראשונה על מסך הטלוויזיה כשהשתתף במספר פרקים בסדרה Undeclared בתפקיד אורח, ובפעם הראשונה על המסך הגדול באותה השנה בסרט Paper Soldiers בתפקיד ראשי[10][11].

בשנה שלאחריה הופיע בשני סרטים נוספים, ביניהם "מת לצעוק 3", ובמספר סדרות טלוויזיה בתפקידים משניים. אמנם נדמה כי הקריירה של הארט החלה לקבל תפנית רק בשנת 2004, כאשר הופיע במשך חצי שעה בספיישל סטנד-אפ במסגרת הערוץ קומדי סנטרל, הופעה שבעקבותיה רשת ABC בחרה להעניק לו קומדיית מצבים בכיכובו בשם The Big House, שם גילם את עצמו בתור גבר עשיר שנאלץ לעבור לגור עם משפחתו כחולת הצווארון בפילדלפיה לאחר שאביו מעל בכספי לקוחותיו. אם כי לא כך היה הדבר, מאחר שלסדרה לא היה קהל רב והיא התבטלה לאחר שישה פרקים בלבד[1]. בהמשך אותה השנה קיבל תפקיד קטן בסרט "ואז הגיעה פולי" וכיכב לצד סנופ דוג בסרט השנוי במחלוקת "הכל כלול", שנקטל על ידי המבקרים ואף הופיע ברשימת "50 הסרטים הגרועים ביותר" של המגזין "Empire" גם אחרי עשר שנים ליציאתו[12]. במשך חמש השנים הבאות לקח חלק בפרויקטים רבים בתפקידים שוליים, ביניהם הסרטים "בתול בן ארבעים", "מת לצעוק 4", "המירוץ לזהב" ו"סופרהירו", ובטלוויזיה הופיע בסדרות רבות, זאת עד לכאשר החליט בשנת 2009 לחזור להופיע על הבמות וערך את סיבוב הופעות הסטנד-אפ הראשון שלו שנקרא "Kevin Hart: I'm a Grown Little Man"[13].

בינתיים, הארט המשיך לקבל תפקידים, גדולים יותר וגדולים פחות, בסדרות כמו "אנשי המסיבות" ובקומדיית החרב והכושפות "קרוד מאנדון וחרב האש הבוערת", כמו גם בסרטים "למות מלוויה" ו"פגוש את הפוקרס הקטנים" כדרך לחשוף את עצמו, ובשנת 2010 יצא לסיבוב הופעות הסטנד-אפ השני שלו ברחבי ארצות הברית; Kevin Hart: Seriously Funny[14]. בעוד הארט ממשיך לקבל תפקידים קטנים, בשנת 2011 יצא לאקרנים "Kevin Hart: Laugh at My Pain", סרט סטנד-אפ דוקומנטרי בכיכובו, אותו גם הפיק וכתב, אשר הפך לאחד מסרטי הקומדיה המרוויחים ביותר של אותה השנה לאחר שהצליח לגרוף כ-15$ מיליון דולר בקופות[15][5]. בשנת 2012 לוהק לתפקיד ראשי בסרט "לחשוב כמו גבר", שם שיחק בין היתר לצדם של מייקל איליי, ג'רי פררה, רג'ינה הול וטראג'י פ. הנסון, ושיחק בקומדיה הרומנטית "עד החתונה זה יעבור" לצד ג'ייסון סיגל ואמילי בלאנט, ובאותה השנה הנחה את טקס פרסי הווידאו-קליפים של MTV. בתחילת 2013 החלו שידורי הריאליטי "Real Husbands of Hollywood", פרודיה על תוכנית המציאות "עקרות בית אמתיות" וזכה לפופולריות רבה, בנוסף לעובדה שהייתה לתוכנית הנצפית ביותר בקרב בוגרים בגילאי 18–49 בתחילת דרכה[16], ובהמשך השנה יצא לאקרנים סרט סטנד-אפ דוקומנטרי נוסף בכיכובו בשם "קווין הארט: תנו לי להסביר" ב-3 ביולי, אשר זכה לביקורות חיוביות ברובו[17] והכנסותיו עלו על התקציב שלו פי 15[18].

2013–הווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013 הוא הנחה את תוכנית המערכונים הפופולרית סאטרדיי נייט לייב[19], מאז הספיק להנחות אותה בשנית ב-2015[20], ועד סוף שנת 2014 הופיע בלא פחות משבעה סרטים - בשלושה מתוכם בתפקיד ראשי - ביניהם סוף., סוגרים חשבון, שחק אותה שוטר, בנוגע לאמש וסרט ההמשך לחשוב כמו גבר 2. בשנת 2015 הנחה את הספיישל "ג'סטין ביבר על הגריל" בערוץ קומדי סנטרל[21]. הארט ממשיך בפועלו כשחקן קומי כדרך לבניית חשיפתו העולמית[22], ומשנת 2015 החל להיות מלוהק לתפקידים ראשיים בלבד, כמו גם בפרויקטים בשנים 2016 ו-2017, וכל זאת לצד המשך מתן הופעות סטנד-אפ על במות ברחבי ארצות הברית. בשנת 2016 דיבב הארט את קולה של הדמות סנובול בסרט המונפש החיים הסודיים של חיות המחמד[23], וב-14 באוקטובר של שנה זו יצא לאקרנים סרט הסטנד-אפ הדוקומנטרי השלישי שלו במספר בשם "Kevin Hart: What Now?"[24].

בשנת 2018, הוא הפיק לראשונה סרט, "חכם בלילה" וגם כיכב בו. ב-2019, כיכב בגרסה האמריקאית לסרט הצרפתי "מחוברים לחיים". בשנת 2021, כיכב בסרט של נטפליקס "אבהות" והצטלם לסרט "בורדרלנדס" שעתיד לצאת ב-2022.

השפעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארט הושפע מסטנדאפיסטים אפרו-אמריקאים, והוא מציין את הקומיקאים כריס רוק, אדי מרפי, דייב שאפל, ביל קוסבי, ריצ'רד פריור, ג'ורג' קרלין, ג'רי סיינפלד, מרטין לורנס, ברני מק, ונדה סייקס, די. אל הגלי, סטיב הארווי וסדריק דה אינטרנטיינר כמעוררי השראות קומיות עבורו, ואף רבים מהם הוא מחשיב כחבריו[6][25][26].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארט נישא לקומיקאית טורי הארט בשנת 2003 ולהם שני ילדים; בת בשם האבן לי ובן בשם הנדריקס[27][28]. בפברואר 2010 הגישו השניים בקשה לגירושים עקב "פערים בלתי ניתנים לגישור"[27]. ההליך הסתיים בנובמבר 2011[29]. באוגוסט 2014 התארס עם בת זוגו אניקו פאריש ובאוגוסט 2016 הזוג התחתן בסנטה ברברה[30]. בנם, קנזו נולד בנובמבר 2017. בדצמבר אותה שנה, הודה הארט כי בגד באשתו כאשר הייתה בהיריון. בספטמבר 2020, נולדה בתם קאורי.

בשנת 2017, הוערך הונו של הארט בכ-32.5 מיליון דולר.

בעיות עם החוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 באפריל 2013 הארט נעצר לפנות בוקר עקב חשד לנהיגה בשכרות, זאת לאחר שנצפה מזגזג עם מכוניתו בין נתיבי התנועה בכביש מהיר בקליפורניה ואף היה מיועד להתנגש חזיתית עם מכלית דלק. הארט נכשל בבדיקת שכרות פיזית ונשלח לכלא עד לכאשר השתחרר בערבות[31]. ב-5 באוגוסט 2013 הוא הועמד לדין בגין נהיגה תחת שכרות, ונשפט לשלוש שנים מאסר על תנאי לאחר שהשתמש בסעיף no contest בחוק האמריקאי, לפיו הוא לא הודה באשמה ולא כפר בה[32].

ב-1 בספטמבר 2019 נפצע הארט בתאונת דרכים בקליפורניה[33]. הוא שוחרר מבית החולים לאחר תשעה ימים[34].

בשנת 2023 שוב נפצע הארט, הפעם במהלך תחרות ריצה מול ידידו סטיבן רידלי. במהלך הריצה הוא קרע שרירי בטנו התחתונים ונאלץ להתנייד בכיסא גלגלים בעת השיקום. הארט שיתף את עוקביו באינסטגרם שהפציעה היא תוצאה של זלזול במשמעות של גילו (44) ולכן הוא ממליץ לכולם ללמוד מטעותו[35]

פילמוגרפיה חלקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט דמות הערות
2002 חיילי נייר שון תפקיד ראשי
2003 מת לצעוק 3 סי.ג'יי תפקיד משני
מות השושלת פ. דידי / שוטר 1 / מאמן ריקוד / ראפר היפר / ה. לקטור תפקידים ראשיים
2004 ואז הגיעה פולי ויק תפקיד משני
הכל כלול נאשון וייד תפקיד ראשי
2005 בתול בן ארבעים לקוח חכם תפקיד אורח
במיקס באסטה תפקיד משני
2006 מת לצעוק 4 סי.ג'יי תפקיד משני
האחרון שעומד אף סטופ / ג'י ספוט תפקיד משני
2007 גדול מהסרטים סילאס תפקיד אורח
2008 המירוץ לזהב ביג באני תפקיד משני
סופרהירו טריי תפקיד משני
צעירים באקסטרים ברי תפקיד משני
לפגוש את דייב מספר 17 תפקיד משני
שומר ראש במבצע הדילר פון שופ תפקיד משני
2009 בטוב וברע טרי תפקיד משני
2010 Something Like a Business ג'וג'ו תפקיד ראשי
למות מלוויה בריאן תפקיד משני
פגוש את הפוקרס הקטנים האחות לואיס תפקיד משני
2011 35 וממשיך לספור קליבון תפקיד משני
לשחרר כריס סטיילס תפקיד ראשי
2012 עד החתונה זה יעבור דאג תפקיד משני
לחשוב כמו גבר סדריק תפקיד ראשי
Exit Strategy מאנקין הד מן סרט עצמאי
2013 סוף. קווין הארט תפקיד משני
סוגרים חשבון דנטה סלייט ג'וניור תפקיד משני
2014 יוצאים לסיבוב בן ברבר תפקיד ראשי
בנוגע לאתמול בלילה ברני תפקיד ראשי
לחשוב כמו גבר 2 סדריק תפקיד ראשי
ריקוד מגניב או.ג'י פריטי ליל ת'אג תפקיד אורח
חמשת הראשונים צ'ארלס תפקיד משני
2015 שושבין להשכרה (אנ') ג'ימי תפקיד ראשי
נראה אותך אסיר דארנל לואיס תפקיד ראשי
2016 שחק אותה שוטר 2 בן ברבר תפקיד ראשי
סוכן וחצי קאלווין ג'וינר תפקיד ראשי
החיים הסודיים של חיות המחמד סנובול דיבוב
2017 קפטן תחתונים: הסרט ג'ורג' בירד דיבוב
ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל מוזי פינבר תפקיד ראשי
2018 חכם בלילה טדי וואקר תפקיד ראשי
2019 אפ-סייד דל סקוט תפקיד ראשי
ג'ומנג'י: השלב הבא פרנקלין פינבר תפקיד ראשי
החיים הסודיים של חיות המחמד 2 סנובול דיבוב
מהיר ועצבני: הובס ושואו הסוכן דיקליי תפקיד אורח
2021 אבהות מת'יו לוגלין תפקיד ראשי
2022 The Man from Toronto טדי נילסון תפקיד ראשי
ליגת DC סופר-פטס הכלב של באטמן דיבוב
זמן לעצמי סוני פישר
2023 Back on the Strip אבא לחוץ
2024 בורדרלנדס רולנד
ליפט (אנ') סיירוס

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סדרה דמות הערות
2002-2003 סטודנט חופשי לוק תפקיד משני
Tough Crowd with Colin Quinn בתור עצמו חבר פאנל
2004 The Big House קווין תפקיד ראשי
2005 Barbershop ג'יימס ריקי תפקיד משני
2005-2006 Jake in Progress נאגט דוסון תפקיד אורח
2006 Love, Inc. ג'יימס תפקיד משני
Help Me Help You קווין פרק: "Raging Bill"
2007 All of Us גרג תפקיד אורח
Wild 'n Out מספר דמויות קפטן קבוצה
2009 אנשי המסיבות דרו גריזל תפקיד אורח
קרוד מאנדון וחרב האש הבוערת זזלריק תפקיד ראשי
2010 Cubed מאבטח תפקיד אורח
2011-2012 משפחה מודרנית אנדרה תפקיד אורח
2012 עובדים מצטיינים עונה 3, פרק 24 תפקיד אורח
2013-2015 סאטרדיי נייט לייב בתור עצמו מנחה
2020 Die Hart קווין הארט תפקיד ראשי; 10 פרקים
2021 סיפור אמיתי קיד תפקיד ראשי; 7 פרקים
2023 Die Hart 2: Die Harter קווין הארט מועמד פרס אמי לשחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה או קומדיה קצרה (2024)
TBA Fight Night: The Million Dollar Heist איש התרנגול מיני-סדרה עתידית של Peacock

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קווין הארט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 Kevin Hart - Biography, http://www.biography.com, ארכיון
  2. ^ [1], http://my.xfinity.com/, פורסם בשנת 2013
  3. ^ 1 2 Life Sends Lemons? Make Comedy, http://www.nytimes.com/, פורסם ב-30 באוגוסט 2012
  4. ^ Kevin Hart: 15 Things You (Probably) Don't Know About the 'Ride Along' Star, http://news.moviefone.com/, פורסם ב-17 בינואר 2014
  5. ^ 1 2 Kevin who? Comedian Kevin Hart's soaring career emerges from under the radar, http://www.elpasotimes.com/, פורסם ב-30 במרץ 2012
  6. ^ 1 2 3 4 Kevin Hart: Top 10 Facts You Need to Know, http://www.nytimes.com/, פורסם ב-17 באפריל 2014
  7. ^ Laff House closes after 17 years on South Street, http://www.passyunkpost.com/, פורסם ב-11 ביולי 2013
  8. ^ The Laff House Comedy Club is Back!, http://princetheater.org/, ארכיון
  9. ^ Interview: Kevin Hart not shy about past flubs, http://articles.chicagotribune.com/, פורסם ב-22 בינואר 2012
  10. ^ Undeclared, http://www.imdb.com/, ארכיון
  11. ^ Paper Soldiers, http://www.imdb.com/, ארכיון
  12. ^ The 50 Worst Movies Ever, http://www.empireonline.com/, ארכיון
  13. ^ Kevin Hart: I'm a Grown Little Man, http://www.imdb.com/, ארכיון
  14. ^ Kevin Hart: Seriously Funny, http://www.imdb.com/, ארכיון
  15. ^ Laugh at My Pain, http://www.imdb.com/, ארכיון
  16. ^ CABLE'S NUMBER ONE SITCOM?: "REAL HUSBANDS OF HOLLYWOOD", http://www.rogerebert.com/, פורסם ב-15 באוקטובר 2013
  17. ^ KEVIN HART: LET ME EXPLAIN (2013), http://www.rottentomatoes.com/, ארכיון
  18. ^ Kevin Hart: Let Me Explain (2013), http://www.the-numbers.com/, ארכיון
  19. ^ Kevin Hart/Macklemore & Ryan Lewis, http://www.imdb.com/, ארכיון
  20. ^ Kevin Hart/Sia, http://www.imdb.com/, ארכיון
  21. ^ Kevin Hart Hosting Justin Bieber’s Comedy Central Roast, http://www.thewrap.com/, פורסם ב-9 בפברואר 2015
  22. ^ "אני רוצה להפוך להצלחה בינלאומית", http://www.mako.co.il/, פורסם ב-23 במרץ 2015
  23. ^ If Kevin Hart, Eric Stonestreet and Louis C.K. Were Pets, What Would They Be? See Here!, http://www.people.com/, פורסם ב-17 ביוני 2015
  24. ^ ‘Kevin Hart: What Now?’ Concert Movie Set for Oct. 14, 2016, Release, http://variety.com/, פורסם ב-6 במאי 2015
  25. ^ 5 Comedians Who Inspired Kevin Hart, In His Own Words, http://thecomicscomic.com/, פורסם בשנת 2012
  26. ^ Black History Month: Kevin Hart Names The Comedians Who Influenced Him Most, http://www.vibe.com/, פורסם ב-21 בפברואר 2014
  27. ^ 1 2 Kevin Hart Divorce: Talks Split On 'The Rosie Show', http://www.huffingtonpost.com/, פורסם ב-20 בינואר 2012
  28. ^ Photo Fab: Kevin Hart Takes Daughter to First Father-Daughter Dance, http://www.essence.com/, פורסם ב-3 בפברואר 2014
  29. ^ Kevin Hart: I'm Divorced, And Still Rich!, http://www.tmz.com/, פורסם ב-22 במרץ 2013
  30. ^ Kevin Hart Is Engaged to Eniko Parrish – Watch the Sweet Proposal (VIDEO), http://www.people.com/, פורסם ב-19 באוגוסט 2014
  31. ^ Drunken driving arrest a 'wake-up' call, comedian Kevin Hart says, http://edition.cnn.com/, פורסם ב-15 באפריל 2013
  32. ^ Comedian Kevin Hart Pleads No Contest To DUI, http://losangeles.cbslocal.com/, פורסם ב-5 באוגוסט 2013
  33. ^ Madani, Doha (1 בספטמבר 2019). "Kevin Hart suffers 'major back injuries' after car crash". NBC News. נבדק ב-1 בספטמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  34. ^ Kevin Hart Is Out of the Hospital and Being Treated at a Rehab Facility Following Car Crash
  35. ^ הכוכב חושף: "אני בכיסא גלגלים, לא יכול ללכת", באתר ‏מאקו‏, 24 באוגוסט 2023
קווין הארט – פרסים
הקודם:
2020: לין-מנואל מירנדה, המילטון
פרס בחירת הקהל לכוכב סרטי הדרמה של השנה
2021: קווין הארט, אבהות
הבא:
2022: אוסטין באטלר, אלביס