קווין מקנלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קווין מקנלי
Kevin McNally
קווין מקנלי, 2017
קווין מקנלי, 2017
לידה 27 באפריל 1956 (בן 67)
בריסטול, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת קומדיה שייקספירית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1976 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה (1975) עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג פיליס לוגן (1994–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://kevinmcnally.moonfruit.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קווין מקנלי, 2006

קווין ר. מקנליאנגלית: Kevin R. McNally; נולד ב-25 באפריל 1956) הוא שחקן קולנוע אנגלי. שיחק כגיבס, יד ימינו של קפטן ג'ק ספארו בסדרת סרטי שודדי הקאריביים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקנלי נולד בבריסטול וגדל בברמינגהאם שם למד במספר בתי ספר מקומיים. בגיל 16 הופיע על במה ב"תיאטרון הרפרטואר", בשנה שלאחר מכן קיבל מלגה מ"האקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה" ולמד שם במשך שנתיים.

ב-1976 גילם את דמותו של קסטור בסדרת הטלוויזיה "אני, קלאודיוס". בקולנוע הופיע בתפקיד קטן בסרט מסדרת "ג'יימס בונד", "המרגלת שאהבה אותי". בהמשך גילם צעיר אירי בסרט הפשע הבריטי "יום שישי הארור". ב-1987 גילם את קן בדרמה הביוגרפית של ריצ'רד אטנבורו, "זעקה לחופש". בסוף שנות ה-90 שיחק בתור פול בדרמה הרומנטית "דלתות מסתובבות", ובתור האס במותחן האקשן "מילכוד" בהפקתו של שון קונרי. גילם ב-2001 את חבר המפלגה הנאצית ושר החוץ הנאצי מרתין לותר בהפקה הדוקומנטרית המצמררת "הפתרון הסופי" המתעדת את ועידת ואנזה.

מקנלי התפרסם ברחבי העולם בשנת 2003 בפנטזיית ההרפתקאות "שודדי הקאריביים: קללת הפנינה השחורה" בדמותו של הפיראט גיבס, אותו אוסף קפטן ג'ק ספארו (ג'וני דפ) באי טורטוגה, בהמשך הסרט מתגלה כיד ימינו של קפטן ספרו. בנוסף הופיע בשנה זו בתפקיד ראש ממשלת בריטניה בפרודיה על סרטי ג'יימס בונד, "ג'וני אינגליש".

ב-2004 הופיע בתור ג'וזף בוקט, עוזר הבמה הטוען שראה את הפנטום (ג'רארד באטלר) בדרמה המוזיקלית של ג'ואל שומאכר המבוססת על המחזה "פנטום האופרה". עוד סרט מוזיקלי בו השתתף היה "לילה ויום", בתור ג'רלד מארפי. ב-2006 חזר לגלם את גיבס, חברו הנאמן של ג'ק ספארו, בסרט "שודדי הקאריביים: תיבה של איש מת" שגרף למעלה ממילארד דולרים בקופות. בשנה זו שיחק גם בקומדיית המסתורין של וודי אלן, "סקופ", בתור מייק טינסלי. מקנלי חזר לגלם את גיבס בחלק השלישי ב"שודדי הקאריביים", "שודדי הקאריביים: סוף העולם". כן שיחק בדרמת המלחמה ההיסטורית "מבצע ואלקירי", בה גילם את דמותו של קרל פרידריך גרדלר, מבכירי קשר העשרים ביולי.

מקנלי מתגורר בצ'יזוויק. הוא נשוי לשחקנית פיליס לוגן ולהם בן, דייוויד, יליד יוני 1996.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קווין מקנלי בוויקישיתוף