קרל פאלמר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרל פאלמר
Carl Palmer
לידה 20 במרץ 1950 (בן 74)
ברמינגהאם, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Carl Frederick Kendall Palmer עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1964 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, רוק מתקדם עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה מערכת תופים, מרימבה, גלוקנשפיל, temple block, משולש, flexatone, Pollard Syndrum, mark tree, tam-tam, double bass drum pedal, צ'יימס, רוטוטום, טימבלס, טימפני, דולצימר עריכת הנתון בוויקינתונים
www.carlpalmer.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרל פאלמראנגלית: Carl Palmer; נולד ב-20 במרץ 1950), הוא מתופף ממוצא בריטי. רבים הגדירו את פאלמר כאחד מהמתופפים הגדולים ברוק המתקדם של שנות ה-60 וה-70 של המאה ה-20[1].

פאלמר נודע בעיקר בזכות חברותו בלהקת אמרסון, לייק ופאלמר (ELP) ואף היה חבר בלהקות The Crazy World of Arthur Brown, אטומיק רוסטר ואסיה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד לשנות ה-80[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרל פאלמר נולד בברמינגהאם שבבריטניה. העיסוק במוזיקה היה נפוץ במשפחתו, ופאלמר נחשף לתחום מגיל צעיר. בצעירותו התנסה בנגינה על כלים שונים, ולבסוף בחר בתופים.

בתור נער נהג פאלמר לנגן יחד עם תקליטי ג'אז, כאשר המתופף באדי ריץ' השפיע עליו יותר מכל. פאלמר החל להתפרנס ממוזיקה כבר בגיל צעיר, והיה חבר במספר להקות שונות. ב-1969 קיבל הצעה להצטרף ללהקת The Crazy World of Arthur Brown. הלהקה זכתה להצלחה מסוימת, אך פאלמר לא היה מרוצה ועזב זמן קצר אחר כך כשהקים עם וינסנט קריין את להקת אטומיק רוסטר, אשר זכתה גם היא להצלחה ולביקורות אוהדות.

במהלך 1970 פנו לפאלמר קית' אמרסון וגרג לייק, אשר חיפשו מתופף להרכב חדש. פאלמר לא חבר אליהם באופן מיידי, אך לאחר שתם חוזה ההקלטות שלו עבור אטומיק רוסטר, הוא הצטרף והלהקה החדשה, אמרסון, לייק ופאלמר החלה לפעול. פאלמר לא התנסה קודם לכן ברוק מתקדם, אך גישתו לסגנון הייתה חיובית.

הלהקה פרצה לתודעה בהופעה בפסטיבל האי וייט של 1970, וזכתה להצלחה רבה, למרות ביקורות שליליות של חלק מהמבקרים. מאז הוציאה הלהקה לאור אלבומים רבים וקיימה סיבובי הופעות רבים ברחבי עולם. היא התפרקה בשנת 1979.

משנות ה-80[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאלמר הקים להקה חדשה בשם PM, אך ללא הצלחה. ב-1981 קיבל פאלמר הצעה מסטיב האו, שפרש מלהקת יס, להקים להקה חדשה. פאלמר הסכים והם הקימו את להקת "אסיה". פאלמר עזב אותה ב-1987.

אמרסון, לייק ופאלמר התאחדו בתחילת שנות ה-90, והוציאו את האלבום Black Moon ב-1992. שנה אחר כך חלה פאלמר במחלה שפגעה ביכולות התיפוף שלו, והוא נאלץ לעבור ניתוח. לאחר כמה סיבובי הופעות, הלהקה התפרקה שוב.

סגנון אישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרל פאלמר נחשב לאחד המתופפים החשובים בתולדות הרוק. בנוסף ליכולת התיפוף ששובחה על ידי מבקרי המוזיקה, הוא נודע גם ביצירתיות שלו. הוא הלחין ועיבד קטעים רבים עבור להקות שונות ואף הלחין קונצ'רטו לתזמורת וכלי הקשה.

פאלמר נהג להשתמש בכלי הקשה מלודיים ב-ELP וגם בכלי הקשה אלקטרונים שתרמו לתדמית של חברי ELP כ"חלוצי טכנולוגיה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרל פאלמר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קרל פאלמר, אתר allmusic.com