קייט וולש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קייט וולש
Kate Walsh
וולש, 2011
וולש, 2011
לידה 13 באוקטובר 1967 (בת 56)
סן חוזה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Kathleen Erin Walsh עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרסים והוקרה פרס סטלייט עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.katewalsh.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קייטלין ארין "קייט" וולשאנגלית: Kathleen Erin "Kate" Walsh; נולדה ב-13 באוקטובר 1967) היא אשת עסקים ושחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית. היא מוכרת בשל תפקידה בסדרות הדרמה של רשת ABC "האנטומיה של גריי" ו"מרפאה פרטית", בהן היא מגלמת את הדמות ד"ר אדיסון מונטגומרי-שפרד, והסדרה "13 סיבות" בה היא מגלמת דמותה של אוליביה בייקר, וכסוכנת בסדרת גיבורי-העל "אקדמיית המטרייה".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וולש נולדה בסאן חוזה, קליפורניה, לאנג'לה וג'וזף פטריק. אמה ממוצא איטלקי ואביה ממוצא אירי. היא גדלה בטוסון, אריזונה וחונכה בחינוך קתולי. אמה של וולש, מתגוררת בנבדה, ולוולש שתי אחיות ושני אחים (שון וג'ו, יוצרי סרטים). וולש למדה באוניברסיטת אריזונה בזמן שהופיעה בתיאטרון האזורי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וולש החלה לדגמן ביפן בשנות השמונים, שם לימדה גם אנגלית. בהמשך היא עברה לשיקגו והחלה להעביר סדנאות משחק ב"תיאטרון פיבן". היא עבדה גם ב־NPR. היא עברה לניו יורק והחלה להשתתף בהצגות באוף-ברודוויי.

וולש הקימה את חברת האופנה "Boyfriend LLC" ב-2010.

סדרות וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1996, התארחה וולש בפרק בסדרה "רצח מאדום לשחור". בשנת 1997, היא התארחה בפרק בסדרה "חוק וסדר". באותה שנה היא קיבלה את התפקיד המשמעותי הראשון שלה בסדרה "המופע של דרו קארי" בתור ניקי, חברתו של קארי. היא המשיכה לשחק בסדרה עד שנת 2002. בשנת 2000, היא שיחקה את חברתו של נורם מקדונלד בסיטקום "The Norm Show". ב-2001, היא גילמה את דמותה של קארול נלסון בסדרה של HBO "מוחו של הגבר הנשוי". בין השנים 20032004, היא גילמה את הבלשית מארלי נובק בסדרה "Karen Sisco". ב-2004, וולש ביצעה הופעת אורח בסדרה CSI בתור מימוסה, טרנסקסואלית. וולש הופיעה מדי פעם במערכונים של תוכנית הלייט נייט של קונאן או'בריאן ("Late Night with Conan O'Brien") ברשת NBC. בשנת 2005 היא לוהקה לסדרת הדרמה של ABC "האנטומיה של גריי", בה היא מגלמת את ד"ר אדיסון מונטגומרי, בת זוגו בנפרד של ד"ר דרק שפרד (ד"ר מק'דרימי, מגולם על ידי פטריק דמפסי), ובת זוגו של ד"ר מארק סלואן (מגולם על ידי אריק דיין).

ב-2007 וולש המשיכה לגלם את דמותה של מונטגומרי בסדרת הספין-אוף של "האנטומיה של גריי", הנקראת "מרפאה פרטית", ששודרה עד ה-25 בינואר 2013.

בין השנים 2007–2009, היא הופיעה בפרסומות למכונית "Cadillac CTS" של חברת הרכב האמריקאית קאדילק.

ב-2012 השתתפה וולש בעונה השישית של "מרפאה פרטית" ולאחר מכן עזבה את הסדרה. ב-2014, שיחקה בסדרה "פארגו". באותה שנה, היא החלה לשחק בתפקיד הראשי בסדרה "Bad Judge". בין השנים 20172019, שיחקה בתפקיד הראשי בסדרה "13 סיבות". ב-2019, היא החלה לשחק כסוכנת חשאית בסדרת גיבורי-העל "אקדמיית המטרייה" בנטפליקס. בשנת 2020, היא החלה לשחק את דמותה של מדלין בסדרה הקומדיה הרומנטית "אמילי בפריז" מבית נטפליקס.

סרטים וקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1996, הופיעה וולש לראשונה בקולנוע בסרט "חיים נורמליים", בו שיחקה את אחותו של שודד בנקים שגילם לוק פרי. ב-1997, היא גילמה חולת קלפטומניה בסרט "Peppermills", וב-1998, היא הופיעה בסרט הקאלט "הנרי: דיוקן של רוצח סדרתי, חלק 2".

בשנת 2000, היא שיחקה בסרט "חתונה על תנאי" בכיכובו של ניקולס קייג'. ב-2003 היא הופיעה בסרט "תחת שמש טוסקנה" לצד דיאן ליין וסנדרה או. בסרט היא גילמה את בת זוגה של הדמות שגילמה או. בשנת 2005, היא שיחקה בתפקיד הקולנועי המשמעותי הראשון שלה בתור אשתו של ויל פרל בסרט הקולנוע ההוליוודי "לדפוק אליפות", בו שיחקה לצד רוברט דובאל. וולש הופיעה לצד פרל בסרטים נוספים, בין היתר ב "סמנתה" (לצד ניקול קידמן), "והרי החדשות" ו"והרי החדשות 2: תתעורר רון בורגנדי". בשנת 2007, הייתה וולש אמורה לשחק בסרט "1408" לצד הכוכבים ג'ון קיוזאק וסמואל ל. ג'קסון, אך נזרקה מהפקת הסרט לאחר סכסוך עם ההפקה.

בשנת 2010, כיכבה וולש לצד דניס קווייד ופול בטאני בסרט "לגיון המלאכים". ב-9 במאי 2011 פרסמה וולש בעמוד הטוויטר שלה שהיא החלה להצטלם לסרט "היי. הסרט יצא לאקרנים בספטמבר 2012. ב-2013, שיחקה בסרט "מת לצעוק 5" לצידם של צ'ארלי שין ולינדזי לוהן. בשנת 2017, שיחקה בסרט "האיש שהפיל את הבית הלבן" בכיכובו של ליאם ניסן. ב-2020, שבה לשחק לצידו בסרט "גנב עם כבוד". ב-2021, שיחקה בסרט "Sometimes Other Than Now" את דמותה של קייט.

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2010 וולש הופיעה לראשונה באוף-ברודוויי בהצגה "Dusk Rings a Bell", שהוצגה בין מאי ליוני. "הניו יורק טיימס" על ההצגה: "נשגבת, דרמה נפלאה". וולש שיחקה בתיאטרון בשיקגו, בתפקידים בהצגות "Happy Birthday Wanda June",‏ "The Danube",‏ "Moon Under Miami" ו"Troilus and Cressida". וולש הייתה חברה בקבוצת אימפרוביזציה שפעלה בניו יורק והציגה בתיאטרון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1 בספטמבר נישאה 2007 וולש למפיק אלכס יאנג. ב-11 בדצמבר 2008 יצאה הודעה רשמית לתקשורת כי יאנג הגיש בקשה לגירושים לאחר 15 חודשים של נישואים. השניים סיימו את הליך הגירושים ב-5 בפברואר 2010. בתחילת 2020, החלה לצאת עם החוואי אנדרו ניקסון. לאחר מספר חודשים, עברה להתגורר עימו בפרת', אוסטרליה.

אקטיביזם[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מקיץ 2007 משמשת וולש כדוברת של רשת נרקולפסיה, שמטרתה לקדם את המודעות הלאומית של נרקולפסיה בפרסומות ובסרטי DVD. בינואר 2008 הופיעה וולש בווידאו עבור מתמודד ההמפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה, שהוצג תחת הסיסמה "Yes We Can", והופק על ידי וויל איי אם מלהקת הבלאק אייד פיז. היא השתתפה במסע הבחירות של אובמה גם באריזונה, טקסס, נבדה ופנסילבניה. וולש תומכת באימוץ חיות מחמד, ומשתתפת לעיתים קרובות בפרסומות שונות כדי לקדם את המטרה. ב-7 בפברואר 2008 פתחה חנות כלבים בטיימס סקוור בשם "Pedigree".

ב-2005 הצטרפה וולש למועצת עורכי הדין של עמותת "ההורות המתוכננת בפדרציה של אמריקה", וב-2008 זכתה בפרס מטעם העמותה. וולש השתתפה בפעילויות רבות שקשורות לתכנון המשפחה ולמען הפלות מלאכותיות, כולל גיוסי כספים ברחבי ארצות הברית, אירועים מקומיים לתכנות המשפחה וגאלה של פרסי "ההורות המתוכננת בפדרציה של אמריקה". בינואר 2009 נאמה וולש מטעם העמותה בוושינגטון די. סי.

לקראת סוף שנת 2009 דווח כי וולש נכנסה לשותפות עם עמותת שימור האוקיינוס "Oceana" שקוראת להגן על צבי הים. היא נסעה לאיי הבתולה כדי לעזור, יחד עם מומחים מהעמותה, לצבי ים רבים. במילותיה:

אני רוצה להפיץ את השמועה ולגרום לאנשים להיות מודעים לאתגרים הניצבים בפני צבי הים. אני רוצה גם לעזור להגיע לחקיקה שנועדת למנוע טכניקות דיג מסוכנות ולהגן על צבי הים.

במהלך ראיון אצל "ג'יי לנו" וולש אמרה כי שמלתה כוסתה על ידי סושי וסשימי כמחווה לשמלה עשוית בשר שלבשה ליידי גאגא בטקס פרסי MTV ב-2010. בהמשך וולש הודתה בעמוד הטוויטר שלה כי הסושי היה מזויף.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים וקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קייט וולש בוויקישיתוף