קנדל שמידט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קנדל פרנסיס שמידט
Kendall Francis Schmidt
לידה 2 בנובמבר 1990 (בן 33)
ויצ'יטה שבקנזס
סוגה מועדפת פופ רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2001 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר, שחקן, כותב שירים ורקדן
http://www.bigtimerushofficial.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קנדל פרנסיס שמידט (באנגלית: Kendall Francis Schmidt; נולד ב-2 בנובמבר 1990) הוא שחקן, זמר-יוצר ומפיק מוזיקלי אמריקאי. מוכר בשל השתתפותו בסדרת הטלוויזיה "ביג טיים ראש" בניקלודיאון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנדל נולד בוויצ'יטה, קנזס שבארצות הברית לקאת'י וקנט. הצעיר מבין שלושה אחים. אחיו הגדולים, קנאת וקווין, שניהם שחקנים. הוא החל את קריירת המשחק שלו בגיל 5, כאשר הופיע בפרסומת לחברת "Chex" (מותג של דגני בוקר). בגיל 9 היה אחד משני שחקנים ששימשו ככפילי גוף להיילי ג'ואל אוסמנט בסרטו של סטיבן ספילברג "אינטליגנציה מלאכותית". הוא חגג את יום הולדתו התשיעי על הסט, וספילברג ושאר הצוות הפתיעו אותו בעוגת יום הולדת מעוטרת בדמויות "מלחמת הכוכבים". כשהיה בן 10 עשתה משפחתו את המעבר מקנזס לקליפורניה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001, קיבל במהרה תפקידי משחק משניים בסדרות טלוויזיה בולטות כדוגמת "בית חולים כללי", "לגדל את אבא", "בנות גילמור" ו-"CSI: מיאמי". עם השנים קיבל עוד תפקידי משחק כאורח בסדרות הטלוויזיה "תקועים בזמן", "מד טי.וי", "ER", "פרייז'ר", "הלוחשת לרוחות", "ללא עקבות". על המסך הגדול הוא הופיע בסרט הקולנועי "החיים על פי ספנסר" לצדם של מיה קירשנר ואדם גולדברג.

בשנת 2009 לוהק לאחד מהתפקידים הראשיים בקומדיית המצבים המצליחה "ביג טיים ראש" מבית ניקלודאון, שם הוא מגלם את קנדל נייט, שחקן הוקי ממינסוטה הפוצח בקריירת שירה יחד עם שלושת חבריו, שמתקבלים להיות להקת פופ. בנוסף למשחקו בסדרה, שמידט הוא חבר בלהקת "ביג טיים ראש", ששמה הוא מהסדרה יחד עם חבריו לסדרה ג'יימס מאסלו, לוגן הנדרסון וקרלוס פנה. אלבום הבכורה של הלהקה יצא ב-11 באוקטובר 2010 ונכנס לרשימת בילבורד 200 למקום השלישי, כאשר מכר מעל 500,000 עותקים בארצות הברית. בנובמבר 2010 פורסם כי ספיישל חג המולד של ביג טיים ראש יעלה בהמשך החודש ואיתו גם מיני-אלבום לחג המולד שישוחרר יחד עם הספיישל. ב-30 בנובמבר 2010 הוציאה הלהקה כריכת חג המולד למיני-אלבום עם שני שירים "Beautiful Christmas" ואת גרסת הכיסוי לשיר "All I Want for Christmas Is You" של מריה קארי במקור. ב-15 בפברואר 2005 "Boyfriend" שוחרר כסינגל הרשמי הראשון של הלהקה ברדיו המרכזי של ארצות הברית, והגיע לשיא כאשר נכנס לרשימת בילבורד הוט 100 במקום ה-72 במספר, ובכך והפך לשיר המצליח ביותר שלהם עד כה.

הלהקה הודיעה כי הם יקליטו את אלבום האולפן השני שלהם, רגע אחרי שניקלודיאון תחגש את הסדרה לעונה שלישית. אלבומם השני "Elevate", שוחרר ב-21 בנובמבר 2011 ועלה למספר 12 ברשימה של בילבורד 200 ונמכר ביותר מ-70,000 עותקים בשבוע הראשון שלו. אם כי השיא נמוך יותר ממיקום האלבום הקודם, האלבום הזה מכר יותר עותקים מהאלבום הקודם. הסינגל הראשון מתוך האלבום, "Music Sounds Better with U", יצא ב-1 בנובמבר 2011. בשנת 2012 הוא הודיע כי יככב בסרט באורך מלא של ביג טיים ראש שישודר מתישהו במהלך השנה. בתחילת שנת 2013 חידשה ניקלודיאון את הסדרה שלהם לעונה רביעית בת 13 פרקים, והפקתה החלה ב-7 בינואר. האלבום השלישי של הלהקה "24 / Seven", יצא ב-11 ביוני 2013, והוביל מבקרים רבים לערוך השוואה בין האלבום השלישי של הלהקה לבים האלבום השלישי של "NSYNC". הלהקה התפרקה בשנת 2014.

2014-הווה: Heffron Drive[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמידט פרסם כי הוא חזר לצמד אפרון דרייב יחד עם דסטין בלט, שבו לקח חלק לפני ימיו בביג טיים ראש. הסינגל הראשון של שמידט עם האפרון דרייב "Parallel", יצא במרץ 2014 באמצעות חברת התקליטים TOLBooth Records בבעלותו. ב-14 בינואר 2017 הלהקה הוציאה סינגל ווידאו קליפ יחד עם הסינגל. המהדורה הבאה שלהם הייתה ב-9 בינואר 2018 כאשר הם הוציאו שיר חדש וקליפ מוזיקלי שכותרתו "Mad At The World". המהדורה האחרונה שלהם היא "Black on Black".

בשנת 2016 התארח בסדרת הטלוויזיה "רוק בבית הספר" בדמותו של ג'סטין קול.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קנדל שמידט בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.