קורבן האהבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קורבן האהבה
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ימין מסיקה
הופק בידי "הפקות המזרח", ימין מסיקה וירמי קדושי
תסריט ירמי קדושי
שחקנים ראשיים אבי ביטר, ירמי קדושי, אילנה מן
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה "הפקות המזרח"
הקרנת בכורה 1992
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט מוזיקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם חבר ואח
סרט הבא המלחין האלמוני
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קורבן האהבה הוא סרט עלילתי עצמאי משנת 1992 של ימין מסיקה וירמי קדושי בעלי חברת "הפקות המזרח". במרכז העלילה עומד סיפור אהבה בלתי אפשרית בין המזרחי העני המקופח מדרום תל אביב לבין מאיה, האשכנזיה העשירה המתנשאת מצפון תל אביב.

ימין מסיקה ביים, צילם וערך את הסרט, ירמי קדושי כתב את התסריט, ימין מסיקה וירמי קדושי הפיקו את הסרט. בנוסף, קדושי גם שיחק בסרט את מרקו, חברו הקרוב של אבי, האנטי גיבור. כמו רוב סרטיו של ימין מסיקה, קורבן האהבה הוא מלודרמה בעלת מסרים חברתיים נוקבים. בסרט זה מציג מסיקה את הממסד האשכנזי כמנסה לדכא את בני עדות המזרח.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח בסצנה בביתו של אבי (אבי ביטר). מרקו (ירמי קדושי), חבר ילדות של אבי, אשר חולק איתו גורל זהה (שניהם יתומים ועובדים למחייתם בעבודות סבלות) מעיר את אבי לעוד יום עבודה.

בדרך לעבודה אבי מחנה את רכבו וחוסם את רכבה של מאיה (אילנה מן), מהרגע הראשון אבי נדלק על מאיה, ומכאן אנו עדים להתפתחות רומן בין השניים. אבי ומאיה מצטיירים כהפכים מוחלטים בכל המישורים, בעוד שאבי יתום ועני, מאיה גרה בדירת יוקרה בצפון ת"א, ומשפחתה עשירה.

כאשר נודע למשפחתה וחבריה של מאיה על הרומן, הם מפנים כלפיה ביקורת שלילית ומפעילים עליה לחץ חברתי. כתוצאה מכך מסיימת מאיה את הקשר עם אבי לאלתר. לאחר שמותירה את אבי שבור-לב מחליטה מאיה, גם תחת לחץ משפחתה, להיענות לחיזוריו של דני (דני חדד), בחור אשכנזי מצפון ת"א, ונישאת לו נישואין אומללים.

אבי מגלה זאת ונותר פגוע ומושפל, הוא מחליט להתעמת עם דני, דוקר אותו, נשלח לכלא, ומותיר את מרקו להתמודד עם המציאות הקשה של השכונה לבדו. שותפו לתא של אבי מתגלה כאמרגן ובעל מועדון זמר מזרחי מצליח. לא עובר זמן רב עד אשר הוא מגלה את כישרון השירה של אבי ומזמין אותו להופיע במועדון כשישתחרר. אבי משתחרר מהכלא, מתחיל להופיע במועדון הזמר, ונהיה כוכב גדול.

אבי ומרקו עוזבים את עבודת הסבלות ומרוויחים כסף רב מהצלחתו של אבי, נראה שבפעם הראשונה בחייו אבי עלה על דרך המלך, אך לפתע מאיה חוזרת לחייו של אבי, מבקשת סליחה על מעשיה, ומבקשת לחדש את הקשר. אבי, למרות שעדיין אוהב את מאיה, לא מקבל את התנצלותה, ומגרש אותה. לאור זאת, מחליטה מאיה להתנתק מסביבתה ונעלמת אל יעד בלתי־ידוע, לא לפני שהיא משאירה לאבי מכתב פרידה.

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרפר הלילות - מילים אבי ביטר / לחן טורקי
  • הקסם שמשך - מילים אבי ביטר / לחן טורקי
  • האהבה הזאת - מילים אבי ביטר / לחן אבי ביטר
  • החיים המרים - מילים אבי ביטר / לחן טורקי
  • קורבן האהבה - מילים דני ששון / לחן טורקי

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות
אבי ביטר אבי
ירמי קדושי מרקו
אילנה מן מאיה
דני חדד דני
אבי סויסה סמי
יצחק ענף זכי
אליס וענונו ריקי
אורי צדוק אלכס
אבי כהן מר' כהן
יפית שמע חברה של מאיה
אניטה פללי רקדנית בדיסקו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]