קוקו בן 19

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוקו בן 19
בימוי דני ורטה
הופק בידי נתן זהבי
תסריט דני ורטה
עריכה זוהר סלע
שחקנים ראשיים אודי כהן, מאיר דדון, שפרה האפרתי, גיל רוזנטל
מוזיקה שלמה מזרחי
צילום יוסי ויין
מדינה ישראלישראל ישראל
חברת הפקה גולן גלובוס
הקרנת בכורה 1985
משך הקרנה 86 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט נעורים עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קוקו בן 19 הוא סרט קולנוע ישראלי מ-1985, בבימויו של דני ורטה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עוסק בקוקו, נער מזרחי משכונת מצוקה ירושלמית. שמו של הסרט הוא תגובה לשם הסרט נועה בת 17 העוסק בהתבגרות על רקע משבר בתנועה הקיבוצית. קוקו מנגן בלהקת רוק וחולם להיות כוכב, אך בינתיים, כדי לממן את הקלטות האלבום, מבצע מעשי שוד. אחד השירים שכתב, "קוקו בן 19" מבוצע על ידי להקה של בני עשירים וזוכה להצלחה גדולה, אך קוקו לא נהנה ממנה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט היה סרטו הראשון של ורטה באורך מלא. הוא ליהק לסרט שחקנים לא מקצועיים, שהייתה זו להם הפעם הראשונה (והאחרונה) בה השתתפו בסרט קולנוע. פסקול הסרט יצא כאלבום במקביל להקרנתו, בהפקתו ובכתיבתו של שלמה מזרחי. בין היתר, נטלו בו חלק דני בסן, ששר את שיר הנושא שהפך ללהיט, מיקי שביב, גלעד עצמון ומאיר דדון, שגילם את דמותו של חברו ללהקה של קוקו. ב-2001 יצא האלבום בהפקה מחודשת[1].

לקראת צאתו של הסרט, וגם זמן רב אחרי שירד מהאקרנים, צצו ברחבי ישראל כתובות גרפיטי רבות, הנושאות את הכיתוב "קוקו בן 19"[2]. רבים יצאו נגד הפרסום הלא שגרתי, וראש עיריית ירושלים דאז, טדי קולק, אף איים להחרים את הסרט. בתגובה, הופצו צילומים של כוכבי הסרט, כשהם מוחקים את אחת הכתובות ובמאי הסרט דני ורטה טען שאין להפקה קשר לכתובות[3]. חרף הפרסום האגרסיבי, לא זכה הסרט להצלחה מסחרית.

סצנות רבות בסרט צולמו בשכונת ממילא, כמה שנים לפני שהחלה הריסתה לקראת הקמת פרויקט ממילא אך לאחר שפונתה ממרבית התושבים. המבנים הנטושים בשכונה סיפקו תפאורה הולמת לסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תמר סוקניק, הנדריקס ממחנה יהודה, באתר הארץ, 15 ביולי 2007
  2. ^ פירסומת מקיר תזעק, כותרת ראשית, 13 במרץ 1985
  3. ^ בריאיון עם מני פאר בתוכנית סיבה למסיבה