קומפנדיו גריבלדינו די קאפררה

קומפנדיו גריבלדינו די קאפררה
Compendio garibaldino di Caprera
מידע כללי
סוג מוזיאון היסטורי
על שם ג'וזפה גריבלדי עריכת הנתון בוויקינתונים
כתובת Isola Caprera, 07024 La Maddalena SS, Isola Caprera 6, 07024 la Maddalena, Isola Caprera, La Maddalena עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום לה מדלנה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מבקרים בשנה 55,959 (נכון ל־2015)
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–1978
תאריך פתיחה רשמי 1978 עריכת הנתון בוויקינתונים
מידות
שטח 1,281 מ"ר (נכון ל־2018) עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 41°12′58″N 9°27′43″E / 41.2161345°N 9.4618703°E / 41.2161345; 9.4618703
http://www.compendiogaribaldino.it האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הקפלה והפסל של גריבלדי המשקיף לעבר חצי האי האפניני

קומפנדיו גריבלדינו די קאפררהאיטלקית: Compendio Garibaldino di Caprera) הוא מתחם באי קאפררה המוקדש לג'וזפה גריבלדי, שהתגורר באי החל משנת 1856 ועד מותו ב-1882. המתחם, שכולל מוזיאון היסטורי, נועד להציג את סביבת מגוריו של הגיבור הלאומי האיטלקי במשך שלושים שנות חייו האחרונות. ניתן למצוא בו מכלול של מבנים ששימשו למגורים ולחקלאות, ושנבנו בין השנים 1856 – 1860 במטרה להוות חווה חקלאית עבור גריבלדי. במבנים ששוחזרו מוצגים אוספים של חפצים אישיים אשר שירתו את גריבלדי בחייו. בנוסף לכך כולל הקומפנדיו קפלה, בית קברות משפחתי וצמחייה מגוונת - בחלקה טבעית ובחלקה אקזוטית.

תולדות המקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקומפנדיו כולל את המבנים ואת החפצים שהיו שייכים לגריבלדי ולבני ביתו. החפצים נאספו והוצבו במקומם הנוכחי כשנפתח המוזיאון בשנת 1978. במקור, הבית הראשון שנבנה היה בעל שלושה חדרים. הוא מצוי עד היום בדרום החווה. הבית נבנה בעזרת בנו של ג'וזפה גריבלדי, מנוטי (Menotti), וחבר עוזריו. כאשר גדלו צורכי הבית, הביא גריבלדי מעיר הולדתו בית עשוי מעץ. מסביב לחווה הוא בנה גדר אבנים, להגנה מפני חיות הבר. לבסוף בנה את "הבית הלבן", הנראה מעבר לעץ שניטע לכבוד בתו, היום במרכז המתחם. הבית עצמו נבנה בפשטות ללא קישוטים.

תיאור המקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחדרים של ה"בית הלבן" נמצאים פרטי הריהוט והקישוט כפי שהיו בעבר. על הקירות תלויות תמונות של שלושה מבני משפחתו, אשר התגוררו עם גריבלדי בחווה:

  1. אשתו האחרונה: Francesca Armosino, שהקימה עמו את החווה.
  2. בתו הבכורה: Clelia Garibaldi, שנולדה לו מרעייתו האחרונה.
  3. בנו הצעיר: Manlio, אף הוא נולד ממנה. הבן שהיה קצין בחיל הים האיטלקי מת בגיל צעיר (27). בחדר המשחקים, בו נהג הבן לשחק, נמצאים דגמים של סירות וספינות.

באזור החקלאי מוצגים כלים ששימשו לעבודה חקלאית: אורווה עם אוכפים, כלי פרזול לסוגיהם ומחרשות.

באזור השירותים מוצג מטבח עם מים זורמים ישירות מבאר מים המצויה בחדר, ותנורי אפיה. לידו שורה של מתקנים להפקת שמן זית.

חדר אחר שימש כספרייה, ובו מוצגים מפה-ימית, חרבות ורובים. בחדר אחר מוצגות גלימות ייצוג ובגדים אחרים אשר גריבלדי נהג ללבוש. הרהיטים עטופים אף הם בבדים מאותה תקופה.

החדר האחרון מכונה בשם חדר המוות, בו שהה גריבלדי בימי חייו האחרונים. נמצאת בו עגלת נכים, אשר שימשה אותו בערוב ימיו. באמצע החדר מוצגת מיטת אפריון מוגבהת, עליה הונחה גופתו של גריבלדי, באופן שהיא תשקיף לכיוון חצי האי האפניני. על הקיר קבוע לוח ובו רשום תאריך מותו: יום שישי, 2 ביוני, וכן שעון עם ציון שעת הפטירה: 18.20.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]