קרי אלווס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרי אלווס
Cary Elwes
אלווס, 2013
אלווס, 2013
אלווס, 2013
לידה 26 באוקטובר 1962 (בן 61)
אנגליהאנגליה לונדון, אנגליה, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
תקופת הפעילות מ-1986
מקום לימודים
בן או בת זוג ליסה מרי קורביקוף עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אייבן סימון קרי אלווסאנגלית: Ivan Simon Cary Elwes; נולד ב-26 באוקטובר 1962) הוא שחקן קולנוע בריטי-אמריקאי. ידוע בעיקר בזכות תפקידיו הראשיים בסרטים "הנסיכה הקסומה", "המסור" ו"רובין הוד: גברים בגטקעס", ובתפקידי משנה בסרטים "גלורי", "טוויסטר" ו"צילו של ערפד".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלווס נולד בשכונת וסטמינסטר בלונדון, אנגליה שבממלכה המאוחדת, למשפחה נוצרית-קתולית בעיקרה, אם כי סבה של אמו היה יהודי.[1] הוריו הם הצייר דומיניק אלווס ומעצבת הפנים טסה קנדי. אחיו הם האמן דמיאן אלווס והמפיק קאסיאן אלווס. לאחר שהוריו התגרשו אמו נישאה למפיק היהודי אמריקאי אליוט קסטנר. גדל כנוצרי קתולי ולמד ב"בית הספר הארו" ובבית הספר לדרמה "האקדמיה למוזיקה ולאמנויות הדרמה של לונדון". בגיל 19 נסע לארצות הברית ללמוד ב"מכללת שרה לורנס" שבניו יורק, שם גם למד משחק בבתי הספר "אולפן השחקנים" ו"מכון לי סטרסברג לתיאטרון וקולנוע".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הקריירה שלו החל אלווס באמצע שנות ה-80 בדרמה הביוגרפית הגאה "בארץ אחרת" בה שיחק לצידם של קולין פירת' ורופרט אוורט. פרץ לתודעה הבריטית בשנת 1986 בדרמה הרומנטית "ליידי ג'יין" בה שיחק בתפקיד הלורד ג'יולפורד דאדלי בעלה של מלכת אנגליה ג'יין גריי (הלנה בונהם קרטר). הבמאי רוב ריינר שצפה באלווס בתפקידו הראשי הראשון החליט ללהק אותו בשנה שלאחר מכן לתפקיד הראשי בפנטזיית הקאלט "הנסיכה הקסומה" בתור נער החווה ווסטלי. ב-1989 שיחק אלווס בדרמת המלחמה ההיסטורית "גלורי" בתפקיד מייג'ור קאבוט פורבס סגנו של קולונל רוברט גולד שו (מתיו ברודריק). ב-1990 שיחק בדרמת המרוצים "ימי הרעם" בתור נהג המרוצים ראס ווילר וב-1991 בפרודיה "לרקוד עם טייסים" בתפקיד הטייס קנת ג'ורג'י.

ב-1992 השתתף במותחן האימה של פרנסיס פורד קופולה "דרקולה" בתור הלורד ארתור הומלנד. ב-1993 שיחק אלווס בתפקיד רובין הוד בפרודיה של מל ברוקס "רובין הוד: גברים בגטקעס" ובמותחן הפסיכולוגי "דלוקה עליו עד מוות" בתור הכתב ניק אליוט. ב-1994 שיחק בעיבוד הקולנועי השני ל"ספר הג'ונגל" בתפקיד קפטן ויליאם בון. ב-1996 הופיע בסרט האסונות שובר הקופות "טוויסטר" בתפקיד המטאורולוג ד"ר ג'ונס מילר. ב-1997 זכה אלווס לביקורות טובות על הופעתו במותחן המשטרתי "חתום בנשיקה" בתור הבלש ניק ראסקין והופיע בקומדיה המצליחה "שקרן שקרן" בתור ג'רי, החבר החדש של אודרי ריד. ב-1998 דיבב בסרט האנימציה "החרב הקסומה" וב-1999 שיחק בתפקיד השחקן המצליח ג'ון האוסמן בסרטו של טים רובינס "לנענע את העריסה".

בשנת 2000 שיחק בתפקיד צלם הסרט "נוספראטו" פריץ ארנו ווגנר בסרט האימה "צילו של ערפד". ב-2001 הופיע בתור השחקן תומאס איינס בדרמה הביוגרפית של פיטר בוגדנוביץ' "יללת החתול". ב-2004 התפרסם אלווס ברחבי העולם בסרט האימה העצמאי המצליח "המסור" בתפקיד ד"ר לורנס גורדון הנחטף לצורך משחקו של הרוצח "ג'יגסו" (טובין בל). בנוסף שיחק בקומדיה "הקסם של אלה" בתפקיד סר אדגר, דודו החמדן של הנסיך צ'ארמונט (יו דנסי). ב-2007 שיחק בדרמה הקומית "החוק על פי ג'ורג'יה" בתור ארנולד, אביה החורג של הנערה רייצ'ל וילקוקס (לינדזי לוהן). ב-2008 הופיע במותחן האימה "רוצח האלף- בית" בתור קנת שיין, החבר של החוקרת מייגן פייג' (אלייזה דושקו). ב-2009 דיבב אלווס מספר דמויות בסרט האנימציה התלת־ממדי המצליח של רוברט זמקיס "רוחות חג המולד". ב-2010 חזר אלווס לתפקיד ד"ר לורנס גורדון בחלק האחרון של "סדרת סרטי המסור" "המסור 7". ב-2011 שיחק בקומדיה "קשר לא מחייב" בתור הרופא ד"ר מטצנר. בשנת 2014 שיחק בקומדיה "משתוללת" בכיכובה של סלינה גומז.

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלווס הופיע בעונה השביעית של הסיטקום "סיינפלד" בפרק 24, כאשר ג'רי ואיילין ניסו להפריד בינו לבין אשתו.

בנוסף הופיע בעונה התשיעית של סדרת המתח "תיקים באפלה" בחמישה פרקים בתפקיד בראד פולמר, עוזר מנהל ב-FBI ובן זוגה לשעבר של הסוכנת המיוחדת מוניקה רייס (אנבת' גיש).

ב-2005 שיחק במיני סדרה המבוססת על חייו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני (ג'ון וויט) בתפקיד קרול יוזף ווֹיטילה בצעירותו. שיחק בשלושה פרקים בסדרת המשטרה הקומית "בניחוש חוקר" בתפקיד גנב האומנות הקנדי פייר דספרו.

בשנת 2019 הופיע בעונה השלישית של "דברים מוזרים", כראש העיר לארי קלינה. באותה שנה הצטרף לצילומי העונה השלישית של "גברת מייזל המופלאה".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא בזוגיות עם הצלמת ליסה מרי קורביקוף משנת 1991. השניים התארסו ב-1997, ונישאו בשנת 2000. לשניים בת אחת.[2]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרי אלווס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ follers, Cary Elwes, Ethnicity of Celebs | What Nationality Ancestry Race, ‏2014-06-22 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Stephen M. Silverman and Julie Jordan, Cary Elwes, Wife Welcome a Girl, People.com. April 27, 2007